![]() |
Νέες αντιδράσεις προκαλούν τον τρόπο που οι Τούρκοι αντιμετωπίζουν την Αγία Σοφιά , μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς. Αυτή τη φορά, φωτογραφία που κάνει τον γύρο του διαδικτύου δείχνει μέσα στον Ναό γερανοφόρο φορτηγό, και σε μικρή απόσταση και δεύτερο βαρύ αυτοκίνητο. Το Τουρκικό Υπουργείο Πολιτισμού, πάντως, υποστηρίζει πως έχουν ληφθεί όλα τα απαραίτητα μέτρα με σεβασμό στο μνημείο.
Φωτογραφίες και βίντεο που δείχνουν μεγάλα φορτηγά, τα οποία ζυγίζουν μέχρι και 45 τόνους, να κινούνται μέσα στην Αγία Σοφία, προκαλούν προβληματισμό για τη στατικότητα του μνημείου. Η Γενική Διεύθυνση Ιδρυμάτων του Τουρκικού Υπουργείου Πολιτισμού, κάνει λόγο για ελεγχόμενη προσπάθεια αποκατάστασης του μνημείου, με βάση επιστημονικές εκθέσεις και στατιστικές αναλύσεις.
«Τοποθετήσαμε πάνω στο δάπεδο, τσόχα και μετά άμμο, ώστε να κατανέμεται το φορτίο», αναφέρει ο Τούρκος καθηγητής, Αχμέτ Γκιουλέτς, Μέλος της Επιστημονικής Επιτροπής για την Αγία Σοφία.
Ερωτηθείς από δημοσιογράφο σχετικά με το εάν τα μαρμάρινα δάπεδα κινδυνεύουν να υποστούν ζημιά, ο καθηγητής απαντά ότι «Όχι, δεν θα υποστή ζημιά. Για αυτό το λόγο κάναμε πολλούς υπολογισμούς και ενώ κανονικά το μάρμαρο, θα μπορούσε να αντέξει ένα φορτίο 30 τόνων, σύμφωνα με τα δεδομένα μας, το βάρος που ασκούν τις μηχανές μας είναι 6 τόνοι».
Παρόλο που το όχημα φαίνεται να έχει τοποθετηθεί πάνω σε προσωρινές προστατευτικές πλάκες, η θέα ενός τόσο βαρέος μηχανήματος πάνω στο μαρμάρινο δάπεδο, εγείρει εύλογες ανησυχίες, για πιθανές φθορές.
Όπως αποκάλυψε ο καθηγητής Αχμέτ Γκιουλέτς, για την ύπαρξη γερανών, μέσα στο ιστορικό μνημείο, υπήρχε διαφωνία ανάμεσα στα μέλη της επιστημονικής επιτροπής.
«Φυσικά, στην αρχή υπήρξαν αντιρρήσεις, όλοι αντιταχθήκαμε, αλλά όταν καταλάβαμε ότι ήταν απαραίτητο, αναγκαστήκαμε να το κάνουμε. Αν υπήρχε πιο εύκολος τρόπος, που τον είχαμε εφαρμόσει», σημειώνει.
Σύμφωνα με την Επιστημονική Επιτροπή, η οποία πραγματοποιεί εργασίες για την αντισεισμική ασφάλεια του μνημείου: Από την είσοδο της δυτικής αυλής μέχρι την είσοδο της κύριας αίθουσας προσευχής, κατασκευάστηκε πολυστρωματικό πλαίσιο από προκατασκευασμένα στοιχεία και ξύλινα στηρίγματα πάνω σε μεταλλική πλατφόρμα, σύμφωνα με τις στατικές μελέτες. Με αυτόν τον τρόπο προστατεύτηκαν τα μαρμάρινα δάπεδα και δημιουργήθηκε ταυτόχρονα ασφαλής διαδρομή για τα οχήματα.
Οι εργασίες στο πλαίσιο αναστήλωσης του μνημείου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα