Δευτέρα 20 Ιουνίου 2022

Ιστορία μου...αμαρτία μου...

Ιστορία μου...αμαρτία μου...το θέμα των Πανελλαδικών σήμερα...
Εξαιρετική θεματολογία...ωραιότατα κείμενα που συνδέονται όμως με ένα μάθημα που τα παιδιά, δυστυχώς, δεν αγαπούν...δεν μπορούν ακόμα να καταλάβουν την νευραλγική σημασία που έχει για την συνέχεια ενός Έθνους...είναι ,για τα περισσότερα, η αποστήθιση μιας αράδας γραμμάτων χωρίς συναίσθημα και συναίσθηση...<Ένας λαός που δεν γνωρίζει την Ιστορία του, είναι καταδικασμένος να την ξαναζήσει>...τους λες...αλλά εκείνα δεν πείθονται...<Όταν θέλεις να μεγαλώσει και να φουντώσει ένα δέντρο, ποτίζεις την ρίζα>...τους τονίζεις...αλλά δεν είναι σε θέση να καταλάβουν...Μνήμες ακόμα κατασταλαγμένες δεν έχουν για να καταλάβουν την αξία της Παράδοσης...μόνο την <μνήμη > του κινητού τους γνωρίζουν...
Και έρχεται τώρα το Υπουργείο να τα ρωτήσει ποιος είναι ο ρόλος της και να κάνουν προτάσεις για βιωματικό μάθημα στην Ιστορία!!!
Εδώ γελάω... γιατί είμαστε ένας λαός ανιστόρητος και το ξέρουν... αλλά σφυρίζουν αδιάφορα... "κάτω από το χαλί και αυτό " .Ένα μάθημα απαξιωμένο από τους ίδιους...με κακογραμμένα βιβλία...αποσπασματική μάθηση...χωρίς συνέχεια και βαθύτερη κατανόηση...ρωτώ: <Γιατί να τα ενδιαφέρει;>.
Άλλωστε το ίδιο το Υπουργείο μείωσε τις ώρες διδασκαλίας του μαθήματος για να <εξοικονομήσει> εκπαιδευτικούς...
Στα σεμινάρια η επίσημη γραμμή είναι να μην επιμένουμε σε γεγονότα που διχάζουν τους λαούς...αλλά να κάνουμε μια απλή αναφορά...Η Ελληνική Επανάσταση και οι ήρωές της διδάσκονται στην Γ΄ Γυμνασίου σε τρεις σελίδες...
Η Έξοδος του Μεσολογγίου σε μια παράγραφο...η Μικρασιατική καταστροφή το ίδιο...<Τρέχοντας> ,οι άμοιροι εμείς, προσπαθούμε να φτάσουμε μέχρι την Συνθήκη της Λοζάνης, τουλάχιστον να γνωρίζουν τι ισχύει σήμερα στο Αιγαίο...
Από Αρχαία Ιστορία κάτι ονόματα θυμούνται...Όμηρο, Ηρόδοτο, Θουκυδίδη...κάτι Περσικούς Πολέμους...χωρίς να γνωρίζουν όμως τον καταλυτικό τους ρόλο στην Παγκόσμια Ιστορία...Για την Βυζαντινή Ιστορία δεν αναφέρομαι καν...ένα βιβλίο τόσο κακογραμμένο που ακόμα και οι εκπαιδευτικοί παλεύουν με το χρόνο για να ενώσουν τα χάσματα και τα γεγονότα...
Θυμάμαι...ρώτησα κάποτε έναν μαθητή <Ποιος έγραψε τον Εθνικό μας Ύμνο;> και με περηφάνεια μου απάντησε<Ο Σολομώντας>...
Πολλά μπερδεύουν την 25 Μαρτίου με την 28 Οκτωβρίου...Ο Ιμπραήμ και ο Μεταξάς ίσως να ήταν και συγγενείς...ποιος ξέρει τι γίνεται μέσα στο μπερδεμένο κεφαλάκι τους από τον καταιγισμό πληροφοριών;;
Υπάρχουν βέβαια και παιδιά εξαιρέσεις...σε αυτές ελπίζουμε!!!
Όσο για την δική μου πρόταση για βιωματική μάθηση;;;
Αλλαγή των βιβλίων, αύξηση των ωρών διδασκαλίας, όχι σκέτη αποστήθιση αλλά κριτική σκέψη, χρήση της τεχνολογίας μέσω διαδραστικών πινάκων σε όλες τις τάξεις...γιατί η Τεχνολογία δεν είναι καλή ή κακή από την φύση της αλλά από την χρήση της. Γιατί...Ακούω;...ξεχνώ...Βλέπω;...θυμάμαι...
Ωραίο θέμα...αλλά άνισος ο αγώνας σε σχέση με αυτά που προσφέρει το Ελληνικό σχολείο για το μέγα μάθημα της Ιστορίας...και αν σε πολλά παιδιά δεν άρεσε η Ιστορία...σήμερα, πολύ φοβάμαι, ότι χειροτέρεψε η σχέση τους...
ΩΡΑΙΟ ΘΕΜΑ...για τριαντάρηδες και πάνω...<διαβασμένους>... K.X.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα