Σάββατο 30 Απριλίου 2022

Δ.Σ. Τριφυλίας: Καταψηφίστηκε η απόφαση Ε.Π.Ζ. για μετακίνηση πιάτσας Κυπαρισσίας


«Έγκριση στην παρανομία σας δε δίνουμε»
Καταψηφίστηκε το θέμα «Έγκριση της με αριθ. 24/2021 ΑΕΠΖ με θέμα “Μετακίνηση έδρας στάθμευσης των ταξί (πιάτσα) σχ. 43/2021 ΑΔΚΚ) στην Κυπαρισσία» στη συνεδρίαση – χάβρα του Δημοτικού Συμβουλίου Τριφυλίας το βράδυ της Τετάρτης, απόντος του δημάρχου Γ. Λεβεντάκη, επειδή, όπως τονίστηκε κατ’ επανάληψη, η μετακίνηση της πιάτσας έγινε παράνομα.
Κι έγινε παράνομα, γιατί, όπως ελέχθη, δεν τηρήθηκε ο νόμος 4663/2020 (ΦΕΚ 30/Α/12-02-2020) για τον καθορισμό της θέσης με βάση μελέτη που έπρεπε να έχει προηγουμένως εκπονηθεί. Επίσης, δεν τηρήθηκε η απόφαση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών με αρ. 41911/2021 (ΦΕΚ 753/Β/25-02-2021) «Καθορισμός κριτηρίων χωροθέτησης των θέσεων στάσης/στάθμευσης (πιάτσες) των επιβατικών αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης (ΤΑΞΙ)», με κύρια και αποκλειστική ευθύνη του κ. Λεβεντάκη και της Δημοτικής Αρχής που- σημειώθηκε- αναγκάστηκαν λόγω των εργασιών του έργου του “OPEN MALL” να μετακινήσουν την πιάτσα κι επειδή αναγκάστηκαν, πουλάνε υποχρέωση στους ιδιοκτήτες ταξί, τους παραπλανούν και τους κοροϊδεύουν.
Η συζήτηση του θέματος διεξήχθη σε έντονα φορτισμένο κλίμα, όπου κυριάρχησαν οι σφοδρές αντεγκλήσεις, οι οποίες σε αρκετές περιπτώσεις ξέφυγαν τελείως, μεταξύ δημοτικών συμβούλων της διοίκησης και συμβούλων από τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης, ενώ, όπως διεφάνη, διοίκηση και αντιπολίτευση βρίσκονται σε… παράλληλα σύμπαντα. Ούτε καν τα αυτονόητα, τα οποία εκφράζονταν στην ελληνική γλώσσα, δε γίνονταν αντιληπτά και, ως εκ τούτου, δεν κατέστη εφικτό να συνεννοηθούν!
Από σύσσωμη την αντιπολίτευση επισημάνθηκε ότι η Δημοτική Αρχή έκανε παράνομα τη μετακίνηση της πιάτσας, ενώ είχε δυόμισι χρόνια – από Σεπτέμβριο 2019 έως Φεβρουάριο 2022 – να πράξει νόμιμα, με εκπόνηση μελέτης, όπως επιβάλλει ο νόμος για χωροθέτηση πιάτσας και με βάση τα κριτήρια της υπουργικής απόφασης, διαβούλευση και αποφάσεις των αρμόδιων θεσμικών οργάνων του Δήμου.
Πολλοί, δε, ξεκαθάρισαν σε όλους τους τόνους ότι δε διαφωνούν με την επιλογή της θέσης και ότι, προσωπικά, τους αρέσει, όμως δεν είναι θέμα συζήτησης η θέση, αλλά η παρανομία που επέλεξε και εφάρμοσε η Δημοτική Αρχή μη τηρώντας κι εφαρμόζοντας το νόμο.
Η συζήτηση του θέματος προτάχθηκε, ύστερα από πρόταση του κ. Μπακούρου, και από τρίτο στην ημερήσια διάταξη συζητήθηκε πρώτο.
Κατόπιν πρότασης της κας Παναγιωτοπούλου αρχικά τοποθετήθηκε η νομική εκπρόσωπος του κ. Παναγιώτη Χήναρη, που είναι ιδιοκτήτης οικίας και εκμισθωτής ακινήτων στην οδό Νοσοκομείου, όπου παράνομα μετακινήθηκε η πιάτσα, καθώς και της κας Χαρούλας Παπαγεωργίου, μισθώτριας ακινήτου που λειτουργούσε ως Κ.Υ.Ε., δικηγόρος Κυπαρισσίας Τίνα Λέφα. Η κα Λέφα αναφέρθηκε στις προσπάθειες του κ. Χήναρη να επικοινωνήσει με τον κ. Λεβεντάκη για να τους εκθέσει τις απόψεις και τη διαφωνία του με τη μετακίνηση και στην έγγραφη διαμαρτυρία 31 κατοίκων από τις 21 Δεκεμβρίου, για την οποία ποτέ δεν έλαβαν απάντηση.
Επίσης, αναφέρθηκε σε όλες τις παρανομίες που έχουν γίνει στην οδό Νοσοκομείου, από τη μετακίνηση της πιάτσας χωρίς μελέτη όπως απαιτεί ο νόμος, το κουβούκλιο που καταλαμβάνει όλο το χώρο του πεζοδρομίου, τις παρεμβάσεις στα πεζοδρόμια, που δε γνωρίζει εάν γι’ αυτές υπάρχουν μελέτες, εγκρίσεις και αδειοδοτήσεις, καθώς και τα απαγορευτικά εισόδου οχημάτων στο τμήμα της οδού, στάθμευσης αλλά και στάσης εκατέρωθεν του δρόμου, με συνέπεια ο δρόμος να είναι κλειστός για όλους, για ασθενοφόρα που βγαίνουν από την πλαϊνή είσοδο-έξοδο του νοσοκομείου και για τους κατοίκους, πλην ταξί.
«Όλες οι ενέργειες του κ. Χήναρη αφορούν στη νομιμότητα», είπε και ζήτησε να μην προχωρήσουν στην έγκριση της απόφασης της Ε.Π.Ζ.
Ακολούθως και έπειτα από εντάσεις μεταξύ συμβούλων, ο λόγος εδόθη στον πρώην πρόεδρο των ιδιοκτητών ταξί, Κώστα Κάππο, ο οποίος είπε ότι από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή πάρθηκε η απόφαση για το “OPEN MALL” χωρίς να τους ρωτήσει κανείς πού θα πάνε τα ταξί. Εξεπλάγη με τη σημερινή Δημοτική Αρχή όταν ο κ. Λεβεντάκης πήγε σε αυτόν τρεις φορές για να του πουν οι ιδιοκτήτες ταξί πού θέλουν να πάνε, γιατί έπρεπε να φύγουν από την πιάτσα που ήταν με προβλήματα δεκαετίες.
Του πρότειναν την οδό Νοσοκομείου και είπε ότι εξεπλάγη βλέποντας εργασίες, κουβούκλιο, πεζοδρόμια, λουλούδια, παρτέρια, φωτισμό, κατάλληλες συνθήκες για να εργαστούν. «Κι ερχόμαστε εδώ τι να λέμε; Αφήστε τα νομικά…», είπε, συμπληρώνοντας: «Πάρτε μια απόφαση να τελειώνει».
Επιχειρώντας, ατυχώς, όπως αποδείχθηκε από την εξέλιξη της συζήτησης, να αντικρούσει τις κατηγορίες περί αλλεπάλληλων αυθαιρεσιών και παρανομιών της Δημοτικής Αρχής, ο αντιδήμαρχος Αντώνιος Βλάχος, ισχυριζόταν ότι «έχουμε απόφαση του Τοπικού και της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής». Επίσης, ότι δε χρειάζεται μελέτη, γιατί υπάρχει κυκλοφοριακή μελέτη και «ζητάμε να ψηφίσετε να τελειώνουμε», ενώ ανέφερε ότι οι 15 από τους 17 ιδιοκτήτες ταξί συμφωνούν με τη θέση, προσθέτοντας πως «το καλλωπίσαμε, το σκουπίσαμε (σ.σ. το νέο σημείο της πιάτσας)» και «δε θέλει τίποτα (σ.σ. μελέτες), είναι έργα με αυτεπιστασία».
Καταληκτικά κατά τη διάρκεια της ψηφοφορίας τόνισε: «Τους κάναμε ανθρώπους, τους κάναμε επαγγελματίες και τους κοροϊδεύουμε;».
«Έγκριση στην παρανομία σας δεν δίνουμε», τόνισε ο Παναγιώτης Κατσίβελας, και απευθυνόμενος στον κ. Βλάχο είπε: «Είστε παράνομος», με εκείνον να απαντά: «Ζητάμε να ψηφίσετε να τελειώνουμε» και τον κ. Κατσίβελα να ανταπαντά: «Τις παρανομίες του δημάρχου να νομιμοποιήσουμε εκ των υστέρων;».
Η Χάιδω Παναγιωτοπούλου τόνισε: «Θέλετε να είμαστε όλοι νόμιμοι ή δε θέλετε; Τόσο δύσκολο είναι να γίνει κυκλοφοριακή μελέτη που επιβάλλει ο νόμος;» και ανέφερε τον αριθμό του ΦΕΚ, με τον κ. Βλάχο να απαντά: «Δε χρειάζεται, έχει γίνει με αυτεπιστασία» και εκείνη να του ανταπαντά: «Μπερδεύετε τη μελέτη κατασκευής του πεζοδρομίου με τη μελέτη κυκλοφοριακού. Λειτουργείτε με προχειρότητα, με βιασύνη γιατί δεν μπορείτε…».
Ο Παναγιώτης Τσαφαράς τόνισε ότι η πιάτσα πρέπει και έπρεπε να μετακινηθεί με ασφάλεια και νομιμότητα και μέμφθηκε τη Δημοτική Αρχή γιατί δεν ενημέρωσε για τη διαμαρτυρία των κατοίκων από το Δεκέμβριο. Επίσης, γιατί αφού βιαζόταν – αν βιαζόταν – ενώ η απόφαση στην Ε.Π.Ζ. λήφθηκε Δεκέμβριο, έφτασε το θέμα στο Σώμα Απρίλιο, για να προσθέσει ότι το να είναι ωραίο το σημείο δεν αναιρεί την παρανομία.
Ο Δημήτρης Δριμής, που συμμετείχε με τηλεδιάσκεψη, είπε – όσο ακουγόταν – όχι στην εισήγηση και να επανεισαχθεί το θέμα όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία, σχολιάζοντας πως «είναι ντροπή για το Δήμο σοβαρά θέματα να αντιμετωπίζονται με ελαφρότητα και προχειρότητα».
Ότι άκουσε απίθανα πράγματα και ανήκουστα, είπε ο αντιδήμαρχος κ. Μπακούρος, σημειώνοντας ο τύπος να μην τρώει την ουσία και ότι ο Λεβεντάκης ικανοποίησε το αίτημα των ιδιοκτητών ταξί έπειτα από δεκαετίες.
Ο Σαράντος Κουκούμης έψεξε τη διοίκηση ότι «με λαϊκισμούς επικαλούνται τη βούληση των ιδιοκτητών ταξί για να εκβιάσουν την ψήφο των συμβούλων» και «ερχόμαστε εκ των υστέρων να μας πει “κάναμε και κάποια παράνομα πράγματα, ελάτε να τα νομιμοποιήσουμε”.
«Φέρτε τα νόμιμα», είπε ο Αγγελής Κοροβίλας, ενώ ο Γιάννης Μερκούρης σημείωσε: «Ούτε το Δημοτικό Συμβούλιο έχει αρμοδιότητα αν δεν έχει μελέτη» και τόνισε: «Ο κ. δήμαρχος έχει παρανομήσει».
«Το θέμα είναι η νομιμότητα των πράξεων της Δημοτικής Αρχής», είπε ο Γιάννης Κατσούλας, συμπληρώνοντας ότι όλα είναι παράνομα στο θέμα.
Ο Παναγιώτης Αλευράς ανέφερε τη νομοθεσία και εγκύκλιο Αποκεντρωμένης Διοίκησης λέγοντας: «Αν δεν τηρηθεί ο νόμος, δεν είμαι ούτε εγώ νόμιμος να ψηφίσω ούτε εσείς στην πιάτσα». Επίσης, είπε ότι δεν έγινε μελέτη επειδή έχει μελετηθεί από καθηγητές του Πανεπιστημίου Πατρών και έχει κριθεί ακατάλληλη η θέση για πιάτσα στην οδό Νοσοκομείου, ενώ παρέδωσε το σχετικό έγγραφο στον πρόεδρο του Δ.Σ.
Τελικά, η Χάιδω Παναγιωτοπούλου, αν και συμφώνησε με τη θέση, πρότεινε και ψήφισε αναβολή για να γίνει μελέτη, θέση που συμφώνησε και ο κ. Κουκούμης, οι 8 της διοίκησης ψήφισαν υπέρ της έγκρισης της απόφασης της Ε.Π.Ζ. και 12 ψήφισαν κατά της απόφασης της Ε.Π.Ζ., επειδή δεν έχει ακολουθηθεί η νομιμότητα.  Του Ηλία Γιαννόπουλου tharros

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα