ΔΕΙΤΕ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ ΤΙΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΕΣ ΣΑΣ
Τι λένε για τις εξετάσεις, το εκπαιδευτικό σύστημα και το μέλλον τους
«Ήταν μια δύσκολη περίοδος σε όλους τους τομείς και για εμάς και για όλον το κόσμο. Ο φόβος μας ήταν ότι εν μέσω δυο εκλογικών αναμετρήσεων, μπορεί να μην δινότανε η ανάλογη βαρύτητα στις πανελλαδικές εξετάσεις, όπως και τελικά έγινε», λέει στο «Βήμα» ο 17χρονος Μάνος Τραϊτοράκης (στη φωτογραφία δεξιά), μαθητής του Αρσακείου Αθήνας, που συμπλήρωσε στις εξετάσεις του Μαΐου 19.620 μόρια. Ο Μάνος από το τρίτο επιστημονικό πεδίο όπου είχε διαλέξει, μπορεί πλέον να πανηγυρίζει για την είσοδο του στην Ιατρική Σχολή Αθηνών.
Τι λένε για τις εξετάσεις, το εκπαιδευτικό σύστημα και το μέλλον τους
Για τις εξετάσεις λέει ότι εφέτος έγιναν λάθη και αβλεψίες που «σκότωσαν τα παιδιά που διαγωνίζονταν», ενώ κρίνει ως απαράδεκτη την διατύπωση του περίφημου προβλήματος της Φυσικής που προκάλεσε άγχος και ανησυχία στους υποψήφιους. Ακόμη πιο απαράδεκτη όμως χαρακτηρίζει την κίνηση της ακύρωσης του. Όπως λέει επρόκειτο για μια «απόλυτα βεβιασμένη κίνηση που ελήφθη λίγες ώρες μετά την λήξη των εξετάσεων και η οποία εάν υιοθετούνταν θα αδικούσε πολύ περισσότερα παιδιά».
Πως χειρίστηκε ο ίδιος το θέμα; «Εντόπισα αμέσως το λάθος στην διατύπωση του θέματος και αφιέρωσα δυο σελίδες στην λύση του, αντί για μισή σελίδα που απαιτούσε η άσκηση. Προσπάθησα διπλωματικά να καλύψω και τις δυο περιπτώσεις. Δεν μου προκάλεσε ιδιαίτερο άγχος, αλλά θεωρώ το χειρισμό του θέματος απαράδεκτο» δηλώνει.
Ο Αναστάσιος Τσαρουχάς (στη φωτογραφία δεξιά), μαθητής του Ελληνικού Κολλεγίου Θεσσαλονίκης δεν συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία από όλους τους μαθητές. Εξασφάλισε 19.117 μόρια που κατά πάσα πιθανότατα του αρκούν για να πετύχει την είσοδο του στην Ιατρική Σχολή της Θεσσαλονίκης. Πέτυχε όμως κάτι που με τα δεδομένα των φετινών εξετάσεων ίσως ήταν δυσκολότερο. Το «παράσημο» του είναι το 20 με το οποίο βαθμολογήθηκε στη φυσική κατεύθυνσης, το μάθημα των φετινών εξετάσεων που προκάλεσε διαμάχες μεταξύ Εταιρείας Ελλήνων Φυσικών και υπουργείου.
Πως χειρίστηκε ο ίδιος το θέμα; «Εντόπισα αμέσως το λάθος στην διατύπωση του θέματος και αφιέρωσα δυο σελίδες στην λύση του, αντί για μισή σελίδα που απαιτούσε η άσκηση. Προσπάθησα διπλωματικά να καλύψω και τις δυο περιπτώσεις. Δεν μου προκάλεσε ιδιαίτερο άγχος, αλλά θεωρώ το χειρισμό του θέματος απαράδεκτο» δηλώνει.
Εξηγεί επίσης ότι και τα θέματα των Μαθηματικών εφέτος ήταν δύσκολα, αλλά ήταν τελικά λογικής διαβάθμισης. «Είναι άλλο να συναντάς στην πορεία την δυσκολία και να τη αντιμετωπίζεις ανάλογα με το πόσο καλά είσαι προετοιμασμένος και άλλο να το βρίσκεις από το πρώτο ερώτημα και να απογοητεύεσαι» δηλώνει. Τώρα πάντως που ηρέμησε από το στρες των εξετάσεων, είναι ενθουσιασμένος από την επιτυχία του και σχεδιάζει τις διακοπές του.
Η Χριστίνα Αθανασούλη (στη φωτογραφία δεξιά), μαθήτρια της Ελληνογερμανικής Αγωγής, συμπλήρωσε 19.883 μόρια (δικαίως χαρακτηρίζεται από τους «πρώτους των πρώτων») και δηλώνει ότι αγαπάει τα Μαθηματικά. Μιλώντας στο «Βήμα» εμφανίζεται σίγουρη για τον εαυτό της. Δεν έχει συμπληρώσει ακόμη το μηχανογραφικό της αλλά η επιλογή της θα είναι το Μαθηματικό τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών.
«Το αν ήταν δύσκολα ή όχι τα θέματα είναι υποκειμενικό. Για εμένα ήταν ασκήσεις που τις είχαμε δουλέψει» δηλώνει. Εξηγεί ότι το επίμαχο θέμα της Φυσικής που δημιούργησε εφέτος προβλήματα το είχε λύσει, οπότε τυχόν ακύρωση του προφανώς θα την αδικούσε. «Δεν με άγχωσε, ήξερα ότι έχω γράψει καλά», λέει. Χαρακτηρίζει την εμπειρία των πανελλαδικών εξετάσεων ως μία καλή επειρία και, σε κάθε περίπτωση προτιμάει την Ελλάδα για να πάρει το πρώτο πτυχίο της και στην συνέχεια θέλει να συνεχίσει τις σπουδές της σε κάποιο πανεπιστήμιο του εξωτερικού.
Ημέρα χαράς ήταν η σημερινή και για την 17χρονη Στεφανία Ευαγγελίου (στη φωτογραφία αριστερά) που συμπλήρωσε 19.162 μόρια στο 5ο επιστημονικό πεδίο (και 19.004 στο 3ο που επίσης την ενδιέφερε). Είναι μαθήτρια του 30ου Λυκείου Κυψέλης και θέλει να σπουδάσει στην Οδοντιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών.
«Η εξεταστική διαδικασία είχε πολλά προβλήματα εφέτος και ομολογώ ότι αγχώθηκα λίγο, ειδικά με τη Φυσική. Το επίμαχο ερώτημα το είχα λύσει», λέει. Το εξεταστικό σύστημα κατά τη γνώμη της είναι αγχωτικό αλλά αξιοκρατικό «γιατί ο καθένας μπορεί να δείξει τι αξίζει». « Η τύχη παίζει πολύ μεγάλο ρόλο», λέει. «Εφέτος ήταν περίεργη περίοδος. Θα θυμάμαι από αυτή την εμπειρία την κούραση και το άγχος, όμως οι αναμνήσεις που έχω θα είναι γλυκές». Η Στεφανία περιμένει με αγωνία τον Σεπτέμβρη για να επισκεφθεί για πρώτη φορά τη Σχολή της.
Η 17χρονη Διονυσία Σταμούλου, από την άλλη πλευρά, θέλει να γίνει δημοσιογράφος. Φοίτησε στο 7ο Λύκειο Καλλιθέας και στις εξετάσεις συμπλήρωσε 19.310 μόρια. Θα επιλέξει στο μηχανογραφικό της το Τμήμα ΜΜΕ και Επικοινωνίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. «Η διαδικασία των εξετάσεων ήταν ψυχοφθόρα», επισημαίνει και δεν κρίνει το εξεταστικό σύστημα της χώρας ως αξιοκρατικό. «Το χαρακτηρίζει μεγάλος βαθμός υποκειμενικότητας» δηλώνει.
Έγραψε 20 στο μάθημα με το περιβόητο θέμα, λατρεύει την Βιολογία , αλλά θα σπουδάσει ιατρική
Ο Αναστάσιος Τσαρουχάς (στη φωτογραφία δεξιά), μαθητής του Ελληνικού Κολλεγίου Θεσσαλονίκης δεν συγκέντρωσε την υψηλότερη βαθμολογία από όλους τους μαθητές. Εξασφάλισε 19.117 μόρια που κατά πάσα πιθανότατα του αρκούν για να πετύχει την είσοδο του στην Ιατρική Σχολή της Θεσσαλονίκης. Πέτυχε όμως κάτι που με τα δεδομένα των φετινών εξετάσεων ίσως ήταν δυσκολότερο. Το «παράσημο» του είναι το 20 με το οποίο βαθμολογήθηκε στη φυσική κατεύθυνσης, το μάθημα των φετινών εξετάσεων που προκάλεσε διαμάχες μεταξύ Εταιρείας Ελλήνων Φυσικών και υπουργείου.
«Έλυσα το αμφιλεγόμενο θέμα με μαθηματικό τρόπο, αντί να χρησιμοποιήσω τις γνώσεις φυσικής και τον τρόπο που προτάθηκε ως σωστό εκ των υστέρων», λέει. «Αυτό δε σημαίνει πως έκανα κάτι ιδιαίτερο. Πιστεύω πως όσοι είχαν λύσει τέτοιου είδους ασκήσεις στο παρελθόν δεν αντιμετώπισαν πρόβλημα. Απλά ήταν διατυπωμένο με τέτοιο τρόπο που μπορούσε να μπερδέψει κάποιον -προικισμένο μαθητή- που θα σκεφτόταν λίγο παραπάνω». Οι όποιες ενστάσεις του είναι γενικά για τα θέματα της φυσικής κατεύθυνσης, καθώς όπως λέει «κάποια πράγματα που ζητούνταν από τους μαθητές δεν υπήρχαν ουσιαστικά πουθενά στο σχολικό βιβλίο».
Στις αρχές της σχολικής χρονιάς στόχος του ήταν η εισαγωγή σε κάποιο τμήμα Φυσικής. «Κάποια στιγμή όμως πήρα μέρος σε ένα διαγωνισμό βιολογίας, τα πήγα καλά και ανακάλυψα πόσο πολύ μου αρέσει», λέει.
Τις 15 μέρες των διακοπών του Πάσχα τις πέρασε στη βιβλιοθήκη και τα εργαστήρια του τμήματος Βιολογίας του ΑΠΘ, διαβάζοντας και συζητώντας με καθηγητές. «Το φροντιστήριο και το σχολείο σίγουρα με βοήθησαν , όμως εμένα αυτό το αντικείμενο μου αρέσει πάρα πολύ, το βλέπω ουσιαστικά σα χόμπι», συμπληρώνει. Γιατί όμως επέλεξε την ιατρική και όχι την βιολογία; «Δεν με ενδιαφέρει να γίνω νοσοκομειακός γιατρός. Στόχος μου είναι να ασχοληθώ με την έρευνα. Και η πραγματικότητα είναι πως οι σπουδές ιατρικής έχουν μεγαλύτερο κύρος, ενώ επιπλέον υπάρχει πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον και κονδύλια για έρευνα που έχει σχέση με την ιατρική, παρά με την βιολογία».
Τις 15 μέρες των διακοπών του Πάσχα τις πέρασε στη βιβλιοθήκη και τα εργαστήρια του τμήματος Βιολογίας του ΑΠΘ, διαβάζοντας και συζητώντας με καθηγητές. «Το φροντιστήριο και το σχολείο σίγουρα με βοήθησαν , όμως εμένα αυτό το αντικείμενο μου αρέσει πάρα πολύ, το βλέπω ουσιαστικά σα χόμπι», συμπληρώνει. Γιατί όμως επέλεξε την ιατρική και όχι την βιολογία; «Δεν με ενδιαφέρει να γίνω νοσοκομειακός γιατρός. Στόχος μου είναι να ασχοληθώ με την έρευνα. Και η πραγματικότητα είναι πως οι σπουδές ιατρικής έχουν μεγαλύτερο κύρος, ενώ επιπλέον υπάρχει πολύ μεγαλύτερο ενδιαφέρον και κονδύλια για έρευνα που έχει σχέση με την ιατρική, παρά με την βιολογία».
«Η μορφή των εξετάσεων σε σπρώχνει στα φροντιστήρια»
«Έτσι όπως είναι τα θέματα των εξετάσεων πραγματικά είναι εξαιρετικά δύσκολο για έναν μαθητή, όσο καλός ή επιμελής και να είναι, να γράψει πολύ καλά χωρίς να τον έχει "υποψιάσει" το φροντιστήριο για την μορφή και τις δυσκολίες των εξετάσεων» σχολιάζει η Μυρτώ Αρχοντάκη (στη φωτογραφία αριστερά), που συγκέντρωσε 19.135 μόρια και φαίνεται να πετυχαίνει την είσοδο της στη Νομική Σχολή Αθηνών. «Είναι ένα αντικείμενο που μου φαίνεται ενδιαφέρον και ίσως από τις ελάχιστες σχολές του θεωρητικού πεδίου που δίνει κάποιες δυνατότητες επαγγελματικής αποκατάστασης» συμπληρώνει.
Η Μυρτώ χαρακτηρίζει τη φετινή χρονιά σαν μια περίοδο με πολύ διάβασμα. «Τις καθημερινές στο φροντιστήριο, την Κυριακή το πρωί διαγώνισμα στο φροντιστήριο και ύστερα πάλι σπίτι για διάβασμα. Μόνο το βράδυ του Σαββάτου μπορούσες να πας μια βόλτα, ώστε να ξεσκάσεις λίγο. Τελικά ευτυχώς όλα πήγαν καλά». Ανυπομονεί για το «νέο περιβάλλον του πανεπιστημίου, τώρα όμως προέχει η ξεκούραση για τις διακοπές».
«Σε κάποια μαθήματα ήξερα ότι έχω πάει καλά, σε άλλα πήγα καλύτερα από ότι περίμενα», λέει η Ευθυμία Σταυρουλάκη, μαθήτρια της θεωρητικής κατεύθυνσης που συγκέντρωσε 19.118 μόρια. Είναι μαθήτρια 4ο Λύκειο Κερατσινίου, «όπου από τους 20 συμμαθητές μου οι περισσότεροι καταφέρνουν από ότι φαίνεται να εισαχθούν στη σχολή της επιθυμίας τους».
Η ίδια δεν έχει αποφασίσει ακόμα ποια θα είναι η πρώτη επιλογή στο μηχανογραφικό της. «Είμαι μεταξύ Νομικής και κάποιων τμημάτων του Παντείου Πανεπιστημίου», λέει. «Θα το συζητήσω με γονείς και καθηγητές, ίσως και με κάποιους γνωστούς που είναι ήδη φοιτητές. Πάντως, βασικό μου κριτήριο θα είναι η επαγγελματική αποκατάσταση, όσο και αν το τι θα σπουδάσεις δεν σου εξασφαλίζει τίποτα από μόνο του».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα