Το σύστημα Μαρινάκη και η «προοδευτική διακυβέρνηση» |
Στη Χαριλάου Τρικούπη γνωρίζουν καλά ότι από τη στιγμή που η επικεφαλής του ΚΙΝΑΛ Φώφη Γεννηματά μίλησε από το βήμα της Βουλής για «προοδευτική διακυβέρνηση», η δεξιά πτέρυγα του κόμματος βρίσκεται σε μεγάλη αναστάτωση.
Δεν αντιδρά μόνο ο Ανδρέας Λοβέρδος που έχει βλέψεις για την ηγεσία. Είναι και άλλοι βουλευτές και στελέχη όπως, σύμφωνα με πληροφορίες ο Οδ. Κωνσταντινόπουλος, που ανησυχούν ότι η Φ. Γεννηματά εγκαταλείπει τις «ίσες αποστάσεις» και κάνει αντιδεξιά στροφή.
Οποιαδήποτε προσέγγιση ΣΥΡΙΖΑ-ΚΙΝΑΛ, έστω και στοιχειώδης, δεν θα είναι εύκολη. ´Οχι μόνο γιατί υπάρχουν εσωκομματικές αντιδράσεις και αντιστάσεις, αλλά επίσης γιατί τα συστήματα που στηρίζουν την κυβέρνηση θα την υπονομεύσουν.Η προσπάθεια που ήδη γίνεται να απαξιωθεί οποιαδήποτε σχετική συζήτηση είναι συστηματική. Το ανάθεμα ρίχνεται στον Γιώργο Παπανδρέου που μίλησε αναλυτικά στο «Πατρινόραμα» για την προοπτική «προοδευτικής διακυβέρνησης» και συσκοτίζεται ότι την αρχή έκανε η ίδια η Φ. Γεννηματά.
Μάλιστα, η αναπληρώτρια εκπρόσωπος τύπου του ΚΙΝΑΛ Ζέφη Δημαδάμα με άρθρο της στην «Εφημερίδα των Συντακτών» υπερασπίστηκε μία «σοσιαλιστική ατζέντα» ως βάση για τη συγκρότηση «προοδευτικής διακυβέρνησης». Και αυτό δείχνει ότι πρόκειται για στρατηγική επιλογή της Χαριλάου Τρικούπη και όχι για ατύχημα.
Το άρθρο του Γ. Πρετεντέρη στα ΝΕΑ είναι πολύ χαρακτηριστικό του κλίματος που έχει διαμορφωθεί στο συγκρότημα Μαρινάκη το οποίο κατέχει τις εφημερίδες-ναυαρχίδες του χώρου (ΤΑ ΝΕΑ και το ΒΗΜΑ). Ο Γ. Πρετεντέρης ειρωνεύτηκε τον Γ. Παπανδρέου, υποστηρίζοντας ότι «κακώς ασχολούμαστε να καταλάβουμε τι εννοεί ο Παπανδρέου όταν μιλάει για «προοδευτική διακυβέρνηση».Το πιθανότερο είναι ότι (όπως συνηθίζει) δεν εννοεί τίποτα».
Υποστηρίζει ότι «ο Παπανδρέου το έχει από παλιά το κουσούρι. Λέει πολλά επί της διαδικασίας. Και τίποτα για την πολιτική ουσία». Και καταλήγει: «Νομίζω ότι το μεγαλύτερο βασανιστήριο στο οποίο μπορούν να υποβληθούν όσοι μιλούν για «προοδευτική διακυβέρνηση» είναι να τους βάλεις να γράψουν σε μια κόλλα χαρτί τι εννοούν. Στην πραγματικότητα δεν εννοούν τίποτα. Στην καλύτερη περίπτωση η «προοδευτική διακυβέρνηση» στο μυαλό τους είναι μια διακυβέρνηση στην οποία θα μετέχουν οι ίδιοι. ´Ενα υβρίδιο Ραγκούση και Καστανίδη. Την τελευταία φορά που ασχολήθηκαν με τη διακυβέρνηση ακόμη ξύλο τρώμε».
Aρθρο για το ίδιο θέμα γράφει και ο Μιχάλης Μητσός που σπανίως συμπίπτει στις προσεγγίσεις με τον Γ. Πρετεντέρη με τον οποίο αρθρογραφούν στην ίδια (την τελευταία) σελίδα των ΝΕΩΝ.
Αφού εξηγεί γιατί κατά την άποψή του δεν υπάρχει καμία πιθανότητα επιτυχίας του εγχειρήματος στο οποίο αναφέρεται ο Γ. Παπανδρέου, καταλήγει:
«Τα πιο επιτυχημένα στελέχη της κυβέρνησης Μητσοτάκη προέρχονται από τον «προοδευτικό χώρο», ενώ και τον ίδιο τον Πρωθυπουργό δύσκολα τον αποκαλείς συντηρητικό. ´Ισως το πρώτο πράγμα που πρέπει να ξεπεράσει αυτή η έρμη η σοσιαλδημοκρατία είναι η ξύλινη γλώσσα». Πηγή:tvxs.gr
Δεν αντιδρά μόνο ο Ανδρέας Λοβέρδος που έχει βλέψεις για την ηγεσία. Είναι και άλλοι βουλευτές και στελέχη όπως, σύμφωνα με πληροφορίες ο Οδ. Κωνσταντινόπουλος, που ανησυχούν ότι η Φ. Γεννηματά εγκαταλείπει τις «ίσες αποστάσεις» και κάνει αντιδεξιά στροφή.
Οποιαδήποτε προσέγγιση ΣΥΡΙΖΑ-ΚΙΝΑΛ, έστω και στοιχειώδης, δεν θα είναι εύκολη. ´Οχι μόνο γιατί υπάρχουν εσωκομματικές αντιδράσεις και αντιστάσεις, αλλά επίσης γιατί τα συστήματα που στηρίζουν την κυβέρνηση θα την υπονομεύσουν.Η προσπάθεια που ήδη γίνεται να απαξιωθεί οποιαδήποτε σχετική συζήτηση είναι συστηματική. Το ανάθεμα ρίχνεται στον Γιώργο Παπανδρέου που μίλησε αναλυτικά στο «Πατρινόραμα» για την προοπτική «προοδευτικής διακυβέρνησης» και συσκοτίζεται ότι την αρχή έκανε η ίδια η Φ. Γεννηματά.
Μάλιστα, η αναπληρώτρια εκπρόσωπος τύπου του ΚΙΝΑΛ Ζέφη Δημαδάμα με άρθρο της στην «Εφημερίδα των Συντακτών» υπερασπίστηκε μία «σοσιαλιστική ατζέντα» ως βάση για τη συγκρότηση «προοδευτικής διακυβέρνησης». Και αυτό δείχνει ότι πρόκειται για στρατηγική επιλογή της Χαριλάου Τρικούπη και όχι για ατύχημα.
Το άρθρο του Γ. Πρετεντέρη στα ΝΕΑ είναι πολύ χαρακτηριστικό του κλίματος που έχει διαμορφωθεί στο συγκρότημα Μαρινάκη το οποίο κατέχει τις εφημερίδες-ναυαρχίδες του χώρου (ΤΑ ΝΕΑ και το ΒΗΜΑ). Ο Γ. Πρετεντέρης ειρωνεύτηκε τον Γ. Παπανδρέου, υποστηρίζοντας ότι «κακώς ασχολούμαστε να καταλάβουμε τι εννοεί ο Παπανδρέου όταν μιλάει για «προοδευτική διακυβέρνηση».Το πιθανότερο είναι ότι (όπως συνηθίζει) δεν εννοεί τίποτα».
Υποστηρίζει ότι «ο Παπανδρέου το έχει από παλιά το κουσούρι. Λέει πολλά επί της διαδικασίας. Και τίποτα για την πολιτική ουσία». Και καταλήγει: «Νομίζω ότι το μεγαλύτερο βασανιστήριο στο οποίο μπορούν να υποβληθούν όσοι μιλούν για «προοδευτική διακυβέρνηση» είναι να τους βάλεις να γράψουν σε μια κόλλα χαρτί τι εννοούν. Στην πραγματικότητα δεν εννοούν τίποτα. Στην καλύτερη περίπτωση η «προοδευτική διακυβέρνηση» στο μυαλό τους είναι μια διακυβέρνηση στην οποία θα μετέχουν οι ίδιοι. ´Ενα υβρίδιο Ραγκούση και Καστανίδη. Την τελευταία φορά που ασχολήθηκαν με τη διακυβέρνηση ακόμη ξύλο τρώμε».
Aρθρο για το ίδιο θέμα γράφει και ο Μιχάλης Μητσός που σπανίως συμπίπτει στις προσεγγίσεις με τον Γ. Πρετεντέρη με τον οποίο αρθρογραφούν στην ίδια (την τελευταία) σελίδα των ΝΕΩΝ.
Αφού εξηγεί γιατί κατά την άποψή του δεν υπάρχει καμία πιθανότητα επιτυχίας του εγχειρήματος στο οποίο αναφέρεται ο Γ. Παπανδρέου, καταλήγει:
«Τα πιο επιτυχημένα στελέχη της κυβέρνησης Μητσοτάκη προέρχονται από τον «προοδευτικό χώρο», ενώ και τον ίδιο τον Πρωθυπουργό δύσκολα τον αποκαλείς συντηρητικό. ´Ισως το πρώτο πράγμα που πρέπει να ξεπεράσει αυτή η έρμη η σοσιαλδημοκρατία είναι η ξύλινη γλώσσα». Πηγή:tvxs.gr
Να τι έκανε και τι εννοεί ο Γ. Παπανδρέου όταν μιλάει για «προοδευτική διακυβέρνηση».
Πέμπτο Παιδεία:
• Παρουσιάσθηκε το σχέδιο για το νέο σχολείο (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο).
• Έγινε εισαγωγή της Αγγλικής και της Πληροφορικής ως μάθημα από την Α’ Δημοτικού στα πολυπληθέστερα σχολεία.
• Ψηφίσθηκε ο Νόμος για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού.
• Στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση λειτούργησε η νέα υπηρεσία ηλεκτρονικής παραγγελίας ακαδημαϊκών συγγραμμάτων «Εύδοξος».
• Καταργήθηκαν οι μετεγγραφές στα ΑΕΙ και έγινε η αντικατάσταση τους με αδιάβλητο σύστημα θετικής διάκρισης υποψηφίων από ευπαθείς οικογένειες.
• Ψηφίσθηκε ο νέος Νόμος για τα ΑΕΙ (Αύγουστος 2011) με την ψήφο των 4/5 των βουλευτών. Ο Νόμος καθιέρωσε :
- Συμβούλιο του Ιδρύματος με συμμετοχή και εξωτερικών προσωπικοτήτων
-Ουσιαστική εκπροσώπηση φοιτητών χωρίς συνδιοίκηση
- Κατάργηση παραταξιακών ψηφοδελτίων στις εκλογές των ΑΕΙ
- Τέλος στο άσυλο της παρανομίας
- Καθιέρωση υποχρεωτικής εγγραφής των φοιτητών κάθε εξάμηνο
- Όρια στη συνολική διάρκεια των σπουδών
- Φοιτητικά δάνεια σε όλους και όχι μόνο στους μεταπτυχιακούς σπουδαστές
- Αξιολόγηση και υποχρεωτική πιστοποίηση των προγραμμάτων σπουδών από Ανεξάρτητη Αρχή
- Υποχρεωτική ανάρτηση στο διαδίκτυο του εκπαιδευτικού υλικού (παραδόσεις- σημειώσεις)
- Καθιέρωση των «επώνυμων εδρών» από χορηγούς
- Αξιολόγηση των καθηγητών κάθε πέντε χρόνια, με βαρύτητα της άποψης των φοιτητών τους.
• Παρουσιάσθηκε το σχέδιο για το νέο σχολείο (Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο).
• Έγινε εισαγωγή της Αγγλικής και της Πληροφορικής ως μάθημα από την Α’ Δημοτικού στα πολυπληθέστερα σχολεία.
• Ψηφίσθηκε ο Νόμος για την αναβάθμιση του εκπαιδευτικού.
• Στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση λειτούργησε η νέα υπηρεσία ηλεκτρονικής παραγγελίας ακαδημαϊκών συγγραμμάτων «Εύδοξος».
• Καταργήθηκαν οι μετεγγραφές στα ΑΕΙ και έγινε η αντικατάσταση τους με αδιάβλητο σύστημα θετικής διάκρισης υποψηφίων από ευπαθείς οικογένειες.
• Ψηφίσθηκε ο νέος Νόμος για τα ΑΕΙ (Αύγουστος 2011) με την ψήφο των 4/5 των βουλευτών. Ο Νόμος καθιέρωσε :
- Συμβούλιο του Ιδρύματος με συμμετοχή και εξωτερικών προσωπικοτήτων
-Ουσιαστική εκπροσώπηση φοιτητών χωρίς συνδιοίκηση
- Κατάργηση παραταξιακών ψηφοδελτίων στις εκλογές των ΑΕΙ
- Τέλος στο άσυλο της παρανομίας
- Καθιέρωση υποχρεωτικής εγγραφής των φοιτητών κάθε εξάμηνο
- Όρια στη συνολική διάρκεια των σπουδών
- Φοιτητικά δάνεια σε όλους και όχι μόνο στους μεταπτυχιακούς σπουδαστές
- Αξιολόγηση και υποχρεωτική πιστοποίηση των προγραμμάτων σπουδών από Ανεξάρτητη Αρχή
- Υποχρεωτική ανάρτηση στο διαδίκτυο του εκπαιδευτικού υλικού (παραδόσεις- σημειώσεις)
- Καθιέρωση των «επώνυμων εδρών» από χορηγούς
- Αξιολόγηση των καθηγητών κάθε πέντε χρόνια, με βαρύτητα της άποψης των φοιτητών τους.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα