Το νέο «πράσινο» µεταφορικό µέσο που κατακτά τις ελληνικές πόλεις έχει φανατικούς φίλους αλλά και «εχθρούς». Ποιοι είναι οι κανόνες που προβλέπει η εισήγηση στο υπουργείο Μεταφορών, µέχρι την έκδοση υπουργικής απόφασης, προκειµένου να µη γίνεται... πατίνι η ζωή των κατοίκων
Ως πεζοί ή ως ποδηλατα ανάλογα µε τη µέγιστη ταχύτητα την οποία µπορούν να αναπτύξουν εκ κατασκευής, αναµένεται να αντιµετωπιστούν από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) τα ηλεκτρικά πατίνια, που τον τελευταίο καιρό έχουν κάνει αισθητή την παρουσία τους και στους δρόµους των ελληνικών πόλεων, δηµιουργώντας φίλους αλλά και φανατικούς «εχθρούς».
Η αρχική εισήγηση στο υπουργείοΜεταφορών για το µεταβατικό διάστηµα µέχρι την έκδοση της σχετικής υπουργικής απόφασης βγάζει... εκτός δρόµου τα πατίνια µε µέγιστη ταχύτητα άνω των 6 και έως 25 χιλιοµέτρων την ώρα, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να κυκλοφορούν κατά βάση σε ποδηλατοδρόµους, οι οποίοι όµως είναι είδος εν ανεπάρκεια
στην Ελλάδα.
Ωστόσο καµία οριστική απόφαση δεν έχει ληφθεί ακόµα, καθώς αναµένονται και τα αποτελέσµατα της συνάντησης εργασίας σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ενωσης που έχει προγραµµατιστεί γι’ αυτήν την εβδοµάδα, µε στόχο να εξετάσει το θέµα των πατινιών, τη δηµοφιλία των οποίων κανείς δεν είχε προβλέψει. Βάσει της αρχικής εισήγησης στο υπουργείο, πάντως, στο µεταβατικό στάδιο η κυκλοφορία των πατινιών µε ταχύτητα µεγαλύτερη των 6 και έως 25 χιλιοµέτρων την ώρα προτείνεται να επιτρέπεται µόνο σε ποδηλατοδρόµους και σε λοιπούς δηµόσιους και ιδιωτικούς χώρους όπου διεξάγεται δηµόσια κυκλοφορία ύστερα από απόφαση του αρµόδιου κατά περίπτωση οργάνου λήψης µέτρων κυκλοφορίας, εκτός εάν οι κατά τόπους δήµοι προσδιορίσουν οδούς στις οποίες θα επιτρέπεται η κυκλοφορία τους. Σε κάθε περίπτωση, η χρήση κράνους θα καταστεί υποχρεωτική για την οδήγησή τους.
Σε τρεις κατηγορίες
Τόσο τα πατίνια όσο και τα υπόλοιπα οχήµατα µικροκινητικότητας θα ενταχθούν στην κατηγορία των Ελαφριών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχηµάτων (ΕΠΗΟ) και θα διαχωριστούν σε τρεις βασικές κατηγορίες:
Εκείνα των οποίων η µέγιστη εκ κατασκευής ταχύτητα δεν υπερβαίνει τα 6 χιλιόµετρα την ώρα, τα οποία θα θεωρούνται ως πεζοί και θα µπορούν να κυκλοφορούν ελεύθερα σε πεζοδρόµια και κάθε άλλο χώρο που προορίζεται για πεζούς.
Εκείνα µε µέγιστη ταχύτητα µεταξύ 6 και 25 χιλιοµέτρων την ώρα, τα οποία θα αντιµετωπίζονται ως ποδήλατα.
Εκείνα µε ταχύτητα που υπερβαίνει τα 25 χιλιόµετρα την ώρα και θα απαγορεύεται να κυκλοφορούν στον δρόµο.
Επιπλέον οι οδηγοί των ΕΠΗΟ θα:
απαγορεύεται να µεταφέρουν επιβάτες στα οχήµατά τους.
Πρέπει να είναι πάνω από 15 ετών ή πάνω από 12 ετών εφόσον συνοδεύονται από ενήλικα.
Υποχρεούνται να φορούν εγκεκριµένου τύπου προστατευτικό κράνος, κανονικά δεµένο.
Για την κυκλοφορία των οχηµάτων αυτής της κατηγορίας µε ταχύτητα άνω των 6 χιλιοµέτρων σε πρώτη φάση θα προβλεφθεί αυτοκόλλητο σήµα, στο οποίο θα αναγράφεται µεταξύ άλλων η µέγιστη ταχύτητα και ο κωδικός ταυτοποίησης του οχήµατος, και βεβαίωση του οικονοµικού φορέα αναρτηµένη στην ιστοσελίδα του, στην οποία θα αναφέρεται κατ’ ελάχιστο η µέγιστη ταχύτητα κατασκευής ανά κωδικό ταυτοποίησης. Παράλληλα το σχέδιο εξετάζει και την επιβολή τσουχτερών προστίµων στους παραβάτες, τα οποία θα κυµαίνονται µεταξύ 40 και 400 ευρώ.
Ετσι, για όσους παρανόµως θέτουν σε κυκλοφορία ή οδηγούν πατίνια µε ταχύτητα άνω των 6 και έως 25 χιλιοµέτρων την ώρα, θα προβλεφθεί διοικητικό πρόστιµο 40 ευρώ, ενώ για τους παραβάτες που θέτουν σε κυκλοφορία ή οδηγούν ΕΠΗΟ µε ταχύτητα άνω των 25 χιλιοµέτρων την ώρα, το ύψος του προστίµου εκτοξεύεται στα 400 ευρώ.
Γεγονός είναι, πάντως, ότι το τοπίο παραµένει σήµερα εντελώς αρρύθµιστο, έχοντας αιφνιδιάσει διεθνώς τις νοµοθετικές Αρχές. Αποτέλεσµα είναι σε πολλές χώρες µεταξύ των οποίων και η Ελλάδα να µην έχει διευκρινιστεί ακόµα ως τι εισάγονται αυτά τα οχήµατα. Δεδοµένου ότι δεν υπάρχει έγκριση τύπου, δεν µπορεί κανείς να πει µε βεβαιότητα εάν εισάγονται ως οχήµατα ή ως παιχνίδια.
Στα ερωτήµατα αυτά καλείται να δώσει κάποιες πρώτες απαντήσεις η Σύνοδος που θα πραγµατοποιηθεί στις 15 Μαΐου. Αν και µία σχετική Ευρωπαϊκή Οδηγία δεν θα πρέπει να αναµένεται σύντοµα, οι εθνικές Αρχές περιµένουν κάποιες κοινές κατευθύνσεις ώστε στη συνέχεια να ληφθούν τα πρώτα µέτρα κυκλοφορίας και προστασίας.
Το ζήτηµα απασχολεί και τους συγκοινωνιολόγους, µε πολλούς εξ αυτών να ζητούν ρύθµιση των όρων κυκλοφορίας των ηλεκτρικών πατινιών χωρίς όµως έξωσή τους από τους δρόµους: «Προφανώς τα ηλεκτρικά πατίνια δεν µπορούν να κυκλοφορούν στα ελληνικά πεζοδρόµια, τα οποία είναι είτε ανύπαρκτα είτε µε δυσκολία χρησιµοποιούνται ακόµα και από τους πεζούς. Η θέση των ηλεκτρικών πατινιών είναι στο οδόστρωµα και γι’ αυτό πρέπει άµεσα να γίνουν δρόµοι ή λωρίδες ήπιας κυκλοφορίας, µε όριο ταχύτητας τα 30 χλµ./ώρα. Αυτή η λύση θα έκανε τους δρόµους πιο ασφαλείς για όλους τους χρήστες (πεζούς, ΑΜΕΑ κ.λπ.) αλλά κυρίως για τους χρήστες των πατινιών και τους ποδηλάτες.
Η απαγόρευση της κυκλοφορίας των πατινιών θα περνούσε ένα πολύ αρνητικό µήνυµα στην ελληνική κοινωνία σε µια περίοδο που τα Σχέδια Βιώσιµης Αστικής Κινητικότητας 170 πόλεων είναι σε εξέλιξη και η µικροκινητικότητα αποτελεί ένα σηµαντικό εργαλείο άσκησης πολιτικής για πόλεις µε λιγότερα αυτοκίνητα» επισηµαίνει στο «Εθνος της Κυριακής» ο Ευθύµιος Μπακογιάννης, δρ πολεοδόµος-συγκοινωνιολόγος της Μονάδας Βιώσιµης Κινητικότητας του ΕΜΠ. ethnos.gr
Η μείωση της ζάχαρης τις πρώτες 1.000 ημέρες της ζωής προστατεύει από
χρόνιες ασθένειες
-
Η μείωση της ποσότητας ζάχαρης που λαμβάνουν τα παιδιά, τόσο όσο βρίσκονται
στη μήτρα όσο και ως νήπια, μπορεί να τα προστατεύσει από τον διαβήτη και
την υ...
Πριν από 5 ώρες
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα