Ήταν θαύμα, το θαύμα των Χριστουγέννων που άργησε δυο μέρες…
Αεροπλάνο σχεδόν κατέπεσε στη Σουηδία, αλλά ουδείς έπαθε το παραμικρό!
Πάνε 31 χρόνια από εκείνη την ημέρα που 129 άνθρωποι – όσοι ζουν ακόμη – την θυμούνται και γονατίζουν στον Θεό τους με ευγνωμοσύνη… Ήταν μια μέρα σαν σήμερα 27 Δεκεμβρίου του 1991 όταν συνέβη το ατύχημα που χαρακτηρίστηκε το Θαύμα του Γκότρερα.
Η πτήση SK751 της Scandinavian Airlines θα κατευθυνόταν από τη Στοκχόλμη προς τη Βαρσοβία με ενδιάμεσο σταθμό την Κοπεγχάγη. Στο αεροπλάνο επέβαιναν 129 άνθρωποι, επιβάτες και πλήρωμα. Το αεροσκάφος ήταν ένα McDonnell Douglas MD-81 και ήταν κατασκευασμένο μόλις πριν από 9 μήνες. Κυβερνήτης του αεροσκάφους ήταν ο Δανός Στέφαν Ράσμουνσεν και συγκυβερνήτης ο Σουηδός Ουλφ Γκέντεμαρκ· έμπειροι πιλότοι και οι δυο με 8.000 και 3.000 ώρες πτήσεις αντίστοιχα.
Λίγα λεπτά μετά την απογείωση παρουσιάστηκε σοβαρό πρόβλημα: η υπερβολική συσσώρευση πάγου στα φτερά του αεροσκάφους καθιστούσαν την συνέχιση της πτήσης σχεδόν αδύνατη. Γρήγορα σχηματίστηκε πάγος και στο εσωτερικό των φτερών και στη συνέχεια εισχώρησε στους κινητήρες του αεροπλάνου, προκαλώντας σοβαρή ζημιά. Το αεροπλάνο που είχε σταθμεύσει υπό χαμηλές θερμοκρασίες, είχε μεν αποψυχθεί με ειδικό υγρό αλλά ουδείς το είχε ελέγξει πριν απογειωθεί. Ο πάγος δεν είχε καθαριστεί επαρκώς και κατά τα πρώτα λεπτά της πτήσης έσπασε και κρύσταλλοι εισχώρησαν στις τουρμπίνες των κινητήρων. Οι πιλότοι γρήγορα διαπίστωσαν περίεργους κραδασμούς και με τρόμο είδαν τους δυο κινητήρες να σβήνουν στα 3.200 πόδια πάνω από το έδαφος.
Πάνε 31 χρόνια από εκείνη την ημέρα που 129 άνθρωποι – όσοι ζουν ακόμη – την θυμούνται και γονατίζουν στον Θεό τους με ευγνωμοσύνη… Ήταν μια μέρα σαν σήμερα 27 Δεκεμβρίου του 1991 όταν συνέβη το ατύχημα που χαρακτηρίστηκε το Θαύμα του Γκότρερα.
Η πτήση SK751 της Scandinavian Airlines θα κατευθυνόταν από τη Στοκχόλμη προς τη Βαρσοβία με ενδιάμεσο σταθμό την Κοπεγχάγη. Στο αεροπλάνο επέβαιναν 129 άνθρωποι, επιβάτες και πλήρωμα. Το αεροσκάφος ήταν ένα McDonnell Douglas MD-81 και ήταν κατασκευασμένο μόλις πριν από 9 μήνες. Κυβερνήτης του αεροσκάφους ήταν ο Δανός Στέφαν Ράσμουνσεν και συγκυβερνήτης ο Σουηδός Ουλφ Γκέντεμαρκ· έμπειροι πιλότοι και οι δυο με 8.000 και 3.000 ώρες πτήσεις αντίστοιχα.
Λίγα λεπτά μετά την απογείωση παρουσιάστηκε σοβαρό πρόβλημα: η υπερβολική συσσώρευση πάγου στα φτερά του αεροσκάφους καθιστούσαν την συνέχιση της πτήσης σχεδόν αδύνατη. Γρήγορα σχηματίστηκε πάγος και στο εσωτερικό των φτερών και στη συνέχεια εισχώρησε στους κινητήρες του αεροπλάνου, προκαλώντας σοβαρή ζημιά. Το αεροπλάνο που είχε σταθμεύσει υπό χαμηλές θερμοκρασίες, είχε μεν αποψυχθεί με ειδικό υγρό αλλά ουδείς το είχε ελέγξει πριν απογειωθεί. Ο πάγος δεν είχε καθαριστεί επαρκώς και κατά τα πρώτα λεπτά της πτήσης έσπασε και κρύσταλλοι εισχώρησαν στις τουρμπίνες των κινητήρων. Οι πιλότοι γρήγορα διαπίστωσαν περίεργους κραδασμούς και με τρόμο είδαν τους δυο κινητήρες να σβήνουν στα 3.200 πόδια πάνω από το έδαφος.
Είχαν άγιο...
Δεν είχαν άλλη επιλογή από το να κατευθύνουν το αεροσκάφος στο έδαφος, όσο πιο προσεκτικά μπορούσαν. Ένα χωράφι κοντά στο χωριό Γκότρερα της Σουηδίας φαινόταν ιδανικό για να οδηγήσουν την άτρακτο. Το αεροπλάνο σχεδόν συνετρίβη! Προσέκρουσε σε δένδρα, έσπασε το δεξί φτερό του, χτύπησε την ουρά στο έδαφος και κόπηκε το πίσω κομμάτι. Το αεροπλάνο σύρθηκε στο κακοτράχαλο έδαφος μέχρι να σταματήσει. Και οι 129 άνθρωποι που έζησαν λεπτά αγωνίας, βγήκαν σώοι.
Το πλήρωμα και οι πιλότοι βραβεύτηκαν για την άμεση αντίδρασή τους, που έσωσε δεκάδες ζωές. Ο κυβερνήτης Ράσμουσεν ωστόσο δεν πιλοτάρισε ξανά εμπορικά αεροσκάφη.
Το πλήρωμα και οι πιλότοι βραβεύτηκαν για την άμεση αντίδρασή τους, που έσωσε δεκάδες ζωές. Ο κυβερνήτης Ράσμουσεν ωστόσο δεν πιλοτάρισε ξανά εμπορικά αεροσκάφη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα