Τετάρτη 8 Ιουνίου 2022

Πανελλήνιες 2022: Τα θέματα και οι απαντήσεις σε Λατινικά, Χημεία και Πληροφορική


Σε τρία μαθήματα εξετάστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι των πανελληνίων εξετάσεων από τα Γενικά Λύκεια. Οι εξετάσεις για τα ΓΕΛ θα συνεχιστούν την Παρασκευή, 10 Ιουνίου.
Οι απαντήσεις των θεμάτων
Οι απαντήσεις στα Λατινικά:


Οι απαντήσεις στη Χημεία:

Οι απαντήσεις στην Πληροφορική:


Τα θέματα που έπεσαν
Λατινικά

Χημεία

Πληροφορική


Ο σχολιασμός των θεμάτων από εκπαιδευτικούς

Λατινικά
Η επιστροφή των Λατινικών στη ζωή των υποψηφίων της ομάδας προσανατολισμού των Ανθρωπιστικών σπουδών συνοδεύτηκε από εξαιρετικά βατά θέματα που σε καμία περίπτωση δε θα προβλημάτισαν τους προετοιμασμένους υποψηφίους. Αντιθέτως, θα αποτέλεσαν μια ευχάριστη έκπληξη για δυο λόγους: πρώτον ήταν εμφανής η διαφορά δυσκολίας σε σχέση με τα θέματα των Αρχαίων Ελληνικών και δεύτερον οι φετινοί υποψήφιοι είχαν πλήρη άγνοια για το τι να περιμένουν από μια ογκωδέστατη ύλη 35 κειμένων, όλων των γραμματικοσυντακτικών φαινομένων, μιας εισαγωγής γραμμένης με επιτήδευση, ακατάλληλης για εξέταση, και της ετυμολογικής συσχέτισης ελληνικών και λατινικών λέξεων.
Μια και τα 2 τελευταία εντάχθηκαν ως νέα στοιχεία στην εξέταση του μαθήματος οι μαθητές σίγουρα ανακουφίστηκαν που είδαν τα αντίστοιχα ζητήματα Β1 και Β2 να έχουν τη μορφή κλειστού τύπου(αντιστοίχησης) και να είναι μικρής δυσκολίας.
Όσον αφορά τα δοθέντα κείμενα, έπεσαν το 16, το 36 και το 45 με τους υποψηφίους να καλούνται να μεταφράσουν τα 2 από τα 3.
Όσον αφορά στις ασκήσεις γραμματικής, τη Γ1 που αφορά ουσιαστικά, επίθετα και αντωνυμίες και τη Γ2 που αφορά ρηματικούς τύπους η μορφή των ασκήσεων παραπέμπει στον κλασικό τρόπο εξέτασης του μαθήματος πριν αντικατασταθεί από την Κοινωνιολογία.
Τέλος, οι ασκήσεις συντακτικού, 2 τον αριθμό με 2 υποερωτήματα η καθεμιά ξαφνιάζουν γιατί ποσοτικά είναι ελάχιστες και γι’ αυτό η κατανομή των μονάδων κρίνεται παχυλή έως εξαιρετικά γενναιόδωρη. Κάποιος θα μπορούσε να συνοψίσει τις ασκήσεις σε 15 λέξεις: συντακτική αναγνώριση λέξεων, αναγνώριση μιας δευτερεύουσας, ανάλυση 2 μετοχών και ένας πλάγιος λόγος σε ευθύ. Θεωρώ πως οι υποψήφιοι θα έτριβαν τα μάτια τους αναζητώντας που είναι οι υπόλοιπες ασκήσεις.
Συγκεφαλαιωτικά, τα φετινά θέματα επαναφέρουν με πολύ ομαλό και ανώδυνο τρόπο τα Λατινικά ώς πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα.
Σχολιασμός: Δηλιωρίδης Στέλιος - Νέο Φροντιστήριο
Πληροφορική
Τα θέματα του φετινής εξέτασης στο μάθημα ΑΕΠΠ πληροφορική κρίνονται απαιτητικά σε σχέση με τα προηγούμενα 2 χρόνια.
ως γνωστό η εξέταση στο μάθημα πληροφορικής, περιλαμβάνει θέματα θεωρίας και ασκήσεων η προβλημάτων κλιμακούμενης δυσκολίας.
α) τα θέματα θεωρίας αποτελούνται από ερωτήσεις διάφορων τύπων με τις οποίες ελέγχονται η γνώση και η κατανόηση της θεωρίας, η κριτική και συγκριτική ικανότητα των υποψήφιων, η ικανότητα αξιοποίησης θεωρητικών γνώσεων για την αξιολόγηση δεδομένων , την εξαγωγή συμπερασμάτων και η δυνατότητα παρουσίασης τους με σωστούς επιστημονικούς ορούς και σωστό γραπτό λόγο.
β) τα θέματα ασκήσεων η προβλημάτων στοχεύουν στον έλεγχο της ικανότητας του/της υποψήφιου/ας να χρησιμοποιεί, σε συνδυασμό, γνώσεις η δεξιότητες που απέκτησαν κατά την εκπαίδευση αυτών για την επίλυση τους.
η εξέταση στο ανωτέρω μάθημα περιλαμβάνει ένα (1) θέμα θεωρίας και τρεις (Ξ) ασκήσεις η προβλήματα, σχετικά με το περιεχόμενο του μαθήματος και τις εφαρμογές του.
η βαθμολογία προκύπτει κατά 40% από το θέμα_α της θεωρίας και κατά 60% (ξχ20%) από τα θέμα_β θέμα_γ θέμα_δ τις ασκήσεις η τα προβλήματα.
Ας δούμε τα θέματα από την αρχή ξεκινώντας από το θέμα Α:
Αφορούσε ερωτήσεις θεωρίας σωστού λάθους... Συλλογή όλων των κεφαλαίων
α2 αφορούσε ερώτηση ανάπτυξης και σχεδιασμού σε δυαδικό
δένδρο αναζήτησης.
α3. αφορούσε ερώτηση ανάπτυξης σχετικά σε αντικείμενα και
σε ορούς αυτών.
α4 αφορούσε την ανίχνευση λαθών και την αιτιολόγηση αυτών σε ένα πρόγραμμα
Θέμα Β
Στο πρώτο ερώτημα β1 του ίδιου θέματος έχουμε συμπλήρωση κενών σε υποπρόγραμμα συνάρτησης με βάση κάποιο σενάριο.
Το δεύτερο ερώτημα β2 αφορούσε κατασκευή διαγράμματος ροης σε τμήμα αλγορίθμου καθώς και μετατροπή από συγκεκριμένη δομή σε αντίστοιχη δομή.
Σε γενικές γραμμές τα συγκεκριμένα ερωτήματα ήταν αναμενόμενα αφού οι εξεταζόμενοι σε τέτοια περίπτωση περίμεναν κάτι σύνθετο
Να αναφέρουμε ότι οι εξεταζόμενοι και εξεταζόμενες οι οποίοι είχαν άριστη γνώση της θεωρίας και των ασκήσεων που βασίζονται στην θεωρία ? εκτιμώ ότι θα λάβουν το μέγιστο της βαθμολογίας των θεμάτων α και β που αγγίζει το 60/100 του συνόλου της βαθμολογίας που σημαίνει 12 μονάδες στην κλίμακα του 20.
Θέμα Γ και θέμα Δ
βαρύτητας 20 /100 έκαστο δηλ. 4 μονάδες στην κλίμακα του 20
Και τα δυο αυτά απαιτούσαν προσεκτική ανάγνωση και κατανόηση των ζητουμένων του σεναρίου του προβλήματος ώστε να βρουν τον βέλτιστο δυνατό τρόπο επίλυσης
Ο βαθμός δυσκολίας του θέματος γ ήταν αρκετά υψηλός και ήθελε ιδιαίτερη προσοχή μίας και είχαμε κατασκευή υποπρογράμματος (συνάρτηση)
Το θέμα Δ σε σχέση με το θέμα Γ ήταν σχετικά απλό και απαιτούσε γνώση και μεθοδολογία πινάκων.
Σχολιασμός: Διαλεκτάκης Μάκης - Νέο Φροντιστήριο

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα