Με το κόστος του χαρτιού να αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς, όλο και περισσότερα σούπερ μάρκετ εξετάζουν να σταματήσουν ή να περιορίσουν δραστικά τη διανομή χάρτινων φυλλαδίων για τους πελάτες τους.
«Το φυλλάδιο είναι το μόνο ζώο που θα μπορούσαμε να επιτρέψουμε να εξαφανιστεί», είναι το αξιοσημείωτο μήνυμα που έχει για τους πελάτες της η γαλλική αλυσίδα υπεραγορών, Cora.
CORA: Κάνει την… αρχή
Μετά από δοκιμές ενός χρόνου (Dunkirk, Soissons, Remiremont, Dreux, Garges les Gonesse, Colmar, Villers Semeuse, Reims Cormontreuil), η Cora θα διανείμει το τελευταίο της φυλλάδιο στις 10 Ιανουαρίου του 2023.
Αυτό γίνεται για πολύ ρεαλιστικούς λόγους.
Η τιμή του χαρτοπολτού αυξάνεται από το 2020, ενώ όλο και λιγότεροι δέχονται φυλλάδια στο γραμματοκιβώτιό τους. Ως εκ τούτου, τα φυλλάδια γίνονται πιο ακριβά και λιγότερο αποτελεσματικά, ανέφερε πρόσφατα ο γενικός διευθυντής της αλυσίδας Ludovic Chatelais.
Αλλωστε, τα ζητήματα αειφορίας είναι ιδιαίτερα κρίσιμα για όλες τις εταιρείες. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Cora εκτυπώνει περισσότερους από 15.000 τόνους χαρτιού ετησίως, το οποίο θα μειωθεί κατά 99% χωρίς την εκτύπωση φυλλαδίων.
Η διοίκηση εξετάζει ακόμα το ενδεχόμενο θεματικών εκτυπώσεων, όπως π.χ. για εκθέσεις κρασιού ή χριστουγεννιάτικα παιχνίδια, αλλά αυτά δεν θα παραδίδονται από πόρτα σε πόρτα.
Rewe: Μεταφορά στο… WhatsApp
Το ίδιο σκεπτικό χρησιμοποιείται και από τη γερμανική αλυσίδα σούπερ μάρκετ Rewe, η οποία ανακοίνωσε το περασμένο καλοκαίρι ότι θα σταματήσει τα εβδομαδιαία φυλλάδιά της, κυρίως ως απάντηση στην ενεργειακή κρίση.
Η ιδέα ήταν να βάλει τέλος στα χάρτινα φυλλάδια από την 1η Ιουλίου του 2023 και να τα «μεταφέρει» στο WhatsApp. «Με το Meta και το WhatsApp, βρήκαμε έναν άλλο καλό τρόπο να παρέχουμε στους πελάτες μας τοπικές προσφορές και σχετικές πληροφορίες με εύκολα προσβάσιμο τρόπο», δήλωσε ο Bastian Tassew, Επικεφαλής CRM στη Rewe.
Ο τερματισμός χρήσης των χάρτινων φυλλαδίων θα μπορούσε να εξοικονομήσει πάνω από 70.000 τόνους CO2, 1,1 εκατομμύρια τόνους νερού και 380 εκατομμύρια kWh ενέργειας σε ετήσια βάση.
Αντιστέκονται οι franchisees
Ωστόσο, η είδηση αντιμετωπίστηκε με σκεπτικισμό από τους franchisees.
Δεδομένου ότι κατέχουν περισσότερα από τα μισά καταστήματα, η Rewe έπρεπε να ακολουθήσει μια πιο διαφοροποιημένη προσέγγιση: οι ανεξάρτητοι operators θα μπορούν να επιλέξουν οι ίδιοι αν θέλουν να έχουν φυλλάδια.
Aλλωστε, οι θυγατρικές αλυσίδες Netto και Billa συνεχίζουν κανονικά την εκτύπωση φυλλαδίων.
LIDL: Πιλοτικό πρόγραμμα στην Ουτρέχτη
Η Lidl, με τη σειρά της, πραγματοποιεί ένα πιλοτικό πρόγραμμα στην Ολλανδία, όπου σύμφωνα με τοπικά μέσα, στην επαρχία της Ουτρέχτης, δεν θα διανέμονται πλέον φυλλάδια από τον επόμενο μήνα.
Τα σχέδια των retailers στην Ελλάδα
Στην Ελλάδα δεν αναμένονται… δραματικές αλλαγές, μολονότι οι περισσότερες αλυσίδες έχουν προχωρήσει σε κινήσεις εξοικονόμησης του κόστους, αλλά και προσαρμογής στους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης που έχουν θέσει.
Για παράδειγμα, όπως ανέφεραν στελέχη του κλάδου στην «H», κορυφαίες αλυσίδες όπως π.χ. οι Lidl, My market και Μασούτης, έχουν περιορίσει σημαντικά το συνολικό τιράζ των φυλλαδίων, κάνοντας πιο επιλεκτικές διανομές στο δίκτυο των καταστημάτων τους.
Αποτελεί πάντως κοινή πεποίθηση στις διοικήσεις των retailers ότι η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή θα γίνει σταδιακά, θα πάρει δηλαδή κάποια χρόνια, αφού οι μεγαλύτερες κυρίως ηλικίες έχουν συνηθίσει να βλέπουν τις προσφορές στα φυλλάδια.
Σε κάθε περίπτωση, εκτιμούν ότι, χρόνο με το χρόνο θα φθίνει η παρουσία των χάρτινων φυλλαδίων στα καταστήματα των σούπερ μάρκετ και κάποια στιγμή, όχι στο πολύ μακρινό μέλλον, θα… εξαφανιστούν.
Θυμίζουμε εξάλλου ότι ο leader του κλάδου στην Ελλάδα, ο Σκλαβενίτης, δεν εκδίδει φυλλάδιο, χωρίς το γεγονός αυτό να έχει επηρεάσει την ανάπτυξη της αλυσίδας όπως έχει φανεί όλα αυτά τα χρόνια παρουσίας του στην εγχώρια αγορά.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα