Στην πραγματικότητα, η επικρατούσα άποψη είναι ότι είμαστε όλοι από τη Γη και οι άνθρωποι είναι πιο περίπλοκοι από ότι συνήθως νομίζουμε.
Τι γίνεται όμως αν υπάρχει ένας τρόπος να αποκωδικοποιήσουμε μερικές από τις κρυμμένες τάσεις που υπάρχουν μεταξύ αντρών και γυναικών, οι οποίες αποκαλύπτουν πως σκέφτονται, αντιλαμβάνονται τους εαυτούς τους και επικοινωνούν;
Αυτήν ακριβώς την ευκαιρία προσφέρει μια ενδελεχής ματιά στον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούν τα emoji.
Εχουν γραφτεί πολλά για τον λεγόμενο «πόλεμο» μεταξύ των millennials και της Γενιάς Ζ και το πώς χρησιμοποιούν τα emoji. Σύμφωνα με τις τελευταίες μελέτες, το emoji που συμβολίζει το γέλιο μέχρι δακρύων (😂) είναι «πασέ» ανάμεσα στους zoomers, οι οποίοι προτιμούν να χρησιμοποιούν το σύμβολο της νεκροκεφαλής (☠️) για να δηλώσουν ότι «πέθαναν» στα γέλια.
Αλλά ενώ οι αναφορές σε αυτόν τον πόλεμο μεταξύ γενεών είναι ως επί το πλείστον υπερβολικές, υπάρχουν μερικές σημαντικές διαφορές στον τρόπο με τον οποίο οι άντρες και οι γυναίκες χρησιμοποιούν τα emoji. Αυτό αποδεικνύεται από πρόσφατες μελέτες που αναλύουν εκατομμύρια μηνύματα μεταξύ τους
.
Ερευνες έχουν δείξει ότι υπάρχουν σαφείς και μεγάλες διαφορές στη χρήση emoji μεταξύ των δύο φύλων. Για παράδειγμα, πότε ήταν η τελευταία φορά που είδατε μια γυναίκα να χρησιμοποιεί το – δημοφιλές για τους άντρες – emoji της μαϊμού (🙉);
Γιατί όμως αυτό το emoji είναι τόσο δημοφιλές για τους άντρες που αισθάνονται ντροπή; Και ανοίγει πραγματικά μια τεράστια «πόρτα» για την ανδρική ψυχολογία; Φυσικά, δεν πρέπει να γενικεύουμε. Αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις η απάντηση είναι καταφατική.
Γιατί η «μελιτζάνα» είναι το μεγαλύτερο λάθος του online dating
«Οι άντρες απολογούνται πολύ», λέει ο Μαξ Αλεϊ, online dating coach με έδρα τη Νέα Υόρκη. Ο Αλεϊ συνεργάζεται με άντρες και γυναίκες που χρησιμοπιούν διαδικτυακές ιστοσελίδες γνωριμιών. Μεγάλο μέρος της δουλειάς του είναι να μελετά τα αρχεία μηνυμάτων των πελατών του και να εξετάζει τα λάθη που γίνονται.
Συχνά, τα emoji παίζουν κεντρικό ρόλο.
Σύμφωνα με τον Αλεϊ, το μεγαλύτερο λάθος που κάνουν οι στρέιτ άντρες με τα emoji είναι και το μεγαλύτερο λάθος τους γενικά: είναι υπερβολικά ευθείς ή «ωμοί».
«Το emoji μελιτζάνας (🍆) είναι το πιο ανόητο πράγμα που θα μπορούσε να στείλει ένας άντρας σε μια γυναίκα», αναφέρει. «Ομως το κάνουν». Τονίζει επίσης ότι οι άντρες χρησιμοποιούν συχνά τα μοβ «διαβολικά» emoji (😈) με σεξουαλικό τρόπο με γυναίκες που μόλις έχουν γνωρίσει.
Η Είμι Λίντινγκχαμ, online dating coach με έδρα το Λος Αντζελες, παρατηρεί την ίδια συμπεριφορά. «Οι άντρες γίνονται πολύ άμεσοι πολύ γρήγορα», λέει. «Υποθέτουν ότι το άλλο άτομο είναι ήδη έτοιμο να τους γνωρίσει και να τους συμπαθήσει. Αυτό μπορεί να απογοητεύσει τις γυναίκες. Το πιο απλό μυστικό των γνωριμιών είναι να κάνεις τον άλλον άνθρωπο να αισθάνεται σαν να είναι το πιο σημαντικό άτομο στο δωμάτιο».
Τις περισσότερες φορές, αυτό δημιουργεί μια πολύ περίεργη κατάσταση – και εκεί έρχεται το emoji της μαϊμού. «Λυπάμαι, έκανα λάθος, αλλά είμαι ακόμα χαριτωμένος, έτσι;», αναφέρει ο Αλεϊ περιγράφοντας τον συμβολισμό του συγκεκριμένου εικονιδίου.
Η Λίντινγκχαμ λέει ότι έχει δει όλα τα διαφορετικά emoji με μαϊμούδες να εμφανίζονται συχνά στα μηνύματα που λαμβάνουν οι γυναίκες πελάτισσες της. «Εχω δει οποιαδήποτε από τις κακές μαϊμούδες. Και μετά υπάρχει και το emoji που έχει ροζ μάγουλα και μεγάλα μάτια σαν να ντρέπεται για εσένα (😳). Πραγματικά, αυτά δεν είναι καλά».
Ερευνες έχουν δείξει ότι υπάρχουν σαφείς και μεγάλες διαφορές στη χρήση emoji μεταξύ των δύο φύλων. Για παράδειγμα, πότε ήταν η τελευταία φορά που είδατε μια γυναίκα να χρησιμοποιεί το – δημοφιλές για τους άντρες – emoji της μαϊμού (🙉);
Γιατί όμως αυτό το emoji είναι τόσο δημοφιλές για τους άντρες που αισθάνονται ντροπή; Και ανοίγει πραγματικά μια τεράστια «πόρτα» για την ανδρική ψυχολογία; Φυσικά, δεν πρέπει να γενικεύουμε. Αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις η απάντηση είναι καταφατική.
Γιατί η «μελιτζάνα» είναι το μεγαλύτερο λάθος του online dating
«Οι άντρες απολογούνται πολύ», λέει ο Μαξ Αλεϊ, online dating coach με έδρα τη Νέα Υόρκη. Ο Αλεϊ συνεργάζεται με άντρες και γυναίκες που χρησιμοπιούν διαδικτυακές ιστοσελίδες γνωριμιών. Μεγάλο μέρος της δουλειάς του είναι να μελετά τα αρχεία μηνυμάτων των πελατών του και να εξετάζει τα λάθη που γίνονται.
Συχνά, τα emoji παίζουν κεντρικό ρόλο.
Σύμφωνα με τον Αλεϊ, το μεγαλύτερο λάθος που κάνουν οι στρέιτ άντρες με τα emoji είναι και το μεγαλύτερο λάθος τους γενικά: είναι υπερβολικά ευθείς ή «ωμοί».
«Το emoji μελιτζάνας (🍆) είναι το πιο ανόητο πράγμα που θα μπορούσε να στείλει ένας άντρας σε μια γυναίκα», αναφέρει. «Ομως το κάνουν». Τονίζει επίσης ότι οι άντρες χρησιμοποιούν συχνά τα μοβ «διαβολικά» emoji (😈) με σεξουαλικό τρόπο με γυναίκες που μόλις έχουν γνωρίσει.
Η Είμι Λίντινγκχαμ, online dating coach με έδρα το Λος Αντζελες, παρατηρεί την ίδια συμπεριφορά. «Οι άντρες γίνονται πολύ άμεσοι πολύ γρήγορα», λέει. «Υποθέτουν ότι το άλλο άτομο είναι ήδη έτοιμο να τους γνωρίσει και να τους συμπαθήσει. Αυτό μπορεί να απογοητεύσει τις γυναίκες. Το πιο απλό μυστικό των γνωριμιών είναι να κάνεις τον άλλον άνθρωπο να αισθάνεται σαν να είναι το πιο σημαντικό άτομο στο δωμάτιο».
Τις περισσότερες φορές, αυτό δημιουργεί μια πολύ περίεργη κατάσταση – και εκεί έρχεται το emoji της μαϊμού. «Λυπάμαι, έκανα λάθος, αλλά είμαι ακόμα χαριτωμένος, έτσι;», αναφέρει ο Αλεϊ περιγράφοντας τον συμβολισμό του συγκεκριμένου εικονιδίου.
Η Λίντινγκχαμ λέει ότι έχει δει όλα τα διαφορετικά emoji με μαϊμούδες να εμφανίζονται συχνά στα μηνύματα που λαμβάνουν οι γυναίκες πελάτισσες της. «Εχω δει οποιαδήποτε από τις κακές μαϊμούδες. Και μετά υπάρχει και το emoji που έχει ροζ μάγουλα και μεγάλα μάτια σαν να ντρέπεται για εσένα (😳). Πραγματικά, αυτά δεν είναι καλά».
Αλλά μόνο οι άντρες κάνουν τους άλλους να αισθάνονται άβολα; Σύμφωνα και με τους δύο coaches, η απάντηση είναι ναι τις περισσότερες φορές – όμως όχι πάντα. «Ειλικρινά, μερικοί από τους άντρες πελάτες μου λαμβάνουν επίσης μερικά πολύ περίεργα πράγματα [από γυναίκες]», λέει η Λίντινγκχαμ.
Το μεγαλύτερο λάθος που κάνουν συνήθως οι γυναίκες είναι η υπερβολική έκθεση τους με διαφορετικό τρόπο. Θα μπορούσαμε να το αποκαλέσουμε «συναισθηματική μελιτζάνα».
«Η ευαλωτότητα μπορεί να είναι καλή, αλλά με κάποια όρια, σωστά; Μπορούν να σας πουν την ιστορία της ζωής τους – χρησιμοποιώντας πολύ δράμα. Και απλώς το αφήνουν πάνω σας», περιγράφει η Λίντινγκχαμ.
Με τον ίδιο τρόπο που οι άντρες καταφεύγουν σε emoji όταν συνειδητοποιούν ότι το έχουν «παρακάνει», η Λίντινγκχαμ λέει ότι οι γυναίκες εκφράζουν επίσης την αμηχανία τους με τον ευκολότερο δυνατό τρόπο και βασίζονται σε emoji για να το κάνουν – αντί για να το πληκτρολογήσουν.
Υπάρχουν επίσης διαφορές μεταξύ των – όχι και τόσο «περίεργων» – emoji που χρησιμοποιούν άντρες και γυναίκες. Ο Αλεϊ σπάνια βλέπει στρέιτ άντρες να χρησιμοποιούν το Bitmoji, το οποίο επιτρέπει στους χρήστες να δημιουργήσουν ένα emoji του εαυτού τους, ενώ είναι πολύ δημοφιλές μεταξύ των γυναικών και των ομοφυλόφιλων.
Οσον αφορά στους μεγαλύτερους πελάτες του, λέει ότι η χρήση των emoji περιορίζεται σε απλές χαμογελαστές «φατσούλες» – ή δεν υπάρχουν καν στο διαδικτυακό τους λεξιλόγιο.
Υπάρχουν επίσης μεγάλες διαφορές ως προς την επανάληψη και την έμφαση, «Οι άντρες αντιδρούν με τα emoji φωτιάς συχνά για να δείξουν τον ενθουσιασμό τους», λέει ο Αλεϊ. «Θα το χρησιμοποιήσουν επίσης πολλές φορές, έτσι είναι σαν διπλή ή τριπλή φωτιά».
Ενω τω μεταξύ, οι γυναίκες με τις οποίες συνεργάστηκε είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιήσουν καρδιές και λάμψεις για να μεταδώσουν τη θετικότητα τους και «να βρουν εικόνες που είναι ιδανικές για να δείξουν κάτι, ενώ οι άντρες συχνά θα ενισχύσουν αυτό που θέλουν να μεταδώσουν απλώς τριπλασιάζοντας τα emoji» .
Ακαδημαϊκές μελέτες έχουν αποτυπώσει παρόμοια ευρήματα. Διαπίστωσαν ότι οι γυναίκες χρησιμοποιούν emoji περισσότερο από τους άντρες, είναι πιο πιθανό να συνδυάσουν αθλητικά emoji με μπανιέρες και ντους (ενώ οι άντρες τα συνδυάζουν με τρόπαια) και έχουν γενικά καλύτερη αντίληψη σχετικά με τις νοηματικές διαφορές τους.
Το 2018, ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Πεκίνου και το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν ήταν οι πρώτοι που πραγματοποίησαν μια μεγάλης κλίμακας ανάλυση σχετικά με τα emoji και τα δύο φύλα. Εξέτασαν 134.000 ανώνυμους χρήστες Android από 183 χώρες, οι οποίοι έστειλαν 401 εκατομμύρια μηνύματα σε διάστημα τριών μηνών – σε 58 διαφορετικές γλώσσες.
Η μελέτη διαπίστωσε ότι «οι γυναίκες χρήστες είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιήσουν μόνο ένα emoji ή διαφορετικά emoji σε διαφορετικά σημεία ενός μηνύματος, ενώ οι άντρες είναι πιο πιθανό να χρησιμοποιήσουν πολλά διαφορετικά emoji διαδοχικά».
Αποκάλυψε επίσης ότι – σε σύγκριση με τους άντρες – οι γυναίκες είναι πιο πιθανό να «τραβήξουν» τις λέξεις τους για να αποτυπώσουν τα συναισθήματα τους και να πουν πράγματα όπως «ναιιιιιιι!».
Υπάρχουν επίσης χρήστες emoji που δεν υιοθετούν ένα συγκεκριμένο φύλο ως μέρος της ταυτότητας τους. «Η προηγούμενη έρευνα περιορίστηκε στα δύο φύλλα», λέει η Σαντζάγια Γουίτζερατν, ερευνήτρια για την εφαρμογή Holler.io.
Δεδομένου ότι υπάρχει ένα ευρύ φάσμα από ταυτότητες φύλου, μπορούν τα emoji να μας βοηθήσουν να τις κατανοήσουμε καλύτερα; Μπορεί να είναι δύσκολο, καθώς οι διαφορετικές τάσεις μεταξύ αντρών και γυναικών φαίνεται να επηρεάζονται από τις παραδοσιακές αντιλήψεις σχετικά με τα δύο φύλα.
Σε μια μελέτη του 2018 σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ερμηνεύουν τα emoji, εκείνοι που χαρακτήρισαν το φύλο τους ως «άλλο» είχαν περισσότερες διαφορές με τους άντρες και γυναίκες συμμετέχοντες, από ότι οι άντρες και οι γυναίκες μεταξύ τους.
Ενώ πολλά από τα ευρήματα της μελέτης ευθυγραμμίστηκαν με τις στερεοτυπικές αντιλήψεις για τα δύο φύλα, μερικά άλλα ήταν αρκετά ανατρεπτικά.
«Είμαστε έκπληκτοι που διαπιστώνουμε ότι οι άντρες χρήστες είναι πολύ πιο πιθανό να χρησιμοποιούν emoji με καρδιές από τις γυναίκες», γράφουν οι ερευνητές. «Αυτό έρχεται σε αντίθεση με την αντίληψη ότι οι άντρες είναι λιγότερο πρόθυμοι να εκφράσουν την αγάπη τους στην πραγματική ζωή».
Η έρευνα βρήκε επίσης τα 10 πιο δημοφιλή emoji μεταξύ των γυναικών, τα οποία ήταν κατά σειρά: 😂, ❤️, 😍, 😘, 😭, 😏, 😊, 💕, 💖 και 😄. Αντίστοιχα, πιο δημοφιλή emoji για τους άντρες ήταν: 😂, ❤️, 😍, 😘, 😭, 💖 😊, 😏, 🙈 και 💕.
Οι δύο λίστες είναι σχεδόν ακριβώς οι ίδιες, αλλά με μία διαφορά: την «αμήχανη» μαϊμού.
με πληροφορίες από Guardian
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα