Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2019

Ανάδοχος για βελτιώσεις στο Πύργος - Καλό Νερό


Προσωρινός ανάδοχος με απόφαση του γ.γ. Υποδομών Γιώργου Καραγιάννη αναδείχθηκε η “Οδός ΑΤΕ” με έκπτωση 46,53% για το έργο επεμβάσεων βελτίωσης οδικής ασφάλειας στον οδικό άξονα Πύργος - Καλό Νερό, προϋπολογισμού 19,8 εκ. ευρώ.
Στο διαγωνισμό που πραγματοποίησε το υπουργείο Υποδομών, είχαν κατατεθεί άλλες 7 προσφορές, με εκπτώσεις από 45,28% μέχρι και 38,69%. Υπεύθυνη του έργου είναι η Διεύθυνση Υποδομών Σταθερής Τροχιάς, Συντηρήσεων και Ασφάλειας (Δ14) του υπουργείου.
Το συνολικό μήκος του τμήματος είναι 54 χιλιόμετρα, τα 43,8 στην Ηλεία και τα υπόλοιπα 10,2 χιλιόμετρα στη Μεσσηνία.
Να υπενθυμίσουμε ότι πρόκειται για έργο που περιλαμβανόταν αρχικά στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, με νέα χάραξη, δυτικά του υφιστάμενου δρόμου προς την παραλία. Μετά, όμως, την προσφυγή του Ναυταθλητικού Συλλόγου Ζαχάρως Προστασίας Περιβάλλοντος, με έδρα το Κολωνάκι, το 2010 το Συμβούλιο της Επικρατείας με απόφασή του απαγόρευσε στο τμήμα από Σαμικό μέχρι Γιαννιτσοχώρι να γίνει διαπλάτυνση ούτε 1 πόντο -και πρόκειται για απόφαση αμετάκλητη.
Σύμφωνα με υπηρεσιακά στελέχη του υπουργείου Υποδομών, σε αυτά τα χιλιόμετρα μπορεί να γίνουν μόνο έργα αναβάθμισης οδικής ασφάλειας. Δηλαδή, κυκλικοί κόμβοι (δεν επιτρέπουν την αριστερή στροφή), νέοι ασφαλτοτάπητες και βελτίωση κάποιων επικίνδυνων στροφών, χωρίς να μεταβάλλεται το πλάτος του δρόμου.
Η προθεσμία εκτέλεσης του έργου είναι 730 ημέρες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης με τον ανάδοχο. Το έργο χρηματοδοτείται από πιστώσεις του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, αλλά αναμένεται να προταθεί και να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα “Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014 - 2020”, στον άξονα προτεραιότητας “Διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο και οδική ασφάλεια”, καθώς σύμφωνα με στέλεχος της αρμόδιας διεύθυνσης του υπουργείου “καλύπτει τις προϋποθέσεις για να είναι συγχρηματοδοτούμενο”.
Σύμφωνα με τη διακήρυξη, οι εργασίες για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας που θα υλοποιηθούν στο τμήμα αυτό, διακρίνονται στις ακόλουθες κατηγορίες: 1) Σε επεμβάσεις που θα υλοποιηθούν σημειακά σε επιλεγμένες θέσεις, που χαρακτηρίζονται ως θέσεις “Μειωμένης Οδικής Ασφάλειας (ΜΟΑ)”. Τα έργα βελτίωσης στις θέσεις ΜΟΑ, βάσει των εγκεκριμένων μελετών που εκπονήθηκαν το 2018 υπό την εποπτεία της “Εγνατία Οδός Α.Ε.”, αφορούν κυρίως σε αναβάθμιση και αντικατάσταση του εξοπλισμού της οδού, όπως επαναδιαγράμμιση, πινακίδες σήμανσης, ανακλαστήρες οδοστρώματος, γραμμική οριοσήμανση, στηθαία ασφαλείας κ.λπ. Επίσης, προβλέπεται καθαρισμός - μόρφωση υφιστάμενης τριγωνικής τάφρου, καθαρισμός περιοχής - για αύξηση ορατότητας (αποξήλωση εμποδίων και αποψίλωση ζωνών, που εμποδίζουν την ορατότητα) κ.λπ. Επίσης, τοπικά προβλέπεται συμπλήρωση - ανακατασκευή της υποδομής, όπως συμπλήρωση ερείσματος, ανακατασκευή βάσης οδοστρώματος κ.λπ. Στις θέσεις ΜΟΑ προβλέπονται, επιπρόσθετα, εργασίες ηλεκτροφωτισμού σε όλους τους κόμβους και εγκατάστασης στηθαίων ασφαλείας. Στην Περιφερειακή Ενότητα Ηλείας προβλέπονται επεμβάσεις σε 23 θέσεις ΜΟΑ και στην Π.Ε. Μεσσηνίας σε 7 θέσεις ΜΟΑ. 2) Σε επεμβάσεις που προβλέπονται να εφαρμοστούν σε όλο το μήκος του εν λόγω οδικού τμήματος, εκτός των θέσεων ΜΟΑ και αφορούν σε: Εργασίες καθαρισμού (καθαρισμός και μόρφωση τριγωνικών τάφρων, καθαρισμός περιοχής για αύξηση ορατότητας, καθαρισμός μικρών τεχνικών). Εργασίες σήμανσης - ασφάλειας. Εργασίες στη γέφυρα Αλφειού και τη γέφυρα Νέδας. Εργασίες ηλεκτροφωτισμού. 3) Εργασίες οδοστρωσίας σε όλο το μήκος του εν λόγω οδικού τμήματος (απόξεση, τοποθέτηση χαλύβδινου πλέγματος, κατασκευή ασφαλτικής στρώσης κυκλοφορίας και αντιολισθηρής ασφαλτικής στρώσης).
Γ.Σ. eleftheriaonline

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα