Παράγοντες του λιανεμπορίου και στελέχη μεγάλων εμπορικών αλυσίδων επισημαίνουν ότι οι λιανικές πωλήσεις αυξάνονται με πολύ χαμηλούς ρυθμούς το τελευταίο 12μηνο, ενώ στην τρέχουσα εκπτωτική περίοδο δεν παρουσίασαν αξιόλογη μεταβολή. Οι συνολικές πωλήσεις εμφανίζονται αυξημένες, αλλά αυτό οφείλεται πρωτίστως στην άνοδο των τιμών
Ερευνα του Εμπορικού Συλλόγου Πειραιά δείχνει ότι οι καταναλωτές περιορίζουν δραστικά τις δαπάνες τους. Το 87,5% των ερωτηθέντων στην έρευνα δήλωσε ότι θα ξοδέψει φέτος λιγότερα για αγορές στην περίοδο των εκπτώσεων. Οχι από επιλογή, αλλά επειδή «δεν αντέχει η τσέπη» τους.
Η έρευνα αποκαλύπτει ότι η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών έχει άμεσο αντίκτυπο στις αγοραστικές τους συνήθειες. Ολοι είναι πιο επιφυλακτικοί στις αγορές τους και δίνουν προτεραιότητα στις βασικές ανάγκες, όπως είναι τα τρόφιμα, τα καύσιμα, η στέγαση, περιορίζοντας τις αγορές σε αγαθά και υπηρεσίες που θεωρούνται πλέον πολυτέλεια.
Η έρευνα έδειξε ακόμα ότι οι εκπτώσεις, αν και ιδιαίτερα ελκυστικές, με ποσοστά που ξεπερνούν και το 50%, δεν φαίνεται να αποτελούν επαρκές κίνητρο για να ωθήσουν τους καταναλωτές σε αυξημένες δαπάνες.
Εκπρόσωποι συλλογικών φορέων του λιανεμπορίου και των Επιμελητηρίων τονίζουν ότι τους τελευταίους μήνες ζήτηση παρέμεινε ισχνή, παρά τους θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης και τις αυξήσεις κατώτατων μισθών. Κατά τις εκτιμήσεις τους, η αύξηση εισοδημάτων απορροφήθηκε από το αυξημένο κόστος διαβίωσης.
Οσον αφορά τις εκπτώσεις εκτιμούν ότι ο τζίρος θα σημειώσει μικρή κάμψη από τα περυσινά επίπεδα, κυρίως στα προϊόντα μέσης αξίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα