Οι προσφορές 1+1 αποτελούν έναν τρόπο ώστε οι καταναλωτές να γλιτώσουν λεφτά και να αγοράσουν περισσότερα προϊόντα αυτό όμως δεν ισχύει πάντα. Οι προσφορές 1+1 είναι προοωθητικές ενέργειες των εταιρειών και όχι των σούπερ μάρκετ και ο λογαριασμός -υπό προϋποθέσεις- μπορεί να συρρικνώνεται και μάλιστα σημαντικά, αν κάποιος κάνει χιλιόμετρα και «σαφάρι» στα σούπερ μάρκετ, παρακολουθώντας τις προσφορές, από την άλλη όμως δεν λείπουν και οι περιπτώσεις που οι προσφορές 1+1 κοστίζουν τελικά όσο δύο προϊόντα ή έστω κάπου εκεί κοντά.
Παραδείγματα
Όπως φαίνεται σε ρεπορτάζ του MEGA και της εκπομπής «Live News», μία σοκολάτα κουβερτούρα των 170 γραμμαρίων έχει σε συσκευασία 1+1 δώρο 4,46 ευρώ, όμως σε άλλο σούπερ μάρκετ η ίδια συσκευασία έχει 2,25 ευρώ, δηλαδή το κέρδος για τον καταναλωτή είναι 4 λεπτά.
Παράδειγμα με τον καταναλωτή να κερδίζει ένα λεπτό
Αλεύρι 1 κιλό μονή συσκευασία έχει 1.29 ευρώ. Το ίδιο αλεύρι στο ίδιο σούπερ μάρκετ, τριπλή συσκευασία 2+1 δώρο έχει 4,04 ευρώ. Δηλαδή: Μονή συσκευασία: 1.29 ευρώ, 2+1 δώρο: 4.04 ευρώ, 3 «μονές» συσκευασίες: 3.87 ευρώ. Αυτό σημαίνει ότι το 2+1 είναι 0.17 ευρώ ακριβότερο
Σε άλλη περίπτωση κόκκινου κρασιού η προσφορά 1+1 είναι στα 9.50 ευρώ, ενώ το μπουκάλι στα 4.60 ευρώ σε άλλο σούπερ μάρκετ. Δηλαδή: Προσφορά 1+1= 9.50 ευρώ, Ένα μπουκάλι: 4.60 ευρώ. Δύο «μονά» μπουκάλια: 9.20 ευρώ. Επομένως, ο καταναλωτής χάνει 0,30 ευρώ με το 1+1.
Σε άλλο παράδειγμα η μονή συσκευασία για μία οδοντόκρεμα σε ένα σούπερ μάρκετ κοστίζει 1,46 ευρώ και στο ίδιο σούπερ μάρκετ η προσφορά 1+1 κοστίζει 2,92 ευρώ, δηλαδή ακριβώς το ίδιο με το να αγοράσει κάποιος δύο μονές συσκευασίες.
Επίσης, σε συσκευασία καθοριστικού που έστειλε τηλεθεατής στο MEGA και στην εκπομπή «Live News» η μονή συσκευασία κοστίζει 1,85 και η προσφορά 1+1 κοστίζει 3,69 δηλαδή αν πάρει κάποιος την προσφορά επομένως κερδίζει ένα σεντ.
Κυβέρνηση χαμένη στη μετάφραση
Έτσι λοιπόν, στην εποχή των «pass» και με την ακρίβεια να οδηγεί τους καταναλωτές σε κάθε λογής προσφορές για να βγει ο μήνας ήχησε μάλλον άσχημα στα αυτιά των πολιτών η αρχική σκέψη του υπουργείου Ανάπτυξης να επιβληθεί «κόφτης» στις προωθητικές ενέργειες μέσω ορισμού ανώτατου ποσοστού όγκου αλλά και αξίας του προϊόντος.
Ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ, δήλωσε πως «αυτή η πρακτική των σουπερμάρκετ έχει ως αποτέλεσμα ένας πολίτης να στοκάρει με προϊόντα. Αντί να πάρει ένα σαμπουάν που χρειάζεται, αναγκάζεται να πάρει 1+1 για να το πάρει σε προσφορά ενώ χρειάζεται μόνο ένα. Τελικά αυτό δεν βοηθάει στο να έχουμε μία σταθερά χαμηλή τιμή στα προϊόντα».
Δεν υπάρχει θέμα κατάργησης προσφορών 1+1
Δεν πέρασαν 24 ώρες από τη δήλωση του αρμόδιου υπουργού και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, όταν ρωτήθηκε στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών σχετικά κινήθηκε σε άλλο μήκος κύματος: «Και εμείς στο σπίτι μας προτιμάμε το 1+1, είναι πολύ πρακτικά. Δεν θα ήθελα να ξέρω αν γινόταν κάτι τέτοιο -που δεν πρόκειται να γίνει- τι θα γίνει με τη γυναίκα μου εάν γυρίσω σπίτι».
Και πρόσθεσε: «Δεν θα μπορούσε η κυβέρνηση να παρέμβει στο πώς οι εταιρείες προωθούν τα προϊόντα τους ούτε και στον τρόπο που επιλέγουν οι καταναλωτές να αγοράζουν προϊόντα. Αλίμονο εάν απαγορεύαμε έναν τρόπο πώλησης προϊόντων».
Φυσικά, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος αρνήθηκε (ΣΚΑΪ) ότι με την παραπάνω δήλωσή του άδειασε τον υπουργό υποστηρίζοντας ότι για όλα φταίνε «οι τίτλοι που πουλάνε» και πως όλα έχουν να κάνουν με τους ελέγχους στις 1+1 προσφορές, στους οποίους πάντως ούτε ο Κώστας Σκρέκας αναφέρθηκε ούτε ο Παύλος Μαρινάκης.
Και πρόσθεσε: «Κατ’ αρχάς και ο Υπουργός, ο κ. Σκρέκας, στην πραγματικότητα είπε αυτό το οποίο απάντησα και εγώ χθες στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και είναι αυτό που ισχύει. Δεν υπάρχει θέμα κατάργησης προσφορών 1+1 ή οποιασδήποτε άλλης προσφοράς. Ούτως ή άλλως δεν είμαστε και στον πολιτικό χώρο εμείς, που θα καταργούσαμε, θα αφαιρούσαμε από τα καταστήματα τη δυνατότητα να κάνουν με ένα τρόπο μια προσφορά. Εμείς τι κάνουμε; Εμείς αυτό το οποίο κάνουμε είναι να ελέγχουμε την αγορά, αν οι προσφορές είναι πραγματικές προσφορές – εν προκειμένω η 1+1 – και δεν είναι παραπλανητικές. Και θα σας πω ένα απλό παράδειγμα: 1+1 αποσμητικό δώρο. Μάλιστα. Όταν η τιμή μονάδας έχει 4,20 ευρώ και το 1+1 έχει 7 ευρώ, αυτό δεν είναι 1+1».
Και εκτίμησε ότι «ίσως παρεξηγήθηκαν αυτά που είπε ο Υπουργός, δεν ερμηνεύτηκαν σωστά», αλλά «δεν έχει σημασία, σημασία έχει τι ισχύει».
Είχε προηγηθεί η ανάρτηση του Στέφανου Κασσελάκη που σχολίασε την πρόθεση του αρμόδιου υπουργείου να βάλει περιορισμούς στις προσφορές τύπου 1+1 στα προϊόντα των σουπερμάρκετ.Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία επισημαίνει ότι η κυβέρνηση υποτιμά τη νοημοσύνη των πολιτών και πως ο μόνος τρόπος για να περιοριστεί η αισχοκέρδεια είναι οι έλεγχοι.
«Με έναν τρόπο θα έπρεπε να παρέμβει η κυβέρνηση στα σουπερμάρκετ: Έλεγχοι. Έλεγχοι σοβαροί, συστηματικοί, με στόχο τη μείωση των τιμών», ανέφερε ο Στέφανος Κασσελάκης και σημειώνει: «Αντί γι’ αυτό τι κάνει; Παρεμβαίνει στο… μάρκετινγκ και καταργεί τις προσφορές 1+1 στα σουπερμάρκετ, με το πρόσχημα ότι οι πολίτες στοκάρουν προϊόντα!».
Κυβέρνηση χαμένη στη μετάφραση
Έτσι λοιπόν, στην εποχή των «pass» και με την ακρίβεια να οδηγεί τους καταναλωτές σε κάθε λογής προσφορές για να βγει ο μήνας ήχησε μάλλον άσχημα στα αυτιά των πολιτών η αρχική σκέψη του υπουργείου Ανάπτυξης να επιβληθεί «κόφτης» στις προωθητικές ενέργειες μέσω ορισμού ανώτατου ποσοστού όγκου αλλά και αξίας του προϊόντος.
Ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό ΣΚΑΪ, δήλωσε πως «αυτή η πρακτική των σουπερμάρκετ έχει ως αποτέλεσμα ένας πολίτης να στοκάρει με προϊόντα. Αντί να πάρει ένα σαμπουάν που χρειάζεται, αναγκάζεται να πάρει 1+1 για να το πάρει σε προσφορά ενώ χρειάζεται μόνο ένα. Τελικά αυτό δεν βοηθάει στο να έχουμε μία σταθερά χαμηλή τιμή στα προϊόντα».
Δεν υπάρχει θέμα κατάργησης προσφορών 1+1
Δεν πέρασαν 24 ώρες από τη δήλωση του αρμόδιου υπουργού και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Παύλος Μαρινάκης, όταν ρωτήθηκε στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών σχετικά κινήθηκε σε άλλο μήκος κύματος: «Και εμείς στο σπίτι μας προτιμάμε το 1+1, είναι πολύ πρακτικά. Δεν θα ήθελα να ξέρω αν γινόταν κάτι τέτοιο -που δεν πρόκειται να γίνει- τι θα γίνει με τη γυναίκα μου εάν γυρίσω σπίτι».
Και πρόσθεσε: «Δεν θα μπορούσε η κυβέρνηση να παρέμβει στο πώς οι εταιρείες προωθούν τα προϊόντα τους ούτε και στον τρόπο που επιλέγουν οι καταναλωτές να αγοράζουν προϊόντα. Αλίμονο εάν απαγορεύαμε έναν τρόπο πώλησης προϊόντων».
Φυσικά, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος αρνήθηκε (ΣΚΑΪ) ότι με την παραπάνω δήλωσή του άδειασε τον υπουργό υποστηρίζοντας ότι για όλα φταίνε «οι τίτλοι που πουλάνε» και πως όλα έχουν να κάνουν με τους ελέγχους στις 1+1 προσφορές, στους οποίους πάντως ούτε ο Κώστας Σκρέκας αναφέρθηκε ούτε ο Παύλος Μαρινάκης.
Και πρόσθεσε: «Κατ’ αρχάς και ο Υπουργός, ο κ. Σκρέκας, στην πραγματικότητα είπε αυτό το οποίο απάντησα και εγώ χθες στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και είναι αυτό που ισχύει. Δεν υπάρχει θέμα κατάργησης προσφορών 1+1 ή οποιασδήποτε άλλης προσφοράς. Ούτως ή άλλως δεν είμαστε και στον πολιτικό χώρο εμείς, που θα καταργούσαμε, θα αφαιρούσαμε από τα καταστήματα τη δυνατότητα να κάνουν με ένα τρόπο μια προσφορά. Εμείς τι κάνουμε; Εμείς αυτό το οποίο κάνουμε είναι να ελέγχουμε την αγορά, αν οι προσφορές είναι πραγματικές προσφορές – εν προκειμένω η 1+1 – και δεν είναι παραπλανητικές. Και θα σας πω ένα απλό παράδειγμα: 1+1 αποσμητικό δώρο. Μάλιστα. Όταν η τιμή μονάδας έχει 4,20 ευρώ και το 1+1 έχει 7 ευρώ, αυτό δεν είναι 1+1».
Και εκτίμησε ότι «ίσως παρεξηγήθηκαν αυτά που είπε ο Υπουργός, δεν ερμηνεύτηκαν σωστά», αλλά «δεν έχει σημασία, σημασία έχει τι ισχύει».
Είχε προηγηθεί η ανάρτηση του Στέφανου Κασσελάκη που σχολίασε την πρόθεση του αρμόδιου υπουργείου να βάλει περιορισμούς στις προσφορές τύπου 1+1 στα προϊόντα των σουπερμάρκετ.Ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία επισημαίνει ότι η κυβέρνηση υποτιμά τη νοημοσύνη των πολιτών και πως ο μόνος τρόπος για να περιοριστεί η αισχοκέρδεια είναι οι έλεγχοι.
«Με έναν τρόπο θα έπρεπε να παρέμβει η κυβέρνηση στα σουπερμάρκετ: Έλεγχοι. Έλεγχοι σοβαροί, συστηματικοί, με στόχο τη μείωση των τιμών», ανέφερε ο Στέφανος Κασσελάκης και σημειώνει: «Αντί γι’ αυτό τι κάνει; Παρεμβαίνει στο… μάρκετινγκ και καταργεί τις προσφορές 1+1 στα σουπερμάρκετ, με το πρόσχημα ότι οι πολίτες στοκάρουν προϊόντα!».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα