
Σύμφωνα με το προσχέδιο του προϋπολογισμού, ο πληθωρισμός θα κλείσει το 2026 στο 3.6% και η ανάπτυξη στο 2%.
Επομένως με βάση το μαθηματικό τύπο που καθορίζει την αύξηση των συντάξεων, άθροισμα πληθωρισμού και ανάπτυξης δια δύο, το ποσοστό της αύξησης των συντάξεων θα κυμανθεί μεταξύ 2.8%-2.9%.
Αυτό σημαίνει ότι το 2027, η μέση σύνταξη λόγω γήρατος από τα 975 ευρώ μικτά που είναι τώρα θα φτάσει στα 1.002.3 ευρώ. Ειδικότερα οι χαμηλές συντάξεις των 600 ευρώ θα αυξηθούν κατά 16.8 ευρώ και οι υψηλές των 2.500 ευρώ κατά 65 ευρώ.
Ειδικότερα οι χαμηλές συντάξεις των 600 ευρώ θα αυξηθούν κατά 16.8 ευρώ και οι υψηλές των 2.500 ευρώ κατά 65 ευρώ
Σε ετήσια βάση οι χαμηλοσυνταξιούχοι θα έχουν όφελος 202 ευρώ, οι συνταξιούχοι της μεσαίας κατηγορίας θα κερδίσουν 300 έως 450 ευρώ, οι συνταξιούχοι με αποδοχές ως 2.000 ευρώ θα έχουν ετήσιο όφελος ως 630 ευρώ κα οι συνταξιούχοι με αποδοχές άνω των 2.700 ευρώ θα έχουν ετήσιες αυξήσεις της τάξης των 850 ευρώ.
Σε κάθε περίπτωση η αύξηση που θα πάρουν οι συνταξιούχοι το 2027 θα είναι υψηλότερη από το 2,4% που πήραν φέτος. Όμως και πάλι το ποσοστό της αύξησης θα υπολείπεται του πληθωρισμού, δυσκολεύοντας την αξιοπρεπή διαβίωση των νοικοκυριών που καλούνται να αντιμετωπίζουν την ακρίβεια.
Η εθνική σύνταξη θα αυξηθεί για όλους τους συνταξιούχους και για όσους συνταξιοδοτηθούν μέσα στο 2027. Το δε, ποσό με το σενάριο αύξησης 2,8% θα διαμορφωθεί στα 458,48 ευρώ από 446 ευρώ σήμερα.
Το στοιχείο που θα κάνει φέτος τη μεγάλη διαφορά στις αυξήσεις που θα χορηγηθούν το Δεκέμβριο είναι ότι καταργείται πλήρως η προσωπική διαφορά και περίπου 670.000 συνταξιούχοι εισέρχονται στον κύκλο των αυξήσεων εισπράττοντας για πρώτη φορά πραγματικές αυξήσεις, στην τσέπη και όχι λογιστικά στα χαρτιά.
Με το ποσοστό του πληθωρισμού, θα επιβαρυνθούν και οι ελεύθεροι επαγγελματίες, που θα κληθούν να πληρώσουν αυξημένες εισφορές από το νέο έτος . Έτσι, στη χαμηλή κατηγορία οι εισφορές θα αυξηθούν από 250,77 € σε 259.7 ευρώ.
Παράλληλα, στο προσχέδιο γίνεται ειδική αναφορά για τις αυξήσεις στις αποδοχές των συνταξιούχων. Εκτός από την αύξηση στις κύριες συντάξεις, επισημαίνεται τόσο η οικονομική ενίσχυση των 400 ευρώ που θα δοθεί φέτος τον Νοέμβριο, όσο και το γεγονός της κατάργησης της περικοπής κατά 50% στις συντάξεις χηρείας που καταβάλλονται μετά την παρέλευση της τριετίας.
Σε ό,τι αφορά το επίδομα των 400 ευρώ, τονίζεται ότι αυξάνεται από τα 300 ευρώ, που ήταν η αρχική απόφαση και είχε ανακοινωθεί τον περασμένο Απρίλιο. Επίσης, το επίδομα επεκτείνεται σε μόνιμη βάση στο σύνολο των συνταξιούχων που είναι ηλικίας 65 ετών και άνω. Έτσι, αυξάνονται κατά 270.000 οι τελικοί δικαιούχοι, φτάνοντας στα 2,2 εκατ, με το συνολικό δημοσιονομικό κόστος να ανέρχεται στα 879 εκατ. ευρώ. Τη συγκεκριμένη παροχή θα τη λάβουν και οι συνταξιούχοι ηλικίας άνω των 60 ετών, οι οποίοι είναι δικαιούχοι μόνο σύνταξης λόγω θανάτου, τα άτομα με αναπηρία ανεξαρτήτως ηλικίας και οι ανασφάλιστοι υπερήλικες.
Στο προσχέδιο του Προϋπολογισμού, γίνεται ειδική αναφορά στις αυξήσεις των μισθών. Οι αμοιβές εξαρτημένης εργασίας ανά εργαζόμενο προβλέπεται να αυξηθούν σε ονομαστικούς όρους κατά 3,9% το 2027 έναντι 3,7% το 2026 και οι συνολικές αμοιβές εξαρτημένης εργασίας σε 4,6% το 2027 από 4,4% το 2026.Η συγκεκριμένη εξέλιξη αντανακλά τη συνεχιζόμενη άνοδο των μισθών, συμπεριλαμβανομένων της προβλεπόμενης νέας αναπροσαρμογής του κατώτατου μισθού, της συνακόλουθης αύξησης των μισθών των δημοσίων υπαλλήλων καθώς και της θέσπισης από το 2027 του επιδόματος εορτών Χριστουγέννων για τους δημοσίους υπαλλήλους και λειτουργούς.
Ειδικότερα η αύξηση του κατώτατου μισθού προβλέπεται να εξελιχθεί σε δύο φάσεις, έτσι ώστε να ανέλθει στα 1.000 ευρώ μικτά έως το 2028 (ή 1.300 ευρώ μικτά αν συνυπολογιστούν και οι τριετίες). Την ίδια στιγμή, από την 1η Απριλίου 2027, μειώνονται κατά 0,5 ποσοστιαία μονάδα οι ασφαλιστικές εισφορές όσων εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα (κρατήσεις υπέρ ΔΥΠΑ). Το δημοσιονομικό κόστος από τη συγκεκριμένη παρέμβαση υπολογίζεται σε 163 εκατ. ευρώ για το 2027 και σε 218 εκατ. ευρώ για το 2028. Έτσι, το σύνολο των εισφορών το 2027 υποχωρεί στο 34,66%, που επιμερίζεται σε 12,87% για τον εργαζόμενο και 21,79% για τον εργοδότη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα