Κυριακή 2 Οκτωβρίου 2022

Πώς να γίνετε «αόρατοι» στο διαδίκτυο: Συμβουλές για καλύτερη ιδιωτικότητα


Η Google ανακοίνωσε πρόσφατα την κυκλοφορία του εργαλείου «Αποτελέσματα για εσάς (Results about you)», το οποίο μπορεί να βοηθήσει τους χρήστες να αφαιρέσουν αποτελέσματα αναζήτησης που περιέχουν στοιχεία προσωπικής ταυτοποίησης. Γενικά, αυτή η δυνατότητα διευκολύνει τους χρήστες να παρακολουθούν τον τρόπο με τον οποίο διαγράφονται τα προσωπικά τους στοιχεία (όπως ένας αριθμός τηλεφώνου ή διεύθυνση) από τα αποτελέσματα αναζήτησης στο διαδίκτυο.
Παρόλο που τέτοιες δυνατότητες είναι χρήσιμες, αφαιρούν μόνο τον σύνδεσμο αναζήτησης και όχι τα ίδια τα δεδομένα. Όπως σημειώνει η Kaspersky, η καλύτερη πρακτική είναι τα προσωπικά σας δεδομένα να μην εμφανίζονται στο διαδίκτυο, εάν θέλετε να τα κρατήσετε ιδιωτικά.
Οι ειδικοί της εταιρείας μοιράζονται διάφορες συμβουλές για τον τρόπο προστασίας των προσωπικών δεδομένων στο διαδίκτυο.
Συντονίστε τις ρυθμίσεις απορρήτου σας
Το μεγαλύτερο oversharing δεδομένων που θα έπρεπε να είχαν μείνει ιδιωτικά γίνεται στα κοινωνικά δίκτυα. Ενώ είναι φυσικό για τους ανθρώπους να μοιράζονται προσωπικά δεδομένα με τους φίλους και τις οικογένειές τους, αυτό εγκυμονεί διάφορους κινδύνους, όπως το «doxing» (συλλογή και δημοσίευση προσωπικών πληροφοριών). Οι ρυθμίσεις απορρήτου έρχονται να σώσουν την κατάσταση και, ενώ μπορεί να φαίνονται περίπλοκες και αφόρητες, υπάρχουν συμβουλές απορρήτου που μπορούν να κάνουν τη χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης ασφαλή και ευχάριστη.
Να προσέχετε τι μοιράζεστε
Στο «Χάνσελ και Γκρέτελ», δύο παιδιά που χάθηκαν στο δάσος, άφηναν στον δρόμο τους ψίχουλα για να μην μπερδευτούν. Το Διαδίκτυο λειτουργεί περίπου με τον ίδιο τρόπο. Κάθε φορά που οι άνθρωποι χρησιμοποιούν ψηφιακές υπηρεσίες, η δραστηριότητά τους αφήνει πίσω κομμάτια, «ψίχουλα» πληροφοριών. Ένα ψίχουλο μπορεί να είναι κάτι σαν μια ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μια ετικέτα στη φωτογραφία ή μια ηλεκτρονική αγορά. Όταν συνδυάζονται, τα ψίχουλα δημιουργούν ένα ενιαίο σύνολο: ψηφιακό αποτύπωμα των χρηστών, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αναγνώρισή τους στο διαδίκτυο.
Για να μειώσετε τέτοια αποτυπώματα, είναι χρήσιμο να είστε προσεκτικοί με τα δεδομένα που δημοσιεύετε στο διαδίκτυο. Για παράδειγμα, προτού δημοσιεύσετε μια φωτογραφία, σκεφτείτε διπλά προτού προσθέσετε ετικέτα με φίλους σε αυτήν ή αναρτήσετε ετικέτες τοποθεσίας με αυτήν. Η κατάργηση τέτοιων πληροφοριών θα κάνει τη ζωή πολύ πιο δύσκολη για τους πιθανούς κυβερνοκαταδιώκτες, καθώς και για τους απατεώνες που μπορούν να χρησιμοποιήσουν προσωπικά δεδομένα σε συστήματα phishing.
Καταπολέμηση της διαδικτυακής παρακολούθησης
Καθημερινά οι χρήστες μπορεί να επισκέπτονται δεκάδες ιστότοπους ή ψηφιακές υπηρεσίες. Σε πολλές περιπτώσεις, εκεί συλλέγονται δεδομένα σχετικά με τις διαδικτυακές δραστηριότητες των ανθρώπων, συχνά χωρίς καν να το γνωρίζουν οι επισκέπτες. Αυτές οι πληροφορίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για το προφίλ του χρήστη. Οι πιθανοί απατεώνες μπορούν στη συνέχεια να συμπεράνουν τα ενδιαφέροντα των πιθανών θυμάτων για να εμφανίσουν στοχευμένα διαφημιστικά banner. Διάφορες λύσεις, όπως επεκτάσεις προγράμματος περιήγησης ή στοιχεία σε λύσεις ασφαλείας, περιορίζουν την παρακολούθηση ιστού, εμποδίζοντας τους ιστότοπους να συλλέγουν πληροφορίες σχετικά με εσάς.Δύο κλειδαριές είναι καλύτερες από μία
Για την πλήρη προστασία του λογαριασμού σας, να χρησιμοποιείτε πάντα έλεγχο ταυτότητας δύο παραγόντων (2FA), όπου είναι διαθέσιμος. Αν και οι ισχυροί και, κυρίως, μοναδικοί κωδικοί πρόσβασης είναι απαραίτητοι, ο 2FA καθιστά απίστευτα πιο δύσκολο για τους χάκερ να κλέψουν τον λογαριασμό σας και να αποκτήσουν τα προσωπικά δεδομένα που είναι αποθηκευμένα εκεί.
Καθώς είναι αδύνατο να θυμάστε τους κωδικούς πρόσβασης σε όλους τους ιστότοπους και τις εφαρμογές, η πιο ασφαλής επιλογή θα ήταν η χρήση ενός διαχειριστή κωδικών πρόσβασης για τη δημιουργία ισχυρών και μοναδικών κωδικών πρόσβασης για όλους τους λογαριασμούς. Σε αυτήν την περίπτωση οι χρήστες πρέπει να δημιουργήσουν μόνο έναν ισχυρό και μοναδικό κύριο κωδικό πρόσβασης για να χρησιμοποιούν αυτήν την εφαρμογή κάθε μέρα. Αυτός ο κύριος κωδικός πρόσβασης πρέπει πραγματικά να είναι μακρύς και πολύπλοκος. Για να δημιουργήσουν ένα, οι χρήστες μπορούν να χρησιμοποιήσουν διαφορετικά κόλπα, όπως τη μέθοδο «‘Story Algorithm». Βασίζεται στη χρήση γνωστών φράσεων ή λέξεων που έχουν σημασία για τον εκάστοτε άνθρωπο και, όχι μόνο θα βοηθήσουν στην απομνημόνευση του κωδικού πρόσβασης, αλλά θα τον κάνουν και έναν ισχυρό συνδυασμό.
«Το να είμαστε online φέρνει τεράστιες δυνατότητες, αλλά έχει και κόστος για την ιδιωτικότητά μας. Ο καλύτερος τρόπος να το διαχειριστείτε είναι να κατανοήσετε τους κινδύνους. Για να το κάνετε αυτό, πρέπει να είστε ενήμεροι για το τι γνωρίζει το Διαδίκτυο για εσάς, γι’ αυτό σας συνιστούμε να ψάχνετε στο Google τον εαυτό σας συχνά πυκνά και ακόμη και να εγγραφείτε σε ειδοποιήσεις εάν εμφανιστεί μια νέα σελίδα με το όνομά σας στα αποτελέσματα αναζήτησης. Αυτή η νέα δυνατότητα αυξάνει την ευαισθητοποίηση σχετικά με αυτές τις πρακτικές και μπορεί να δυσκολέψει τους κακόβουλους φορείς να συλλέξουν πληροφορίες για εσάς. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν ισχύουν άλλοι κανόνες «ψηφιακής υγιεινής», όπως η προστασία των λογαριασμών και η προσοχή σε αυτά που μοιράζεστε», σχολιάζει ο Vladislav Tushkanov, Lead Data Scientist της Kaspersky.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα