Σύμφωνα με πληροφορίες θα προβλέπονται χαμηλότερα χρηματικά πρόστιμα για τις περισσότερες ποινές, ωστόσο θα δοθεί παράλληλα έμφαση στις πιο επικίνδυνες παραβάσεις που οδηγούν σε σοβαρούς τραυματισμούς και θανάτους όπως είναι η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ, η χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης, η μη χρήση της ζώνης ασφαλείας, η υπερβολική ταχύτητα, η παραβίαση κόκκινου σηματοδότη και η μη χρήση κράνους για τους μοτοσυκλετιστές.
Επίσης θα προβλέπεται η μείωση του ορίου ταχύτητας εντός κατοικημένων περιοχών από τα 50 χιλιόμετρα την ώρα που είναι τώρα, στα 30, όπως συμβαίνει σε αρκετές χώρες της Ευρώπης.
Για πρώτη φορά επίσης θα υπάρχει κατηγοριοποίηση των παραβάσεων βάσει του βαθμού επικινδυνότητας αλλά και της συχνότητας στην οποία υποπίπτει ο οδηγός.
Κι επειδή θα δίνεται ιδιαίτερη σημασία όχι τόσο στο ύψος του προστίμου αλλά στη βεβαιότητα είσπραξής του, το υπουργείο Υποδομών θα ψηφιοποιήσει όλη τη διαδικασία από τη στιγμή που σε κάποιον επιβάλλεται ένα πρόστιμο μέχρι τη στιγμή που το πληρώνει, προκειμένου το κράτος να γνωρίζει ότι «έκλεισε» η υπόθεση με την καταβολή του αντιτίμου. Οι αρχές θα γνωρίζουν όμως επίσης και κάτι άλλο: εάν είναι η πρώτη, η δεύτερη ή η τρίτη φορά που ένας πολίτης προβαίνει στο ίδιο αδίκημα, κάτι που μέχρι και σήμερα δεν φαινόταν.
Έτσι, το νέο point system θα διαμορφωθεί σε συνεργασία και με το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ώστε ο οδηγός να ενημερώνεται μέσω γραπτού μηνύματος στο κινητό του τηλέφωνο ότι έχει υποπέσει σε παράβαση, το ύψος του προστίμου που καλείται να πληρώσει αλλά και τους βαθμούς που του αφαιρούνται.
Ο νέος τρόπος επιβολής των προστίμων αλλά και η εν γένει αναπροσαρμογή του Κ.Ο.Κ. αποτελεί το αντικείμενο της Κυβερνητικής Επιτροπής για την Οδική Ασφάλεια, η οποία αποτελεί ανώτατο διοικητικό όργανο σχεδιασμού, εφαρμογής και εποπτείας της υλοποίησης της Εθνικής Στρατηγικής για την Οδική Ασφάλεια.
Ειδικότερα, είναι αρμόδια για:
α) Τη διαμόρφωση, έγκριση και εποπτεία της εθνικής στρατηγικής για την οδική ασφάλεια,
β) την έγκριση και εποπτεία της υλοποίησης των επιμέρους δράσεων για την προαγωγή της οδικής ασφάλειας και την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων τους,
γ) την έγκριση και την εποπτεία υλοποίησης του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας, και
δ) τη διαμόρφωση προτάσεων για την αξιολόγηση και αναθεώρηση του Εθνικού Στρατηγικού Σχεδίου Οδικής Ασφάλειας, καθώς και των κανονιστικών πράξεων και άλλων κειμένων για την οδική ασφάλεια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα