Κρίσιμος είναι ο Νοέμβρης για τα οδικά έργα της Μεσσηνίας. Μέσα στο μήνα αναμένεται να ληφθούν οριστικές αποφάσεις τόσο για τα τμήματα Πάτρα - Πύργος και Καλό Νερό - Τσακώνα όσο και για το Καλαμάτα - Ριζόμυλος - Πύλος - Μεθώνη.
Η απόφαση της Ε.Ε. για το Πάτρα - Πύργος θεωρείται κομβικής σημασίας γιατί θα σημάνει το συνολικό ξεμπλοκάρισμα των οδικών έργων. Ιδιαίτερη σημασία έχουν οι συναντήσεις Νίκα σήμερα στο Μαξίμου με τον πρωθυπουργό και την άλλη εβδομάδα με τον αρμόδιο υπουργό Υποδομών. Οι πολιτικοί παράγοντες της Μεσσηνίας έχουν επιδείξει αναιμικό ενδιαφέρον για το Καλό Νερό - Τσακώνα, ενώ για το Καλαμάτα - Ριζόμυλος έχουν ξοδέψει πολύτιμο χρόνο για τη χάραξη χωρίς να έχουν ακόμα καταλήξει σε μια κοινή στάση. Το επόμενο δεκαπενθήμερο πάντως αναμένεται να πυκνώσουν οι επαφές και οι συναντήσεις προκειμένου να ανακοινωθούν οι τελικές αποφάσεις της κυβέρνησης.
Στα χέρια της γερμανικής Hochtief φέρεται, σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας «Καθημερινή», να βρίσκεται η υπόθεση ανασχεδιασμού του έργου του οδικού άξονα
Πάτρας - Πύργου, καθώς, όπως σημειώνουν φορείς της αγοράς με γνώση των εξελίξεων, η πρόθεση του υπουργείου Υποδομών είναι να ακυρωθούν οι υφιστάμενες συμβάσεις που έχουν υπογραφεί με τους αναδόχους του έργου για τις 6 από τις 8 εργολαβίες του έργου (πλην των δύο, όπου μειοδότησε και στη συνέχεια αποκλείστηκε ο όμιλος Καλογρίτσα) και να ανατεθεί το έργο στην κοινοπραξία που εκμεταλλεύεται την Ολυμπία Οδό.
Αυτό είναι και το μήνυμα που έχει μεταφερθεί προς τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με την αιτιολογία ότι ο σχεδιασμός του έργου σήμερα απειλεί την έγκαιρη ολοκλήρωσή του μέχρι το 2023 και συνεπώς ελλοχεύει ο κίνδυνος απώλειας κοινοτικών κονδυλίων. Μάλιστα, σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή, συναντά κλίμα συνεννόησης με τις κοινοτικές υπηρεσίες.
Ωστόσο, όπως προκύπτει, η Hochtief, η οποία είναι μέτοχος της «Ολυμπίας Οδού» με ποσοστό 17%, εμφανίζεται μέχρι στιγμής αρνητική στο ενδεχόμενο επιστροφής του έργου στην κοινοπραξία, καθώς δεν επιθυμεί να επωμιστεί και το σχετικό κόστος, δεδομένου ότι θα απαιτηθούν και ιδιωτικά κεφάλαια, πέραν της κοινοτικής χρηματοδότησης. Εφόσον λοιπόν δεν καμφθούν οι αντιρρήσεις της εταιρείας, ή εναλλακτικά δεν κριθεί εφικτή π.χ. μια εξαγορά του ποσοστού της από τα υπόλοιπα μέλη της «Ολυμπίας Οδού» (αν βέβαια η Hochtief είναι ανοικτή σε κάτι τέτοιο), είναι σαφές ότι η λύση αυτή θα ναυαγήσει. Υπενθυμίζεται ότι τα άλλα μέλη της κοινοπραξίας είναι η «Vinci» (29,9%), η «Αβαξ» (19,1%), η «Ακτωρ Παραχωρήσεις» (17%) και η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ (17%). Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, το υπουργείο θα επιχειρήσει, σύμφωνα με πληροφορίες, να συνενώσει τις εργολαβίες από 8 σε 2 ή να αφήσει το έργο ως έχει.
Σημειωτέον ότι η GD Infrastrutture, διά της «Μηχανικής» που την εκπροσωπεί στην Ελλάδα, διεμήνυσε εντός της εβδομάδας, με σχετική επιστολή της που απευθύνεται τόσο προς τον υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή όσο και στην αντιπρόεδρο της Κομισιόν και αρμόδια επίτροπο Ανταγωνισμού Μ. Βεστάγκερ, ότι θα προσφύγει στα ελληνικά και τα ευρωπαϊκά δικαστήρια σε περίπτωση ακύρωσης των συμβάσεων που έχει υπογράψει και οι οποίες έχουν κυρωθεί και από τη Βουλή. Η εταιρεία έχει αναλάβει δύο εργολαβίες, τις οποίες μάλιστα συνεχίζει να εκτελεί, παρά το άτυπο «πάγωμα» του έργου από την πλευρά του υπουργείου τους τελευταίους τέσσερις μήνες. Επιπλέον, επισημαίνεται και το γεγονός ότι «οι επανειλημμένες δηλώσεις σας ότι δεν θα περατώσουμε εγκαίρως τα έργα των συμβάσεών μας δημιουργούν ψευδείς εντυπώσεις και θίγουν την αξιοπιστία της εταιρείας μας».
Παράλληλα, η εταιρεία, διά του Πρόδρομου Εμφιετζόγλου που υπογράφει την επιστολή, δηλώνει ότι δεσμεύεται να υλοποιήσει τις εργολαβίες που έχει αναλάβει, αλλά και τις «ορφανές» που είχαν ανατεθεί στον όμιλο Καλογρίτσα (με τις ίδιες μάλιστα εκπτώσεις), 12 μήνες νωρίτερα του προβλεπομένου. Σε μια τέτοια περίπτωση, το συνολικό κόστος του έργου θα διαμορφωθεί σε μόλις 4 εκατ. ευρώ/χλμ. και χωρίς διόδια, καθώς θα παραμείνει δημόσιο έργο. Υπενθυμίζεται μάλιστα στη σχετική επιστολή ότι, σύμφωνα με έκθεση του Ευρωπαϊκού Ελεγκτικού Συνεδρίου το 2018, για την κατασκευή της Ολυμπίας Οδού μέχρι την Πάτρα (202 χλμ.) προέκυψε πρόσθετο κόστος για το Δημόσιο ύψους 238,5 εκατ. ευρώ (εκ των οποίων 218,5 εκατ. ευρώ συγχρηματοδοτούμενα από την Ε.Ε.) και 440 εκατ. ευρώ επιπλέον πληρωμές προς την παραχωρησιούχο «Ολυμπία Οδό», κάτι που ανέβασε το τελικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου σε 13 εκατ. ευρώ/χλμ. Πρόκειται δε για ένα έργο που επιβαρύνει τους χρήστες με διόδια και ήδη εμφανίζει, κατά τον κ. Εμφιετζόγλου, «καθίσματα» και συνεχή «μπαλώματα» σε μεγάλο μήκος του eftheriaonline
Πώς θα κατάσχουν τις τραπεζικές καταθέσεις οι Δήμοι
-
Αυτόματες θα είναι πλέον οι κατασχέσεις τραπεζικών καταθέσεων από τους
Δήμους, σε δημότες που έχουν ληξιπρόθεσμες και αρρύθμιστες οφειλές.Με
απόφαση του υπ...
Πριν από 19 δευτερόλεπτα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα