Τρίτη 8 Οκτωβρίου 2024

Τα πάνω κάτω στα σχολεία έφερε η κατάργηση των σχολικών επιτροπών - Οικονομική ασφυξία ακόμη για τα βασικά

Στα σχολεία εκτός από τα προβλήματα που έχει φέρει η απόφαση για συγχωνεύσεις τάξεων και επακόλουθες καταργήσεις τμημάτων, καταγράφεται και γενικευμένη γκρίνια και δυσαρέσκεια για την υποχρηματοδότηση και την οικονομική ασφυξία που έχει επέλθει από την κατάργηση των σχολικών επιτροπών.
Θέση για τα όσα συμβαίνουν στα πολύπαθα σχολεία με τον οικονομικό κλοιό να σφίγγει κάθε μέρα όλο και πιο σφιχτά στερώντας κονδύλια ακόμη και για τα βασικά από την απρόσκοπτη λειτουργία του σχολείου παίρνει και η ΔΟΕ ζητώντας από το Υπουργείο Παιδείας να πάρει θέση.
Όπως καταγγέλει η ΔΟΕ «Σε καθεστώς οικονομικής ασφυξίας και αδυναμίας κάλυψης άμεσων και καθημερινών αναγκών τους βρίσκονται χιλιάδες σχολικές μονάδες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Η κυβέρνηση της Ν.Δ., με νόμο του ΥΠ.ΕΣ. (Κεραμέως) το 2023, κατήργησε τις σχολικές επιτροπές σε Δήμους με κάτω από 100 σχολικές μονάδες. Η κάλυψη των πάγιων αναγκών των σχολικών μονάδων πέρασε απευθείας στους Δήμους, στο πλαίσιο της γενικής οικονομικής διαχείρισης, ενώ για τρέχουσες ανάγκες ορίστηκε, με εγκύκλιο του ΥΠ.ΕΣ., πάγια προκαταβολή στο πόσο των 500€. Μετά τη συνεχή υποχρηματοδότηση της δημόσιας εκπαίδευσης στον κρατικό προϋπολογισμό και την πολιτική επιλογή της απόσυρσης των ευθυνών της κυβέρνησης από τη στήριξη της δημόσιας εκπαίδευσης από τη μία και τη μεταφορά της ευθύνης των λειτουργικών δαπανών, συντήρησης κλπ. στον οποιονδήποτε από την άλλη, δίνεται τώρα και η χαριστική βολή οδηγώντας σε αδιέξοδο χιλιάδες σχολικές μονάδες! Από την καταληκτική ημερομηνία που είχαν οι διευθυντές/τριες να επιστρέψουν τα χρήματα, που υπήρχαν στα ταμεία τους, και έπειτα, έχει διαμορφωθεί μια τραγική κατάσταση, που καταδεικνύει ότι το περίφημο «επιτελικό κράτος» είναι ένα «πουκάμισο αδειανό», όταν πρόκειται να ικανοποιήσει τις ανάγκες των πλατιών κοινωνικοοικονομικών στρωμάτων.»
Τα όσα παραδείγματα επικαλείται η ΔΟΕ καταδεικνύουν την ζοφερή καθημερινότητα στη λειτουργία των σχολείων «Η πάγια προκαταβολή των 500€ δεν έχει καταβληθεί σε όλους τους Δήμους. Σε πολλές περιπτώσεις υπάρχει απαγόρευση να αξιοποιείται για κωδικούς που υπάγονται στην κεντρική διαχείριση των Δήμων (π.χ. χαρτί φωτοτυπίας), ενώ ορισμένοι Δήμοι αναγκάζουν τα σχολεία να αγοράζουν ακόμα και τα ξενόγλωσσα βιβλία με αυτό το ποσό. Πολλοί Διευθυντές/ντριες αναγκάζονται να βάζουν χρήματα από την τσέπη τους, προκειμένου να υπάρξουν τα στοιχειώδη για τη λειτουργία των σχολείων. Εμφανίζεται το φαινόμενο της «ανταλλακτικής οικονομίας» μεταξύ των σχολικών μονάδων, για παράδειγμα σε είδη υγιεινής και καθαριότητας!!!Σε πολλές περιπτώσεις, η διαβόητη «σχολική λίστα», πέρα από το καθιερωμένο χαρτί φωτοτυπικού, εμπλουτίστηκε και με κάθε λογής υλικά καθαριότητας κλπ. !Δεν υπάρχει καμία ενημέρωση για το πλαίσιο της διαχείρισης από το Υπουργείο Εσωτερικών και ταυτόχρονα οι υπάλληλοι των Δήμων είναι στο σκοτάδι του νέου επιτελικού μπάχαλου της κυβέρνησης της Ν.Δ.!»
Καταλήγοντας οι εκπαιδευτικοί ζητούν αναστολή της εφαρμογής του νόμου και την επανέναρξη λειτουργίας των σχολικών επιτροπών με παράλληλη διαβούλευση για δημιουργία ενός λειτουργικού και άμεσα εφαρμόσιμου μοντέλου πριν την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς (2025-2026), να αυξηθεί άμεσα η κρατική χρηματοδότηση για τα σχολεία, να υπάρξει σαφές θεσμικό πλαίσιο και διαδικασίες, που θα εξασφαλίζουν ότι θα καλύπτεται έγκαιρα το σύνολο των αναγκών των σχολικών μονάδων, να εξασφαλιστούν από το κράτος άμεσα, όλες οι βασικές λειτουργικές δαπάνες των σχολικών μονάδων (π.χ. πετρέλαιο, ρεύμα, νερό, τηλέφωνο) και τέλος να υπάρξει άμεσα πρόγραμμα επισκευών σχολικών κτιρίων και αγοράς νέου εξοπλισμού και υλικοτεχνικής υποδομής με βάση τις πραγματικές ανάγκες των σχολείων.
Υπενθυμίζεται ότι εξαρχής οι Σύλλογοι Γονέων διαμαρτύρονται για την κατάργηση των σχολικών επιτροπών κάνοντας λόγο για ένα ακόμα βήμα για την επιβολή της πολιτικής της ιδιωτικοποίησης της Δημόσιας Εκπαίδευσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα