Τους τελευταίους μήνες είμαστε μάρτυρες μιας ανερμάτιστης πολιτικής του υπουργείου Υποδομών σε ό,τι αφορά την κατασκευή οδικών έργων σημαντικών για τη Δυτική Ελλάδα και τη Μεσσηνία. Ο λόγος για το Πάτρα- Πύργος, Πύργος - Καλό Νερό, Καλό Νερό - Τσακώνα.
Ο αρμόδιος υπουργός, Κ. Αχ. Καραμανλής, έχει προβεί σε δεκάδες δηλώσεις, χωρίς να μπορεί κάποιος να καταλάβει τι προσπαθεί να πετύχει, αφού αλλάζοντας τους όρους του διαγωνισμού είναι βέβαιο ότι μόνο από τις ενστάσεις των εταιρειών που συμμετείχαν το έργο πάει πίσω για κάποια χρόνια. Αφήστε που εδώ και καιρό δεν ακούμε τίποτα για τα Πύργος- Καλό Νερό και Καλό Νερό- Τσακώνα.
Από τις στήλες της "Εφημερίδας των Συντακτών", ο δημοσιογράφος Γιώργος Σταματόπουλος με τρεις παρεμβάσεις του καταγράφει με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο το όλο πρόβλημα.
Πρώτη παρέμβαση: "Επέμενε ο φίλος: να φύγουμε όσο πιο νωρίς γίνεται, να μη μας βρει η νύχτα φεύγοντας από την Πάτρα. Είναι «σκοτώστρα» ο δρόμος ως τον Πύργο. Πού να
χαμπαριάσω ελόγου μου -ήξερα και τη «μανία» του φίλου με την τάξη και τον προγραμματισμό, είχα και πολλά χρόνια να κάνω αυτή τη διαδρομή και απλώς ζούσα στον κόσμο μου. Κάτι η αδιαφορία μου, κάτι μερικές έκτακτες μικροκαθυστερήσεις πριν από την αναχώρηση, μας βρήκε τελικά η νύχτα μόλις περάσαμε την Πάτρα.
Φτάσαμε στον Πύργο με την ψυχή στο στόμα, κατατρομαγμένοι και εξαντλημένοι. Καθίσαμε στην όμορφη πλατεία να πιούμε κάτι ώστε να έλθει η ψυχή στη θέση της. Είπαμε σε φίλους ντόπιους τι συμβαίνει και αυτοί απλώς χαμογέλασαν -αλλά με μια πίκρα στο χαμόγελό τους...
Εκτός που αποτελεί αίσχος αυτός ο δρόμος, είναι και πρόξενος δυστυχημάτων -πολλές ζωές έχει καταπιεί. Τα έργα βελτίωσής του οφείλουν να γίνουν, χθες κιόλας. Είναι ντροπή για τον υλικοτεχνικό πολιτισμό μας".
Δεύτερη παρέμβαση: "Ο υπουργός, λοιπόν, αυτάρεσκα και χωρίς επιχειρήματα, δηλώνει ότι με τις οκτώ εργολαβίες [οι τρεις είναι ακόμη «ορφανές»] ο αυτοκινητόδρομος δε θα είναι έτοιμος εγκαίρως, ότι δηλαδή αυτή η κατάτμηση του έργου θα δημιουργήσει προβλήματα και δε θα παραδοθεί εγκαίρως. Πώς έφτασε σε αυτό το αυθαίρετο συμπέρασμα ο κ. Καραμανλής, ο θεός κι η ψυχή του [ή οι πιθανές δεσμεύσεις του]. Η στάση του είναι απαράδεκτη.
Σημειώνεται και το εξής: Με τους νυν εργολάβους δεν προβλέπεται καταβολή διοδίων και επίσης το κάθε χιλιόμετρο θα στοιχίσει τέσσερα εκατομμύρια ευρώ, ενώ η Ολυμπία Οδός, που ολοκλήρωσε την Κορίνθου - Πατρών και αναμένεται να φτιάξει και την Πατρών - Πύργου, είχε εισπράξει δεκατρία εκατομμύρια το χιλιόμετρο [κι ένα σωρό διόδια]".
Τρίτη παρέμβαση: "Επιστολή (την οποία κοινοποιεί, αν δεν έχει ήδη κοινοποιηθεί στον Έλληνα πρωθυπουργό) προς τον υπουργό Υποδομών Κώστα Καραμανλή υπογράφει ο κ. Πρόδρομος Εμφιετζόγλου, πρόεδρος του Ομίλου Εταιρειών Μηχανικής, μίας από τις πέντε που έχουν υπογράψει (σε σύνολο οκτώ) σύμβαση με το Δημόσιο με σκοπό την κατασκευή μέρους της εθνικής οδού Πατρών – Πύργου, αλλά ο υπουργός αρνείται να τηρήσει τις συμβατικές του υποχρεώσεις, διότι ο ίδιος επιθυμεί το όλο έργο να το αναλάβει μία και μόνο κοινοπραξία, έξω από τις οκτώ!
Έχει ενδιαφέρον ο προσωπικός τόνος της επιστολής, στην οποία- μεταξύ άλλων- αναφέρεται:
«Καλά, είσαι υπουργός Υποδομών και δεν ξέρεις ότι έχουν υπογραφεί πέντε συμβάσεις και όχι μία; (σ.σ. ο υπουργός είχε πει στη Βουλή ότι μόνο ένας εργολάβος έχει υπογράψει τη σύμβαση). Δεν ξέρεις ότι η ιταλική εταιρεία, που δεν υπάρχει, εκτελεί δύο από τις πέντε; Και ποιος, κύριε, σου έδωσε το δικαίωμα να με προσβάλλεις τόσο ανέντιμα ενώπιον του ελληνικού Κοινοβουλίου; Και άσχετος και ανίκανος και ψεύτης και θρασύδειλος».
Εκτός από τα «κοσμητικά» επίθετα ακολουθούν και ερωτήσεις, εξόχως διαφωτιστικές και αποκαλυπτικές:
α) Γιατί δεν πληρώνεις την προκαταβολή; Με ποιο δικαίωμα παρανομείς και δεν τηρείς τις συμβατικές υποχρεώσεις σου;
β) Γιατί δεν πληρώνεις τις εκτελεσθείσες εργασίες εδώ και πέντε μήνες; Οι λογαριασμοί βρίσκονται στο γραφείο σου εδώ και είκοσι μέρες (η επιστολή έχει ημερομηνία 3/12/2019). Γιατί, για να ισχυριστείς στην κ. Vestager (επίτροπος Ανταγωνισμού) ότι «δεν κάνουν τίποτα – απορροφήσεις σχεδόν μηδέν»;!!!
γ) Και γιατί, τέλος πάντων θέλεις, να ακυρώσεις πέντε συμβάσεις, να πληρώσεις αποζημιώσεις για πέντε και όχι για μία σύμβαση και να δώσεις το έργο στους νταβατζήδες με όχι πολύ «εξωφρενικό ποσό»; Ποιος ο λόγος; Μήπως έχεις δέσμευση; Μήπως θέλουν αντάλλαγμα, γιατί δεν έκαναν την αύξηση στα διόδια; Και ακούσαμε ότι θέλεις να δώσεις στους νταβατζήδες και 350 εκατ. ευρώ για να μη μπαζώνουν οι αυτοκινητόδρομοι. Δηλαδή δε φτάνει που δεν τα έκαναν και δεν τιμωρήθηκαν, θα τους ξαναπληρώσεις! Κουφό δεν ακούγεται;
Και τέλος πάντων, ποιος είσαι, κύριε, που θίγεις την τιμή και την υπόληψή μου; Εγώ αγωνίστηκα 60 χρόνια. Έχτισα εκατοντάδες έργα στην Ελλάδα και το εξωτερικό, βοήθησα την πατρίδα όποτε μου το ζήτησε. Πολέμησα εδώ και σαράντα χρόνια, κόντρα στη διαπλοκή και τη διαφθορά, τους νταβατζήδες που κάνουν καρτέλ για να παίρνουν τα έργα με 5-7% και να κλέβουν δισεκατομμύρια από το Ελληνικό Δημόσιο. Εσύ τι είσαι, κύριε; Τι έκανες; Ένα κομπλεξικό εμμονικό άτομο, που φέρεις ένα ιστορικό όνομα που δεν αντέχεις να σηκώσεις. Και βέβαια, θα σε μηνύσουμε και θα σε ξεσκεπάσουμε. Σαμποτάρεις το έργο και χωρίς αιδώ κατηγορείς άλλους για το έγκλημα που διαπράττεις.
Και τι νομίζεις επιτέλους; Επειδή σου δώσανε ένα υπουργείο – μόνο και μόνο επειδή σε λένε Καραμανλή – ότι μπορείς να κάνεις ό,τι θέλεις; Υπάρχουν νόμοι, κύριε…»".
Αντώνης Πετρόγιαννης tharros
Ο Αριστοτέλης είχε την Αθηναϊκήν Ιθαγένειαν;;;30/10/2024 Μιχαήλ Στρατουδάκης
-
Όσοι έχουν ακούσει αρκετά και έχουν διδαχθεί για τον Μέγαν Φιλόσοφον
Αριστοτέλην φυσικόν είναι να απαντήσουν καταφατικώς. Ότι ο Αριστοτέλης που
μεγαλούρ...
Πριν από 53 δευτερόλεπτα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα