Ψηφιακές τάξεις
Σε απομακρυσμένες – ορεινές περιοχές, όπου δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις ίδρυσης Γυμνασίου θα μπορεί να λειτουργεί αυτόνομη τάξη στο πλησιέστερο προς αυτό Γυμνάσιο.
Στην αυτόνομη τάξη του Γυμνασίου θα τοποθετούνται κατ’ ελάχιστον τρεις εκπαιδευτικοί από τους κλάδους/τις ειδικότητες των φιλολόγων, των μαθηματικών, των φυσικών επιστημών και της πληροφορικής.
Επίσης, θα μπορεί να προβλεφθεί συμπληρωματική διδασκαλία, μέσω σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, από καθηγητές του πλησιέστερου Γυμνασίου στο οποίο ανήκει η αυτόνομη τάξη για τα υπόλοιπα μαθήματα, που δεν θα μπορούν να διδαχθούν από τους εκπαιδευτικούς που θα υπηρετούν στην αυτόνομη τάξη Γυμνασίου.
Ψηφιακό φροντιστήριο
Θα δημιουργηθεί κεντρική ηλεκτρονική εφαρμογή, προσβάσιμη μέσω του «gov.gr». Μέσω αυτής θα λειτουργήσει ψηφιακό φροντιστήριο, με τη μορφή σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης, για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), καθώς και της Δ΄ τάξης του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου – Λυκείου (ΕΝΕΕΓΥΛ) και με τη μορφή της ασύγχρονης εκπαίδευσης σε μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης Δημοτικού, σε μαθητές όλων των τάξεων του Γυμνασίου και σε μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης των ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, καθώς και της Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης του ΕΝΕΕΓΥΛ.
Για την κάλυψη των αναγκών του ψηφιακού φροντιστηρίου θα αποσπάται για ένα σχολικό έτος, με δυνατότητα παράτασης, ο αναγκαίος αριθμός εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο Τμήμα Δ΄ Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Οι αποσπώμενοι εκπαιδευτικοί θα επιλέγονται με βάση συγκεκριμένα προσόντα, όπως η εμπειρία, η επιστημονική κατάρτιση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, οι επικοινωνιακές δεξιότητες και η προσωπικότητά τους, από τριμελή επιτροπή. Οι εκπαιδευτικοί του ψηφιακού φροντιστηρίου θα παρέχουν σύγχρονη εκπαίδευση το ανώτερο εννέα ώρες εβδομαδιαίως, και στο υπόλοιπο του ωραρίου τους ασύγχρονη εκπαίδευση ιδίως με διόρθωση ασκήσεων, εργασιών και διαγωνισμάτων.
Συμβουλευτική - Επαγγελματικός προσανατολισμός
Θα λειτουργήσει ηλεκτρονική εφαρμογή, προσβάσιμη μέσω του «gov.gr», με σκοπό τηv παροχή υπηρεσιών ατομικής συμβουλευτικής επαγγελματικού προσανατολισμού σε μαθητές του Λυκείου. Δικαίωμα πρόσβασης θα έχουν οι μαθητές του Α΄ ΓΕΛ και ΕΠΑΛ ή του ΕΝΕΕΓΥΛ. Η υπηρεσία ατομικής συμβουλευτικής επαγγελματικού προσανατολισμού θα διενεργείται κάθε σχολικό έτος από τις αρχές Σεπτεμβρίου έως το τέλος Νοεμβρίου και θα περιλαμβάνει δύο μέρη. Το πρώτο μέρος θα περιλαμβάνει τη συμπλήρωση τυποποιημένου ερωτηματολογίου επαγγελματικού προσανατολισμού σε ψηφιακή μορφή. Το δεύτερο μέρος θα περιλαμβάνει ατομική συνεδρία με σύμβουλο επαγγελματικού προσανατολισμού, ο οποίος προβαίνει σε αξιολόγηση του ερωτηματολογίου, διερεύνηση των ατομικών χαρακτηριστικών κάθε μαθητή με γνώμονα τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τα ενδιαφέροντά του και κατάρτιση εξατομικευμένου σχεδίου δράσης.
Αλλαγές στο σύστημα των εξετάσεων στα Πρότυπα Γυμνάσια
Παράλληλα, μετά τις αστοχίες –λάθη στα θέματα– στις φετινές εξετάσεις εισαγωγής των αποφοίτων Δημοτικού στα Πρότυπα Γυμνάσια, ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης θα προχωρήσει σε αλλαγές στο σύστημα των εξετάσεων. Ηδη έχει ζητήσει εισηγήσεις για τον νέο τρόπο εισαγωγής. Σήμερα οι μαθητές εξετάζονται σε Γλώσσα και Μαθηματικά. Κεντρική φιλοσοφία των αλλαγών είναι να αμβλυνθεί το βάρος που δίνεται στα δύο μαθήματα. Στο πλαίσιο αυτό θεωρείται ορθότερο οι μαθητές να εξετάζονται σε ένα διαγώνισμα για τις γνώσεις που έχουν από όλα τα βασικά μαθήματα του Δημοτικού, με το βάρος στην Στ΄ Τάξη. Παράλληλα, τα θέματα θα είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας, ενώ η επιλογή των εκπαιδευτικών που θα επιλέγουν τα θέματα θα γίνεται όπως επιλέγονται οι θεματοδότες για τις πανελλαδικές.
Αλλαγές που αφορούν την ίδρυση και κατάργηση τμήματος ΑΕΙ
Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση προωθούνται αλλαγές που αφορούν την ίδρυση και κατάργηση τμήματος ΑΕΙ. Ενδιαφέρον έχει ότι πλέον η κατάργηση ενός τμήματος θα πραγματοποιείται με απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης, κατόπιν εισήγησης του πρύτανη και γνώμης της Συγκλήτου.
Ακαδημαϊκά ισοδύναμοι Τίτλοι Σπουδών
Παράλληλα, προβλέπεται ότι οι μεταπτυχιακοί τίτλοι που απονέμουν διεθνείς οργανισμοί στους οποίους μετέχει η Ελληνική Δημοκρατία, τα προγράμματα σπουδών των οποίων πραγματοποιούνται εντός της ελληνικής επικράτειας, συμπεριλαμβανομένων αυτών που έχουν ήδη απονεμηθεί από τους διεθνείς οργανισμούς, είναι ακαδημαϊκά ισοδύναμοι με τους αντίστοιχους τίτλους σπουδών των ελληνικών ΑΕΙ, εφόσον τα προγράμματα σπουδών τους έχουν πιστοποιηθεί από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης και από αντίστοιχες αναγνωρισμένες αρχές αξιολόγησης ή πιστοποίησης προγραμμάτων ανώτατης εκπαίδευσης σε Ε.Ε. ή σε τρίτες χώρες.
Ψηφιακό φροντιστήριο
Θα δημιουργηθεί κεντρική ηλεκτρονική εφαρμογή, προσβάσιμη μέσω του «gov.gr». Μέσω αυτής θα λειτουργήσει ψηφιακό φροντιστήριο, με τη μορφή σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης, για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), καθώς και της Δ΄ τάξης του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου – Λυκείου (ΕΝΕΕΓΥΛ) και με τη μορφή της ασύγχρονης εκπαίδευσης σε μαθητές της Ε΄ και Στ΄ τάξης Δημοτικού, σε μαθητές όλων των τάξεων του Γυμνασίου και σε μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης των ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, καθώς και της Α΄, Β΄ και Γ΄ τάξης του ΕΝΕΕΓΥΛ.
Για την κάλυψη των αναγκών του ψηφιακού φροντιστηρίου θα αποσπάται για ένα σχολικό έτος, με δυνατότητα παράτασης, ο αναγκαίος αριθμός εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο Τμήμα Δ΄ Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων του υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Οι αποσπώμενοι εκπαιδευτικοί θα επιλέγονται με βάση συγκεκριμένα προσόντα, όπως η εμπειρία, η επιστημονική κατάρτιση στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, οι επικοινωνιακές δεξιότητες και η προσωπικότητά τους, από τριμελή επιτροπή. Οι εκπαιδευτικοί του ψηφιακού φροντιστηρίου θα παρέχουν σύγχρονη εκπαίδευση το ανώτερο εννέα ώρες εβδομαδιαίως, και στο υπόλοιπο του ωραρίου τους ασύγχρονη εκπαίδευση ιδίως με διόρθωση ασκήσεων, εργασιών και διαγωνισμάτων.
Συμβουλευτική - Επαγγελματικός προσανατολισμός
Θα λειτουργήσει ηλεκτρονική εφαρμογή, προσβάσιμη μέσω του «gov.gr», με σκοπό τηv παροχή υπηρεσιών ατομικής συμβουλευτικής επαγγελματικού προσανατολισμού σε μαθητές του Λυκείου. Δικαίωμα πρόσβασης θα έχουν οι μαθητές του Α΄ ΓΕΛ και ΕΠΑΛ ή του ΕΝΕΕΓΥΛ. Η υπηρεσία ατομικής συμβουλευτικής επαγγελματικού προσανατολισμού θα διενεργείται κάθε σχολικό έτος από τις αρχές Σεπτεμβρίου έως το τέλος Νοεμβρίου και θα περιλαμβάνει δύο μέρη. Το πρώτο μέρος θα περιλαμβάνει τη συμπλήρωση τυποποιημένου ερωτηματολογίου επαγγελματικού προσανατολισμού σε ψηφιακή μορφή. Το δεύτερο μέρος θα περιλαμβάνει ατομική συνεδρία με σύμβουλο επαγγελματικού προσανατολισμού, ο οποίος προβαίνει σε αξιολόγηση του ερωτηματολογίου, διερεύνηση των ατομικών χαρακτηριστικών κάθε μαθητή με γνώμονα τις γνώσεις, τις δεξιότητες και τα ενδιαφέροντά του και κατάρτιση εξατομικευμένου σχεδίου δράσης.
Αλλαγές στο σύστημα των εξετάσεων στα Πρότυπα Γυμνάσια
Παράλληλα, μετά τις αστοχίες –λάθη στα θέματα– στις φετινές εξετάσεις εισαγωγής των αποφοίτων Δημοτικού στα Πρότυπα Γυμνάσια, ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης θα προχωρήσει σε αλλαγές στο σύστημα των εξετάσεων. Ηδη έχει ζητήσει εισηγήσεις για τον νέο τρόπο εισαγωγής. Σήμερα οι μαθητές εξετάζονται σε Γλώσσα και Μαθηματικά. Κεντρική φιλοσοφία των αλλαγών είναι να αμβλυνθεί το βάρος που δίνεται στα δύο μαθήματα. Στο πλαίσιο αυτό θεωρείται ορθότερο οι μαθητές να εξετάζονται σε ένα διαγώνισμα για τις γνώσεις που έχουν από όλα τα βασικά μαθήματα του Δημοτικού, με το βάρος στην Στ΄ Τάξη. Παράλληλα, τα θέματα θα είναι διαβαθμισμένης δυσκολίας, ενώ η επιλογή των εκπαιδευτικών που θα επιλέγουν τα θέματα θα γίνεται όπως επιλέγονται οι θεματοδότες για τις πανελλαδικές.
Αλλαγές που αφορούν την ίδρυση και κατάργηση τμήματος ΑΕΙ
Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση προωθούνται αλλαγές που αφορούν την ίδρυση και κατάργηση τμήματος ΑΕΙ. Ενδιαφέρον έχει ότι πλέον η κατάργηση ενός τμήματος θα πραγματοποιείται με απόφαση του Συμβουλίου Διοίκησης, κατόπιν εισήγησης του πρύτανη και γνώμης της Συγκλήτου.
Ακαδημαϊκά ισοδύναμοι Τίτλοι Σπουδών
Παράλληλα, προβλέπεται ότι οι μεταπτυχιακοί τίτλοι που απονέμουν διεθνείς οργανισμοί στους οποίους μετέχει η Ελληνική Δημοκρατία, τα προγράμματα σπουδών των οποίων πραγματοποιούνται εντός της ελληνικής επικράτειας, συμπεριλαμβανομένων αυτών που έχουν ήδη απονεμηθεί από τους διεθνείς οργανισμούς, είναι ακαδημαϊκά ισοδύναμοι με τους αντίστοιχους τίτλους σπουδών των ελληνικών ΑΕΙ, εφόσον τα προγράμματα σπουδών τους έχουν πιστοποιηθεί από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης και από αντίστοιχες αναγνωρισμένες αρχές αξιολόγησης ή πιστοποίησης προγραμμάτων ανώτατης εκπαίδευσης σε Ε.Ε. ή σε τρίτες χώρες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα