Ως τους χειρότερους και πιο αγενείς οδηγούς της Ευρώπης, περιγράφει τους Έλληνες η μεγάλη ετήσια έρευνα του Ινστιτούτου Ipsos και του ιδρύματος VINCI Autoroutes που διενεργήθηκε σε 12.400 άτομα από 11 ευρωπαϊκές χώρες.
Οι πρωτιές των Ελλήνων οδηγών
Σύμφωνα με την έρευνα το 67% των Ελλήνων οδηγών έχει βρίσει άλλο οδηγό, το 63% έχει κορνάρει χωρίς λόγο και το 50% έχει κρατήσει υπερβολικά μικρή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Η Ελλάδα καταγράφεται τρίτη στις προσπεράσεις από δεξιά και σε όσους έχουν κατέβει από το αμάξι για «να εξηγηθεί με τον άλλον οδηγό».
Κατά μέσο όρο η Ελλάδα είναι πρώτη και στην κακή οδηγική συμπεριφορά. Το 48% των Ελλήνων οδηγά χωρίς να φορά ζώνη, το 41% μιλάει στο τηλέφωνο χωρίς να χρησιμοποιεί hands free και το 27% έχει οδηγήσει στη ΛΕΑ.
Πάντα φταίνε οι άλλοι
Σε όλη την έρευνα το μοτίβο είναι εμφανές. Πάντα φταίνε οι άλλοι. Το 97% των οδηγών που συμμετείχαν στην έρευνα και το 96% των Ελλήνων απάντησε θετικά στο πως οδηγούν οι ίδιοι. Όταν το ερώτημα αντιστράφηκε το 91% των Ελλήνων και το 79% των Ευρωπαίων ανέφερε τουλάχιστον ένα αρνητικό επίθετο για να περιγράψει την οδηγική συμπεριφορά των άλλων.
Υπερβολική ταχύτητα, αλκοολ και απουσία φλας
Οι Ευρωπαίοι θεωρούν μεν την υπερβολική ταχύτητα ως κορυφαία αιτία τροχαίων ατυχημάτων από την άλλη όμως το 86% τόσο των Ελλήνων όσο και των Ευρωπαίων «ομολογεί» πως ξεπερνάει το όριο ταχύτητας.
Το 49% θεωρεί τα φλας... διακοσμητικά και δεν τα χρησιμοποιεί, ενώ το 16% παραδέχεται ότι οδηγεί υπό την επήρεια υπερβολικής ποσότητας αλκοόλ.
Πρωταθλητές και στη χρήση τηλεφώνου
«Πρωταθλητές» αναδεικνύονται οι Έλληνες οδηγοί και στη χρήση τηλεφώνου ενώ οδηγούν. Το 27% δηλώνει πως είτε το έχει χρησιμοποιήσει για κάποια κλήση με ή χωρίς ακουστικά, είτε για να απαντήσει σε κάποιο μήνυμα, είτε ακόμα για να δει κάποια ταινία (9%). Το 83% έχει χρησιμοποιήσει γενικότερα το κινητό του κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Τέλος το 16% παραδέχεται ότι είχε ή παραλίγο να έχει ατύχημα εξαιτίας της χρήσης κινητού.
«Πρωταθλητές» αναδεικνύονται οι Έλληνες οδηγοί και στη χρήση τηλεφώνου ενώ οδηγούν. Το 27% δηλώνει πως είτε το έχει χρησιμοποιήσει για κάποια κλήση με ή χωρίς ακουστικά, είτε για να απαντήσει σε κάποιο μήνυμα, είτε ακόμα για να δει κάποια ταινία (9%). Το 83% έχει χρησιμοποιήσει γενικότερα το κινητό του κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Τέλος το 16% παραδέχεται ότι είχε ή παραλίγο να έχει ατύχημα εξαιτίας της χρήσης κινητού.
Αφηρημένοι οι Έλληνες οδηγοί
Η έλλειψη προσοχής είναι όμως ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα των Ελλήνων οδηγών όπως καταγράφεται στη συγκεκριμένη έρευνα. Το 78% των Ελλήνων οδηγών παραδέχεται ότι στρέφει το βλέμμα του εκτός δρόμου για τουλάχιστον 2 δευτερόλεπτα. Το αντίστοιχο ποσοστό για τους Ευρωπαίους φτάνει το 82%. Το 54% των οδηγών στην Ελλάδα κάποιες φορές είναι λιγότερο συγκεντρωμένο και αφαιρείται κατά τη διάρκεια της οδήγησης, ενώ το 46% συνεχίζει την οδήγηση αν και νιώθουν πολύ κουρασμένοι, γιατί είναι υποχρεωμένοι.
Η έλλειψη προσοχής είναι όμως ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα των Ελλήνων οδηγών όπως καταγράφεται στη συγκεκριμένη έρευνα. Το 78% των Ελλήνων οδηγών παραδέχεται ότι στρέφει το βλέμμα του εκτός δρόμου για τουλάχιστον 2 δευτερόλεπτα. Το αντίστοιχο ποσοστό για τους Ευρωπαίους φτάνει το 82%. Το 54% των οδηγών στην Ελλάδα κάποιες φορές είναι λιγότερο συγκεντρωμένο και αφαιρείται κατά τη διάρκεια της οδήγησης, ενώ το 46% συνεχίζει την οδήγηση αν και νιώθουν πολύ κουρασμένοι, γιατί είναι υποχρεωμένοι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα