Όπως τονίζει στην επίκαιρη ερώτησή του προς την Υπουργό Παιδείας ο Αλ. Χαρίτσης, η επιλογή της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει σε συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων σε όλη την χώρα, έχει δημιουργήσει μεγάλη αναστάτωση στην εκπαιδευτική κοινότητα και σφοδρές αντιδράσεις. Μεγάλη αναστάτωση και έντονες αντιδράσεις έχουν προκληθεί και στην Μεσσηνία, όπου με το πρόσχημα της «λειτουργικότητας» υποβιβάζονται και συρρικνώνονται σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στο Διαβολίτσι, στη Χώρα, στην Κορώνη, στον Κάμπο, στο Δώριο, στη Μερόπη και στην Φοινικούντα.
Η απόφαση αυτή της θέσπισης ελαχίστου αριθμού μαθητών, που πάρθηκε ώστε να μειωθούν οι προσλήψεις εκπαιδευτικών, δημιουργεί όρους διαφοροποίησης του εκπαιδευτικού έργου μεταξύ των σχολικών μονάδων χωρίζοντας τους μαθητές σε «αρίστους» που φοιτούν σε πρότυπα σχολεία και πληβείους της περιφέρειας, όπου με την μέθοδο της συνδιδασκαλίας και τους κύκλους μαθημάτων αναγκάζουν τους μαθητές να μεταπηδούν από τάξη σε τάξη, δημιουργώντας απώλειες διδακτικών ωρών σε κρίσιμα μαθήματα.
Σε αναμονή του καθορισμού ημερομηνίας που θα συζητηθεί η επίκαιρη ερώτηση στην βουλή, στο πλαίσιο του κοινοβουλευτικού ελέγχου, ο Αλ. Χαρίτσης καλεί την Υπουργό Παιδείας να απαντήσει:
Προτίθεστε να επανεξετάσετε την απόφασή σας για κλείσιμο τμημάτων και συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων; Θα ζητήσετε από τις αρμόδιες εκπαιδευτικές αρχές να μην προχωρήσουν στη λειτουργική υποβάθμιση των σχολικών μονάδων στις πυρόπληκτες περιοχές;
Το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την κα Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: «Η συρίκνωση σχολικών μονάδων υποβαθμίζει το εκπαιδευτικό έργο στα σχολεία του νομού Μεσσηνίας»
Η επιλογή της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει σε συγχωνεύσεις-καρατομήσεις σχολικών μονάδων σε όλη την χώρα, έχει δημιουργήσει μεγάλη αναστάτωση στην εκπαιδευτική κοινότητα και σφοδρές αντιδράσεις στην τοπική κοινωνία της Μεσσηνίας, όπου με το πρόσχημα της «λειτουργικότητας» υποβιβάζονται και συρρικνώνονται σχολεία πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, με απόφαση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μεσσηνίας τα Δημοτικά Σχολεία στο Διαβολίτσι, στη Χώρα, στην Κορώνη και στον Κάμπο, που οργανικά είναι 6θέσια, θα έχουν λειτουργικότητα πέντε τμημάτων, τα Δημοτικά Σχολεία Δωρίου και Μερόπης που είναι 6θέσια θα έχουν πλέον λειτουργικότητα τεσσάρων τμημάτων, ενώ στη Φοινικούντα το 2θέσιο δημοτικό θα έχει λειτουργικότητα ενός τμήματος βασικού προγράμματος.
Η συγκεκριμένη απόφαση βρίσκει κάθετα αντίθετους όλους τους συλλόγους Γονέων και εκπαιδευτικών ενώ παράλληλα την αρνητική του θέση προς αυτές τις μεθοδεύσεις εξεδήλωσε με ομόφωνο ψήφισμά του το Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου και με διαβήματα διαμαρτυρίας οι Δήμοι Οιχαλίας και Πύλου-Νέστορος.
Όπως καταγγέλλουν οι σύλλογοι Γονέων που βρίσκονται όλο αυτό το διάστημα σε κινητοποιήσεις, η συνδιδασκαλία, οι κύκλοι μαθημάτων που αναγκάζουν τους μαθητές να μεταπηδούν από τάξη σε τάξη, δημιουργούν απώλειες διδακτικών ωρών σε κρίσιμα μαθήματα. Παράλληλα η δημιουργία μεγαλύτερων εκπαιδευτικών τμημάτων, εν μέσω της νέας έξαρσης της πανδημίας, συνιστά ιδιαίτερα επικίνδυνη πρακτική εφ’ όσον θα δημιουργήσει συνθήκες συνωστισμού μαθητών και εκπαιδευτικών με αποτέλεσμα την διασπορά της νόσου. Τέλος οι σχολικές μονάδες της Κορώνης και του Διαβολιτσίου αφορούν πυρόπληκτες περιοχές, που δοκιμάστηκαν από τις πρόσφατες καταστρεπτικές πυρκαγιές και επιβάλλεται η συνέχιση της λειτουργίας τους, καθ’ υπέρβαση όλων των προβλέψεων που αφορούν τον ελάχιστο αριθμό μαθητών.
Κατόπιν αυτών ερωτάται η κα Υπουργός
Προτίθεστε να επανεξετάσετε την απόφασή σας για κλείσιμο τμημάτων και συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων; Θα ζητήσετε από τις αρμόδιες εκπαιδευτικές αρχές να μην προχωρήσουν στη λειτουργική υποβάθμιση των σχολικών μονάδων στις πυρόπληκτες περιοχές;
Ο ερωτών Βουλευτής
Χαρίτσης Αλέξανδρος (Αλέξης)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα