Ήταν ένα ταξίδι ρουτίνας, όπως τα δεκάδες που είχε κάνει με το ίδιο αεροπλάνο εκείνη την εποχή ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών Γιάννος Κρανιδιώτης.
Το υπηρεσιακό Φάλκον το έλεγαν χαριτολογώντας οι συνεργάτες του Κρανιδιώτη «δεύτερο σπίτι του», αφού οι συναντήσεις με υπουργούς και ξένους αξιωματούχους εκτός Ελλάδος ήταν συνεχείς.
Η Αθήνα, είχε συγκλονιστεί από τον μεγάλο σεισμό της 7ης Σεπτεμβρίου με τους 143 νεκρούς και λίγες ημέρες μετά μια αεροπορική τραγωδία θα βύθιζε ξανά στο πένθος την Ελλάδα.
Το υπηρεσιακό Φάλκον που μετέφερε τον Γιάννο Κρανιδιώτη, και άλλα 12 άτομα στη Ρουμανία, έπεσε σε κενό αέρος και βρέθηκε από τα 25.000 πόδια στα 5.000 πόδια! Το αεροσκάφος πετούσε ανεξέλεγκτα με αποτέλεσμα όσοι από τους επιβάτες δεν ήταν δεμένοι στα καθίσματά τους να χτυπούν στην οροφή και στα πλευρικά τοιχώματα.
Από τους 13 επιβαίνοντες βρήκαν τραγικό θάνατο οι έξι: ο Γιάννος Κρανιδιώτης, ο γιος του, Νικόλας, οι δημοσιογράφοι Δημήτρης Πανταζόπουλος (ΕΡΤ) και Νίνα Ασημακοπούλου (ΕΡΑ), ο εικονολήπτης της ΕΡΤ, Παναγιώτης Πούλος, ο συνοδός της φρουράς του Γιάννου Κρανιδιώτη, ο αστυνόμος Νίκος Ασημακόπουλος, και ο μηχανικός του αεροσκάφους Μιχάλης Παπαδόπουλος.
Η Αθήνα, είχε συγκλονιστεί από τον μεγάλο σεισμό της 7ης Σεπτεμβρίου με τους 143 νεκρούς και λίγες ημέρες μετά μια αεροπορική τραγωδία θα βύθιζε ξανά στο πένθος την Ελλάδα.
Το υπηρεσιακό Φάλκον που μετέφερε τον Γιάννο Κρανιδιώτη, και άλλα 12 άτομα στη Ρουμανία, έπεσε σε κενό αέρος και βρέθηκε από τα 25.000 πόδια στα 5.000 πόδια! Το αεροσκάφος πετούσε ανεξέλεγκτα με αποτέλεσμα όσοι από τους επιβάτες δεν ήταν δεμένοι στα καθίσματά τους να χτυπούν στην οροφή και στα πλευρικά τοιχώματα.
Από τους 13 επιβαίνοντες βρήκαν τραγικό θάνατο οι έξι: ο Γιάννος Κρανιδιώτης, ο γιος του, Νικόλας, οι δημοσιογράφοι Δημήτρης Πανταζόπουλος (ΕΡΤ) και Νίνα Ασημακοπούλου (ΕΡΑ), ο εικονολήπτης της ΕΡΤ, Παναγιώτης Πούλος, ο συνοδός της φρουράς του Γιάννου Κρανιδιώτη, ο αστυνόμος Νίκος Ασημακόπουλος, και ο μηχανικός του αεροσκάφους Μιχάλης Παπαδόπουλος.
Το μοιραίο Φάλκον.
Σύμφωνα με μαρτυρίες όσων είχαν επιζήσει, τη στιγμή των αναταράξεων ο Γιάννος Κρανιδιώτης και ο Δημήτρης Πανταζόπουλος βρίσκονταν όρθιοι και σκοτώθηκαν χτυπώντας στην οροφή του αεροσκάφους. Ο γιος του Γιάννου Κρανιδιώτη, Νικόλας, δεν ήθελε να συνοδεύσει τον πατέρα του στο ταξίδι, αλλά τελευταία στιγμή είχε μεταπειστεί.
«Ξαφνικά νιώσαμε να πέφτουμε»
«Συνέβη αφού είχαμε ολοκληρώσει το γεύμα που μας είχε σερβιριστεί. Ο υπουργός βρισκόταν όρθιος και είχε έρθει προς το πίσω μέρος του αεροπλάνου, εκεί όπου βρισκόμασταν με άλλους συναδέλφους για να μας ενημερώσει. Όρθια ήταν και άλλα άτομα και συζητούσαν. Ξαφνικά νιώσαμε να πέφτουμε. Αντικείμενα και άνθρωποι που ήταν όρθιοι άρχισαν να χτυπιούνται στα τοιχώματα που αεροσκάφους», είχε δηλώσει στην εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ», ο δημοσιογράφος Αλφόνσος Βιτάλης.
Στο 16σέλιδο πόρισμα των Ρουμάνων ειδικών αναφέρονται ως κύριες αιτίες της τραγωδίας οι λάθος χειρισμοί του κυβερνήτη και του συγκυβερνήτη σε σχέση με τον αυτόματο πιλότο, οι λανθασμένες οδηγίες που είχαν οι πιλότοι για την αντιμετώπιση περιστατικών σε μεγάλες ταχύτητες και το γεγονός ότι οι επιβάτες δεν φορούσαν ζώνες, ενώ το αεροσκάφος βρισκόταν σε πορεία καθόδου για προσγείωση.
«Ξαφνικά νιώσαμε να πέφτουμε»
«Συνέβη αφού είχαμε ολοκληρώσει το γεύμα που μας είχε σερβιριστεί. Ο υπουργός βρισκόταν όρθιος και είχε έρθει προς το πίσω μέρος του αεροπλάνου, εκεί όπου βρισκόμασταν με άλλους συναδέλφους για να μας ενημερώσει. Όρθια ήταν και άλλα άτομα και συζητούσαν. Ξαφνικά νιώσαμε να πέφτουμε. Αντικείμενα και άνθρωποι που ήταν όρθιοι άρχισαν να χτυπιούνται στα τοιχώματα που αεροσκάφους», είχε δηλώσει στην εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ», ο δημοσιογράφος Αλφόνσος Βιτάλης.
Στο 16σέλιδο πόρισμα των Ρουμάνων ειδικών αναφέρονται ως κύριες αιτίες της τραγωδίας οι λάθος χειρισμοί του κυβερνήτη και του συγκυβερνήτη σε σχέση με τον αυτόματο πιλότο, οι λανθασμένες οδηγίες που είχαν οι πιλότοι για την αντιμετώπιση περιστατικών σε μεγάλες ταχύτητες και το γεγονός ότι οι επιβάτες δεν φορούσαν ζώνες, ενώ το αεροσκάφος βρισκόταν σε πορεία καθόδου για προσγείωση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα