Ένα τραγικό τροχαίο δυστύχημα τον περασμένο Νοέμβριο στην Τριφυλία στοίχισε τη ζωή τριών 15χρονων μαθητών. Η απώλειά τους συγκλόνισε το πανελλήνιο αλλά και την τοπική κοινωνία για ένα διαρκές κι όμως αθέατο έγκλημα στους ελληνικούς δρόμους:
Ανήλικοι ή νέοι άνθρωποι, πολλές φορές δίχως δίπλωμα και χωρίς καμία προφύλαξη (κράνος ή ζώνη), οδηγούν μηχανάκια ή και αυτοκίνητα, στερούμενοι οδηγικής παιδείας και έχοντας άγνοια κινδύνου. Σύμφωνα άλλωστε με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία της Αστυνομίας, στη Μεσσηνία σε σύνολο 61 τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων (μέχρι και το τέλος του περασμένου Νοεμβρίου), οι 3 από τους εμπλεκόμενους οδηγούς ήταν μέχρι 20 χρόνων, 35 ήταν από 21 έως 50 χρόνων
και στις υπόλοιπες 23 περιπτώσεις ο οδηγός ήταν άνω των 50.
ΚΥΡΙΑ ΑΙΤΙΑ Η ΚΑΚΗ ΟΔΗΓΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
Στα ψιλά δεν περνάει επίσης και το γεγονός ότι οι έρευνες στις προαναφερόμενες υποθέσεις από την Τροχαία κατέληξαν ότι στις 23 από αυτές το τροχαίο συνέβη εξαιτίας αμέλειας του οδηγού, ο οποίος δεν υπολόγισε σωστά το δρόμο, την κατάσταση του αυτοκινήτου του ή και τις δυνατότητές του. Μάλιστα σε 16 από αυτές τις υποθέσεις οι οδηγοί των οχημάτων είχαν πιει αλκοόλ, λιγότερο ή περισσότερο.
Οπως λοιπόν τονίζει μιλώντας στην "Ε" αστυνόμος Α' Κώστας Νικολετζέας, το τροχαίο ατύχημα αφορά όλους μας και κυρίως τον οδηγό ή τον πεζό οι οποίοι δεν πρόσεχαν στο δρόμο. Οφείλεται στην οδήγηση χωρίς κράνος ή ζώνη ή στο λάθος κράνος, αλλά και στο μοιραίο λάθος που κάνουν πολλοί γονείς και αφήνουν τα παιδιά τους να οδηγούν χωρίς δίπλωμα, ενώ όσες φορές και αν τους πάρει η Τροχαία το μηχανάκι, οι ίδιοι οι γονείς ή οι παππούδες θα παρακαλέσουν το διοικητή ώστε να επιστραφεί.
Η ΦΕΤΙΝΗ ΜΕΙΩΣΗ ΔΕΝ ΚΑΘΗΣΥΧΑΖΕΙ
Και παρόλο που φέτος τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν μια σαφή μείωση τουλάχιστον στα θανατηφόρα τροχαία (12 συνολικά για όλο το χρόνο), ο κ. Νικολετζέας επιμένει στην πρόληψη. Γι' αυτό εξηγεί ότι στην Τροχαία Καλαμάτας έχουν μια ομάδα που σε συνεργασία με σχολεία ενημερώνει τους μαθητές, μέσα από εγκεκριμένες ομιλίες από το υπουργεία Παιδείας και Προστασίας του Πολίτη. Σε ερώτηση αν αυτό αρκεί, αλλά και μήπως η αστυνόμευση δεν είναι όσο αυστηρή θα 'πρεπε, απαντά ότι συνεργεία της Τροχαίας βγαίνουν καθημερινά έστω κι αν δεν τα βλέπουμε. Ειδικά σε ό,τι αφορά το θεσμό της παράβασης της εβδομάδας, που γίνεται πανελλαδικά με στοχευμένους ελέγχους για τις επικίνδυνες παραβάσεις, βγαίνουν περιπολίες μέσα στην Καλαμάτα, αλλά και εκτός.
Οσο για τις προσκλήσεις που δέχονται από τα σχολεία, απαντά πως θα ήταν επ' ωφελεία όλης της κοινωνίας να γίνονταν πιο συχνά τέτοιες εκδηλώσεις και σε όλη τη διάρκεια του χρόνου, ενώ ιδιαίτερη βαρύτητα έδωσε σε ένα γενικότερο σχέδιο επιμόρφωσης εκπαιδευτικών και οικογένειας.
ΤΙ ΛΕΝΕ ΤΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ
Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία της Αστυνομίας, την περσινή χρονιά 23 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της Μεσσηνίας σε 21 θανατηφόρα τροχαία - ενώ 24 άνθρωποι σκοτώθηκαν στους μεσσηνιακούς δρόμους το 2016 σε σύνολο 20 θανατηφόρων.
Φέτος σκοτώθηκαν 14 άνθρωποι σε 12 θανατηφόρα τροχαία.
Για να σχηματίσουμε μια συνολικότερη εικόνα για τα δύο προηγούμενα έτη σημειώνουμε ότι πέρυσι συνέβησαν στο νομό συνολικά 110 τροχαία ατυχήματα και δυστυχήματα: 21 θανατηφόρα με 23 νεκρούς, 8 με βαρύ τραυματισμό ισάριθμων ατόμων και 81 με ελαφρύ τραυματισμό 114 ατόμων. Ισάριθμα τροχαία δυστυχήματα και ατυχήματα συνέβησαν και το 2016, και συγκεκριμένα: 20 θανατηφόρα με 24 νεκρούς, 5 με βαρύ τραυματισμό ισάριθμων ατόμων και 86 με ελαφρύ τραυματισμό 126 ατόμων.
Ο ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
Οπως επισημαίνει και ο διοικητής Τροχαίας Καλαμάτας, ο σημαντικότερος παράγοντας σε ένα τροχαίο είμαστε εμείς οι ίδιοι (κατά 90%), που από αμέλεια ή και με γνώση κινδύνου άλλες φορές, οδηγούμε επιπόλαια και επιθετικά, αντί να υιοθετήσουμε έναν αμυντικό τρόπο οδήγησης, να συντηρούμε το αυτοκίνητό μας σωστά και να πηγαίνουμε με τη σωστή ταχύτητα, ανάλογα με το δρόμο όπου κινούμαστε.
Ιδιαίτερη αναφορά ο κ. Νικολετζέας κάνει στην οικογένεια και το σχολείο γιατί, όπως λέει, στις ενημερώσεις στα σχολεία από την Τροχαία τα παιδιά ανταποκρίνονται, θέλουν να μάθουν. Προσθέτει βέβαια ότι θα πρέπει να ανησυχεί και την οικογένεια το ότι ένα μηχανάκι στα χέρια ενός ανήλικου, με δεδομένο τον ενθουσιασμό της ηλικίας του, είναι ένα φονικό εργαλείο. Και οι γονείς θα πρέπει να το συνειδητοποιήσουν αυτό, καταλήγει ο ίδιος. eleftheriaonline
Η ΕΡΓΟΓΡΑΦΙΑ ΤΟΥ ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΚΑΡΥΔΗ
-
ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ Δ. ΛΥΡΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ.
Τον αείμνηστο βαλυραίο Αθανάσιο Καρύδη, είχα επισκεφτεί 2 φορές στη
Θεσσαλονίκη, φωτογράφισα από το αρχειακό του ...
Πριν από 29 δευτερόλεπτα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα