
Μετά από… χρονοκαθυστέρηση και αφότου επαγγελματικοί φορείς και άλλοι επέμεναν εδώ και χρόνια στην υιοθέτηση ευνοϊκότερων ρυθμίσεων με περισσότερες δόσεις, το οικονομικό επιτελείο κατανόησε το μείζον πρόβλημα, που ούτως ή άλλως απεικονίζεται στα επίσημα στοιχεία της εφορίας.
Με μικρή ρευστότητα και την πάγια ρύθμιση να περιορίζεται σε έως 24 δόσεις για τρέχουσες οφειλές, φορολογούμενοι και επιχειρήσεις αδυνατούσαν να φανούν συνεπείς και να αποπληρώσουν τις υποχρεώσεις τους. Αυτό είχε ως συνέπεια τα χρέη προς την εφορία να έχουν ξεπεράσει τα 110 δισ. ευρώ, εκ των οποίων μόλις 3,6 δισ. βρίσκονται σε ρύθμιση, ενώ ίδια «μαύρη» εικόνα προκύπτει και στον ΕΦΚΑ. Η εξέλιξη των χρεών προς το βασικό ασφαλιστικό φορέα είναι εφιαλτική, καθώς το πρώτο τρίμηνο του 2025 κατέγραψαν νέα αύξηση και διαμορφώθηκαν σε 49,73 δισ. ευρώ
Υπό το πρίσμα, το οικονομικό επιτελείο εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να αλλάξει το πλαίσιο για τη ρύθμιση χρεών. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας «Τα Νέα», σχεδιάζεται επέκταση των σημερινών πάγιων ρυθμίσεων (24/48 δόσεις) σε 48 και 72 δόσεις, αλλά και επανενεργοποίηση των 120 δόσεων για όσους είχαν ενταχθεί σε προηγούμενες ρυθμίσεις αλλά τις έχασαν.
Ειδικότερα:
- Έως 120 δόσεις για χρέη έως 10.000 ευρώ.
- Έως 72 δόσεις για οφειλές από 10.000 έως 15.000 ευρώ.
Εφορία: «Παγώνουν» για ακόμα μία διετία τα επιτόκια για εκπρόθεσμες οφειλές
Πριν από περίπου ένα μήνα, το οικονομικό επιτελείου ανακοίνωσε ότι παραμένει αμετάβλητο για ακόμα μια διετία το επιτόκιο με το οποίο επιβαρύνονται οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς την Εφορία.
Έτσι, τα επιτόκια εκπρόθεσμης καταβολής φόρων και τελών θα παραμείνουν αμετάβλητα στο 8,76% τον χρόνο (0,73% το μήνα), ενώ «παγωμένο» στο 6% το χρόνο (0,50% για κάθε μήνα καθυστέρησης) παραμένει το επιτόκιο για την επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθέντων φόρων.
Υπενθυμίζεται ότι το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, έχει «παγώσει» έως τον Μάρτιο του 2026 και τα επιτόκια που βαρύνουν τις πάγιες ρυθμίσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα