Με νομοσχέδιο που κατατέθηκε στη Βουλή θεσπίζεται η επιβολή πέναλτι στους καταναλωτές που αποχωρούν οικειοθελώς πριν από τη λήξη της σύμβασης προμήθειας ρεύματος με σταθερά τιμολόγια.
Σύμφωνα με το νομοσχέδιο ο καταναλωτής μπορεί να σπάσει οικειοθελώς το συμβόλαιο του με μια εταιρεία παροχής ρεύματος ωστόσο, δεν θα το κάνει χωρίς συνέπειες και πέναλτι καθώς καλείται να πληρώσει ποσό αναλογικό με τη ζημία που προκάλεσε στην εταιρεία από όπου ζητά να αποχωρήσει.
Συγκεκριμένα όπως αναφέρει το νομοσχέδιο:
«Ειδικά για την ηλεκτρική ενέργεια, κατά παρέκκλιση της παρ. 1, επιτρέπεται στους προμηθευτές ή στους συμμετέχοντες στην αγορά που δραστηριοποιούνται στη σωρευτική εκπροσώπηση, να επιβάλλουν τέλος τερματισμού σύμβασης, στους πελάτες που καταγγέλλουν οικειοθελώς συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας σταθερής τιμής ορισμένου χρόνου, πριν από τη λήξη της σύμβασης, υπό τον όρο ότι το εν λόγω τέλος προβλέπεται από σύμβαση την οποία έχει συνάψει οικειοθελώς ο πελάτης και ανακοινώνεται σαφώς στον πελάτη, πριν από τη σύναψη της σύμβασης».
Τι θα πληρώσει ο καταναλωτής
Η κοινοτική οδηγία περιγράφει και το ύψος του τέλους:
«Το εν λόγω τέλος είναι αναλογικό και δεν υπερβαίνει την άμεση οικονομική ζημία του προμηθευτή ή του συμμετέχοντος στην αγορά που δραστηριοποιείται στη σωρευτική εκπροσώπηση, λόγω του τερματισμού της σύμβασης από τον πελάτη, περιλαμβανομένου του κόστους τυχόν δεσμοποιημένων επενδύσεων ή υπηρεσιών, οι οποίες ήδη παρέχονται ως μέρος της σύμβασης. Το βάρος της απόδειξης της άμεσης οικονομικής ζημίας επιβαρύνει τον προμηθευτή ή τον συμμετέχοντα στην αγορά που δραστηριοποιείται στη σωρευτική εκπροσώπηση και το επιτρεπτό των τελών τερματισμού της σύμβασης παρακολουθείται από τη ΡΑΕ».
Στο νομοσχέδιο επαναλαμβάνεται το δικαίωμα των πελατών ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου της ελεύθερης επιλογής προμηθευτή ή συμμετέχοντα στην αγορά που δραστηριοποιείται στη σωρευτική εκπροσώπηση:
«Το δικαίωμα αυτό παρέχεται στους πελάτες χωρίς διακρίσεις ως προς το κόστος, τη διαδικασία και τον χρόνο. Όλοι οι πελάτες ηλεκτρικής ενέργειας και οι Επιλέγοντες Πελάτες Φυσικού Αερίου δύνανται να προμηθεύονται ενέργεια, ταυτοχρόνως, από περισσότερους προμηθευτές, με την προϋπόθεση ότι έχουν καθοριστεί τα απαιτούμενα σημεία σύνδεσης και μέτρησης, σύμφωνα με τον Κώδικα Διαχείρισης του ΕΔΔΗΕ του άρθρου 128, τον Κώδικα Διαχείρισης του ΕΣΜΗΕ του άρθρου 96, τον Κώδικα Διαχείρισης Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου της παρ. 8 του άρθρου 80 και τον Κώδικα Προμήθειας Φυσικού Αερίου σε Πελάτες του άρθρου 85.»
Τι ισχύει για τους υπόλοιπους λογαριασμούς
Με τις διατάξεις αποσαφηνίζεται πως η «διαδικασία αλλαγή προμηθευτή» θα πρέπει να γίνεται αζημίως για νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις:
«Η διαδικασία αλλαγής προμηθευτή δεν επιφέρει οικονομική επιβάρυνση για τους οικιακούς πελάτες και τις μικρές επιχειρήσεις. Για τους λοιπούς πελάτες τυχόν οικονομική επιβάρυνση απορρέει από συμβατικούς όρους. Η αλλαγή προμηθευτή δεν απαλλάσσει τον πελάτη από την υποχρέωση τήρησης των συμβατικών του δεσμεύσεων».
Ταυτόχρονα, ορίζεται ότι «οι Πελάτες ηλεκτρικής ενέργειας λαμβάνουν δωρεάν όλους τους λογαριασμούς και τις πληροφορίες τιμολόγησης».
Στην ουσία αναγνωρίζεται το δικαίωμα των καταναλωτών να μπορούν να αλλάξουν πάροχο, άλλωστε αυτός είναι ο λόγος που οι εταιρείες υποχρεούνται πλέον κάθε μήνα να ανακοινώνουν τις νέες τιμές ώστε ο καταναλωτής να μπορεί να δει τι τον συμφέρει ωστόσο, όπως τονίζεται θα πρέπει ο πελάτης να τηρεί τις συμβατικές του δεσμεύσεις και να μην αφήνει ανεξόφλητες οφειλές.
Δείτε το νομοσχέδιο ΕΔΩ
Στο νομοσχέδιο επαναλαμβάνεται το δικαίωμα των πελατών ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου της ελεύθερης επιλογής προμηθευτή ή συμμετέχοντα στην αγορά που δραστηριοποιείται στη σωρευτική εκπροσώπηση:
«Το δικαίωμα αυτό παρέχεται στους πελάτες χωρίς διακρίσεις ως προς το κόστος, τη διαδικασία και τον χρόνο. Όλοι οι πελάτες ηλεκτρικής ενέργειας και οι Επιλέγοντες Πελάτες Φυσικού Αερίου δύνανται να προμηθεύονται ενέργεια, ταυτοχρόνως, από περισσότερους προμηθευτές, με την προϋπόθεση ότι έχουν καθοριστεί τα απαιτούμενα σημεία σύνδεσης και μέτρησης, σύμφωνα με τον Κώδικα Διαχείρισης του ΕΔΔΗΕ του άρθρου 128, τον Κώδικα Διαχείρισης του ΕΣΜΗΕ του άρθρου 96, τον Κώδικα Διαχείρισης Δικτύου Διανομής Φυσικού Αερίου της παρ. 8 του άρθρου 80 και τον Κώδικα Προμήθειας Φυσικού Αερίου σε Πελάτες του άρθρου 85.»
Τι ισχύει για τους υπόλοιπους λογαριασμούς
Με τις διατάξεις αποσαφηνίζεται πως η «διαδικασία αλλαγή προμηθευτή» θα πρέπει να γίνεται αζημίως για νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις:
«Η διαδικασία αλλαγής προμηθευτή δεν επιφέρει οικονομική επιβάρυνση για τους οικιακούς πελάτες και τις μικρές επιχειρήσεις. Για τους λοιπούς πελάτες τυχόν οικονομική επιβάρυνση απορρέει από συμβατικούς όρους. Η αλλαγή προμηθευτή δεν απαλλάσσει τον πελάτη από την υποχρέωση τήρησης των συμβατικών του δεσμεύσεων».
Ταυτόχρονα, ορίζεται ότι «οι Πελάτες ηλεκτρικής ενέργειας λαμβάνουν δωρεάν όλους τους λογαριασμούς και τις πληροφορίες τιμολόγησης».
Στην ουσία αναγνωρίζεται το δικαίωμα των καταναλωτών να μπορούν να αλλάξουν πάροχο, άλλωστε αυτός είναι ο λόγος που οι εταιρείες υποχρεούνται πλέον κάθε μήνα να ανακοινώνουν τις νέες τιμές ώστε ο καταναλωτής να μπορεί να δει τι τον συμφέρει ωστόσο, όπως τονίζεται θα πρέπει ο πελάτης να τηρεί τις συμβατικές του δεσμεύσεις και να μην αφήνει ανεξόφλητες οφειλές.
Δείτε το νομοσχέδιο ΕΔΩ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα