Συγκεκριμένα εγκρίθηκε το 2 ο Πρακτικό του ηλεκτρονικού διαγωνισμού του έργου: «Συντήρηση – σήμανση εθνικής οδού Καλαμάτα – Τσακώνα – Καλό Νερό – Κυπαρισσία» με προϋπολογισμό 2.000.000 ευρώ, το οποίο χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Σύμφωνα με τη μελέτη του έργου το έργο παρεμβαίνει με ασφαλτικές εργασίες κατά τμήματα από Καλαμάτα έως Κυπαρισσία, ως εξής: Τμήμα Ασπρόχωμα – διασταύρωση Τσακώνας, ασφαλτόστρωση 1200 μέτρων μήκους σε διάφορες θέσεις και κατασκευή τάφρου 500 μέτρων μήκους για την παροχέτευση των ομβρίων στην περιοχή ανάμεσα στο Αριοχώρι και τονΆγιο Κωνσταντίνο. Στο Τμήμα της εθνικής οδού Τσακώνα –Κυπαρισσία θα γίνουν ασφαλτοστρώσεις σε 12 περίπου χιλιόμετρα ενώ στο τμήμα Καλό Νερό Κυπαρισσία θα ασφαλτοστρωθεί τμήμα 300 μέτρων.
Επίσης για το έργο «Αναβάθμιση αρδευτικού, αποστραγγιστικού και οδικού δικτύου ΓΟΕΒ Παμίσου» προϋπολογισμού 1.200.000 €, εγκρίθηκε το 1 ο πρακτικό του διαγωνισμού. Το έργο χρηματοδοτείται από Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Το έργο στοχεύει στην αποκατάσταση των ζημιών του αρδευτικού δικτύου ΓΟΕΒ στην Κάτω Ζώνη και επεμβαίνει σε όλες τις κύριες διώρυγες του δικτύου με εργασίες αποκατάστασης και συντήρησης αυτών, με στόχο την στεγανοποίησή τους και την ελαχιστοποίηση των απωλειών αρδευτικού ύδατος. Επιπλέον το έργο προβλέπει την κατασκευή καναλέτων, στο δευτερεύον και τριτεύον δίκτυο, στην ανακαίνιση των αντλιοστασίων Μπουρνιά και Ασπροπουλιάς καθώς και στην συντήρηση – βελτίωση του αγροτικού δικτύου του ΓΟΕΒ, σε μήκος 15 περίπου χιλιομέτρων.
Έργο «Συντήρηση υποδομών ΓΟΕΒ Παμίσου» με προϋπολογισμό 45.000 €, με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα Ιδίων Πόρων της ΠΕ Μεσσηνίας, για το οποίο εγκρίθηκε το 2 ο Πρακτικό του διαγωνισμού.
Προβλέπεται να πραγματοποιηθούν επισκευές στο υπόγειο κλειστό δίκτυο του Αγίου Φλώρου, αντικατάσταση των θυροφραγμάτων του αντλιοστασίου και αποκατάσταση βλαβών στις βάνες του δικτύου.
Εξέλιξη των ενταγμένων μελετών στο ΠΔΕ
Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαγωνιστική διαδικασία για την εκπόνηση της μελέτης για την κατασκευής νέου οδικού άξονα στο τμήμα Αρφαρά –Λάμπαινα. Η μελέτη χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με ποσό 960.000,00 € και στόχος αποτελεί η ωρίμανση του έργου για την υποβολή του στο ΕΣΠΑ 2021 -2027. Η μελέτη αφορά την
κατασκευή νέου οδικού άξονα, ο οποίος θα ξεκινά από την έξοδο Αρφαρών, του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος – Καλαμάτα και θα καταλήγει στην κοινότητα Λάμπαινας, μήκους περίπου 8 km. Η νέα χάραξη θα εξυπηρετεί κατά κύριο λόγο την επισκεψιμότητα του Αρχαιολογικού χώρου της Αρχαίας Μεσσήνης καθώς και την τοπική συγκοινωνία, αλλά και τον τουρισμό της ευρύτερης περιοχής. Όσον αφορά τα τεχνικά στοιχεία του άξονα, αυτός θα
είναι δίιχνος, με ολικό πλάτος διατομής 11 μέτρων, ενώ στην πορεία του συναντά δύο σημαντικά ποτάμια, Πάμισο και Μαυροζούμενα, για την διέλευση των οποίων θα κατασκευαστούν τα αναγκαία τεχνικά έργα (γέφυρες ανοίγματος 40 μέτρων περίπου).
Ενταγμένη είναι επίσης, στο ίδιο πρόγραμμα και η μελέτη διασύνδεσης δήμων Καλαμάτας - Μεσσήνης στο παραλιακό μέτωπο με κατασκευή νέας γέφυρας στον ποταμό Πάμισο, με προϋπολογισμό 600.000,00 ευρώ. Η γέφυρα θα ξεκινά από υπάρχουσα οδό του Δήμου Καλαμάτας και θα συναντά αντίστοιχη οδό του Δήμου Μεσσήνης, θα είναι πλάτους περίπου 8 m, και θα εξυπηρετεί κατά κύριο λόγο την σύνδεση των δύο Δήμων, ενισχύοντας την
τοπική συγκοινωνία και τον τουρισμό της ευρύτερης περιοχής. Τα τεύχη δημοπράτησης έχουν ετοιμαστεί και θα προχωρήσουν αφού προσαρμοστούν στις πρόσφατες τροποποιήσεις της νομοθεσίας.
Τροποποίηση των προδιαγραφών ήσσονος σημασίας της ονομασίας «ΕΛΙΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΠΟΠ»
Το αίτημα τροποποίησης των προδιαγραφών ήσσονος σημασίας, που κατατέθηκε από τον Αγροτικό Ελαιουργικό Συνεταιρισμό «Ένωση Μεσσηνίας», το Σύλλογο υπέρ των Μεσσηνιακών Ελαιοκομικών προϊόντων ΠΟΠ, τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Στέρνας και τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Νηλέας, ως γνωστόν έχει επιστραφεί από το Υπουργείο Αγροτικής
Ανάπτυξης και Τροφίμων με παρατηρήσεις ως προς την περιγραφή των προδιαγραφών. Για το σκοπό αυτό και επειδή επιβάλλεται να περιγραφούν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και να διευκρινιστούν οι τροποποιήσεις των προδιαγραφών, έχει συσταθεί ομάδα εργασίας από τις ΔΑΟΚ Μεσσηνίας και Τριφυλίας, που εργάζεται πάνω στο σχέδιο αυτό. Στα πλαίσια αυτά η ομάδα εργασίας μελετά τις παρατηρήσεις του Υπουργείου, συνεργάζεται με τους φορείς της πρότασης τροποποίησης αλλά και με το Υπουργείο, ώστε άμεσα να επανυποβληθεί ο φάκελος προς αξιολόγηση. Σε περίπτωση που η ομάδα εργασίας χρειαστεί υποστήριξη από εξωτερικό συνεργάτη, αυτό θα γίνει με μέριμνα της Περιφέρειας.
Γραφείο Αντιπεριφερειάρχη Μεσσηνίας
Επίσης για το έργο «Αναβάθμιση αρδευτικού, αποστραγγιστικού και οδικού δικτύου ΓΟΕΒ Παμίσου» προϋπολογισμού 1.200.000 €, εγκρίθηκε το 1 ο πρακτικό του διαγωνισμού. Το έργο χρηματοδοτείται από Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Το έργο στοχεύει στην αποκατάσταση των ζημιών του αρδευτικού δικτύου ΓΟΕΒ στην Κάτω Ζώνη και επεμβαίνει σε όλες τις κύριες διώρυγες του δικτύου με εργασίες αποκατάστασης και συντήρησης αυτών, με στόχο την στεγανοποίησή τους και την ελαχιστοποίηση των απωλειών αρδευτικού ύδατος. Επιπλέον το έργο προβλέπει την κατασκευή καναλέτων, στο δευτερεύον και τριτεύον δίκτυο, στην ανακαίνιση των αντλιοστασίων Μπουρνιά και Ασπροπουλιάς καθώς και στην συντήρηση – βελτίωση του αγροτικού δικτύου του ΓΟΕΒ, σε μήκος 15 περίπου χιλιομέτρων.
Έργο «Συντήρηση υποδομών ΓΟΕΒ Παμίσου» με προϋπολογισμό 45.000 €, με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα Ιδίων Πόρων της ΠΕ Μεσσηνίας, για το οποίο εγκρίθηκε το 2 ο Πρακτικό του διαγωνισμού.
Προβλέπεται να πραγματοποιηθούν επισκευές στο υπόγειο κλειστό δίκτυο του Αγίου Φλώρου, αντικατάσταση των θυροφραγμάτων του αντλιοστασίου και αποκατάσταση βλαβών στις βάνες του δικτύου.
Εξέλιξη των ενταγμένων μελετών στο ΠΔΕ
Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαγωνιστική διαδικασία για την εκπόνηση της μελέτης για την κατασκευής νέου οδικού άξονα στο τμήμα Αρφαρά –Λάμπαινα. Η μελέτη χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με ποσό 960.000,00 € και στόχος αποτελεί η ωρίμανση του έργου για την υποβολή του στο ΕΣΠΑ 2021 -2027. Η μελέτη αφορά την
κατασκευή νέου οδικού άξονα, ο οποίος θα ξεκινά από την έξοδο Αρφαρών, του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος – Καλαμάτα και θα καταλήγει στην κοινότητα Λάμπαινας, μήκους περίπου 8 km. Η νέα χάραξη θα εξυπηρετεί κατά κύριο λόγο την επισκεψιμότητα του Αρχαιολογικού χώρου της Αρχαίας Μεσσήνης καθώς και την τοπική συγκοινωνία, αλλά και τον τουρισμό της ευρύτερης περιοχής. Όσον αφορά τα τεχνικά στοιχεία του άξονα, αυτός θα
είναι δίιχνος, με ολικό πλάτος διατομής 11 μέτρων, ενώ στην πορεία του συναντά δύο σημαντικά ποτάμια, Πάμισο και Μαυροζούμενα, για την διέλευση των οποίων θα κατασκευαστούν τα αναγκαία τεχνικά έργα (γέφυρες ανοίγματος 40 μέτρων περίπου).
Ενταγμένη είναι επίσης, στο ίδιο πρόγραμμα και η μελέτη διασύνδεσης δήμων Καλαμάτας - Μεσσήνης στο παραλιακό μέτωπο με κατασκευή νέας γέφυρας στον ποταμό Πάμισο, με προϋπολογισμό 600.000,00 ευρώ. Η γέφυρα θα ξεκινά από υπάρχουσα οδό του Δήμου Καλαμάτας και θα συναντά αντίστοιχη οδό του Δήμου Μεσσήνης, θα είναι πλάτους περίπου 8 m, και θα εξυπηρετεί κατά κύριο λόγο την σύνδεση των δύο Δήμων, ενισχύοντας την
τοπική συγκοινωνία και τον τουρισμό της ευρύτερης περιοχής. Τα τεύχη δημοπράτησης έχουν ετοιμαστεί και θα προχωρήσουν αφού προσαρμοστούν στις πρόσφατες τροποποιήσεις της νομοθεσίας.
Τροποποίηση των προδιαγραφών ήσσονος σημασίας της ονομασίας «ΕΛΙΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΠΟΠ»
Το αίτημα τροποποίησης των προδιαγραφών ήσσονος σημασίας, που κατατέθηκε από τον Αγροτικό Ελαιουργικό Συνεταιρισμό «Ένωση Μεσσηνίας», το Σύλλογο υπέρ των Μεσσηνιακών Ελαιοκομικών προϊόντων ΠΟΠ, τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Στέρνας και τον Αγροτικό Συνεταιρισμό Νηλέας, ως γνωστόν έχει επιστραφεί από το Υπουργείο Αγροτικής
Ανάπτυξης και Τροφίμων με παρατηρήσεις ως προς την περιγραφή των προδιαγραφών. Για το σκοπό αυτό και επειδή επιβάλλεται να περιγραφούν τα ποιοτικά χαρακτηριστικά και να διευκρινιστούν οι τροποποιήσεις των προδιαγραφών, έχει συσταθεί ομάδα εργασίας από τις ΔΑΟΚ Μεσσηνίας και Τριφυλίας, που εργάζεται πάνω στο σχέδιο αυτό. Στα πλαίσια αυτά η ομάδα εργασίας μελετά τις παρατηρήσεις του Υπουργείου, συνεργάζεται με τους φορείς της πρότασης τροποποίησης αλλά και με το Υπουργείο, ώστε άμεσα να επανυποβληθεί ο φάκελος προς αξιολόγηση. Σε περίπτωση που η ομάδα εργασίας χρειαστεί υποστήριξη από εξωτερικό συνεργάτη, αυτό θα γίνει με μέριμνα της Περιφέρειας.
Γραφείο Αντιπεριφερειάρχη Μεσσηνίας
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα