Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αναζητούν εναλλακτική
Μπορεί να προσδίδει λάμψη στα αυτοκίνητα και μια αίσθηση πολυτέλειας, όμως είναι καρκινογόνο και η Ευρωπαϊκή Ένωση πρόκειται να το απαγορεύσει. Ο λόγος για το εξασθενές χρώμιο το οποίο δίνει αυτή τη χαρακτηριστική μεταλλική λάμψη σε όποια επιφάνεια του αυτοκινήτου γίνεται επιμετάλλωση.
Πρόκειται για στοιχείο υψηλής επικινδυνότητας. Η καρκινογόνος δράση εντοπίζεται στους ρύπους που εκλύονται κατά τη διαδικασία της επιμετάλλωσης μιας επιφάνειας ή ενός εξαρτήματος, ρύποι που είναι έως και 500 φορές πιο τοξικοί έναντι εκείνων που εκπέμπει ένας κινητήρας πετρελαίου ή βενζίνης κατά τη λειτουργία του.
Απαγόρευση
Στο αυτοκίνητο χρησιμοποιείται συνήθως στις μάσκες των αυτοκινήτων, στους προφυλακτήρες και τους τροχούς, ενώ παρουσία έχει και στην καμπίνα.
Η καρκινογόνος δράση εντοπίζεται στους ρύπους που εκλύονται κατά τη διαδικασία της επιμετάλλωσης
Η πρόταση για την απαγόρευση της χρήσης του, έπεσε από την Ευρωπαϊκή Ένωση το περασμένο καλοκαίρι, όπως αναφέρει το carandmotor, και αναμένεται να υλοποιηθεί προς τα τέλη του έτους, προκαλώντας πονοκέφαλο τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, που αναζητούν μια εναλλακτική με παρόμοια ή πανομοιότυπη οπτική απόδοση αλλά με πολύ μειωμένο αντίκτυπο στην υγεία και το περιβάλλον.
Η απαγόρευση του χρωμίου αποτελεί μέρος των ρυθμίσεων για τα Οχήματα Στο Τέλος Κύκλου Ζωής και τη χρήση διάφορων επικίνδυνων ουσιών που χρησιμοποιούνται κατά την κατασκευή τους. Εκτός από το εξασθενές χρώμιο σε αυτά περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων ο μόλυβδος, ο υδράργυρος και το κάδμιο.
Η απαγόρευση θα επηρεάσει έναν ιδιαίτερα σημαντικούς τομείς στον γενικότερο κλάδο του αυτοκινήτου, όπως είναι η επισκευή ή αναπαλαίωση ιστορικών αυτοκινήτων, ενώ αλώβητοι δεν θα βγουν και άλλοι κλάδοι της βιομηχανίας όπως είναι εκείνος της εκτύπωσης αλλά και της κατασκευής μαγειρικών σκευών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα