Για τον εντοπισμό του αεροπλάνου είχαν κινητοποιηθεί κάτοικοι των γύρω περιοχών από το σημείο που είχε δώσει το τελευταίο του «στίγμα», αστυνομικές και πυροσβεστικές δυνάμεις. Τότε ήταν που μπήκε στην επιχείρηση εντοπισμού του αεροσκάφους ο στρατός και η Πολεμική Αεροπορία. Ένα από τα μεταγωγικά C-130 που απογειώθηκε από την Ελευσίνα για να βοηθήσει στις έρευνες, κατέπεσε στο όρος Πάστρα της Οινόης πίσω από την Πάρνηθα.
Από λάθος εκτίμηση του πιλότου που νόμιζε ότι πετούσε πάνω από την κορυφή, το πολεμικό αεροσκάφος καρφώθηκε στο βουνό με αποτέλεσμα και οι πέντε επιβαίνοντες όλοι μέλη του πληρώματος να χάσουν τη ζωή τους. Ήταν πρωί στις 20 του Δεκέμβρη του 1997.
Ήταν ένα αεροσκάφος τύπου ΥΑΚ-42 (Γιάκοβλεφ 42) που πετούσε από το αεροδρόμιο Μπόρισπιλ του Κιέβου και είχε προορισμό τη Θεσσαλονίκη, με ενδιάμεσο σταθμό την Οδησσό. Επέβαιναν συνολικά 62 άτομα, ανάμεσά τους και παιδιά, με τους περισσότερους επιβάτες να είναι Έλληνες, και 10 μέλη του πληρώματος.
Χαμένοι στη μετάφραση...
Το ουκρανικό αεροσκάφος κατευθυνόταν για προσγείωση στο αεροδρόμιο της Μίκρας στη Θεσσαλονίκη, όταν ο πιλότος ζήτησε βοήθεια από τον Πύργο Ελέγχου για την τελική προσέγγιση. Όταν τον ενημέρωσαν ότι το αεροδρόμιο δεν διαθέτει ραντάρ προσέγγισης, ο πιλότος απάντησε ότι είναι σε διαδικασία προσέγγισης, έχει βρει το σωστό ίχνος και κατεβαίνει προς τα 3.500 πόδια.
Όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων, οι πιλότοι του ουκρανικού αεροσκάφους είχαν χαθεί και δεν μπορούσε να συνεννοηθούν με τους ελεγκτές λόγω κακής γνώσης της αγγλικής γλώσσας. Κάνοντας κύκλους και προσπαθώντας να ξαναβρούν το αεροδρόμιο, οι δύο χειριστές μετά από 18 λεπτά άσκοπων κύκλων «κάρφωσαν» το αεροσκάφος στα Πιέρια Όρη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα