Ο κ. Ρακιντζής περιγράφει με μελανά χρώματα την αποτελεσματικότητα της κρατικής μηχανής, μιλά για καθεστώς ατιμωρησίας δημοσίων υπαλλήλων και κάνει εκτενή αναφορά στα εμπόδια που θέτει η γραφειοκρατία στην ανάπτυξη
"Η συντριπτική μερίδα της κοινής γνώμης εκφράζει την άποψη ότι η Δημόσια Διοίκηση είναι ο μεγάλος ασθενής. Η άποψη αυτή, με την οποία σε μεγάλο βαθμό συντάσσομαι, στηρίζεται κυρίως στο γεγονός ότι οι ρυθμοί λειτουργίας της Δημόσιας Διοίκησης δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της εποχής μας ενώ σε πολλές περιπτώσεις δεν τηρείται η νομιμότητα. Επιπροσθέτως η ατιμωρησία των δημοσίων υπαλλήλων σε περιπτώσεις πειθαρχικών και ποινικών παραβάσεων έχει απογοητεύσει τους πολίτες και τους έχει αποθαρρύνει να προβαίνουν σε καταγγελίες, γιατί πιστεύουν ότι τελικά κανένας δεν θα τιμωρηθεί", αναφέρει ο κ. Ρακιντζής.
Θυσίες χωρίς αντίκρυσμα
"Σαφώς, πολλοί συμπολίτες μας έχουν ταλαιπωρηθεί κατά την επαφή τους με το Δημόσιο χωρίς αυτό να σημαίνει ότι το όλο οικοδόμημα της δημόσιας διοίκησης πάσχει, είναι όμως δεδομένο ότι η Δημόσια Διοίκηση θα μπορούσε να λειτουργήσει πιο αποτελεσματικά και διάφανα και να αποδώσει στο έργο που της ζητεί ο λαός και για το οποίο υποβάλλεται σε τόσες οικονομικές θυσίες".
"Στα χαρτιά" η απελευθέρωση των οδικών μεταφορών
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η γνωμοδότηση του κ. Ρακιντζή για το άνοιγμα του κλάδου των Οδικών Μεταφορών, το οποίο ο γενικός Επιθεωρητής θεωρεί ότι στην ουσία δεν υλοποιήθηκε ποτέ.
"Η προβλεπόμενη εφάπαξ ειδική εισφορά υπέρ του δημοσίου είναι ιδιαίτερα υψηλή (94.000 ευρώ για άδεια 40τονου οχήματος κοινού φόρτου και 192.000 ευρώ για άδεια 40τονο οχήματος μεταφοράς πετρελαιοειδών), αρκετά υψηλότερη, έως και διπλάσια, από τις αντίστοιχες αγοραίες αξίες, όπως είχαν διαμορφωθεί κατά το τελευταίο διάστημα. Η απαίτηση τόσο μεγάλων ποσών καθιστά απαγορευτική για νέους επιχειρηματίες την είσοδο στο επάγγελμα του οδικού μεταφορέα, ενώ κατοχυρώνει τους ήδη υφιστάμενους ιδιοκτήτες Φορτηγών Δημοσίας Χρήσεως (ΦΔΧ), στους οποίους μάλιστα δημιουργεί υπεραξίες και, εν τέλει, δεν λειτουργεί προς την κατεύθυνση απελευθέρωσης του επαγγέλματος του οδικού μεταφορέα, αλλά προς την αντίθετη ακριβώς. Ακόμη και στην περίπτωση που δραστηριοποιηθούν νέοι μεταφορείς καταβάλλοντας τα μεγάλα αυτά ποσά στο δημόσιο, είναι βέβαιο ότι η απόσβεσή τους θα μετακυλιστεί και θα επιβαρύνει τα μεταφορικά κόμιστρα, ακυρώνοντας έτσι εν τοις πράγμασι την ουσία της απελευθέρωσης του επαγγέλματος, που είναι η συμπίεση του κομίστρου".
Αρνηττική πρωτιά για τους ΟΤΑ στις διερευνηθείσες υποθέσεις
Συνολικά, είκοσι εννέα δημόσιοι υπάλληλοι τέθηκαν σε αργία, 398 υποθέσεις παραπέμφθηκαν στον εισαγγελέα, ενώ διενεργήθηκαν 4.199 έλεγχοι από τα σώματα και τις υπηρεσίες Ελέγχου και Επιθεώρησης. Ειδικότερα, το 2010 ο αριθμός των υποθέσεων που χειρίστηκε ο κ. Ρακιντζής ανήλθαν στις 1.437, σημειώνοντας αύξηση 46,4% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
Οι σημαντικότερες υποθέσεις ανά κατηγορία είναι εκείνες που αφορούν
- Στην οικονομική διαχείριση δημόσιων φορέων και υπηρεσιών (34,8%)
- Στην εφαρμογή της πολεοδομικής νομοθεσίας (13,8%)
- Σε ζητήματα υγείας(9,8%)
- Σε περιβαλλοντικά θέματα (7,9)
Όπως και άλλες χρονιές έτσι και κατά το 2010, οι περισσότερες συνολικά υποθέσεις αφορούν στους ΟΤΑ α' και β' βαθμού, αν και φέτος ο στενός δημόσιος τομέας βρέθηκε στην πρώτη θέση παρουσιάζοντας άνοδο 23,3%.
Οσον αφορά στις πειθαρχικές αρμοδιότητες του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης, το 2010 άσκησε ενστάσεις στις πειθαρχικές ποινές που υποβλήθηκαν σε δημόσιους υπαλλήλους από τις αρμόδιες υπηρεσίες. Το 2010 κοινοποιήθηκαν στο γραφείο του 3.200 πειθαρχικές αποφάσεις πειθαρχικών οργάνων. Από αυτές οι 1.602 αφορούσαν στο στενό δημόσιο τομέα και οι 1.598 στον ευρύτερο.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα