Σε νέα εμπλοκή μπαίνει ο πολύπαθος δρόμος Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα, καθώς σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ» η ΕΤΕπ απειλεί να κόψει τη χρηματοδότηση του Μορέα και θεωρεί άστοχες τις προβλέψεις για την κυκλοφορία του Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα ενώ προς αναθεώρηση βρίσκεται η σύμβαση, η οποία θα οδηγηθεί στην Βουλή. Το δημοσίευμα στο «ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ» αναφέρει τα εξής: «Σοβαρές παρενέργειες στη χρηματοδότηση του Μορέα, του μοναδικού μέχρι σήμερα προχωρημένου έργου παραχώρησης, συνολικού ύψους 1 δισ. ευρώ, προκαλεί η ΕΤΕπ, η οποία θεωρεί ελλιποβαρές το κυκλοφοριακό μοντέλο του αυτοκινητόδρομου και απειλεί με διακοπή της χρηματοδότησης αν δεν αλλάξει. Τα εμπόδια της ΕΤΕπ, που συνιστά έναν από τους σπουδαιότερους αιμοδότες του έργου (το χρηματοδοτεί με 200 εκατ. ευρώ), προκαλούν αλυσιδωτές δυσκολίες στο έργο που ενώνει την Αθήνα με την Καλαμάτα μέσα σε 2,5 ώρες, καθώς ακόμη και πιθανή πρόβλεψη για αλλαγή στο χρηματοδοτικό σκέλος του έργου θα έχει την τύχη των άλλων συμβάσεων! Με λίγα λόγια, συνεπάγεται αναθεώρηση της σύμβασης και εν συνεχεία νέα έγκριση από τις υπηρεσίες των Βρυξελλών, αλλά και το Ελληνικό Κοινοβούλιο. Πηγές στο Υπουργείο Υποδομών επιβεβαιώνουν ότι οι διαπραγματεύσεις με την ΕΤΕπ συνεχίζονται, θεωρώντας ότι τα στοιχεία κυκλοφορίας που βάζει στο τραπέζι για το έργο είναι υπερβολικά έως ακραία και συμπαρασύρουν και τις άλλες τράπεζες. Όπως εξηγούν, τα έσοδα των έργων εξαρτώνται από τον ρυθμό αύξησης του ΑΕΠ της χώρας και του πληθωρισμού. Όσο αυξάνονται το ΑΕΠ και ο πληθωρισμός τόσο μεγιστοποιούνται τα έσοδα. Αυτούς τους δύο δείκτες η ΕΤΕπ, λόγω της οικονομικής κατάστασης της χώρας αλλά και της υποχώρησης της κυκλοφορίας των οχημάτων στο σύνολο του εθνικού δικτύου, τους αμφισβητεί ανοιχτά, παρά το γεγονός ότι είναι ίδιοι και στα υπόλοιπα έργα. Οι χαμηλές προβλέψεις της ΕΤΕπ για την κυκλοφορία του έργου σύμφωνα με την Τράπεζα ενέχουν τον κίνδυνο ο παραχωρησιούχος να μην μπορεί στο στάδιο λειτουργίας του έργου να αποπληρώσει τα δάνεια. Για να αντιμετωπιστούν τα προβλήματα και να υπερπηδηθούν τα εμπόδια το Ελληνικό Δημόσιο και ο παραχωρησιούχος έχουν συζητήσει, κατά πληροφορίες, την πιθανότητα να καταβάλουν ισόποσα τη διαφορά σε περίπτωση που υπάρξει κενό με ένα ποσό που, σύμφωνα με τις τεχνικές εταιρίες, προσδιορίζονται σε μια πρώτη ανάγνωση σε 40 εκατ. ευρώ. Αυτές τις ημέρες οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Υποδομών επεξεργάζονται τα στοιχεία που ζήτησαν από την ΕΤΕπ προκειμένου να μελετήσουν τις παραδοχές της σχετικά με τα απαισιόδοξα σενάρια που κάνει. Από την άλλη, πηγές της κοινοπραξίας εκφράζουν έντονη δυσφορία για τη στάση της ΕΤΕπ και αναφέρουν ότι ο φετινός Αύγουστος ήταν ιδιαίτερα εμπορικός για τον αυτοκινητόδρομο, καθώς η επιβατική κίνηση αυξήθηκε. Ο Μορέας είναι ένα από τα δύο έργα όπου προβλέπεται επιδότηση διοδίου από το δημόσιο αν η κυκλοφορία πέσει κάτω από τις προβλέψεις. Το ποσό της επιχορήγησης σε όλη την περίοδο της παραχώρησης με σημερινές τιμές υπολογίζονται σε 70 εκατ. ευρώ.
Στη διαιτησία για διεκδικήσεις εκατομμυρίων ο Μορέας
Τα προβλήματα χρηματοδότησης όμως που ταλαιπωρούν το έργο Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα δεν είναι τα μόνα. Εδώ και καιρό Δημόσιο και παραχωρησιούχος έχουν καταφύγει σε πολλαπλές διαιτησίες, με τον Μορέα να διεκδικεί περίπου 180 εκατ. ευρώ λόγω παράτασης του χρόνου παράδοσης του έργου. Η κοινοπραξία ισχυρίζεται ότι κάθε μήνα καθυστέρησης επιβαρύνεται με τεράστιες δαπάνες για την συντήρηση του προσωπικού και τη λειτουργία μηχανημάτων και ζητά να καλυφθούν αυτές από το δημόσιο από τη στιγμή που οι καθυστερήσεις στην παράδοση χώρων οφείλονται σε δική του υπαιτιότητα.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα