Τη θέσπιση της συμμετοχής τους σε όλα τα θεσμικά όργανα της Αυτοδιοίκησης διεκδικούν οι πρόεδροι των κοινοτήτων της Μεσσηνίας, με το ψήφισμα που κατέθεσε η Ένωσή τους στο Δ.Σ. της ΚΕΔΕ, στη συνεδρίασή του στο ιστορικό Δημαρχείο Καλαμάτας, την Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου.
Στο ψήφισμα που ο πρόεδρος του προσωρινού Δ.Σ. της και πρόεδρος της Δημοτικής Κοινότητας Καλαμάτας Παναγιώτης Λύρας επέδωσε στον πρόεδρο της ΚΕΔΕ και δήμαρχο Αμπελοκήπων Μενεμένης Λάζαρο Κυρίζογλου, μεταξύ άλλων αιτημάτων, ζητούν “τη θέσπιση της συμμετοχής μας σε όλα τα θεσμικά όργανα της Αυτοδιοίκησης και ανεξάρτητη εκλογή. Η εκλογή των τοπικών συμβουλίων και των τοπικών προέδρων να πραγματοποιείται με διακριτό συνδυασμό και να μην ακολουθεί τους συνδυασμούς των υποψηφίων δημάρχων”. Και τονίζουν πως “η Κοινότητα διεκδικεί το αυτονόητο: Τη συμμετοχή της στη συζήτηση για την κατάρτιση του νέου Κώδικα και της Χάρτας της Αυτοδιοίκησης”.
Χαρακτηριστικά στο ψήφισμά της η η Ένωση Προέδρων Κοινοτήτων Μεσσηνίας σημειώνει:
“Ζητάμε:
- Οι κοινοτικές Αρχές να έχουν αποφασιστικές αρμοδιότητες για την κατανομή της χρηματοδότησης των αναπτυξιακών ΚΑΠ και συγκεκριμένα να διατυπωθεί διάταξη ως εξής: «Η διαχείριση των αναλογούντων σε κάθε δημοτική κοινότητα Αναπτυξιακών ΚΑΠ *(πρώην ΣΑΤΑ) να αποδοθεί στους πρόεδρους κοινοτήτων και τα συμβούλια κοινοτήτων που γνωρίζουν καλύτερα τις τοπικές ανάγκες».
- Να αυξηθεί η ΚΑΠ για επενδυτικά έργα τουλάχιστον στα επίπεδα που ήταν πριν από τα μνημόνια.
- Να αυξηθεί η κρατική επιχορήγηση (ΚΑΠ) ιδιαίτερα για τις ορεινές κοινότητες και δήμους. Τούτο, διότι πρέπει να αντιμετωπισθεί η παρακμή των κοινοτήτων, εξαιτίας του προβλήματος της απασχόλησης και του εθνικού θέματος του Δημογραφικού!
- Στους ορεινούς - ημιορεινούς και νησιωτικούς δήμους για να αντιμετωπίσουν τα εξαιρετικά προβλήματα (μορφολογία εδάφους - αποστάσεις - συγκοινωνίες - καιρικές συνθήκες κλπ.) πρέπει να δοθεί επιπλέον μία μηνιαία δόση ΚΑΠ (13 αντί 12 τον χρόνο).
- Για την κατανομή της κρατικής επιχορήγησης να προβλέπονται και κριτήρια των ειδικών συνθηκών των κοινοτήτων και όχι μόνο πληθυσμιακά, ώστε η κατανομή να είναι δικαιότερη.
Ειδικότερα να αποτελούν κριτήρια κατανομής: η γεωγραφική έκταση της κάθε τοπικής κοινότητας, το μήκος των εσωτερικών και επαρχιακών δρόμων της τοπικής κοινότητας, ο αριθμός των ηλεκτροδοτούμενων ακινήτων που έχουν έδρα στην τοπική κοινότητα, ο αριθμός των σχολείων και ο αριθμός των μαθητών που εδρεύουν στην κοινότητα, η απόσταση της τοπικής κοινότητας από την πρωτεύουσα του δήμου. (Παραδείγματος χάριν. Η δημοτική κοινότητα της πρωτεύουσας ( π.χ. Καλαμάτας) να λαμβάνει ΣΑΤΑ πολλαπλασιασμένη με έναν συντελεστή (0,5).
Δηλαδή αν η ΣΑΤΑ ήταν 350.000 ευρώ να γίνει 350.000 Χ 0,5 = 175.000 ευρώ, γιατί στην πρωτεύουσα του δήμου συγκεντρώνονται πολλά έσοδα και πολλά έργα από διάφορα προγράμματα που διαχειρίζονται απευθείας από το Δημοτικό Συμβούλιο, αφού είναι η έδρα του δήμου και δεν είναι τόσο απαραίτητη η ΣΑΤΑ όσο στα απόμακρα περιφερειακά χωριά που δεν έχουν άλλο έσοδο.
Σε κοινότητες που απέχουν μέχρι 10χλμ. από την πρωτεύουσα η αναλογούσα ΣΑΤΑ να πολλαπλασιάζεται με έναν συντελεστή (1). Δηλαδή αν η ΣΑΤΑ σε μία τέτοια τοπική κοινότητα ήταν 50.000 ευρώ να γίνει 50.000 Χ 1 = 50.000 ευρώ. Σε κοινότητες που απέχουν από 10 ως 20 χλμ. από την πρωτεύουσα, η αναλογούσα ΣΑΤΑ να πολλαπλασιάζεται με έναν συντελεστή (1,5).
Δηλαδή αν η ΣΑΤΑ ήταν 40.000 ευρώ να γίνει 40.000 Χ 1,5 = 60.000 ευρώ. Σε κοινότητες που απέχουν πάνω από 20 χλμ. από την πρωτεύουσα η αναλογούσα ΣΑΤΑ να πολλαπλασιάζεται με έναν συντελεστή (2) Δηλαδή αν η ΣΑΤΑ ήταν 35.000 ευρώ να γίνει 35.000 Χ 2 = 70.000 ευρώ.
ΠΑΓΙΑ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΗ ΚΑΙ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ
Διεκδικούμε επίσης:
- Την υποχρεωτική απόδοση της πάγιας προκαταβολής σε όλες τις κοινότητες, τον έλεγχο της καταβολής της, την αποκατάσταση του κενού στους μήνες, Δεκέμβριο, Ιανουάριο, Φεβρουάριο κατά τους οποίους τα χρήματα δεν είναι διαθέσιμα, διότι πρέπει να εγκριθεί ο προϋπολογισμός του δήμου και ασφαλώς την απλοποίηση της απόδοσής της και τον εξορθολογισμό της.
- Η «πάγια» να μπορεί να καταβληθεί από τους τοπικούς προέδρους σε εποχιακά και έκτακτα εργαζόμενους (συνήθως αναγκεμένους και άνεργους που αναζητούν μεροκάματα) και να δικαιολογείται με το νόμιμο παραστατικό του «εργόσημου».
- Τη θέσπιση της συμμετοχής μας σε όλα τα θεσμικά όργανα της Αυτοδιοίκησης (π.χ. δημοτική επιτροπή με δικαίωμα ψήφου ή και στα νομικά πρόσωπα) που με προσβλητικό και απαξιωτικό τρόπο μας αφαιρέθηκε η δυνατότητα στην αρχή της θητείας μας. Τη συμμετοχή μας επίσης στις ΠΕΔ και στην ΚΕΔΕ.
- Την ισότιμη συμμετοχή των προέδρων σε επιτροπές παραλαβής έργων των οικείων κοινοτήτων, που θα αυξήσουν την προσοχή, την επιτόπια παρακολούθηση και καλή εκτέλεση.
- Την θέσπιση της υποχρεωτικής μεταβίβασης αρμοδιοτήτων, όπως συντήρηση κοιμητηρίων, πάρκων, παιδικών χαρών, μετά των αντίστοιχων πόρων και όχι να εναπόκειται στην κρίση του κάθε Δημοτικού Συμβουλίου.
- Σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του ανώτατου οργάνου του δήμου να μπορεί να εισαχθεί θέμα προς συζήτηση και απόφαση από πλευράς και των κοινοτήτων, έστω και με αριθμητική πρόβλεψη, ως το ελάχιστο δημοκρατικό μας δικαίωμα.
- Τα έξοδα κίνησης των προέδρων να αποδίδονται με αντικειμενικά κριτήρια και ανάλογα με τις τιμές των καυσίμων του 2024.
- Τα ποσά από τη μίσθωση παραλιών, αγροτικών εκτάσεων, λατομείων, ιχθυοκαλλιεργειών και από λοιπά περιουσιακά στοιχεία στα όρια των κοινοτήτων, τα οποία εισπράττονται από τους δήμους να διατίθενται για κοινωφελή έργα των οικείων κοινοτήτων, ύστερα από απόφαση του Προέδρου ή του Συμβουλίου της αντίστοιχης Κοινότητας.
- Τα ειδικά έσοδα, όπως δωρεές πολιτών ή τοπικών επιχειρήσεων, από εκμετάλλευση ακινήτων που εδρεύουν στην τοπική κοινότητα και περιουσιακών στοιχείων της κοινότητας, (π.χ κοινοτικά δάση), ή από διαφημιστικά έσοδα από υπαίθριες διαφημίσεις στην τοπική κοινότητα ή από κληρονομιές - κληροδοσίες να αποτελούν «έσοδο» της τοπικής κοινότητας που θα διατεθεί με απόφαση των τοπικών συμβουλίων, για κοινωφελή έργα στην κοινότητα.
- Να αποκτήσει νομική προσωπικότητα η κοινότητα. (Για την υποστήριξη της θέσης μας αυτής, αναφέρουμε ως παράδειγμα: Ο πολιτιστικός σύλλογος που απαιτείται να έχει κατ’ ελάχιστο όριο 20 υπογραφές για την ίδρυσή του έχει περισσότερα δικαιώματα από τον εκλεγμένο και νομίμως ορκισθέντα πρόεδρο ή το συμβούλιο της κοινότητας).
- Να ενισχυθεί το ανθρώπινο δυναμικό και η τεχνολογική υποδομή των κοινοτήτων, όπως και η εκπαίδευση των προέδρων των κοινοτήτων στις σύγχρονες τεχνολογίες αποτελεί προϋπόθεση για την αποτελεσματικότερη λειτουργία των κοινοτήτων και την απόδοση των επιδιώξεών τους.
- Να ενισχυθεί η πολιτική προστασία και η διαχείριση φυσικών καταστροφών είναι επιτακτική ανάγκη. Ο ρόλος των τοπικών προέδρων είναι κρίσιμος για την πρόληψη, την ενημέρωση, την αντιμετώπιση των πρώτων στιγμών της εκδήλωσης φαινομένων. Πολλές κοινότητες βρίσκονται σε αυξημένο κίνδυνο και οι «φύλακες του τόπου», οι πρόεδροι των κοινοτήτων πρέπει να έχουν την ανάλογη αντιμετώπιση.
- Η ανάδειξη των οργάνων διοίκησης των κοινοτήτων - δεδομένης της επικείμενης αλλαγής της εκλογικής διαδικασίας - να επανεξεταστεί και να αντιστοιχηθεί με τη βούληση των τοπικών κοινωνιών.
- Ανεξάρτητη εκλογή. Η εκλογή των τοπικών συμβουλίων και των τοπικών προέδρων να πραγματοποιείται με διακριτό συνδυασμό και να μην ακολουθεί τους συνδυασμούς των υποψηφίων δημάρχων. Η ισχύουσα μορφή εκλογής, κατά την άποψή μας, δι-χάζει τις τοπικές κοινωνίες και ουσιαστικά «φιμώνει» τους τοπικούς προέδρους, μέσα από την κομματική ή παραταξιακή πειθαρχία.
Η Κοινότητα διεκδικεί το αυτονόητο: Τη συμμετοχή της στη συ-ζήτηση για την κατάρτιση του νέου Κώδικα και της Χάρτας της Αυτοδιοίκησης, που θα στηρίζεται στην Αποκέντρωση, όπως από τα ΜΜΕ έχουμε πληροφορηθεί, προβλέποντας ένα νέο σύστημα διοικητικής οργάνωσης της χώρας και της αυτοδιοίκησης με βάση τις αρχές της εγγύτητας, της επικουρικότητας και της αποτελεσματικότητας”.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα