Τρίτη 6 Απριλίου 2021

ΥΠΟΙΚ: Nέα ρύθμιση για τις επιταγές που έχουν παγώσει - Τα δύο σενάρια που εξετάζονται

Παρεμβάσεις ζητά σύσσωμος ο εμπορικός κόσμος, καθώς ανησυχεί για το φαινόμενο του «μπαλονιού», δηλαδή το ενδεχόμενο να «σκάσουν» όλες οι υποχρεώσεις μαζεμένες στο τέλος της καραντίνας
Πρόγραμμα χρηματοδότησης των εκδοτών επιταγών ώστε να καλυφθούν άμεσα όλες οι επιταγές που έχουν «παγώσει» με νομοθετική ρύθμιση, μεταφέροντας το βάρος στους κομιστές, εξετάζουν στο οικονομικό επιτελείο. Σύμφωνα με τους εισηγητές της πρότασης, οι χιλιάδες επιταγές που έχουν παγώσει αποτελούν ένα επιπλέον αγκάθι για την επαναλειτουργία της αγοράς που πρέπει να αντιμετωπιστεί άμεσα.
Σε αυτή τη βάση, εξετάζεται η χρηματοδότηση των εκδοτών των επιταγών ώστε να μπορέσουν να αποπληρώσουν πιο εύκολα τις επιταγές σε συγκεκριμένες δόσεις και βάθος χρόνου. Εναλλακτικά εάν δεν προχωρήσει η συγκεκριμένη παρέμβαση σχεδιάζεται να ακολουθηθεί η λύση μίας μια γενναίας παράτασης στην πληρωμή επιταγών που έχουν παγώσει. Παρεμβάσεις ζητά σύσσωμος ο εμπορικός κόσμος, καθώς ανησυχεί για το φαινόμενο του «μπαλονιού», δηλαδή το ενδεχόμενο να «σκάσουν» όλες οι υποχρεώσεις μαζεμένες στο τέλος της καραντίνας. Ταυτόχρονα κάνουν προβλέψεις για ρεκόρ ακάλυπτων επιταγών στην αγορά.
Εκπρόσωποι των φορέων του εμπορικού κόσμου έχουν ζητήσει από το οικονομικό επιτελείο ένα χαμηλότοκο «ειδικό» δανεισμό των εκδοτών των επιταγών, με στόχο τα χρήματα να παραμείνουν «κλειδωμένα» σε λογαριασμό όψεως και να καλύψουν τις επιταγές. Σε διαφορετική περίπτωση, επιμένουν να ληφθούν μέτρα στήριξης και των κομιστών των επιταγών, χωρίς τους αυστηρούς περιορισμούς που έχουν μπει μέχρι σήμερα.
Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη ρύθμιση για παράταση 75 ημερών στην πληρωμή των επιταγών αφορούσε την περίοδο 30 Μαρτίου έως και 31 Μαΐου 2020 (πρώτο lockdown) ενώ η τελευταία προβλέπει το πάγωμα για 30 μέρες για τις επιταγές που λήγουν από 1 έως και τις 30 Απριλίου.
Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να εξειδικευτεί και μέτρο της κάλυψης παγίων δαπανών μέσω «πιστωτικού» που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για αποπληρωμή μελλοντικών φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων.
Η ενίσχυση θα υπολογιστεί ως ποσοστό των παγίων δαπανών του 2020 που δεν έχουν καλυφθεί από τις ενισχύσεις που έχουν δοθεί από το κράτος.
Στις πάγιες δαπάνες περιλαμβάνονται οι παροχές σε εργαζομένους, ασφαλιστικές εισφορές αυτοαπασχολουμένων, ενέργεια, ύδρευση, τηλεπικοινωνίες, ενοίκια, λοιπά λειτουργικά έξοδα και χρεωστικοί τόκοι και συναφή έξοδα.
Οι επωφελούμενες επιχειρήσεις πρέπει να ανήκουν σε πληττόμενους κλάδους, να απασχολούν τουλάχιστον έναν εργαζόμενο πλήρους απασχόλησης, να έχουν υποβάλει περιοδικές δηλώσεις ΦΠΑ και Ε3 για την περίοδο που υποχρεούνται, να παρουσιάζουν ζημία προ φόρων τουλάχιστον 30% είτε σε σχέση με τα ακαθάριστα έσοδά τους, είτε σε σχέση με τα συνολικά έξοδά τους και πτώση τζίρου τουλάχιστον 30% σε σχέση με το 2019.
Η στήριξη δεν αφορά επιχειρήσεις που ήταν ήδη προβληματικές το 2019, με την εξαίρεση των πολύ μικρών ή μικρών επιχειρήσεων.
Το ποσοστό της ενίσχυσης θα προσδιοριστεί αφού ολοκληρωθούν οι αιτήσεις, με βάση τον διαθέσιμο προϋπολογισμό των 500 εκατ. ευρώ. Θα διαφοροποιείται με βάση την πτώση του τζίρου και θα είναι υψηλότερο για επιχειρήσεις με πτώση τζίρου άνω του 60%.
Η ενίσχυση δεν θα μπορεί να ξεπερνάει το 1,5 εκατ. ευρώ, αλλά παράλληλα θα υπάρχει πλαφόν σε σχέση με τις ζημίες (δεν θα μπορεί να ξεπερνάει το 70% των ζημιών για μεσαίες και μεγάλες επιχειρήσεις και το 90% για μικρές) και σε σχέση με τον τζίρο (δεν θα μπορεί να ξεπερνάει την απώλεια τζίρου του 2020, με ειδική μέριμνα για τις νέες επιχειρήσεις).
Οι επωφελούμενες επιχειρήσεις υποχρεούνται να διατηρήσουν κατά μέσον όρο τον αριθμό του προσωπικού που απασχολούν έως τις 31/12/2021.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα