Θερμής υποδοχής από τους εκπροσώπους των παραγωγικών φορέων του νομού έτυχε το χθεσινό πρωτοσέλιδο άρθρο του «Θάρρους» με τον τίτλο «Μεσσηνιακά προϊόντα, είναι η μόνη λύση…». Τόσο ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Γιώργος Καραμπάτος, όσο και της ΕΑΣ Βασίλης Κοζομπόλης, καθώς και της ΣΥΚΙΚΗΣ Παναγιώτης Παπαγεωργίου, χαρακτηρίζουν θετική και ελπιδοφόρα την πρωτοβουλία της εφημερίδας για οργανωμένη προβολή και στήριξη των ....
Μεσσήνιων παραγωγών και επαγγελματιών, των τοπικών επιχειρήσεων και βιοτεχνιών και κατ’ επέκταση της ντόπιας οικονομίας, ακόμη περισσότερο αυτή τη δύσκολη εποχή της κρίσης.
Γ. Καραμπάτος - ΕπιμελητήριοΜεσσήνιων παραγωγών και επαγγελματιών, των τοπικών επιχειρήσεων και βιοτεχνιών και κατ’ επέκταση της ντόπιας οικονομίας, ακόμη περισσότερο αυτή τη δύσκολη εποχή της κρίσης.
«Στην κατάσταση που βρισκόμαστε ας δείξουμε την ανάλογη ευαισθησία»
«Είναι πολύ ελπιδοφόρο το μήνυμα και θα ήθελα να συγχαρώ την εφημερίδα για την ευαισθησία που δείχνει» σημειώνει ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Μεσσηνίας Γιώργος Καραμπάτος, σχολιάζοντας το άρθρο, που υπογράφει η εκδότρια - διευθύντρια του «Θάρρους» Άντα Αποστολάκη. «Νομίζω ότι από εδώ και πέρα, στην κατάσταση την οποία βρισκόμαστε, είμαστε όλοι υποχρεωμένοι να δείξουμε την ανάλογη ευαισθησία. Να προχωρήσουμε σε πρακτικές τέτοιες, που αναδεικνύουν τα προϊόντα μας, με την ελπίδα ότι θα ευαισθητοποιήσουμε τους καταναλωτές, που θα πρέπει και αυτοί από τη μεριά τους να αναλάβουν τις ευθύνες τους.
Θεωρώ ότι η εφημερίδα κινείται στη σωστή κατεύθυνση και θα έχει την αμέριστη συμπαράστασή μας. Χρειάζεται κινητοποίηση, πρέπει κάποια στιγμή όλοι να αναλάβουμε τις ευθύνες μας, επιχειρηματίες και καταναλωτές. Για παράδειγμα, υπάρχουν σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα που πωλούν αγριόχορτα από την Ιταλία! Αυτό το τραγικό, δείχνει πόσο μεγάλο είναι το πρόβλημα. Εάν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, δε θα μπορέσουμε να βγούμε από την ύφεση ποτέ».
Ιδιαίτερα σημαντικό χαρακτηρίζει ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου και το ρόλο των νέων ανθρώπων: «Τη Δευτέρα θα κάνουμε την παρουσίαση του μαθητικού διαγωνισμού για τον έφηβο καταναλωτή, που πραγματοποίησαν τα σχολεία με δική μας βοήθεια. Από τη δουλειά που έκαναν τα παιδιά, φαίνεται ότι, ακόμη και οι μικροί, οι έφηβοι, έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται το πρόβλημα, πόσω μάλλον τα νοικοκυριά. Υπάρχουν άνθρωποι που θέλουν πραγματικά να στηρίξουν την τοπική οικονομία και πιστεύω ότι θα πρέπει να τους καθοδηγήσουμε. Ειδικά όμως οι νέοι, θα παίξουν μεγάλο ρόλο, όχι μόνο γιατί είναι οι αυριανοί καταναλωτές, αλλά και γιατί θα μπορέσουν να πιέσουν τους γονείς τους».Β. Κοζομπόλης - ΕΑΣ Μεσσηνίας
«Προβολή των τοπικών επιχειρήσεων
και πίεση στις αλυσίδες να πουλάνε τα προϊόντα μας»
Η πρόταση του «Θ», ανεξάρτητα από την κρίση, πρέπει να είναι μόνιμα συνείδηση όλων μας, ως καταναλωτών στην τοπική κοινωνία. Πρέπει να πούμε μπράβο στη διεύθυνση της εφημερίδας, που έχει τη διάθεση να προβάλλει τα προϊόντα και εκείνων των παραγωγών, οι οποίοι δεν έχουν τη δυνατότητα να προβληθούν ανάλογα» παρατηρεί ο πρόεδρος της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Μεσσηνίας Βασίλης Κοζομπόλης.
«Πιστεύω δε, ότι μεγάλη πίεση θα πρέπει να ασκηθεί στις πολυεθνικές εταιρείες, που δεν έχουν τα προϊόντα μας. Για παράδειγμα, στο Βόλο υπάρχει η Ένωση που ασχολείται αποκλειστικά με γαλακτοκομικά προϊόντα και κάνει ένα περίφημο φρέσκο γάλα. Αυτό, οι τοπικές αλυσίδες αναγκάστηκαν να το βάλουν στα καταστήματά τους και έρχεται πρώτο σε πωλήσεις σε τοπικό επίπεδο, γιατί είναι και ποιοτικά πολύ καλύτερο από τα υπόλοιπα. Πως το πέτυχαν αυτό; Πήγαιναν οι καταναλωτές στο σούπερ μάρκετ, γέμιζαν ένα καρότσι πράγματα και, όταν έβλεπαν ότι δεν είχε το γάλα της Ένωσης Βόλου στα ψυγεία, άφηναν τα καρότσια με τα πράγματα στα ταμεία κι έφευγαν. Το έκαναν μία, δύο, τρεις, δημιουργήθηκε αναστάτωση σε όλα τα σούπερ μάρκετ, οπότε μαζεύτηκαν οι μεγάλες αλυσίδες, φώναξαν την Ε.ΒΟΛ. και έβαλαν το γάλα της μέσα. Το θέμα, λοιπόν, είναι τα τοπικά μας προϊόντα να παρουσιάζονται στα ράφια όλων των σούπερ μάρκετ. Δεν πρέπει να αποκλείονται. Όσον αφορά στο τι προσφέρουμε εμείς, ως Μεσσήνιοι, στα καταστήματά μας, το Τοπικό Σύμφωνο Ποιότητας θα πρέπει να ενεργοποιηθεί στην κατεύθυνση αυτή. Δηλαδή, κατά πόσο το τηγάνισμα της πατάτας γίνεται με ελαιόλαδο, κ.λπ. Και τα καταστήματα αυτά που θα εφαρμόζουν κανόνες ποιότητας, να έχουν κάποια πλεονεκτήματα, ορισμένα κίνητρα, είτε προβολής, είτε οικονομικά, μέσα από το δημοτικό φόρο για παράδειγμα. Είναι σοβαρό πρόβλημα το να καταναλώνουμε στη Μεσσηνία σπορέλαιο και όχι ελαιόλαδο, επειδή έχει μία διαφορά γύρω στο 1,5 ευρώ το λίτρο. Δε νομίζω ότι είναι τόσο μεγάλη, ώστε να μην τηγανίζουμε τις πατάτες με ελαιόλαδο».
Π. Παπαγεωργίου - ΣΥΚΙΚΗ
«Σύκα Τουρκίας και πατάτες Αιγύπτου στη Μεσσηνία;»
«Ήταν πολύ καλό το άρθρο, το θέμα είναι κατά πόσο θα συγκινήσει τον κόσμο. Θέλει δουλειά» σημειώνει ο πρόεδρος της ΣΥΚΙΚΗΣ Παναγιώτης Παπαγεωργίου. «Πρέπει πράγματι να στηρίξουμε τον τόπο μας, γι’ αυτό, όπου πηγαίνουμε να απαιτούμε τα δικά μας προϊόντα. Εδώ έρχονται ξένοι στην Ελλάδα και πηγαίνουν στα δικά τους μαγαζιά και ψωνίζουν.
Είναι θετικό το ότι ξεκινά η εφημερίδα μια προσπάθεια να προβάλλει επιχειρήσεις και να περάσει το μήνυμα στον κόσμο, όμως χρειάζεται και παιδεία. Για παράδειγμα, μπορεί να δεις σύκα Τουρκίας ή πατάτες Αιγύπτου στη Μεσσηνία! Ξέρετε τι είναι στη Μεσσήνη να ψωνίζει ο καταναλωτής αιγυπτιακή πατάτα; Λόγω της κρίσης, οι άνθρωποι μπορεί να στραφούν σε φθηνότερα προϊόντα. Τα δικά μας είναι πιο ακριβά, γιατί, εκτός της ποιότητάς τους, έχουμε και υψηλότερο κόστος παραγωγής από άλλα κράτη. Αλλιώς πληρώνεται ένας εργαζόμενος μιας βιοτεχνίας στην Ελλάδα και αλλιώς στην Κίνα ή την Τουρκία. Πρέπει, όμως να καταλάβει ο κόσμος ότι είναι ανάγκη να στηρίξει το σπίτι του, τα προϊόντα της Μεσσηνίας, της Ελλάδας. Έμμεσα, τα χρήματα που θα δώσουμε, πάλι σε μας θα γυρίσουν. Αν πάμε στα μεγάλα μαγαζιά, τα λεφτά θα φύγουν έξω, οι μεγάλες αλυσίδες δε θα επενδύσουν τα έσοδά τους στη Μεσσηνία». Της Μαρίας Νίκα
Πηγή: ΘΑΡΡΟΣ
«Προβολή των τοπικών επιχειρήσεων
και πίεση στις αλυσίδες να πουλάνε τα προϊόντα μας»
Η πρόταση του «Θ», ανεξάρτητα από την κρίση, πρέπει να είναι μόνιμα συνείδηση όλων μας, ως καταναλωτών στην τοπική κοινωνία. Πρέπει να πούμε μπράβο στη διεύθυνση της εφημερίδας, που έχει τη διάθεση να προβάλλει τα προϊόντα και εκείνων των παραγωγών, οι οποίοι δεν έχουν τη δυνατότητα να προβληθούν ανάλογα» παρατηρεί ο πρόεδρος της Ένωσης Αγροτικών Συνεταιρισμών Μεσσηνίας Βασίλης Κοζομπόλης.
«Πιστεύω δε, ότι μεγάλη πίεση θα πρέπει να ασκηθεί στις πολυεθνικές εταιρείες, που δεν έχουν τα προϊόντα μας. Για παράδειγμα, στο Βόλο υπάρχει η Ένωση που ασχολείται αποκλειστικά με γαλακτοκομικά προϊόντα και κάνει ένα περίφημο φρέσκο γάλα. Αυτό, οι τοπικές αλυσίδες αναγκάστηκαν να το βάλουν στα καταστήματά τους και έρχεται πρώτο σε πωλήσεις σε τοπικό επίπεδο, γιατί είναι και ποιοτικά πολύ καλύτερο από τα υπόλοιπα. Πως το πέτυχαν αυτό; Πήγαιναν οι καταναλωτές στο σούπερ μάρκετ, γέμιζαν ένα καρότσι πράγματα και, όταν έβλεπαν ότι δεν είχε το γάλα της Ένωσης Βόλου στα ψυγεία, άφηναν τα καρότσια με τα πράγματα στα ταμεία κι έφευγαν. Το έκαναν μία, δύο, τρεις, δημιουργήθηκε αναστάτωση σε όλα τα σούπερ μάρκετ, οπότε μαζεύτηκαν οι μεγάλες αλυσίδες, φώναξαν την Ε.ΒΟΛ. και έβαλαν το γάλα της μέσα. Το θέμα, λοιπόν, είναι τα τοπικά μας προϊόντα να παρουσιάζονται στα ράφια όλων των σούπερ μάρκετ. Δεν πρέπει να αποκλείονται. Όσον αφορά στο τι προσφέρουμε εμείς, ως Μεσσήνιοι, στα καταστήματά μας, το Τοπικό Σύμφωνο Ποιότητας θα πρέπει να ενεργοποιηθεί στην κατεύθυνση αυτή. Δηλαδή, κατά πόσο το τηγάνισμα της πατάτας γίνεται με ελαιόλαδο, κ.λπ. Και τα καταστήματα αυτά που θα εφαρμόζουν κανόνες ποιότητας, να έχουν κάποια πλεονεκτήματα, ορισμένα κίνητρα, είτε προβολής, είτε οικονομικά, μέσα από το δημοτικό φόρο για παράδειγμα. Είναι σοβαρό πρόβλημα το να καταναλώνουμε στη Μεσσηνία σπορέλαιο και όχι ελαιόλαδο, επειδή έχει μία διαφορά γύρω στο 1,5 ευρώ το λίτρο. Δε νομίζω ότι είναι τόσο μεγάλη, ώστε να μην τηγανίζουμε τις πατάτες με ελαιόλαδο».
Π. Παπαγεωργίου - ΣΥΚΙΚΗ
«Σύκα Τουρκίας και πατάτες Αιγύπτου στη Μεσσηνία;»
«Ήταν πολύ καλό το άρθρο, το θέμα είναι κατά πόσο θα συγκινήσει τον κόσμο. Θέλει δουλειά» σημειώνει ο πρόεδρος της ΣΥΚΙΚΗΣ Παναγιώτης Παπαγεωργίου. «Πρέπει πράγματι να στηρίξουμε τον τόπο μας, γι’ αυτό, όπου πηγαίνουμε να απαιτούμε τα δικά μας προϊόντα. Εδώ έρχονται ξένοι στην Ελλάδα και πηγαίνουν στα δικά τους μαγαζιά και ψωνίζουν.
Είναι θετικό το ότι ξεκινά η εφημερίδα μια προσπάθεια να προβάλλει επιχειρήσεις και να περάσει το μήνυμα στον κόσμο, όμως χρειάζεται και παιδεία. Για παράδειγμα, μπορεί να δεις σύκα Τουρκίας ή πατάτες Αιγύπτου στη Μεσσηνία! Ξέρετε τι είναι στη Μεσσήνη να ψωνίζει ο καταναλωτής αιγυπτιακή πατάτα; Λόγω της κρίσης, οι άνθρωποι μπορεί να στραφούν σε φθηνότερα προϊόντα. Τα δικά μας είναι πιο ακριβά, γιατί, εκτός της ποιότητάς τους, έχουμε και υψηλότερο κόστος παραγωγής από άλλα κράτη. Αλλιώς πληρώνεται ένας εργαζόμενος μιας βιοτεχνίας στην Ελλάδα και αλλιώς στην Κίνα ή την Τουρκία. Πρέπει, όμως να καταλάβει ο κόσμος ότι είναι ανάγκη να στηρίξει το σπίτι του, τα προϊόντα της Μεσσηνίας, της Ελλάδας. Έμμεσα, τα χρήματα που θα δώσουμε, πάλι σε μας θα γυρίσουν. Αν πάμε στα μεγάλα μαγαζιά, τα λεφτά θα φύγουν έξω, οι μεγάλες αλυσίδες δε θα επενδύσουν τα έσοδά τους στη Μεσσηνία». Της Μαρίας Νίκα
Πηγή: ΘΑΡΡΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα