Παρασκευή 1 Ιουλίου 2022

Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας: Πρεμιέρα για την εφαρμογή της - «Για επανάσταση στην αγορά εργασίας» μιλά ο Χατζηδάκης


«Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας που ξεκινά σήμερα για 121.000 εργαζόμενους σε τράπεζες και σούπερ μάρκετ, σε πρώτη φάση, είναι μια επανάσταση στην αγορά εργασίας. Είναι μια μεταρρύθμιση με έντονο κοινωνικό πρόσημο. Διότι είναι η καλύτερη εγγύηση για τον σεβασμό του ωραρίου και των υπερωριών του εργαζομένου».
Αυτό δήλωσε ο υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστής Χατζηδάκης, ο οποίος με αφορμή την έναρξη εφαρμογής της Κάρτας από σήμερα 1η Ιουλίου στους συγκεκριμένους επιχειρηματικούς κλάδους, επισκέφθηκε κατάστημα σούπερ – μάρκετ στο κέντρο της Αθήνας, παρακολούθησε τον τρόπο λειτουργίας της Ψηφιακής Κάρτας και συνομίλησε με εργαζόμενους οι οποίοι για πρώτη φορά χρησιμοποίησαν την Κάρτα τους το πρωί, κατά την έναρξη του ωραρίου εργασίας τους.
Υπενθυμίζεται ότι η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας περιλαμβάνεται στην εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα myErgani app, η οποία διατίθεται για συσκευές με λειτουργικό σύστημα android και iOS. Επίσης διατίθεται στις επιχειρήσεις η εφαρμογή CardScanner app η οποία «διαβάζει» την Ψηφιακή Κάρτα του εργαζόμενου κατά την είσοδο και την αποχώρηση από την εργασία και διαβιβάζει σε πραγματικό χρόνο την πληροφορία έναρξης και λήξης της εργασίας στο ΠΣ Εργάνη. Η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας εφαρμόζεται από σήμερα σε όλες τις τράπεζες καθώς και στα σούπερ – μάρκετ με περισσότερους από 250 εργαζόμενους.
Τι πρέπει να γνωρίζουν εργαζόμενοι και εργοδότες
Όπως αναφέρει η imerisia.gr, από σήμερα, 1η Ιουλίου, οι εργαζόμενοι στις τράπεζες και τα σούπερ μάρκετ κατά την είσοδό τους στον χώρο εργασίας θα «σκανάρουν» στο Ergani CardScanner τον προσωπικό κωδικό QR code που εμφανίζει η εφαρμογή myErgani mobile app, προκειμένου να δηλώνουν την έναρξη και τη λήξη της εργασίας. Έτσι, με την ψηφιακή κάρτα εργασίας θα καταγράφονται αυτόματα οι ώρες εργασίας και οι υπερωρίες των εργαζομένων.
Το Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ΙΙ θα αποτελέσει τη βάση για την επέκταση της ψηφιακής κάρτας σταδιακά στο σύνολο των επιχειρήσεων, ανεξαρτήτως κλάδου δραστηριότητας και μεγέθους. Από 1ης Οκτωβρίου έως 30 Νοεμβρίου 2022 θα πραγματοποιηθεί απογραφική διαδικασία του ωραρίου απασχόλησης από το σύνολο των επιχειρήσεων της χώρας.
Σύμφωνα με το υπουργείο Εργασίας, με την ψηφιακή κάρτα εργασίας: Διασφαλίζονται τα συμφέροντα των εργαζομένων με την πλήρη καταγραφή των πραγματικών ωρών εργασίας. Υπενθυμίζεται ότι η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας αποτελεί πάγιο αίτημα της ΓΣΕΕ, που ικανοποιείται από τη σημερινή κυβέρνηση.
Δημιουργείται το πλαίσιο για διαφανείς και αποτελεσματικούς ελέγχους, καθώς οι ελεγκτές της Επιθεώρησης Εργασίας θα γνωρίζουν πριν τον έλεγχο πόσοι και ποιοι εργαζόμενοι πρέπει να βρίσκονται στον χώρο εργασίας.
Προστατεύονται από τον αθέμιτο ανταγωνισμό οι επιχειρήσεις που σέβονται τη νομοθεσία έναντι εκείνων που εφαρμόζουν πρακτικές μαύρης ή υποδηλωμένης εργασίας.
Κατοχυρώνονται τα έσοδα του ασφαλιστικού συστήματος από εισφορές.
Σημειώνεται ότι η ψηφιακή κάρτα εργασίας καλύπτει όλες τις μορφές απασχόλησης (π.χ. πλήρης, μερική, πρακτική άσκηση, μαθητεία κ.λπ.), τα ωράρια εργασίας (σταθερό, μεταβαλλόμενο, βάρδιες, υπερωρίες), ενώ καταγράφει ηλεκτρονικά και όλες τις μορφές άδειας που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι.
Τι πρέπει να κάνουν οι εργαζόμενοι
Οι εργαζόμενοι θα πρέπει να «κατεβάσουν» στο κινητό τους τηλέφωνο την εφαρμογή myErgani mobile app η οποία είναι διαθέσιμη δωρεάν στις πλατφόρμες Google Play (https://play.google.com/store/apps/details?id=gr.gov.myergani) και App Store (https://apps.apple.com/us/app/myergani/id1624483175), μέσω των επίσημων λογαριασμών του υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.
Η εφαρμογή παρέχει στους εργαζόμενους της πρώτης φάσης (τράπεζες και σούπερ μάρκετ) πρόσβαση στην ατομική ψηφιακή κάρτα εργασίας (σε μορφή QR Code), η οποία θα χρησιμοποιείται καθημερινά κατά την προσέλευση/αποχώρηση για την καταγραφή του πραγματικού χρόνου εργασίας. Συγκεκριμένα, κατά την έναρξη και λήξη της εργασίας ο εργαζόμενος θα προβάλλει τον QR κωδικό προς ανάγνωση από την αντίστοιχη εφαρμογή Ergani CardScanner mobile app που διατίθεται στους εργοδότες (διαδικασία αντίστοιχη με αυτήν που ακολουθείτο για τον έλεγχο των πιστοποιητικών εμβολιασμού). Μετά την επιτυχή ανάγνωση της Κάρτας Εργασίας, δηλαδή του QR code, ο εργαζόμενος θα βλέπει στην οθόνη ένα μήνυμα επιβεβαίωσης με τα στοιχεία της δήλωσης Κάρτας Εργασίας που πρόκειται να υποβληθεί αυτόματα και σε πραγματικό χρόνο στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ.
Μέσω της εφαρμογής myErgani mobile app οι εργαζόμενοι θα βλέπουν επίσης (για κάθε εργοδότη ξεχωριστά, αν υπάρχουν περισσότεροι από ένας) σε μορφή ημερολογίου τον προγραμματισμό του χρόνου εργασίας και τα πραγματικά δεδομένα απασχόλησης ανά ημέρα, με βάση τις πληροφορίες προσέλευσης/αποχώρησης που υποβάλλονται από τον μηχανισμό της Κάρτας Εργασίας.
Το Ημερολόγιο Εργασίας που περιλαμβάνει το Πρόγραμμα Εργασίας και την Πραγματική Απασχόληση είναι επίσης άμεσα διαθέσιμο στον εργαζόμενο, εκτός από την ψηφιακή εφαρμογή και μέσα από τη διαδικτυακή πύλη για την ενημέρωση των εργαζόμενων: https://myErgani.gov.gr.
Σημειώνεται ότι η εφαρμογή myErgani mobile app παρέχει πλήθος χρήσιμων πληροφοριών στο σύνολο των εργαζομένων και όχι μόνο σε όσους εργάζονται στις επιχειρήσεις που υιοθετούν την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας. Μέσω της εφαρμογής ο εργαζόμενος, (αφού ταυτοποιηθεί με χρήση των κωδικών του taxisnet) αποκτά πρόσβαση στην καρτέλα χρήστη όπου είναι καταγεγραμμένα τα στοιχεία του ιδίου και του εργοδότη ή των εργοδοτών στους οποίους απασχολείται. Οι εργοδότες είναι ομαδοποιημένοι σε δύο κατηγορίες: Ενεργός και Παλαιότερος. Είτε απασχολείται σε έναν είτε σε περισσότερους εργοδότες ταυτόχρονα, η εφαρμογή δίνει την δυνατότητα παρακολούθησης της εκάστοτε εργασιακής σχέσης και των βασικών της χαρακτηριστικών, όπως οι εβδομαδιαίες ώρες απασχόλησης. Επιλέγοντας κάποιον από τους εργοδότες, προβάλλονται αναλυτικά στοιχεία του εργοδότη και της σχέσης εργασίας.
Παράλληλα, ο εργαζόμενος μπορεί να ενημερώνεται σε πραγματικό χρόνο για τις αλλαγές που πραγματοποιούνται στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ και τον αφορούν, μέσω προωθητικών ειδοποιήσεων (push notifications). Με στόχο τη διαφάνεια και την ολοκληρωμένη ενημέρωση του εργαζόμενου, η εφαρμογή παρέχει πρόσβαση σε όλες τις Δηλώσεις που υποβάλλονται από τον εργοδότη στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ (π.χ. έναρξη/λήξη απασχόλησης, μεταβολές/υπερωρίες/υπερεργασία, άδειες κ.ά.). Το ίδιο συμβαίνει και για τις πληρωμές από το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων στο πλαίσιο των διαφόρων δράσεων οικονομικής ενίσχυσης πληγέντων, ευάλωτων κοινωνικών ομάδων, κ.α.. Επίσης, υπάρχει και ειδική ενότητα για την προβολή σημαντικών ανακοινώσεων από τους διαχειριστές του Π.Σ. Εργάνη ή το Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων.
Τι πρέπει να κάνουν οι επιχειρήσεις
Με την έναρξη της πρώτης φάσης εφαρμογής της Κάρτας Εργασίας από 1/7/2022, οι επιχειρήσεις της πρώτης φάσης εφαρμογής έχουν την υποχρέωση να κοινοποιούν στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ, καθημερινά και άμεσα, σε πραγματικό χρόνο, τα στοιχεία του πραγματικού χρόνου εργασίας (γεγονότα έναρξης και λήξης της εργασίας) για κάθε εργαζόμενο που εργάζεται με φυσική παρουσία την εκάστοτε ημέρα στον χώρο της επιχείρησης.
Οι επιχειρήσεις αυτές έχουν τη δυνατότητα άμεσης διασύνδεσης του συστήματος ωρομέτρησης (εφόσον διαθέτουν τέτοιο) με τον νέο μηχανισμό της Κάρτας Εργασίας στο Π.Σ. Εργάνη, ενώ αν αυτό δεν είναι εφικτό, το Υπουργείο Εργασίας διαθέτει την εφαρμογή Ergani CardScanner.
Η εφαρμογή Ergani CardScanner υποστηρίζει φορητές συσκευές (smartphone και tablet) με λειτουργικό σύστημα Android OS ή iOS. Είναι απαραίτητη η χρήση συσκευής με κάμερα και η απρόσκοπτη σύνδεση στο διαδίκτυο μέσω WiFi ή/και 4G δικτύου κινητής τηλεφωνίας, για την άμεση υποβολή των γεγονότων προσέλευσης/αποχώρησης του εργαζόμενου. Προτείνεται η δυνατότητα χρήσης και των δύο δικτύων (WiFi και 4G) ώστε να διασφαλίζεται η εμπρόθεσμη υποβολή της δήλωσης σε περίπτωση τεχνικής βλάβης στο δίκτυο.
Οι επιχειρήσεις έχουν τη δυνατότητα να ολοκληρώσουν τη διαδικασία ταυτοποίησης με τους κωδικούς OΠΣ ΙΚΑ/ΕΦΚΑ της επιχείρησης ή με κωδικούς Παραρτήματος που έχουν δημιουργήσει στο Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ ειδικά για τον μηχανισμό υποβολής δηλώσεων Κάρτας Εργασία. Οι εργοδότες έχουν πρόσβαση στις δηλώσεις Κάρτας Εργασίας που υποβάλλονται αυτόματα από την εφαρμογή CardScanner για κάθε ανάγνωση Ψηφιακής Κάρτας Εργαζομένου, καθώς τα δεδομένα αποθηκεύονται και είναι διαθέσιμα στον εργοδότη μέσω της διαδικτυακής πύλης του Π.Σ. ΕΡΓΑΝΗ (eservices.yeka.gr).
Χατζηδάκης: Τα 8ωρα δεν θα μπορούν να δηλώνονται ως 4ωρα
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι με την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας θα καταγράφεται η άφιξη και η αποχώρηση του εργαζόμενου από τη δουλειά σε πραγματικό χρόνο κι έτσι κανείς πια δεν θα μπορεί να κλέβει τις ώρες εργασίας και πρόσθεσε:
«Τα 8ωρα δεν θα μπορούν να δηλώνονται ως 4ωρα. Εμείς είμαστε αποφασισμένοι να επεκτείνουμε το μέτρο αυτό στο σύνολο της αγοράς εργασίας και στις μεγάλες και στις μεσαίες και στις μικρές επιχειρήσεις. Είναι ένα αίτημα της ΓΣΕΕ, το οποίο υλοποιεί αυτή η κυβέρνηση, εφαρμόζοντας πιστεύουμε μια κοινωνική πολιτική στην πράξη. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στηρίζει αυτό το μέτρο. Χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης. Είμαστε αποφασισμένοι να το προχωρήσουμε και του χρόνου τέτοιο καιρό να έχει εφαρμοστεί και σε άλλους κλάδους, όπως οι εταιρείες σεκιούριτι, η βιομηχανία, οι ΔΕΚΟ όπως και ο τουρισμός και η εστίαση, που είναι κλάδοι με μεγαλύτερη παραβατικότητα. Είμαστε δεσμευμένοι να προχωρήσουμε μπροστά προς αυτή την κατεύθυνση. Ο κόσμος δεν θέλει μεγάλα λόγια, διακηρύξεις και συνθήματα, θέλει συγκεκριμένο μετρήσιμο έργο. Αυτό είναι η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας και γι’ αυτό το λόγο θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους συνεργάτες μου, την Γενική Γραμματέα Άννα Στρατινάκη, τον Γενικό Διευθυντή Κωνσταντίνο Αγραπιδά και όλους εκείνους που συνετέλεσαν αυτό το δύσκολο τεχνικά έργο να γίνει πράξη».
Η Γενική Γραμματέας Εργασιακών Σχέσεων, Άννα Στρατινάκη, δήλωσε: «Μια μεγάλη ευχή στην ναυαρχίδα των μεταρρυθμίσεων, να είναι καλοτάξιδη η Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας. Δίπλα στους εργαζόμενους. Θεμελιώνεται, ίσως, το σημαντικότερο όπλο απέναντι στην παραβατικότητα, το οποίο θα βοηθήσει την Επιθεώρηση Εργασίας στο έργο της αποφασιστικά. Θα βοηθήσει ταυτόχρονα όμως και τον υγιή ανταγωνισμό των επιχειρήσεων. Το μέτρο αγκαλιάστηκε.
Το Υπουργείο Εργασίας ευχαριστεί το σύνολο των επιχειρήσεων που σήμερα είναι στην πρώτη φάση λειτουργίας της Ψηφιακής Κάρτας Εργασίας, δηλαδή τα σούπερ μάρκετ και τις τράπεζες, εργοδότες και εργαζόμενους.
Ήταν ίσως το πιο δύσκολο εγχείρημα το οποίο έχει γίνει πραγματικότητα, δύσκολο από άποψη επιχειρησιακή, θεσμική αλλά και σε επίπεδο πληροφορικής. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στο Υπουργείο, σε όλα τα στελέχη του, στον γενικό διευθυντή Πληροφορικής, στον γενικό διευθυντή Εργασίας και δεν θα παραλείψω φυσικά να αναφέρω την αμέριστη συμπαράσταση του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης και του Κυριάκου Πιερρακάκη.
Ο Υπουργός μας κάθισε στο πλάι μας όλο αυτό το διάστημα διότι ήταν ίσως ένα από τα μεγαλύτερα και πιο δύσκολα έργα που έχουν γίνει και αυτό ένεκα της ζωντανής εφαρμογής αναμετάδοσης δεδομένων στο σύστημα ΕΡΓΑΝΗ, το πιο σημαντικό στοιχείο όλης αυτής της διαδικασίας.
Άρα λοιπόν , όπως ακριβώς το είχε πει ο Πρωθυπουργός, ήδη εδώ και ένα χρόνο, αυτό το όνειρο γίνεται πραγματικότητα: Ο εργαζόμενος έχει ένα ακαταμάχητο όπλο στα χέρια του απέναντι στην παραβατικότητα και το νόθο ανταγωνισμό που δημιουργείται όταν υπάρχουν παραβατικά συστήματα στο πεδίο της αγοράς εργασίας».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα