Η μαφία των αφορολόγητων τσιγάρων, όσο η κρίση βαθαίνει, αποκομίζει σε βάθος χρόνου κέρδη δισεκατομμυρίων, ενώ παράλληλα χάνονται φορολογικά έσοδα
Πρόκειται για κύκλωμα με τα ισχυρότερα "λόμπυ" σε παγκόσμιο επίπεδο και αυτή την στιγμή αποτελεί την μεγαλύτερη προτεραιότητα των Υπηρεσιών Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF) στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Μιλάμε για τη μαφία λαθραίων τσιγάρων που λειτουργεί με τους κανόνες του οργανωμένου εγκλήματος και με μορφή πυραμίδας: Εγκέφαλος, πλοιοκτήτριες εταιρείες, ναυτικοί, μεταφορικές εταιρείες, πλοία, διανομείς, εκτελεστές και πλοκάμια διανομής σε ολόκληρη την Ευρώπη συνθέτουν το παζλ διακίνησης της μαύρης αγοράς και εμπλέκονται σε ένα παράνομο εμπόριο κάτω από την μύτη των αρχών.
Η μαφία των αφορολόγητων τσιγάρων, όσο η κρίση βαθαίνει, αποκομίζει σε βάθος χρόνου κέρδη δισεκατομμυρίων, ενώ παράλληλα χάνονται φορολογικά έσοδα που στην Ελλάδα κυμαίνονται μεταξύ 400 και 600 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.
Η Ελλάδα βρίσκεται άλλωστε στη δεύτερη θέση μεταξύ των χωρών με την μεγαλύτερη κατανάλωση λαθραίων τσιγάρων. Στην πρώτη θέση στην κατανάλωση παράνομων τσιγάρων βρίσκεται η Λετονία με ποσοστό 22,6%, και ακολουθούν η Ελλάδα (18,8%), η Ιρλανδία (17,5%), η Μάλτα (17,2%) και η Λιθουανία (17%).
Η έκρηξη του λαθρεμπορίου απασχολεί τις Υπηρεσίες Καταπολέμησης της Απάτης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την OLAF, που συντονίζει τις επιχειρήσεις.
Το ΑΠΕ-ΜΠΕ εξασφάλισε συγκλονιστικές εικόνες καταδίωξης και εξάρθρωσης συμμοριών σε ολόκληρη την Ευρώπη. Πρόκειται για πραγματικά ντοκουμέντα που δείχνουν ότι τα κυκλώματα χρησιμοποιούν τεχνολογία αιχμής και μόνο με συντονισμό σε ευρωπαϊκό
επίπεδο μπορεί να αντιμετωπισθούν.
Σύμφωνα με την OLAF, η μαφία των τσιγάρων αναπτύχθηκε κυρίως σε χώρες των Βαλκανίων και ακολουθούσε βαλκανικές οδούς για να τροφοδοτεί τις ευρωπαϊκές χώρες. Κέντρο είχε θεωρηθεί το Μαυροβούνιο, ωστόσο το κέντρο βάρους έχει μεταφερθεί τώρα σε χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης. Το τελευταίο διάστημα έχουν πραγματοποιηθεί πολλές επιχειρήσεις συντονισμένα στην Πολωνία, την Τσεχία και την Κροατία και έχουν εξαρθρωθεί πολλές σπείρες διακίνησης.
Η Ελλάδα με βάση τα στοιχεία της OLAF είχε τη δεύτερη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση διακίνησης παράνομων τσιγάρων αν και ο όγκος των παράνομων τσιγάρων μειώθηκε σε σχέση με το 2016.
Η κατάσταση στην Ελλάδα λόγω της αύξησης της ανεργίας, αλλά και λόγω των χαμηλών πόρων που διατίθενται ώθησε την προσφυγή των νέων στα φτηνά τσιγάρα, που πολλές φορές η τιμή τους σε σχέση με τα νόμιμα είναι 80% χαμηλότερη, και είναι η νέα ανερχόμενη αγορά των κυκλωμάτων. Οι μεγάλες αγορές στο κέντρο της Αθήνας είναι η Ομόνοια, η Αχαρνών, τα Εξάρχεια και οι δρόμοι που φιλοξενούν οίκους ανοχής. Η διακίνηση γίνεται, όπως και στην περίπτωση των ναρκωτικών, με βαποράκια, που στην Ελλάδα είναι κυρίως αλλοδαποί.
Η διαδρομή των κυκλωμάτων φτάνει ακόμη και μέχρι τις ασιατικές χώρες, λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ αξιωματούχος του ΣΔΟΕ. Εκεί παράγεται ο μεγάλος όγκος λαθραίων. Η μαφία βρίσκει συνήθως τη λεγόμενη «τάπα», δηλαδή τη βιτρίνα ενός νόμιμου φορτίου πίσω από την οποία κρύβεται η παράνομη μεταφορά των τσιγάρων. Από τα πλοία φορτώνονται φορτηγά που πάντα στα φορτωτικά έγγραφα παρουσιάζει διαφορετικά προϊόντα όπως παλαιότερα σε υπόθεση στην Αργολίδα όπου η «τάπα» ήταν συσκευασίες πορτοκαλιών.
Οι εγκληματικές οργανώσεις αποκομίζουν τεράστια κέρδη δημιουργώντας και έναν αθέμιτο ανταγωνισμό εις βάρος των νόμιμων επιχειρήσεων.
Πρόκειται για κύκλωμα με τα ισχυρότερα "λόμπυ" σε παγκόσμιο επίπεδο και αυτή την στιγμή αποτελεί την μεγαλύτερη προτεραιότητα των Υπηρεσιών Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF) στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Μιλάμε για τη μαφία λαθραίων τσιγάρων που λειτουργεί με τους κανόνες του οργανωμένου εγκλήματος και με μορφή πυραμίδας: Εγκέφαλος, πλοιοκτήτριες εταιρείες, ναυτικοί, μεταφορικές εταιρείες, πλοία, διανομείς, εκτελεστές και πλοκάμια διανομής σε ολόκληρη την Ευρώπη συνθέτουν το παζλ διακίνησης της μαύρης αγοράς και εμπλέκονται σε ένα παράνομο εμπόριο κάτω από την μύτη των αρχών.
Η μαφία των αφορολόγητων τσιγάρων, όσο η κρίση βαθαίνει, αποκομίζει σε βάθος χρόνου κέρδη δισεκατομμυρίων, ενώ παράλληλα χάνονται φορολογικά έσοδα που στην Ελλάδα κυμαίνονται μεταξύ 400 και 600 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως.
Η Ελλάδα βρίσκεται άλλωστε στη δεύτερη θέση μεταξύ των χωρών με την μεγαλύτερη κατανάλωση λαθραίων τσιγάρων. Στην πρώτη θέση στην κατανάλωση παράνομων τσιγάρων βρίσκεται η Λετονία με ποσοστό 22,6%, και ακολουθούν η Ελλάδα (18,8%), η Ιρλανδία (17,5%), η Μάλτα (17,2%) και η Λιθουανία (17%).
Η έκρηξη του λαθρεμπορίου απασχολεί τις Υπηρεσίες Καταπολέμησης της Απάτης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, την OLAF, που συντονίζει τις επιχειρήσεις.
Το ΑΠΕ-ΜΠΕ εξασφάλισε συγκλονιστικές εικόνες καταδίωξης και εξάρθρωσης συμμοριών σε ολόκληρη την Ευρώπη. Πρόκειται για πραγματικά ντοκουμέντα που δείχνουν ότι τα κυκλώματα χρησιμοποιούν τεχνολογία αιχμής και μόνο με συντονισμό σε ευρωπαϊκό
επίπεδο μπορεί να αντιμετωπισθούν.
Σύμφωνα με την OLAF, η μαφία των τσιγάρων αναπτύχθηκε κυρίως σε χώρες των Βαλκανίων και ακολουθούσε βαλκανικές οδούς για να τροφοδοτεί τις ευρωπαϊκές χώρες. Κέντρο είχε θεωρηθεί το Μαυροβούνιο, ωστόσο το κέντρο βάρους έχει μεταφερθεί τώρα σε χώρες της πρώην Σοβιετικής Ένωσης. Το τελευταίο διάστημα έχουν πραγματοποιηθεί πολλές επιχειρήσεις συντονισμένα στην Πολωνία, την Τσεχία και την Κροατία και έχουν εξαρθρωθεί πολλές σπείρες διακίνησης.
Η Ελλάδα με βάση τα στοιχεία της OLAF είχε τη δεύτερη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση διακίνησης παράνομων τσιγάρων αν και ο όγκος των παράνομων τσιγάρων μειώθηκε σε σχέση με το 2016.
Η κατάσταση στην Ελλάδα λόγω της αύξησης της ανεργίας, αλλά και λόγω των χαμηλών πόρων που διατίθενται ώθησε την προσφυγή των νέων στα φτηνά τσιγάρα, που πολλές φορές η τιμή τους σε σχέση με τα νόμιμα είναι 80% χαμηλότερη, και είναι η νέα ανερχόμενη αγορά των κυκλωμάτων. Οι μεγάλες αγορές στο κέντρο της Αθήνας είναι η Ομόνοια, η Αχαρνών, τα Εξάρχεια και οι δρόμοι που φιλοξενούν οίκους ανοχής. Η διακίνηση γίνεται, όπως και στην περίπτωση των ναρκωτικών, με βαποράκια, που στην Ελλάδα είναι κυρίως αλλοδαποί.
Η διαδρομή των κυκλωμάτων φτάνει ακόμη και μέχρι τις ασιατικές χώρες, λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ αξιωματούχος του ΣΔΟΕ. Εκεί παράγεται ο μεγάλος όγκος λαθραίων. Η μαφία βρίσκει συνήθως τη λεγόμενη «τάπα», δηλαδή τη βιτρίνα ενός νόμιμου φορτίου πίσω από την οποία κρύβεται η παράνομη μεταφορά των τσιγάρων. Από τα πλοία φορτώνονται φορτηγά που πάντα στα φορτωτικά έγγραφα παρουσιάζει διαφορετικά προϊόντα όπως παλαιότερα σε υπόθεση στην Αργολίδα όπου η «τάπα» ήταν συσκευασίες πορτοκαλιών.
Οι εγκληματικές οργανώσεις αποκομίζουν τεράστια κέρδη δημιουργώντας και έναν αθέμιτο ανταγωνισμό εις βάρος των νόμιμων επιχειρήσεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα