Τα σημάδια φθοράς και σε αυτό το έργο του Σαντιάγο Καλατράβα είναι κάτι παραπάνω εμφανή.
Ωστόσο κανείς - πλην των ειδικών - δεν μπορεί να αποφανθεί εάν καταδεικνύουν μόνο πλήρη εγκατάλειψη ή ενέχουν και άλλους κινδύνους.
Η ΣΤΑΣΥ, πάντως, επισημαίνει στην προκήρυξή της ότι η µελέτη θα χρειαστεί χρονικό διάστηµα 2 - 3 εβδοµάδων ώστε να εκδοθεί τεχνική έκθεση, ενώ προϋποθέτει τέσσερεις εβδοµάδες έγκαιρης γνωστοποίησης για την επίσκεψη του επιθεωρητή.
Δεν είναι στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας
Η πεζογέφυρα στην Κατεχάκη είναι ένα ακόμα εμβληματικό έργο του Σαντιάγο Καλατράβα και σε αντίθεση με τις υπόλοιπες πεζογέφυρες του λεκανοπεδίου, την αρμοδιότητα των οποίων έχει η Περιφέρεια Αττικής, η εν λόγω γέφυρα παραδόθηκε στη συγκοινωνιακή εταιρεία που λειτουργεί το μετρό ως συνοδό έργο, αντίστοιχο με τις κυλιόμενες σκάλες ή τους ανελκυστήρες. Λόγω αρμοδιότητας η ΣΤΑΣΥ είναι αυτή που έχει και την ευθύνη των συντηρήσεων του έργου.
Η έκθεση του 2021 και οι παρεμβάσεις που δεν έχουν γίνει
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΣΤΑΣΥ είχε αναθέσει σε εξωτερική μελετητική εταιρεία στο τέλος του 2021 τον έλεγχο και την επιθεώρηση της πεζογέφυρας. Η εταιρία που την ανέλαβε είχε συνοδεύσει την έκθεσή της με ορισμένες παρατηρήσεις για παρεμβάσεις που έπρεπε να γίνουν στην κατασκευή και σύμφωνα με πληροφορίες, δεν έχουν γίνει ακόμα καθώς προγραμματίζεται να εκτελεστούν από εξειδικευμένα τεχνικά συνεργεία. Στόχος της νέας επιθεώρησης είναι προφανώς να επικαιροποιηθεί ώστε να δρομολογηθούν οι απαραίτητες εργασίες.
Η ιστορία κατασκευής της γέφυρας
Υπενθυμίζεται ότι η πεζογέφυρα Καλατράβα παραδόθηκε το 2004 και κόστισε 3 εκατομμύρια ευρώ. Έχει συνολικό μήκος 94 μέτρα και υψώνεται 6 μέτρα πάνω από το οδόστρωμα της λεωφόρου. Τα βασικά αρχιτεκτονικά της στοιχεία είναι ο μεταλλικός πυλώνας (ύψους 50 μέτρων ακριβώς στην είσοδο του σταθμού) και ο εναέριος πεζοδιάδρομος (μήκους 94 μέτρων και πλάτους 5 έως 6 μέτρων) με προσβάσεις από σταθερές ή κυλιόμενες σκάλες και μεγάλους ανελκυστήρες. Η γέφυρα μόλις λίγους μήνες μετά την παράδοσή της, είχε χρειαστεί να κλεισει στις αρχές του 2005 εξαιτίας προβλημάτων στα ξύλα της επιδαπέδιας επίστρωσης. Οπως είχε ειπωθεί τότε δεν ήταν καλής ποιότητας και η ξυλεία που είχε χρησιμοποιηθεί.
Η ΣΤΑΣΥ, πάντως, επισημαίνει στην προκήρυξή της ότι η µελέτη θα χρειαστεί χρονικό διάστηµα 2 - 3 εβδοµάδων ώστε να εκδοθεί τεχνική έκθεση, ενώ προϋποθέτει τέσσερεις εβδοµάδες έγκαιρης γνωστοποίησης για την επίσκεψη του επιθεωρητή.
Δεν είναι στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας
Η πεζογέφυρα στην Κατεχάκη είναι ένα ακόμα εμβληματικό έργο του Σαντιάγο Καλατράβα και σε αντίθεση με τις υπόλοιπες πεζογέφυρες του λεκανοπεδίου, την αρμοδιότητα των οποίων έχει η Περιφέρεια Αττικής, η εν λόγω γέφυρα παραδόθηκε στη συγκοινωνιακή εταιρεία που λειτουργεί το μετρό ως συνοδό έργο, αντίστοιχο με τις κυλιόμενες σκάλες ή τους ανελκυστήρες. Λόγω αρμοδιότητας η ΣΤΑΣΥ είναι αυτή που έχει και την ευθύνη των συντηρήσεων του έργου.
Η έκθεση του 2021 και οι παρεμβάσεις που δεν έχουν γίνει
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΣΤΑΣΥ είχε αναθέσει σε εξωτερική μελετητική εταιρεία στο τέλος του 2021 τον έλεγχο και την επιθεώρηση της πεζογέφυρας. Η εταιρία που την ανέλαβε είχε συνοδεύσει την έκθεσή της με ορισμένες παρατηρήσεις για παρεμβάσεις που έπρεπε να γίνουν στην κατασκευή και σύμφωνα με πληροφορίες, δεν έχουν γίνει ακόμα καθώς προγραμματίζεται να εκτελεστούν από εξειδικευμένα τεχνικά συνεργεία. Στόχος της νέας επιθεώρησης είναι προφανώς να επικαιροποιηθεί ώστε να δρομολογηθούν οι απαραίτητες εργασίες.
Η ιστορία κατασκευής της γέφυρας
Υπενθυμίζεται ότι η πεζογέφυρα Καλατράβα παραδόθηκε το 2004 και κόστισε 3 εκατομμύρια ευρώ. Έχει συνολικό μήκος 94 μέτρα και υψώνεται 6 μέτρα πάνω από το οδόστρωμα της λεωφόρου. Τα βασικά αρχιτεκτονικά της στοιχεία είναι ο μεταλλικός πυλώνας (ύψους 50 μέτρων ακριβώς στην είσοδο του σταθμού) και ο εναέριος πεζοδιάδρομος (μήκους 94 μέτρων και πλάτους 5 έως 6 μέτρων) με προσβάσεις από σταθερές ή κυλιόμενες σκάλες και μεγάλους ανελκυστήρες. Η γέφυρα μόλις λίγους μήνες μετά την παράδοσή της, είχε χρειαστεί να κλεισει στις αρχές του 2005 εξαιτίας προβλημάτων στα ξύλα της επιδαπέδιας επίστρωσης. Οπως είχε ειπωθεί τότε δεν ήταν καλής ποιότητας και η ξυλεία που είχε χρησιμοποιηθεί.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα