Η πολυγλωσσία διευρύνει παράλληλα τις επαγγελματικές ευκαιρίες, βελτιώνει την πρόσβαση σε υπηρεσίες και ευνοεί την κοινωνική συνοχή ενισχύοντας τον διαπολιτισμικό διάλογο. Επιστημονικές μελέτες δείχνουν μάλιστα ότι το να μιλάτε περισσότερες από μία γλώσσες μπορεί να καθυστερήσει ακόμη και την εμφάνιση της νόσου Αλτσχάιμερ.
Επομένως, είναι πολύ καλή ιδέα να μαθαίνουμε ξένες γλώσσες στο σχολείο όσο το δυνατόν νωρίτερα. Τι συμβαίνει όμως στην ΕΕ;
Αυτοί οι μαθητές μαθαίνουν περισσότερο ξένες γλώσσες!
Το 2022, το 6,5% των μαθητών δημοτικού στην ΕΕ μάθαιναν δύο ή περισσότερες ξένες γλώσσες, σύμφωνα με τη Eurostat.
Το Λουξεμβούργο ήταν η μόνη χώρα της ΕΕ όπου η πλειοψηφία των μαθητών του δημοτικού σχολείου (79,6%) μάθαινε δύο ή περισσότερες ξένες γλώσσες.
Μέρος αυτής της επιτυχίας βέβαια έγκειται στο μεθοδολογικό λάθος της Eurostat: Παρότι οι επίσημες γλώσσες του Λουξεμβούργου είναι τα γαλλικά, τα γερμανικά και τα λουξεμβουργιανά, για τους σκοπούς της έρευνας, τα γαλλικά και τα γερμανικά υπολογίστηκαν ως ξένες γλώσσες.
Παρόλα αυτά στην κατάταξη ακολουθούν η Λετονία (37,2%), η Ελλάδα (34,9%) και η Εσθονία (33,6%).
Αν και η εκμάθηση δύο ή περισσότερων ξένων γλωσσών αποτελεί την εξαίρεση κι όχι τον κανόνα στην ΕΕ, τα καλά νέα είναι ότι η εκμάθηση γλωσσών αυξάνεται. Μεταξύ 2013 και 2022, το ποσοστό των μαθητών δημοτικού που μαθαίνουν τουλάχιστον δύο ξένες γλώσσες αυξήθηκε από 4,6% σε 6,5%.
Αντίθετα, από τις εννέα χώρες της ΕΕ όπου το ποσοστό μειώθηκε, η Πολωνία (-6,8%) και το Λουξεμβούργο (-4,2%) ανέφεραν τη σημαντικότερη πτώση.
Μεταξύ των «πρωταθλητών» και στο γυμνάσιο η Ελλάδα
Στο γυμνάσιο τα ποσοστά βελτιώνονται σημαντικά: Το 2022 το 60,7% των μαθητών μάθαιναν δύο ή περισσότερες ξένες γλώσσες.
Τα υψηλότερα ποσοστά παρατηρήθηκαν στη Φινλανδία (98%), την Ιταλία (96%) και την Ελλάδα (96%).
Στη Φινλανδία, ανάλογα με τη μητρική τους γλώσσα, οι μαθητές πρέπει να επιλέξουν μεταξύ φινλανδικής και σουηδικής γλώσσας. Και οι δύο θεωρήθηκαν ως ξένες γλώσσες για τους σκοπούς των εκπαιδευτικών στατιστικών, διευκρίνισε η Eurostat.
Αντίθετα, τα χαμηλότερα ποσοστά παρατηρήθηκαν στην Ιρλανδία (6,1%), την Ουγγαρία (6,6%) και την Αυστρία (7,7%).
Όπως και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, η εκμάθηση ξένων γλωσσών αυξάνεται στη μέση εκπαίδευση.
Σε σύγκριση με το 2013, το ποσοστό των μαθητών της κατώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην ΕΕ που μαθαίνουν τουλάχιστον δύο ξένες γλώσσες αυξήθηκε σε 60,7% το 2022, από 58,4%.
Το ποσοστό αυτό αυξήθηκε περισσότερο στην Τσεχία (24,1%), τη Γαλλία (21,8%) και το Βέλγιο (18,5%). Όμως, μην ξεχνάτε ότι το Βέλγιο έχει τρεις «επίσημες» γλώσσες: Τα ολλανδικά, τα γαλλικά και τα γερμανικά.
Πηγή: Euronews
Στο γυμνάσιο τα ποσοστά βελτιώνονται σημαντικά: Το 2022 το 60,7% των μαθητών μάθαιναν δύο ή περισσότερες ξένες γλώσσες.
Τα υψηλότερα ποσοστά παρατηρήθηκαν στη Φινλανδία (98%), την Ιταλία (96%) και την Ελλάδα (96%).
Στη Φινλανδία, ανάλογα με τη μητρική τους γλώσσα, οι μαθητές πρέπει να επιλέξουν μεταξύ φινλανδικής και σουηδικής γλώσσας. Και οι δύο θεωρήθηκαν ως ξένες γλώσσες για τους σκοπούς των εκπαιδευτικών στατιστικών, διευκρίνισε η Eurostat.
Αντίθετα, τα χαμηλότερα ποσοστά παρατηρήθηκαν στην Ιρλανδία (6,1%), την Ουγγαρία (6,6%) και την Αυστρία (7,7%).
Όπως και στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, η εκμάθηση ξένων γλωσσών αυξάνεται στη μέση εκπαίδευση.
Σε σύγκριση με το 2013, το ποσοστό των μαθητών της κατώτερης δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην ΕΕ που μαθαίνουν τουλάχιστον δύο ξένες γλώσσες αυξήθηκε σε 60,7% το 2022, από 58,4%.
Το ποσοστό αυτό αυξήθηκε περισσότερο στην Τσεχία (24,1%), τη Γαλλία (21,8%) και το Βέλγιο (18,5%). Όμως, μην ξεχνάτε ότι το Βέλγιο έχει τρεις «επίσημες» γλώσσες: Τα ολλανδικά, τα γαλλικά και τα γερμανικά.
Πηγή: Euronews
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα