Η έκθεση προόδου
Σύμφωνα με την έκθεση προόδου του Εξωδικαστικού, στο σύστημα και σε διάφορα στάδια βρίσκονται 69.450 αιτήσεις που αντιστοιχούν σε οφειλές ύψους 33,15 δις. ευρώ εκ των οποίων τα 14,22 δις ευρώ (42,9%) βρίσκονται στο στάδιο της αρχικής υποβολής και άντλησης στοιχείων, 13,6 δις ευρώ (41,14%) αφορούν ολοκληρωμένα αιτήματα ενώ για τα 5,29 δις ευρώ (15,96%) έχει γίνει οριστική υποβολή της αίτηση και βρίσκονται στη φάση διαπραγμάτευσης.
Η πλειοψηφία αυτών τον οφειλών αφορά κυρίως επιτηδευματίες (58,75% ή 19,48 δις ευρώ εκ των οποίων τα 11,51 δις ευρώ είναι καταγγελμένο, τα 6,33 δις ευρώ μη ενήμερο και μόλις 1,64 δις ευρώ ενήμερο) και στην πλειοψηφία(76%) τους προς τους χρηματοδοτικούς φορείς (servicers, τράπεζες).
Οι οφειλές
Η πλειοψηφία των αιτήσεων, παραμένει στο εύρος των 50.000 – 200.000 ευρώ ενώ οι οφειλές άνω του 1 εκατ. ευρώ αποτελούν το 57,5% του συνόλου των οφειλών, ξεπερνώντας τα 19 δις ευρώ.
- Η μέση διάρκεια αποπληρωμής για οφειλές προς Δημόσιο είναι 17 χρόνια και 18 χρόνια μέση διάρκεια αποπληρωμής για οφειλές προς χρηματοδοτικούς φορείς (ΧΦ), με τη μέση διάρκεια για τα στεγαστικά να φτάνει τα 26 έτη, για τα επιχειρηματικά τα 20 και τα καταναλωτικά τα 14 έτη. Για το 30,39% των ρυθμίσεων η διάρκεια αποπληρωμης (προς Χ.Φ) είναι 30-35 έτη.
- 6,34% το μέσο κούρεμα για οφειλές προς Δημόσιο και 28% προς Χ.Φ. Το 46,5% των ρυθμίσεων προς Χ.Φ. (βάσει οφειλών) έλαβε κούρεμα >30% και το συνολικό ποσό διαγραφής ανέρχεται σε 2,01 δις ευρώ. Και ενώ για το 27,92% η διαγραφή ήταν μεγαλύτερα από 50%, το 32,55% των ρυθμίσεων έγινε χωρίς διαγραφή οφειλής.
- Για αιτήσεις με οφειλές ως 250.000 ευρώ το υψηλότερο ποσοστό εγκρισιμότητας έχει η QQuant με 98% αλλά με μικρό αιτήσεων (53 αξιολογημένες/52 θετικές ) και η Veraltis με 87% (23 αξιολογημένες αιτήσεις/20 θετικές). Από τους μεγάλους servicers η Ιntrum έχει την καλύτερη επίδοση με 83% (180/153).
- Οι οφειλέτες από την πλευρά τους απέρριψαν σε ποσοστό 28% τις πολυμερείς ρυθμίσεις που «έβγαλε» ο αλγόριθμος του εξωδικαστικού και σε ποσοστό 20% τις διμερείς . Το 62,5% δεν αιτιολόγησε την απόρριψη (στις διμερείς 80%) ενώ για το 21,57% των ρυθμίσεων που απορρίφθηκαν αποδίδεται σε «αδυναμία» εξυπηρέτησης.
- Σε ότι αφορά τους ευάλωτους οφειλέτες των οποίων η προτεινόμενη ρύθμιση γίνεται αυτόματα και υποχρεωτικά αποδεκτή από τους πιστωτές (servicers, τράπεζες, δημόσιο) μέχρι το τέλος Ιουνίου από 2.528 αιτήσεις ολοκληρώθηκαν 1014 και 621 ήταν επιτυχείς και 393 μη επιτυχεις καθώς στην πλειοψηφία τους απορρίφθηκαν από τους ίδιους τους ευάλωτους οφειλέτες αφού οι Χ.Φ και το δημόσιο απορρίπτουν μόνο σε περιπτώσεις που δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής. Είναι χαρακτηριστικό ότι στις πολυμερείς το ποσοστό απόρριψης από τον οφειλέτη είναι 73,54%
- Τέλος σε ότι αφορά τις αιτήσεις, που βρίσκονται σε διάφορα στάδια, με χρήση του μέτρου της προκαταβολής μέχρι 10% για όσους (πλην ευάλωτων) βρίσκονται μια ανάσα πριν τον πλειστηριασμό, σε διάφορα στάδια βρίσκονται 144 αιτήσεις, 65 έχουν ολοκληρώσει τον κύκλο και 35 είχαν θετική έκβαση και ο πλειστηριασμός ανεστάλη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα