Αρχές της επόμενης χρονιάς, σύμφωνα με το καλό σενάριο, εκτιμάται ότι θα ξεκινήσει η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος, μετά την έγκριση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή της χρηματοδότησης του έργου προϋπολογισμού της τάξης των 355 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).
Η διατομή του οδικού άξονα σε συνδυασμό με τις προβλέψεις της κυκλοφορίας, όπως και οι μεγάλες προσφερθείσες εκπτώσεις, οι οποίες -με εξαίρεση μία από τις συνολικά οκτώ εργολαβίες- ξεπερνούν το 50% είχαν προβληματίσει, αρχικά, τους κοινοτικούς Αξιωματούχους για το εάν θα πρέπει να ανάψουν το πράσινο φως. Εν τέλει, τα ζητήματα αυτά ξεπεράστηκαν, με κεφάλαια ύψους 293 εκατ. ευρώ να έχουν εξασφαλιστεί από το Ταμείο Συνοχής στο πλαίσιο της έγκρισης της μελέτης αξιολόγησης κόστους - οφέλους (ΑΚΟ) και της αίτησης χρηματοδότησης.
Από το 2014
Ο δρόμος από την Πάτρα έως τον Πύργο αποτελούσε τμήμα του αρχικού σχεδιασμού του αυτοκινητοδρόμου Ολυμπία Οδός (Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνας), αλλά αφαιρέθηκε βάσει του νόμου 4219/13 για την επανεκκίνηση των τεσσάρων οδικών έργων
παραχώρησης. Το έργο έχει ολοκληρωθεί κατά 25% και είχε δημοπρατηθεί ως δημόσιο τον Οκτώβριο του 2014, με εκτιμώμενο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης αρχές του 2016. Ωστόσο, τα δεδομένα άλλαξαν το 2015 όταν ο υπουργός Υποδομών Χρ.Σπίρτζης προχώρησε στην ματαίωση του διαγωνισμού και στην επαναδημοπράτηση του έργου, το οποίο είχε "σπάσει” σε οκτώ εργολαβίες.
Το διάστημα που μεσολάβησε πραγματοποιήθηκαν οι διαγωνισμοί οι οποίοι ανέδειξαν ως προσωρινό ανάδοχο το σχήμα Τοξότης-Ομάδα Κατασκευών σε τέσσερις εργολαβίες (Πύργος-Δουναίϊκα, Δουναίϊκα- Αμαλιάδα, Αμαλιάδα-Κυλλήνη και Κυλλήνη-Βάρδα). Για τα τμήματα Βάρδα – Σαγαίϊκα και Κάτω Αχαγιά – ΒΙΠΕ Πάτρα μειοδότησε η κοινοπραξία Ξανθάκης-Ίντερκατ, ενώ στις εργολαβίες Σαγαίϊκα-Κάτω Αχαγιά και ΒΙΠΕ Πάτρας-Μιντιλόγλι η ιταλική εταιρεία GD Insfrastrutture που συνεργάζεται με την Μηχανική.
Για να συμβασιοποιηθεί το έργο, απαιτείται οι προσωρινοί ανάδοχοι να προσκομίσουν σειρά δικαιολογητικών, ενώ εκτιμάται ότι θα κατατεθούν ενστάσεις. Το βλέμμα της αγοράς είναι στραμμένο στο εάν στο έργο θα καταφέρει να παραμείνει ο όμιλος Καλογρίτσας που έχει υποβάλει εκπτώσεις από 50,39% έως 57,45%.
Θα πρέπει, ακόμη, το Ελεγκτικό Συνέδριο να εγκρίνει τη σύμβαση του έργου που αποτελεί συνήθως μία πολύμηνη διαδικασία, ενώ μέλει να φανεί εάν θα εκδώσει την απόφασή του πριν τις θερινές διακοπές που ξεκινούν τέλη Ιουνίου.
Ως αποτέλεσμα, οι εργασίες, εάν δεν υπάρξουν πρόωρες εκλογές ή κάποιου είδους εμπλοκή με τους προσωρινούς αναδόχους, εκτιμάται ότι θα ξεκινήσουν αρχές του 2019.
Μετά την αναθεώρηση της σύμβασης παραχώρησης, το 2012, η Ολυμπία Οδός συρρικνώθηκε στο τμήμα Κόρινθος – Πάτρα και αποφασίστηκε να δημοπρατηθεί ως δημόσιο έργο το τμήμα Πάτρα-Πύργος. Στο πλαίσιο αυτό, τον Οκτώβριο του 2014, ο τότε υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοΐδης προχώρησε στη δημοπράτηση του έργου με εκτιμώμενο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης αρχές του 2016. Ωστόσο, τα δεδομένα άλλαξαν το 2015 όταν ο υπουργός Υποδομών Χρ.Σπίρτζη προχώρησε στην ματαίωση του διαγωνισμού και στην επαναδημοπράτηση του έργου, το οποίο είχε διαιρεθεί σε οκτώ εργολαβίες
Dimitris.delevegos@capital.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα