![]() |
Αυτό καταδεικνύει έρευνα της Revolut, που διεξήχθη σε δείγμα 1.000 ατόμων στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τα ευρήματα, 41% των συμμετεχόντων έχει ξεχωριστό ταμείο για διακοπές, ενώ 37% δεν αποταμιεύει από πριν, αλλά βρίσκει τους πόρους όταν προκύψει ανάγκη. Ηλικιακά, οι πιο συνεπείς είναι οι 25-34 ετών, με πάνω από τους μισούς να αποταμιεύουν συστηματικά για τα ταξίδια τους.
Αυθορμητισμός αντί προβολής
Οι Έλληνες γενικά δείχνουν εγκράτεια στα έξοδα. Το 38% δηλώνει ότι δεν θα υπερέβαινε ποτέ τον προϋπολογισμό του για διακοπές, ενώ 30% λέει πως το απέφυγε τελευταία στιγμή. Όταν συμβαίνει υπέρβαση, η κύρια αιτία είναι η ανάγκη να «ζήσουν τη στιγμή», όπως απάντησε το 27%. Το φαινόμενο αυτό είναι εντονότερο στη Generation Z, όπου σχεδόν οι μισοί το αναφέρουν ως βασικό κίνητρο.
Παρά την ευρέως διαδεδομένη εντύπωση ότι τα social media επηρεάζουν τη γενιά αυτή, μόνο 3% των ερωτηθέντων παραδέχεται πως υπερέβη τον προϋπολογισμό για λόγους προβολής. Αντίστοιχα, μόλις 4% δήλωσε ότι ένιωσε πίεση να ακολουθήσει τις διακοπές των φίλων του.
Το κόστος πρωταγωνιστεί
Για σχεδόν τους μισούς Έλληνες, ο καθοριστικός παράγοντας επιλογής διακοπών είναι το συνολικό κόστος, με τη φθηνή μεταφορά και διαμονή να είναι προτεραιότητα, όπως σημειώνει η Revolut με αφορμή την κυκλοφορία του Travel Mode, ενός νέου εργαλείου εντός της εφαρμογής. Η γνώμη της οικογένειας και των φίλων παραμένει επίσης καθοριστική (36%), ενώ η αναζήτηση πληροφοριών γίνεται κυρίως από ταξιδιωτικά blogs (25%) και οδηγούς (20%). Παρά την εξάπλωση της τεχνητής νοημοσύνης, μόνο 8% αξιοποιεί AI για να οργανώσει τις διακοπές του.
Ο Ignacio Zunzunegui, επικεφαλής Ανάπτυξης της Revolut για τη Νότια Ευρώπη, ανέφερε:
«Οι καλοκαιρινές διακοπές είναι για πολλούς ένα είδος πολυτέλειας, όμως δεν θα πρέπει να υπονομεύουν την οικονομική μας σταθερότητα. Η επιθυμία να ζήσουμε το τώρα είναι κατανοητή, αλλά χρειάζεται ισορροπία. Η σταδιακή αποταμίευση και τα έξυπνα εργαλεία, όπως η εφαρμογή μας, μπορούν να βοηθήσουν τους ταξιδιώτες να αποφύγουν μελλοντικά προβλήματα και να απολαύσουν τις διακοπές τους χωρίς οικονομικό άγχος.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα