Για να επωφεληθείτε από το νέο θεσμικό πλαίσιο ρύθμισης χρεών, μπορείτε να αξιοποιήσετε τις πλατφόρμες που έχουν δημιουργήσει οι εταιρείες διαχείρισης απαιτήσεων.
Αυτές οι πλατφόρμες προσφέρουν ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο σχετικά με το ύψος των οφειλών σας, με τουλάχιστον μηνιαία ανανέωση των στοιχείων, διευκολύνοντας τη διαχείριση των χρεών σας. Επίσης, παρατηρείται σημαντική αύξηση στις νέες αιτήσεις και τις οριστικές υποβολές στην πλατφόρμα του εξωδικαστικού μηχανισμού, πράγμα που δείχνει πως ολοένα και περισσότεροι δανειολήπτες επωφελούνται από αυτή τη διαδικασία για να επιτύχουν βιώσιμες ρυθμίσεις των οφειλών τους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Γενικής Γραμματείας Χρηματοπιστωτικού Τομέα και Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους, μέχρι το τέλος Αυγούστου 2024 έχουν πραγματοποιηθεί 22.214 επιτυχείς ρυθμίσεις οφειλών, οι οποίες αντιστοιχούν σε 7,5 δισ. ευρώ αρχικών οφειλών. Από αυτές, τα 4,8 δισ. ευρώ αφορούν διμερείς ρυθμίσεις με πιστωτές του Δημοσίου, ενώ τα υπόλοιπα 2,7 δισ. ευρώ προέρχονται από πολυμερείς ρυθμίσεις, με συμμετοχή περισσότερων χρηματοδοτικών φορέων και πιστωτών του Δημοσίου. Ο μέσος όρος των μηνιαίων ρυθμίσεων κατά το τελευταίο εξάμηνο αγγίζει τις 1.200.
Όπως προαναφέρθηκε, παρατηρείται σημαντική αύξηση στις νέες εκκινήσεις αιτήσεων και στις οριστικές υποβολές στην πλατφόρμα του εξωδικαστικού μηχανισμού, με τον μέσο όρο του τελευταίου εξαμήνου να φτάνει τις 5.000 νέες αιτήσεις και 3.000 οριστικές υποβολές ανά μήνα. Τα ποσοστά απορρίψεων παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα, καθώς τον Αύγουστο σημειώθηκε μόλις 5% απόρριψη στις πολυμερείς ρυθμίσεις και 1% στις διμερείς. Το ποσοστό εγκρισιμότητας των ρυθμίσεων από τους χρηματοδοτικούς φορείς κυμαίνεται κατά μέσο όρο στο 70%, με τα στοιχεία να παρέχονται πλέον ονομαστικά ανά φορέα.
Ενημέρωση για τις οφειλές
Οι διαχειριστές και οι αγοραστές πιστώσεων έχουν δημιουργήσει ένα ολοκληρωμένο ηλεκτρονικό σύστημα προσωποποιημένης πληροφόρησης, το οποίο παρέχει πληροφορίες για τα οφειλόμενα ποσά, αναλυτικά στοιχεία για κεφάλαιο, τόκους, προμήθειες και άλλες χρεώσεις, καθώς και το ισχύον επιτόκιο. Επίσης, παρέχεται ενημέρωση για τις δόσεις, την ημερομηνία πληρωμής τους, το υπόλοιπο οφειλής και τον λογαριασμό εξυπηρέτησης.
Οι πλατφόρμες αυτές λειτουργούν κανονικά, υπό την εποπτεία των αρμόδιων αρχών, ενώ ο νόμος προβλέπει αυστηρές κυρώσεις, όπως η αφαίρεση άδειας λειτουργίας, για τις εταιρίες που δεν συμμορφώνονται με το πλαίσιο ενημέρωσης.
Το σύστημα ενημέρωσης των οφειλετών μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας λειτουργεί με τον ακόλουθο τρόπο:
• Ο δανειολήπτης μπαίνει στην ειδική πλατφόρμα χρησιμοποιώντας τους προσωπικούς του κωδικούς, παρόμοια με τη διαδικασία εισόδου στο web banking. Οι εταιρίες διαχείρισης απαιτήσεων, που διαχειρίζονται τα δάνεια, είναι υποχρεωμένες να προσφέρουν αυτή την υπηρεσία.
• Μόλις ο οφειλέτης εισέλθει στην πλατφόρμα, μπορεί να δει αμέσως το συνολικό υπόλοιπο του δανείου του. Για παράδειγμα, εάν κάποιος έχει πάρει στεγαστικό δάνειο και θέλει να γνωρίζει πόσο οφείλει, μπορεί να δει την αναλυτική κατάσταση που περιλαμβάνει το αρχικό κεφάλαιο, τους τόκους που έχουν προστεθεί, καθώς και οποιεσδήποτε άλλες χρεώσεις, όπως προμήθειες ή καθυστερήσεις πληρωμών.
• Το σύστημα παρέχει ακριβείς πληροφορίες για τις δόσεις του δανείου. Για παράδειγμα, ένας δανειολήπτης μπορεί να δει την επόμενη δόση που οφείλει, το ποσό που πρέπει να πληρώσει, την ημερομηνία πληρωμής, καθώς και τον τραπεζικό λογαριασμό στον οποίο θα πρέπει να γίνει η κατάθεση. Επιπλέον, μπορεί να βλέπει το ιστορικό πληρωμών του, με τις προηγούμενες δόσεις που έχει ήδη καλύψει.
• Η πλατφόρμα ενημερώνεται αυτόματα τουλάχιστον μία φορά το μήνα με τα τελευταία στοιχεία της οφειλής. Για παράδειγμα, εάν ένα δάνειο έχει αλλάξει επιτόκιο ή έχει γίνει κάποια αναδιαπραγμάτευση, αυτά τα στοιχεία εμφανίζονται άμεσα στον οφειλέτη χωρίς να χρειαστεί να επικοινωνήσει με την εταιρεία διαχείρισης.
• Εάν ένας δανειολήπτης έχει υποβάλει αίτημα αναδιαπραγμάτευσης ή ρύθμισης του δανείου του, μπορεί να παρακολουθεί την πορεία του αιτήματός του μέσω της πλατφόρμας. Έτσι, για παράδειγμα, εάν κάποιος έχει αιτηθεί αναστολή πληρωμών λόγω οικονομικών δυσχερειών, μπορεί να δει πότε εγκρίθηκε το αίτημά του και ποιες είναι οι νέες όροι της συμφωνίας.
Σε περίπτωση που κάποια εταιρεία διαχείρισης δεν παρέχει τις απαραίτητες πληροφορίες ή δεν ενημερώνει εγκαίρως την πλατφόρμα, το κράτος έχει θεσπίσει αυστηρές κυρώσεις. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει ακόμα και την αφαίρεση της άδειας λειτουργίας της εταιρείας, εξασφαλίζοντας έτσι τη διαφάνεια και την προστασία των οφειλετών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα