Γράφτηκε από τον Γιάννης Σινάπης
Mε δάνειο από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, ως συμπληρωματικό έργο στη σύμβαση παραχώρησης του “Μορέα”, εξετάζει η κυβέρνηση την υλοποίηση του έργου του δρόμου Καλό Νερό – Τσακώνα.Ο δρόμος αυτός που αποτελεί την κατάληξη της Ολυμπίας Οδού και ανήκει στο διευρωπαϊκό δίκτυο της χώρας, θα λειτουργεί με διόδια.
Την προοπτική αυτή μας επεσήμαναν έγκυρες πηγές του υπουργείου Υποδομών, που μας ενημέρωσαν και για το τμήμα Πύργος - Καλό Νερό, το οποίο φαίνεται να βρίσκεται στα αζήτητα μετά την απαγορευτική απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας σε οποιαδήποτε διαπλάτυνση του δρόμου, στο μεγαλύτερο μήκος του.
Για το Καλό Νερό - Τσακώνα, το κόστος της κατασκευής του υπολογίζεται στα 100 εκ. ευρώ, χωρίς τις απαλλοτριώσεις. Το έργο είναι περιβαλλοντικά εγκεκριμένο και στο μεγαλύτερο μέρος του προβλέπει νέα χάραξη: Παράκαμψη στο Κοπανάκι με κατ εντ κάβερ, διέλευση πιο νότια στο Δώριο από τον υφιστάμενο δρόμο και πιο βόρεια σε Μάλθη - Κόκλα και στην περιοχή που είναι οι στροφές (μεταξύ Καλού Νερού - Κοπανακίου) καινούργια χάραξη.
Οσον αφορά το τμήμα Πύργος - Καλό Νερό, από τη μελέτη της σύμβασης παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, προβλεπόταν: Από την παράκαμψη του Πύργου μέχρι και τον κόμβο του Σαμικού καινούργια χάραξη. Από τον κόμβο Σαμικού μέχρι και την Ελαία αναβάθμιση του υφιστάμενου δρόμου και στη συνέχεια νέα χάραξη ανατολικά προς την παράκαμψη Καλού Νερού. Η μελέτη καθόριζε τα 9,5 μέτρα πλάτος του υφιστάμενου δρόμου να επεκταθούν άλλα 7,5 μέτρα, για να δημιουργηθεί ένας δρόμος 17 μέτρων, όπως είναι το Λεύκτρο - Σπάρτη.Μετά την προσφυγή του Ναυταθλητικού Συλλόγου Ζαχάρως Προστασίας Περιβάλλοντος (με έδρα το Κολωνάκι!), το 2010 το Συμβούλιο της Επικρατείας με απόφασή του απαγόρευσε στο τμήμα από Σαμικό μέχρι Γιαννιτσοχώρι να γίνει διαπλάτυνση ούτε 1 πόντο. Και πρόκειται για απόφαση αμετάκλητη, που δεν αλλάζει.
Νωρίτερα το 2003 το ΣτΕ είχε απαγορεύσει την παραλιακή χάραξη στο τμήμα αυτό, μεταξύ του υφιστάμενου δρόμου και της παραλίας και μάλιστα κάτω από τη σιδηροδρομική γραμμή, πράγμα που συνιστούσε περιβαλλοντικό έγκλημα.
Σύμφωνα με τα υπηρεσιακά στελέχη του υπουργείου Υποδομών, σε αυτά τα 25 χιλιόμετρα μπορεί να γίνουν μόνο έργα αναβάθμισης οδικής ασφάλειας. Δηλαδή, κυκλικοί κόμβοι (δεν επιτρέπουν την αριστερή στροφή), νέοι ασφαλτοτάπητες και βελτίωση κάποιων επικίνδυνων στροφών, χωρίς να μεταβάλλεται το πλάτος του δρόμου.
Κλείνοντας να ενημερώσουμε και για το τμήμα Πάτρα – Πύργος, που πρόκειται να υλοποιηθεί με χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ και το οποίο έχει τεμαχιστεί σε 8 κομμάτια - εργολαβίες, όπου υπάρχουν ανάδοχοι για τα 7 τμήματα, ενώ το 8ο δεν έχει ακόμα δημοπρατηθεί. Μέχρι τώρα, παρότι έχουν περάσει μήνες από την υποβολή του φακέλου, δεν υπάρχει απάντηση από την Ευρωπαϊκή Ενωση, για ένταξη κι έγκριση χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ. Και για το λόγο αυτό καμία σύμβαση από τις 7 εργολαβίες δεν έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για έλεγχο και έγκριση, με αποτέλεσμα η έναρξη των εργασιών, αν δεν υπάρξουν άλλα απρόοπτα, να πηγαίνει στα τέλη του 2017, στην καλύτερη περίπτωση. Πάντως, ο τεμαχισμός σε 8 εργολαβίες και οι μεγάλες εκπτώσεις που έχουν δοθεί, καθιστούν αμφίβολη την υλοποίηση, ακόμα και την έναρξη του έργου.
Γ.Σ.Πηγή: Ελευθερία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα