Κατατίθεται απόψε στη Βουλή το Σχέδιο Νόμου του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων «Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού – Kαθιέρωση κανόνων αξιολόγησης και αξιοκρατίας στην Εκπαίδευση και λοιπές διατάξεις».
Στη σημερινή της συνέντευξη τύπου η Πολιτική Ηγεσία διευκρίνισε ότι:
- Οι διαγωνισμοί του ΑΣΕΠ θα διεξάγονται ανά διετία, αλλά θα έχουν σημαντικές διαφορές ως προς τη δομή τους και ως προς τα προσόντα που θα απαιτούν για να μπορέσει κανείς να λάβει μέρος και να είναι επιτυχής. Καθιερώνεται ένας τελικός πίνακας κατάταξης των εκπαιδευτικών ο οποίος θα διαμορφώνεται ύστερα από κάθε διαγωνισμό. Στον πίνακα αυτό κατατάσσονται όλοι όσοι πρόκειται να διοριστούν με βάση τις μονάδες του διαγωνισμού, αλλά και προστίθενται τα ακαδημαϊκά προσόντα, η πραγματική διδακτική προϋπηρεσία και τα κοινωνικά κριτήρια.
-Καθιερώνεται ο θεσμός του δόκιμου εκπαιδευτικού και ο θεσμός του μέντορα που στηρίζει και υποστηρίζει το νέο εκπαιδευτικό. Η δοκιμαστική περίοδος τελειώνει με μια αξιολόγηση για τη δυνατότητά του να αντιμετωπίσει τα θέματα της τάξης και να συνεχίσει στο εκπαιδευτικό σύστημα ή να επιλεγεί αν θα πάει στη διοίκηση της εκπαίδευσης.
- Εγκαθίσταται ηλεκτρονικό σύστημα και γίνεται μια ενοποίηση των σημερινών δικτύων για τον προσδιορισμό των κενών σχολείων, για το διορισμό ή για την πρόσληψη και για τον τρόπο κάλυψής τους. Ένα από τα μεγάλα προβλήματα που έχει σήμερα η εκπαίδευση είναι ότι το εκπαιδευτικό σύστημα και η διοίκησή του είναι ότι δεν προσδιορίζονται ούτε αυτονόητα ούτε εύκολα ούτε σαφώς το τα κενά, οι πραγματικές ανάγκες κατά σχολείο.
- Θα υπάρξει καρτέλα ανά σχολείο, η κάρτα σχολείου όπου θα παρουσιάζονται όλα τα επιμέρους χαρακτηριστικά του κάθε σχολείου και θα μπορεί ανά πάσα στιγμή με διαφάνεια να έχει ο καθένας την εικόνα του σχολείου. Η προκήρυξη των κενών θέσεων θα γίνεται το πρώτο 15νθήμερο του Ιουλίου κάθε έτους και θα προβλέπεται τριετής παραμονή του νεοδιόριστου στο σχολείο του. Η αλλαγή της φιλοσοφίας πρέπει να είναι ότι ο εκπαιδευτικός δένεται με το σχολείο του, ότι ο εκπαιδευτικός είναι μέρος μιας εκπαιδευτικής κοινότητας η οποία είναι σταθερή και όχι μεταλλασσόμενη και δημιουργούνται θεμέλια στο σχολείο.
-Ο θεσμός του ωρομισθίου περιορίζεται δραστικά. Για την πρόσληψη αναπληρωτή απαιτείται ένα λειτουργικό κενό από 16 ως 21 ώρες, δηλαδή το πραγματικό ωράριο των εκπαιδευτικών. Για λιγότερες όμως ώρες μέχρι τις 4, δηλαδή από 4 έως 16 οι εκπαιδευτικοί έχουν τα δικαιώματα και την αμοιβή του αναπληρωτή Καθηγητή. Ο στόχος είναι από φέτος να αλλάξουμε τα δεδομένα σε όσους έχουν πάνω από 4 ώρες και να μειώσουμε στο ελάχιστο, όσο είναι δυνατόν, τους όσους έχουν κάτω από 4 ώρες γιατί είναι πολύ δύσκολο για ένα σχολείο και για έναν εκπαιδευτικό να μην ανήκει, να μην ενσωματώνεται σε μια εκπαιδευτική κοινότητα με πλήρες ωράριο και συμμετοχή στο σχεδιασμό της.
- Αίρονται οι αδικίες σε βάρος του συνόλου των ανθρώπων, των νέων πολιτών, των νέων επιστημόνων που θέλουν να γίνουν εκπαιδευτικοί και ο στόχος είναι να προσανατολιστούμε και να επικεντρώσουμε στα προσόντα του εκπαιδευτικού. Να μην υπάρχουν διορισμοί στην εκπαίδευση που να μην έχουν ως πρώτη τους προτεραιότητα αυτά καθ’ αυτά τα προσόντα του εκπαιδευτικού. Αφού λοιπόν κρίνονται τα επιμέρους προσόντα, δηλαδή το πιστοποιητικό, οι εξετάσεις του ΑΣΕΠ, μετά θα βλέπουμε και θα προσμετρώνται και ένας αριθμός μορίων που αφορούν τα κοινωνικά κριτήρια και τις κοινωνικές εκείνες ομάδες οι οποίες συμμετέχουν και μπορούν και πρέπει να έχουν μια επιπλέον μοριοδότηση.
- Για την ομαλή μετάβαση από τη σημερινή κατάσταση στην επόμενη θα είναι όσο είναι και η περίοδος του επόμενου ΑΣΕΠ, δηλαδή η νέα περίοδος, η μεταβατική περίοδος θα είναι μέχρι το 2012 – 13.
- Είναι και στο χώρο της ιδιωτικής εκπαίδευσης υποχρεωτικό το πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας. Καταργείται η σημερινή δυνατότητα των σχολείων να απολύουν το 33% των εκπαιδευτικών όταν φτάνουν στον έκτο χρόνο και δίνεται η δυνατότητα καταγγελίας μιας σύμβασης το χρόνο για τα εκπαιδευτήρια.
- Οι συμβάσεις της ιδιωτικής εκπαίδευσης γίνονται από το δεύτερο χρόνο αορίστου. Ο στόχος είναι και οι εκπαιδευτικοί της ιδιωτικής εκπαίδευσης να εισέρχονται όταν θέλουν στη δημόσια εκπαίδευση με τα κριτήρια και με τα προσόντα που οι ίδιοι έχουν.
- Από φέτος θα ξεκινήσει με το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης πρόγραμμα που αφορά τη διοίκηση στο χώρο της εκπαίδευσης και βεβαίως θα ληφθεί υπόψη η συμμετοχή των στελεχών σε διαδικασίες αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου.
- Κανένας εκπαιδευτικός δεν μπορεί να αποσπαστεί εάν δεν έχουν καλυφθεί οι λειτουργικές θέσεις του σχολείου από το οποίο αποσπάται. Οι αποσπώμενοι εκπαιδευτικοί λαμβάνουν τις μονάδες της μετάθεσης του σχολείου όπου αποσπώνται και όχι του σχολείου στο οποίο είναι η θέση τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα