Πέμπτη 22 Απριλίου 2010

Παράκαμψη από τα δυτικά της πόλης των Φιλιατρών

Η ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΜΕΛΕΤΗ ΣΤΗ ΝΟΜΑΡΧΙΑ
Από τη δυτική πλευρά της πόλης σχεδιάζεται η δημιουργία της παράκαμψης Φιλιατρών, που θα έχει μηκος 5,3 χιλιόμετρα. Στη Νομαρχία Μεσσηνίας έφτασε χτες από το υπουργείο Περιβάλλοντος η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για τον νέο δρόμο. Στη μελέτη επισημαίνεται πως η αρχή της χάραξης της αρτηρίας βρίσκεται περί τα 500 μέτρα νότια της γέφυρας του Φιλιατρινού ρέματος, και 150 μέτρα μετά το 11ο χιλιόμετρο του δρόμου Κυπαρισσίας - Φιλιατρών αρχίζει να κινείται  νοτιοδυ-τικά. Εκεί δημιουργείται ο ανισόπεδος ημικόμβος εισόδου στα Φιλιατρά. Η παράκαμψη διέρχεται γεωργικές εκτάσεις με ελιές αρδευόμενες και θερμοκήπια πρώιμων κηπευτικών. Στα 2.400 μέτρα προβλέπεται ο δεύτερος ανισόπεδος κόμβος που εξασφαλίζει την είσοδο - έξοδο από την πόλη των Φιλιατρών κεντρικά και την κίνηση προς την παραλία. Η παράκαμψη θα συναντήσει το δρόμο Φιλιατρά - Γαργαλιάνοι μετά από 5.300 μέτρα, όπου θα δημιουργηθεί ανισόπεδος ημικόμβος. Για την επιλογή της δυτικής παράκαμψης σε σχέση με την ανατολική σημειώνονται τα εξής: «Η ταχύτητα μελέτης είναι 90 χιλιόμετρα την ώρα. Η χάραξη στη λύση αυτή κινείται σε ηπιότερο εδαφικό ανάγλυφο και παρουσιάζει καλύτερα γεωμετρικά χαρακτηριστικά, λιγότερα χωματουργικά έργα με σχεδόν μηδενικά ορύγματα, μειώνοντας σημαντικά τις δυσμενείς περιβαλλοντικές επιπτώ-σεις σε σχέση με την παράκαμψη από τα ανατολικά. Επιπλέον, κινείται σε περιοχή ελεύθερης δόμησης, με αποτέλεσμα να μη θίγονται κατοικίες και να ελαχιστοποιούνται τα προβλήματα απαλλοτριώσεων. Ακόμα, δεν παρεμποδίζει τη μελλοντική επέκταση του οικισμού, η τάση της οποίας είναι προς την ανάντι περιοχή ανατολικά, ενώ παράλληλα διέρχεται σε μικρότερη απόσταση από το εμπορικό κέντρο του οικισμού το οποίο βρίσκεται στη δυτική πλευρά του. Στη διέλευση διασταυρώ-
νει μόνο δύο κύριες οδούς του υφιστάμενου οδικού δικτύου, και αυτές σε περιοχές ελεύθερης δόμησης, σε αντίθεση με την ανατολική παράκαμψη η οποία διασταυρώνει τουλάχιστον 4 οδούς που οδηγούν στις ανάντι οικιστικές περιοχές και μάλιστα στις περισσότερες υπάρχει ανάπτυξη δόμησης σε άμεση γειτνίαση. Εξασφαλίζει καλύτερη εξυπηρέτηση του οικισμού και καλύτερη σύνδεση της
επαρχιακής οδού Φιλιατρά - Μαραθούπολη μέσω του υφιστάμενου οδικού δικτύου στα δυτικά όρια του οικισμού σε σχέση με την ανατολική. Τέλος, δίνει τη δυνατότητα άμεσης πρόσβασης και αξιοποίησης της παραλιακής ζώνης στην οποία σήμερα λόγω της γεωμορφολογίας των ακτών και της
δυσχερούς προσπέλασής της δεν υπάρχει καμία αξιοποίηση και ανάπτυξη» Γ.Σ.
Πηγή: ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα