Δραστικές αλλαγές στον τρόπο μεταφοράς των επιβατών που μέχρι σήμερα επιτελούσαν τα ταξί, επιφέρει το νέο μνημόνιο, απελευθερώνοντας στην ουσία το έργο τους.
Οι ιδιοκτήτες και οι οδηγοί ταξί, βρίσκονται ουσιαστικά στον «αέρα» αναμένοντας τα προεδρικά διατάγματα ή τον εφαρμοστικό νόμο που θα καθορίζει τις λεπτομέρειες για το ποιός και πως θα μπορεί να μεταφέρει επιβάτες. Οι επαγγελματίες αναμένουν από την κυβέρνηση να δει σοβαρά τα προβλήματα του κλάδου και να ορίσει συγκεκριμένους κανόνες και περιορισμούς που θα προστατέψουν το έργο της μεταφοράς των επιβατών.
Το σήμερα του επαγγελματία ταξιτζή
Τα τελευταία δύο χρόνια όπως λένε οι ιδιοκτήτες ταξί, ο τζίρος τους έχει πέσει 40%, ενώ την ίδια στιγμή τα έξοδα τους έχουν εκτοξευτεί στα ύψη. Συγκεκριμένα αυξήθηκαν μεταξύ άλλων:
- Η τιμή του καυσίμου
- Το κόστος του service και των ανταλλακτικών
- Οι ασφαλιστικές εισφορές
- Τα ασφάλιστρα των οχημάτων τους
- Τα τέλη κυκλοφορίας
Με αυτά τα δεδομένα και αναμένοντας την «απελευθέρωση» όσοι επένδυσαν τα τελευταία χρόνια
αγοράζοντας μια άδεια, έχασαν σχεδόν την περιουσία τους. Είναι χαρακτηριστικό ότι ενώ οι άδειες παλαιότερα κόστιζαν μέχρι και 350.000 ευρώ, σήμερα κοστίζουν περίπου 60.000 ευρώ με πτωτική πορεία. Το τελευταίο διάστημα μάλιστα, υπήρξαν πολλές μεταβολές, με επαγγελματίες που δεν μπορούσαν να συνεχίσουν να εργάζονται κάτω από τέτοιες συνθήκες και με άνεργους κυρίως που αγόρασαν μια άδεια, ελπίζοντας να έχουν δική τους δουλειά. Στην δε επαρχία, πολλοί οδηγοί παρέδωσαν τις άδειες τους στο κράτος. Η οικονομική κατάσταση των επαγγελματιών στην Θεσσαλονίκη είναι τόσο δραματική, που εκτιμάται ότι το 60% χρωστάει τις ασφαλιστικές του εισφορές.
Λόγοι που περιορίζουν την χρήση ταξί σύμφωνα με τους επαγγελματίες:
1) Η οικονομική δυσχέρεια του κόσμου γενικότερα. Το ταξί παλαιότερα ήταν πολύ φθηνό και είχε γίνει συνήθεια. Πλέον έχει καταντήσει πολυτέλεια, με τον κόσμο να στρέφεται στα μέσα μαζικής μεταφοράς.
2) Περιορίστηκε η διασκέδαση. Λιγότερος κόσμος διασκεδάζει τα βράδια, λιγότεροι χρησιμοποιούν τα ταξί για τις εξόδους τους. Θυμηθείτε τι γινόταν παλαιότερα, έξω από πολυσύχναστα νυχτερινά κέντρα και δημοφιλή στέκια.
3) Περιορίστηκε η κίνηση στην αγορά. Δεν υπάρχει πλέον κόσμος που να κατεβαίνει στο κέντρο για ψώνια. Παλαιότερα όταν η αγορά κατακλυζόταν από καταναλωτές, τα ταξί ήταν δυσεύρετα.
4) Αυξήθηκε η ανεργία . Πλέον υπάρχουν σημαντικά λιγότεροι εργαζόμενοι, πολλοί από τους οποίους παλαιότερα χρησιμοποιούσαν συστηματικά το ταξί ως μέσο μεταφοράς ειδικά σε δυσπρόσιτες περιοχές.
Οι πιάτσες της … αναμονής
Σε ώρες αιχμής σήμερα, ένα ταξί μπορεί να περιμένει μέχρι και 40 λεπτά σε μια πιάτσα στο κέντρο της πόλης ή σε κάποιο σταθμό ΚΤΕΛ, αεροδρόμιο κτλ. Η ώρα αναμονής μεγαλώνει και ξεπερνάει τη μια ώρα σε περιόδους με λιγότερη κίνηση. Οι επαγγελματίες γνωρίζουν ότι δημιουργείται κυκλοφοριακό πρόβλημα λόγω των δεκάδων οχημάτων που περιμένουν πολλές φορές στις πιάτσες και έχουν απευθυνθεί πολλές φορές στις αρχές προκειμένου να βρεθεί κάποια λύση. Η τροχαία ωστόσο αναγκάζεται να βεβαιώνει πρόστιμα, καθώς δεν λείπουν και οι καταγγελίες πολιτών. Μέχρι στιγμής πάντως η πολιτεία δεν έχει δώσει συγκεκριμένη λύση, αλλά προσπαθεί να δείξει ανοχή στο θέμα. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόνο στην εταιρεία ραδιοταξί «Λευκός Πύργος» που είναι η μεγαλύτερη στην Θεσσαλονίκη, σήμερα στις 11.48πμ, ώρα αιχμής υποτίθεται, από τον στόλο των 590 οχημάτων που ήταν εκείνη την ώρα στον δρόμο, πελάτες είχαν μόλις τα 160 οχήματα (ακριβής αριθμός βάσει του Δορυφορικού συστήματος παρακολούθησης των οχημάτων που διαθέτει ο «Λευκός Πύργος»).
Το αύριο του επαγγέλματος
Οι ιδιοκτήτες ταξί, φοβούνται ότι με το νέο νομικό πλαίσιο, μπορεί να προκληθεί κομφούζιο . Να μην γνωρίζει κανείς, ποιος μεταφέρει ποιον και με τι. Ήδη το τελευταίο διάστημα υπήρξαν αναφορές για ιδιωτικά βανάκια που ερχόντουσαν από Βουλγαρία ή άλλες γειτονικές χώρες, μεταφέροντας κόσμο για ψώνια στην Θεσσαλονίκη. Για το θέμα είχαν γίνει και καταγγελίες, ωστόσο κανείς δεν μπορούσε να αποδείξει ότι οι οδηγοί τους έπαιρναν χρήματα για να μεταφέρουν κόσμο. Ο φόβος είναι ότι τέτοια φαινόμενα μπορούν να ενταθούν και να πάρουν ανεξέλεγκτες διαστάσεις . Σύμφωνα με τους ταξιτζήδες το νέο νομικό πλαίσιο μπορεί να επιτρέψει μεταξύ άλλων:
- Στα τουριστικά γραφεία να έχουν δικά τους οχήματα, μεταφέροντας κόσμο όπου επιθυμούν .
- Στις εταιρείες ενοικιάσεως αυτοκινήτων να διαθέτουν οχήματα τους με οδηγούς για να μεταφέρουν επιβάτες.
- Στις ξενοδοχειακές μονάδες να έχουν δικά τους αυτοκίνητα, μεταφέροντας επιβάτες
- Σε κάθε κλινική, ή διαγνωστικό κέντρο τα οποία θα μπορούν επισης να διαθέτουν οχήματα για την μεταφορά ασθενών από και προς τα σπίτια τους.
- Ενδεχομένως ακόμη και τα ΚΤΕΛ και οι αεροπορικές εταιρείες να μπορούν να διαθέτουν οχήματα.
Για όλες τις παραπάνω περιπτώσεις, θα αρκεί ένα απλό ιδιωτικό συμφωνητικό προκειμένου να μεταφέρονται επιβάτες, χωρίς τα οχήματα αυτά να είναι υποχρεωμένα να διαθέτουν ταξίμετρο. Όπως λένε οι επαγγελματίες στα «ταξί», αν δεν μπούν σωστοί κανόνες και λογικά πλαίσια στον τρόπο που θα λειτουργήσει το νέο περιβάλλον, θα υπάρξει μεγάλη φοροδιαφυγή και εισφοροδιαφυγή από τις παραπάνω εταιρείες και το ελληνικό δημόσιο θα χάσει σημαντικά ποσά από φόρους κτλ. Επίσης, η εκτίμηση τους είναι, ότι η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού θα υποβαθμιστεί ποιοτικά, ενώ οι αρμόδιες αρχές δεν θα είναι σε θέση να ελέγξουν οτιδήποτε. Οι ιδιοκτήτες ταξί, ελπίζουν όπως λένε να επικρατήσει η λογική και το κράτος να επιβάλλει κανόνες που θα προστατέψουν και το επιβατικό κοινό και τους ίδιους.
Δείτε τι δήλωσε χαρακτηριστικά στο Thesstoday, ο Βασίλης Τζιμόπουλος, αντιπρόεδρος του συνεταιρισμού ταξί «Λευκός Πύργος»
Πηγή: thesstoday.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα