Η 1η Δεκεμβρίου του 1974 θα καταγραφόταν ως μια Μαύρη Μέρα για την πολιτική αεροπορία των Ηνωμένων Πολιτειών. Εκείνη την ημέρα, με διαφορά περίπου οκτώ ωρών, δύο ίδιου τύπου αεροσκάφη - Boeing 727 - θα συντρίβονταν παρασύροντας στον θάνατο συνολικά 95 ανθρώπους! Η κακή μέρα φάνηκε από το πρωί…
Η πτήση 514 της Trans World Airlines (TWA), ένα Boeing 727-231 που εκτελούσε το δρομολόγιο από την Ιντιανάπολη προς την Ουάσινγκτον συνετρίβη στο Mount Weather της Βιρτζίνια στις 11:30. Και οι 92 επιβαίνοντες - 85 επιβάτες και επτά μέλη του πληρώματος- σκοτώθηκαν.
Το αεροπλάνο είχε αναχωρήσει υπό κάκιστες καιρικές συνθήκες το πρωί και προσέκρουσε σε χαμηλό βουνό, περίπου 50 χλμ. βορειοδυτικά του προορισμού του. Το αεροσκάφος προσέκρουσε στη δυτική πλαγιά του Mount Weather στα 510 μέτρα υψόμετρο κινούμενο με περίπου 425 km/h. Τα συντρίμμια του εκτινάχτηκαν σε μια ακτίνα περίπου 275 επί 60 μέτρα. Πολλά βαριά εξαρτήματα του αεροσκάφους εκτοξεύτηκαν σε δασώδη περιοχή και προκάλεσαν έντονες πυρκαγιές.
Κατά τη διάρκεια έρευνας που ακολούθησε, ανακαλύφθηκε ότι μια πτήση της United Airlines είχε αποφύγει την ίδια κατάληξη στην ίδια τοποθεσία μόλις έξι εβδομάδες πριν! Να σημειώσουμε ότι το αεροσκάφος είχε προσκρούσει στις εγκαταστάσεις του Mount Weather, μιας βάσης προστασίας από πυρηνικό πόλεμο και είχε προκαλέσει πληθώρα θεωριών συνομωσίας... Οι εγκαταστάσεις δεν υπέστησαν ζημιές παρά μόνο διακοπή των τηλεφωνικών γραμμών.
Στην μοιραία πτήση επέβαινε και ο Roscoe Cartwright, ένας από τους πρώτους μαύρους στρατηγούς του στρατού των ΗΠΑ.
Σε οκτώ ώρες κι άλλη συντριβή!
Και η κακοτυχία συνεχίστηκε λίγες ώρες αργότερα: Η πτήση 6231 της Northwest Orient Airlines ενός Boeing 727 κατέπεσε στις 19:26 στο Harriman State Park κοντά στο Stony Point της Νέας Υόρκης. Το αεροσκάφος είχε ναυλωθεί για να παραλάβει την επαγγελματική ομάδα ποδοσφαίρου Baltimore Colts από το Μπάφαλο στη δυτική Νέα Υόρκη. Και τα τρία μέλη του πληρώματος έχασαν τη ζωή τους όταν το αεροσκάφος προσέκρουσε στο έδαφος.
Η αστυνομία περιέγραψε το σημείο της συντριβής ως μια πολύ δασώδη και ελώδη περιοχή και η προσβασιμότητα παρεμποδίστηκε από τις κακές καιρικές συνθήκες, συμπεριλαμβανομένου του ανέμου και της χιονοθύελλας. Το δυστύχημα αποδόθηκε σε λανθασμένους χειρισμούς του πληρώματος.
Τα συντρίμμια του αεροσκάφους στο βουνό Mont San-Pietro της Κορσικής
Επτά χρόνια μετά ίδια μέρα!
Κι αν νομίζετε ότι η γρουσουζιά για τις αεροπορικές πτήσεις την 1η Δεκεμβρίου σταματάει εδώ στο 1974, γελιέστε. Την 1η Δεκεμβρίου του 1981 αεροσκάφος τύπου McDonnell Douglas MD-81, που εκτελούσε την πτήση 1308 από τη Σλοβενία (τότε Γιουγκοσλαβία) προς την Κορσική συνετρίβη στο βουνό Mont San-Pietro της Κορσικής, παρασύροντας στο θάνατο και τους 180 επιβαίνοντες. Ήταν το πιο θανατηφόρο και το πρώτο μεγάλο αεροπορικό ατύχημα με McDonnell Douglas MD-80, καθώς και το δεύτερο πιο θανατηφόρο αεροπορικό δυστύχημα στη Γαλλία.
Η μετέπειτα έρευνα για την καταστροφή αποκάλυψε ότι ο Πύργος Ελέγχου πίστεψε λανθασμένα ότι η πτήση 1308 βρισκόταν ήδη πάνω από τη θάλασσα, ενώ στην πραγματικότητα πετούσε 15 χιλιόμετρα στην ενδοχώρα, πάνω από το ορεινό έδαφος της Κορσικής. Επίσης η έρευνα αποκάλυψε ότι η ανακριβής συνομιλία του πληρώματος του MD-81 και του ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας έπαιξε σημαντικό ρόλο για το δυστύχημα.
Να πούμε τέλος ότι μια μέρα σαν σήμερα το 2001 η TWA πραγματοποίησε την τελευταία της πτήση αφού είχε εξαγοραστεί από την American Airlines…
Κι αν νομίζετε ότι η γρουσουζιά για τις αεροπορικές πτήσεις την 1η Δεκεμβρίου σταματάει εδώ στο 1974, γελιέστε. Την 1η Δεκεμβρίου του 1981 αεροσκάφος τύπου McDonnell Douglas MD-81, που εκτελούσε την πτήση 1308 από τη Σλοβενία (τότε Γιουγκοσλαβία) προς την Κορσική συνετρίβη στο βουνό Mont San-Pietro της Κορσικής, παρασύροντας στο θάνατο και τους 180 επιβαίνοντες. Ήταν το πιο θανατηφόρο και το πρώτο μεγάλο αεροπορικό ατύχημα με McDonnell Douglas MD-80, καθώς και το δεύτερο πιο θανατηφόρο αεροπορικό δυστύχημα στη Γαλλία.
Η μετέπειτα έρευνα για την καταστροφή αποκάλυψε ότι ο Πύργος Ελέγχου πίστεψε λανθασμένα ότι η πτήση 1308 βρισκόταν ήδη πάνω από τη θάλασσα, ενώ στην πραγματικότητα πετούσε 15 χιλιόμετρα στην ενδοχώρα, πάνω από το ορεινό έδαφος της Κορσικής. Επίσης η έρευνα αποκάλυψε ότι η ανακριβής συνομιλία του πληρώματος του MD-81 και του ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας έπαιξε σημαντικό ρόλο για το δυστύχημα.
Να πούμε τέλος ότι μια μέρα σαν σήμερα το 2001 η TWA πραγματοποίησε την τελευταία της πτήση αφού είχε εξαγοραστεί από την American Airlines…
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα