Η προτεραιότητα που δίνουν οι κάτοικοι της Βάλτας για τη βελτίωση της οδού Γαργαλιάνοι- Βάλτα, ώστε να μην κινδυνεύουν, όπως είναι γνωστό, εδώ και χρόνια, είναι πολύ μεγάλη και, μάλιστα, οι αγωνίες και οι αγώνες τους είναι διαρκείς, ενώ αισθάνονται πως εμπαίζονται ακούγοντας πως «θα» κάνει παρεμβάσεις η Περιφέρεια Πελοποννήσου.
Στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Τριφυλίας, κατά τη συζήτηση του τεχνικού προγράμματος έτους 2017, ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Στάθης Ανδρινόπουλος, έθεσε το θέμα, λέγοντας πως δεν είδε τίποτα για το δρόμο Γαργαλιάνοι – Βάλτα, με το δήμαρχο Παναγιώτη Κατσίβελα να απαντά ότι εκκρεμεί ασφαλτόστρωση σε σημεία τα οποία είναι κρίσιμα, όπως και ότι η Περιφέρεια θα επενδύσει πάρα πολλά στους δρόμους της Τριφυλίας και θα μεταβεί στην περιοχή κλιμάκιο της ΔΤΕ για να ξαναδεί το έργο, προσθέτοντας χαρακτηριστικά: «Για το δρόμο της Βάλτας σύντομα θα ’χουμε κάτι ευχάριστο».
Κάτοικοι, όμως, της Βάλτας επικοινώνησαν μαζί μας κάνοντας λόγο για «υποκριτικό ενδιαφέρον της Περιφέρειας Πελοποννήσου για το έργο» και «απορία για το δήμαρχο και όσα λέει τώρα, καθώς άλλα έλεγε το 2014».
Όπως, δε, μεταξύ άλλων, είπαν: «Είναι αργά για δάκρυα. Ο περιφερειάρχης και ο δήμαρχος παίξανε και χάσανε. Το έργο ήταν ενταγμένο με απόφαση του περιφερειάρχη στο ΕΣΠΑ από το 2012 και με απόφαση του ίδιου απεντάχθηκε το 2015. Μη μας κοροϊδεύουνε, λοιπόν, άλλο. Δε ήταν στις προτεραιότητές τους ο δρόμος μας, γιατί δεν περνάνε και δεν κινδυνεύουνε αυτοί και τα παιδιά τους. Μελέτη έτοιμη υπάρχει, όλα υπάρχουν, όλα τα ετοίμασε η προηγούμενη Δημοτική Αρχή και τα είχε έτοιμα η Περιφέρεια και ο κ. Τατούλης με τους δικούς του δίνανε διαβεβαιώσεις στο χωριό στις εκλογές, όπως και ο κ. Κατσίβελας, πριν και μετά τις εκλογές. Μήπως θέλουν να κάνουν πάλι μελέτες και τα λεφτά να χάνονται έτσι σε γραφεία μελετητικά και έργο να μη γίνεται; Άμα δε δούμε στο δρόμο να γίνονται έργα, δεν πιστεύουμε κανέναν. Μας δώσανε το δικαίωμα να μην τους πιστεύουμε»! Σημειώνουμε πως, την πρώτη φορά, το έργο δημοπρατήθηκε το 2010 με χρηματοδότηση της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Μεσσηνίας και του Δήμου Γαργαλιάνων, αλλά η εργολαβία διαλύθηκε λίγους μήνες μετά, αφού ο Δήμος Γαργαλιάνων δεν είχε καταθέσει τα χρήματα της απαλλοτρίωσης στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.
Ο Δήμος Τριφυλίας, το 2011, ανέλαβε την υποχρέωση για κάλυψη των αποζημιώσεων των απαλλοτριώσεων και, μάλιστα, διατέθηκαν από τα πρώτα κονδύλια της Δημοτικής Αρχής τότε. Επίσης, ανέλαβε την υποχρέωση εκπόνησης πρόσθετων μελετών που απαιτούνταν ώστε το έργο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ. Το 2012 πέτυχε, με απόφαση του περιφερειάρχη, την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ, αφού προηγήθηκε η ανανέωση των περιβαλλοντικών όρων και η ανασύνταξη της μελέτης οδοποιίας, που χρονολογούνταν από το 2000!
Στη συνέχεια, όπως έχει γίνει γνωστό, η Περιφέρεια έδωσε άδεια δημοπράτησης με την προϋπόθεση σύνταξης σε σύντομο διάστημα των απαραίτητων μελετών για την αντικατάσταση της παλιάς γέφυρας της Βάλτας στο ρέμα. Ο Δήμος Τριφυλίας προχώρησε το θέμα με τη διαδικασία του επείγοντος και συντάχθηκαν από μελετητή οι απαραίτητες μελέτες για τη γέφυρα, που μαζί με την κύρια μελέτη οδοποιίας για το έργο, κατατέθηκαν έγκαιρα στην Περιφέρεια. Πρόβλημα, ωστόσο, δημιουργήθηκε με την «πρωτοφανή» απόφαση του επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου να κρίνει ως μη νόμιμη τη δαπάνη για την εκπόνηση των ανωτέρω μελετών, με το αιτιολογικό ότι δεν απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία και η σύνταξή τους εμπίπτει στα συνήθη καθήκοντα των υπαλλήλων που υπηρετούν στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Τριφυλίας. Κι αυτό το «εμπόδιο», όμως, ξεπεράστηκε και όλα ήταν έτοιμα για δημοπράτηση του έργου από την Περιφέρεια! Μάλιστα, ο περιφερειάρχης στις 8 Ιουλίου 2013 σε συνάντηση εργασίας με τον τότε δήμαρχο, Κώστα Κόλλια, τον τότε αντιδήμαρχο Στάθη Ανδρινόπουλο, δημοτικούς συμβούλους και υπηρεσιακούς παράγοντες, είχε αναφέρει πως το έργο βρισκόταν στην τελευταία φάση πριν από τη δημοπράτησή του! Ακολούθως, από το πουθενά, ανέκυψε θέμα με τη διαπλάτυνση του γεφυριού, αλλά κι αυτό αντιμετωπίστηκε έγκαιρα και τον Απρίλιο του 2014, ένα μήνα σχεδόν από τις εκλογές, εγκρίθηκε από το Τεχνικό Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου η συμπληρωματική μελέτη διαπλάτυνσης του γεφυριού της Βάλτας και, πλέον, δε χρειαζόταν τίποτα άλλο για τη δημοπράτηση. Αρκεί, βεβαίως, να υπήρχαν λεφτά, που, όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων βέβαια, δεν υπήρχαν.
Η σημερινή Δημοτική Αρχή Τριφυλίας και ο ίδιος ο δήμαρχος, όπως έχει δηλώσει σχετικά ο πρόεδρος της Τ.Κ. Βάλτας, Αντώνης Αντωνόπουλος, διαβεβαίωναν και τον ίδιο και όλο το χωριό ότι στο τέλος του 2014 θα «τρέξουν» οι διαδικασίες δημοπράτησης από την Περιφέρεια! Διαδικασίες δεν «έτρεξαν» και δημοπράτηση, ωστόσο, δεν έγινε και στις 12 Μαρτίου 2015 ο περιφερειάρχης υπέγραψε απόφαση απένταξης από το ΕΣΠΑ και την απέστειλε στο Δήμο Τριφυλίας. Την ημέρα εκείνη, σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Στάθης Ανδρινόπουλος, αναφέρθηκε σε ανησυχία για το θέμα του ΕΣΠΑ, καθώς, όπως ειπώθηκε επίσημα, μειώθηκαν αρκετά τα κονδύλια και υπάρχουν στο Δήμο έργα που είναι ώριμα ή σχεδόν ώριμα που πρέπει να προωθηθούν και να μη βγουν εκτός.
«Πρέπει όλα αυτά τα έργα να μπούνε στο επόμενο ΕΣΠΑ και ανησυχώ γιατί τα μηνύματα δεν είναι και τόσο καλά», είπε συγκεκριμένα ο κ. Ανδρινόπουλος, χωρίς ο δήμαρχος να απαντήσει συγκεκριμένα, αλλά αναφέροντας πως «χάσαμε την περίοδο που όλα ήταν αβέρτα κουβέρτα» και προσθέτοντας ότι δε βρήκε καμία μελέτη έτοιμη, παρόλο που ο αντιδήμαρχος Τεχνικής Υπηρεσίας και Δ.Ε. Γαργαλιάνων, Γιάννης Αδρακτάς, τον Οκτώβριο του 2014 ανέφερε, εγγράφως μάλιστα, για το δρόμο Γαργαλιάνοι – Βάλτα ότι «εκκρεμεί η δημοπράτηση του έργου» και πως «Σε πρόσφατη επίσκεψη στην Περιφέρεια Πελοποννήσου του δημάρχου Τριφυλίας (στην οποία παρευρεθήκαμε και σύμβουλοι του Δήμου) ο περιφερειάρχης μάς διαβεβαίωσε κατηγορηματικά για την πρόθεσή του να το υλοποιήσει το ταχύτερο δυνατό».
Διαβεβαίωση που ποτέ δεν υλοποιήθηκε… Επειδή, λοιπόν, ο δρόμος Γαργαλιάνοι – Βάλτα έχει τη δική του, πικρή και πονεμένη, ιστορία, οι κάτοικοι της Βάλτας θεωρούν υποκριτικό το ενδιαφέρον της Περιφέρειας και είναι ιδιαιτέρως αιχμηροί και για τη Δημοτική Αρχή Τριφυλίας.
Του Ηλία Γιαννόπουλου
Στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Τριφυλίας, κατά τη συζήτηση του τεχνικού προγράμματος έτους 2017, ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Στάθης Ανδρινόπουλος, έθεσε το θέμα, λέγοντας πως δεν είδε τίποτα για το δρόμο Γαργαλιάνοι – Βάλτα, με το δήμαρχο Παναγιώτη Κατσίβελα να απαντά ότι εκκρεμεί ασφαλτόστρωση σε σημεία τα οποία είναι κρίσιμα, όπως και ότι η Περιφέρεια θα επενδύσει πάρα πολλά στους δρόμους της Τριφυλίας και θα μεταβεί στην περιοχή κλιμάκιο της ΔΤΕ για να ξαναδεί το έργο, προσθέτοντας χαρακτηριστικά: «Για το δρόμο της Βάλτας σύντομα θα ’χουμε κάτι ευχάριστο».
Κάτοικοι, όμως, της Βάλτας επικοινώνησαν μαζί μας κάνοντας λόγο για «υποκριτικό ενδιαφέρον της Περιφέρειας Πελοποννήσου για το έργο» και «απορία για το δήμαρχο και όσα λέει τώρα, καθώς άλλα έλεγε το 2014».
Όπως, δε, μεταξύ άλλων, είπαν: «Είναι αργά για δάκρυα. Ο περιφερειάρχης και ο δήμαρχος παίξανε και χάσανε. Το έργο ήταν ενταγμένο με απόφαση του περιφερειάρχη στο ΕΣΠΑ από το 2012 και με απόφαση του ίδιου απεντάχθηκε το 2015. Μη μας κοροϊδεύουνε, λοιπόν, άλλο. Δε ήταν στις προτεραιότητές τους ο δρόμος μας, γιατί δεν περνάνε και δεν κινδυνεύουνε αυτοί και τα παιδιά τους. Μελέτη έτοιμη υπάρχει, όλα υπάρχουν, όλα τα ετοίμασε η προηγούμενη Δημοτική Αρχή και τα είχε έτοιμα η Περιφέρεια και ο κ. Τατούλης με τους δικούς του δίνανε διαβεβαιώσεις στο χωριό στις εκλογές, όπως και ο κ. Κατσίβελας, πριν και μετά τις εκλογές. Μήπως θέλουν να κάνουν πάλι μελέτες και τα λεφτά να χάνονται έτσι σε γραφεία μελετητικά και έργο να μη γίνεται; Άμα δε δούμε στο δρόμο να γίνονται έργα, δεν πιστεύουμε κανέναν. Μας δώσανε το δικαίωμα να μην τους πιστεύουμε»! Σημειώνουμε πως, την πρώτη φορά, το έργο δημοπρατήθηκε το 2010 με χρηματοδότηση της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Μεσσηνίας και του Δήμου Γαργαλιάνων, αλλά η εργολαβία διαλύθηκε λίγους μήνες μετά, αφού ο Δήμος Γαργαλιάνων δεν είχε καταθέσει τα χρήματα της απαλλοτρίωσης στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων.
Ο Δήμος Τριφυλίας, το 2011, ανέλαβε την υποχρέωση για κάλυψη των αποζημιώσεων των απαλλοτριώσεων και, μάλιστα, διατέθηκαν από τα πρώτα κονδύλια της Δημοτικής Αρχής τότε. Επίσης, ανέλαβε την υποχρέωση εκπόνησης πρόσθετων μελετών που απαιτούνταν ώστε το έργο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ. Το 2012 πέτυχε, με απόφαση του περιφερειάρχη, την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ, αφού προηγήθηκε η ανανέωση των περιβαλλοντικών όρων και η ανασύνταξη της μελέτης οδοποιίας, που χρονολογούνταν από το 2000!
Στη συνέχεια, όπως έχει γίνει γνωστό, η Περιφέρεια έδωσε άδεια δημοπράτησης με την προϋπόθεση σύνταξης σε σύντομο διάστημα των απαραίτητων μελετών για την αντικατάσταση της παλιάς γέφυρας της Βάλτας στο ρέμα. Ο Δήμος Τριφυλίας προχώρησε το θέμα με τη διαδικασία του επείγοντος και συντάχθηκαν από μελετητή οι απαραίτητες μελέτες για τη γέφυρα, που μαζί με την κύρια μελέτη οδοποιίας για το έργο, κατατέθηκαν έγκαιρα στην Περιφέρεια. Πρόβλημα, ωστόσο, δημιουργήθηκε με την «πρωτοφανή» απόφαση του επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου να κρίνει ως μη νόμιμη τη δαπάνη για την εκπόνηση των ανωτέρω μελετών, με το αιτιολογικό ότι δεν απαιτούνται εξειδικευμένες γνώσεις και εμπειρία και η σύνταξή τους εμπίπτει στα συνήθη καθήκοντα των υπαλλήλων που υπηρετούν στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου Τριφυλίας. Κι αυτό το «εμπόδιο», όμως, ξεπεράστηκε και όλα ήταν έτοιμα για δημοπράτηση του έργου από την Περιφέρεια! Μάλιστα, ο περιφερειάρχης στις 8 Ιουλίου 2013 σε συνάντηση εργασίας με τον τότε δήμαρχο, Κώστα Κόλλια, τον τότε αντιδήμαρχο Στάθη Ανδρινόπουλο, δημοτικούς συμβούλους και υπηρεσιακούς παράγοντες, είχε αναφέρει πως το έργο βρισκόταν στην τελευταία φάση πριν από τη δημοπράτησή του! Ακολούθως, από το πουθενά, ανέκυψε θέμα με τη διαπλάτυνση του γεφυριού, αλλά κι αυτό αντιμετωπίστηκε έγκαιρα και τον Απρίλιο του 2014, ένα μήνα σχεδόν από τις εκλογές, εγκρίθηκε από το Τεχνικό Περιφερειακό Συμβούλιο Πελοποννήσου η συμπληρωματική μελέτη διαπλάτυνσης του γεφυριού της Βάλτας και, πλέον, δε χρειαζόταν τίποτα άλλο για τη δημοπράτηση. Αρκεί, βεβαίως, να υπήρχαν λεφτά, που, όπως αποδείχθηκε εκ των υστέρων βέβαια, δεν υπήρχαν.
Η σημερινή Δημοτική Αρχή Τριφυλίας και ο ίδιος ο δήμαρχος, όπως έχει δηλώσει σχετικά ο πρόεδρος της Τ.Κ. Βάλτας, Αντώνης Αντωνόπουλος, διαβεβαίωναν και τον ίδιο και όλο το χωριό ότι στο τέλος του 2014 θα «τρέξουν» οι διαδικασίες δημοπράτησης από την Περιφέρεια! Διαδικασίες δεν «έτρεξαν» και δημοπράτηση, ωστόσο, δεν έγινε και στις 12 Μαρτίου 2015 ο περιφερειάρχης υπέγραψε απόφαση απένταξης από το ΕΣΠΑ και την απέστειλε στο Δήμο Τριφυλίας. Την ημέρα εκείνη, σε συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, ο επικεφαλής της μείζονος μειοψηφίας, Στάθης Ανδρινόπουλος, αναφέρθηκε σε ανησυχία για το θέμα του ΕΣΠΑ, καθώς, όπως ειπώθηκε επίσημα, μειώθηκαν αρκετά τα κονδύλια και υπάρχουν στο Δήμο έργα που είναι ώριμα ή σχεδόν ώριμα που πρέπει να προωθηθούν και να μη βγουν εκτός.
«Πρέπει όλα αυτά τα έργα να μπούνε στο επόμενο ΕΣΠΑ και ανησυχώ γιατί τα μηνύματα δεν είναι και τόσο καλά», είπε συγκεκριμένα ο κ. Ανδρινόπουλος, χωρίς ο δήμαρχος να απαντήσει συγκεκριμένα, αλλά αναφέροντας πως «χάσαμε την περίοδο που όλα ήταν αβέρτα κουβέρτα» και προσθέτοντας ότι δε βρήκε καμία μελέτη έτοιμη, παρόλο που ο αντιδήμαρχος Τεχνικής Υπηρεσίας και Δ.Ε. Γαργαλιάνων, Γιάννης Αδρακτάς, τον Οκτώβριο του 2014 ανέφερε, εγγράφως μάλιστα, για το δρόμο Γαργαλιάνοι – Βάλτα ότι «εκκρεμεί η δημοπράτηση του έργου» και πως «Σε πρόσφατη επίσκεψη στην Περιφέρεια Πελοποννήσου του δημάρχου Τριφυλίας (στην οποία παρευρεθήκαμε και σύμβουλοι του Δήμου) ο περιφερειάρχης μάς διαβεβαίωσε κατηγορηματικά για την πρόθεσή του να το υλοποιήσει το ταχύτερο δυνατό».
Διαβεβαίωση που ποτέ δεν υλοποιήθηκε… Επειδή, λοιπόν, ο δρόμος Γαργαλιάνοι – Βάλτα έχει τη δική του, πικρή και πονεμένη, ιστορία, οι κάτοικοι της Βάλτας θεωρούν υποκριτικό το ενδιαφέρον της Περιφέρειας και είναι ιδιαιτέρως αιχμηροί και για τη Δημοτική Αρχή Τριφυλίας.
Του Ηλία Γιαννόπουλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα