Πραγματικό “μπάχαλο” το ΚΕΑΟ (Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Οφειλών) και ο ΕΦΚΑ, καθυστερούν πάνω από δύο μήνες να περάσουν στα συστήματά τους τις ρυθμίσεις, αναγκάζοντας τελικά τους οφειλέτες να πληρώνουν τις τρεις πρώτες δόσεις δύο φορές(!) .
Πιό οργανωμένη η ΑΑΔΕ που έχει ψηφιοποιηθεί επαρκώς, διεκπεραιώνει ταχύτερα τις διαδικασίες. Ομως κι εκεί ανακύπτουν προβλήματα, που συχνά καταλήγουν στο ίδιο αποτέλεσμα: Οι οφειλέτες να πληρώνουν δύο φορές τις πρώτες δόσεις για να μη χάσουν τη ρύθμιση και να καλούνται να καταβάλουν ταυτόχρονα πολλές δόσεις για ρυθμιζόμενες οφειλές που έμειναν εκτός Εξωδικαστικού ή δημιουργήθηκαν μεταγενέστερα.
Τα επιπλέον χρήματα που καταβάλλονται δεν χάνονται βέβαια. Πηγαίνουν όμως στον... “κουβά” των “προς επιστροφή” ή “προς συμψηφισμό”
Ελλειψη οργάνωσης
Το πρόβλημα είναι μόνιμο στο ΚΕΑΟ, που πάσχει προφανώς από άποψη εσωτερικής οργάνωσης και λειτουργίας. Ενδεικτικό της αδυναμίας του να ανταποκριθεί στις ανάγκες είναι το γεγονός ότι καθυστερώντας να περάσει τις ρυθμίσεις στα ηλεκτρονικά του συστήματα, δεν είναι σε θέση να δώσει ούτε καν “Ταυτότητα Οφειλής” ή αριθμό λογαριασμού όπου θα πληρώνονται οι δόσεις της ρυθμιζόμενης οφειλής.
Μετά την υπογραφή των διμερών συμβάσεων μεταξύ οφειλέτη και ΑΑΔΕ-ΚΕΑΟ, ο υπόχρεος (επιχείρηση ή φυσικό πρόσωπο) ειδοποιείται ότι για να ισχύσει η σύμβαση πρέπει να καταβάλει την πρώτη δόση “εντός πέντε ημερών”. Ειδοποίηση στέλνει μόνον η ΑΑΔΕ, η οποία δίνει και την “Ταυτότητα Οφειλής” για να γίνει η καταβολή.
Τους οδηγούν σε ταμειακή ασφυξία
Το ΚΕΑΟ... “πέρα βρέχει”. Οχι μόνον δεν στέλνει ειδοποίηση, αλλά στις αγωνιώδεις προσπάθειες των οφειλετών να πληροφορηθούν πού θα πληρώσουν τις δόσεις, οι εντεταλμένοι υπάλληλοι απαντούν “με τους κωδικούς που πληρώνατε ώς τώρα”.
Κι ενώ ο οφειλέτης πληρώνει κάθε μήνα κανονικά τη δόση της ρύθμισης, μετά από δύο-τρεις μήνες, όταν το ΚΕΑΟ περάσει τη σύμβαση-ρύθμιση στα συστήματα του, ειδοποιείται ότι πρέπει να πληρώσει ξανά τις δύο-τρεις δόσεις! Διότι ό,τι πλήρωσε μέχρι τότε εμφανίζεται ως πραγματοποιηθείσα “υπερπληρωμή” και πήγε στον “κουβά” των συμψηφιζόμενων ή των προς επιστροφή.
"Δεν έπρεπε να πληρώσετε", είναι η απάντηση στις διαμαρτυρίες των οφειλετών. "Επρεπε να περιμένετε να σας σταλεί νέα Ταυτότητα Οφειλής".
Το αποτέλεσμα είναι προφανές: Πριν καλά-καλά αρχίσει να τρέχει η ρύθμιση του Εξωδικαστικού, η επιχείρηση-οφειλέτις “πνίγεται” πάλι ταμειακά, προσπαθώντας να καλύψει τις τρεις δόσεις εις διπλούν, συν τις τρέχουσες υποχρεώσεις προς ΕΦΚΑ και Εφορία.
Το πιθανότερο είναι να χάσει γρήγορα τη ρύθμιση. Αν μπορούσε να πληρώσει 6-7 δόσεις μαζεμένες συν τα τρέχοντα, δεν θα είχε προσφύγει στον Εξωδικαστικό...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα