Την εφαρμογή της συγκεκριμένης Υπουργικής Απόφασης αναμένουν εδώ και καιρό πάρα πολλοί κατασκευαστές τρέιλερ και τροχόσπιτων καθώς με την αυτόνομη άδεια κυκλοφορίας που θα αποκτήσουν τα παραπάνω οχήματα θα μπορούν να ρυμουλκούνται από όλα τα αυτοκίνητα που πληρούν τις προδιαγραφές και όχι μόνο από ένα συγκεκριμένο όχημα.
Επίσης με την εφαρμογή της νομοθεσία για αυτόνομη άδεια και πινακίδες κυκλοφορίας στα τρέιλερ και τροχόσπιτα θα μπει ένα τέλος στις επικίνδυνες ιδιοκατασκευές που συναντούν πολλοί οδηγοί στο δρόμο και δη στο εθνικό οδικό δίκτυο που είναι πολύ εύκολο να προκαλέσουν ατύχημα...
Από τις 18 Οκτωβρίου θα πρέπει λοιπόν οι οδηγοί να ξεχάσουν ότι γνώριζαν για τα ρυμουλκά καθώς θα πρέπει να προμηθευτούν μία ακόμη άδεια κυκλοφορίας αλλά και πινακίδες κυκλοφορίας για το τρέιλερ μεταφοράς του σκάφους τους ή της μπαγκαζιέρας τους ή του τροχόσπιτού τους.
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr έχει ήδη προμηθευτεί τις ειδικές πινακίδες και άδειες κυκλοφορίας και μένουν μόνο κάποιες μικρές νομικές λεπτομέρειες να διευθετηθούν ώστε να εφαρμοστεί ο νέος νόμος. Πάντως στελέχη από την αγορά των τρέιλερ και τροχόσπιτων εκτιμούν ότι είναι πολύ πιθανό το Υπουργείο να μην προλάβει να έχει διευθετήσει τα νομικά κενά στη νέα νομοθεσία έως τις 18 Οκτωβρίου και να δοθεί μια μικρή παράταση στην εφαρμογή του νέου νόμου. Από την άλλη μεριά όμως τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών εκτιμούν ότι ο νέος νόμος θα εφαρμοστεί κανονικά από τα μέσα του Οκτωβρίου…
Η Υπουργική Απόφαση που είχε δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης τον Μάρτιο του 2021 με εφαρμογή από τις 18 Οκτωβρίου 2021 όριζε ότι:
«Άρθρο 1
Σκοπός – Πεδίο εφαρμογής
Στην παρούσα απόφαση καθορίζονται ειδικότερα θέματα σχετικά με τη χορήγηση αδειών κυκλοφορίας και πινακίδων οχημάτων κατηγορίας Ο, προϋποθέσεις για την έλξη τους από μηχανοκίνητα οχήματα των κατηγοριών Μ και Ν και λοιποί όροι για τη θέση αυτών σε κυκλοφορία.
Άρθρο 2
Ορισμοί
1.Για την εφαρμογή του παρόντος άρθρου ισχύουν οι ορισμοί του άρθρου 3 του π.δ. 77/1998 (Α’ 71), του άρθρου 2 του Κανονισμού (ΕΕ) υπ’ αρ. 1230/2012 της Επιτροπής της 12ης Δεκεμβρίου 2012 και της υπ’ αρ. 80255/4693/19 υπουργικής απόφασης (Β’ 61).
2.Επιπροσθέτως για τους σκοπούς της παρούσας απόφασης ισχύουν οι ορισμοί:
α) «όχημα»: οχήματα των κατηγοριών Μ1, Μ2, Μ3 και Ν1, Ν2, Ν3 και τα υπ’ αυτών ρυμουλκούμενα και ημιρυμουλκούμενα των κατηγοριών Ο1, Ο2, Ο3 και Ο4, όπως η ονοματολογία των κατηγοριών αυτών ορίζεται στο Παράρτημα IΙ «Ορισμός κατηγοριών και τύπων οχημάτων» της υπ’ αρ. 29949/1841/2009 κοινής υπουργικής απόφασης (Β’ 2112) και του άρθρου 4 του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/858.
β) «Έλκον όχημα»: Όχημα κατηγορίας Μ ή Ν που διαθέτει διάταξη για την προσάρτηση ρυμουλκούμενων ή ημιρυμουλκούμενων οχημάτων.
γ) «Ελκόμενο όχημα»: Όχημα κατηγορίας Ο (ρυμουλκούμενο και ημιρυμουλκούμενο).
δ) «Ρυμουλκό»: το μηχανοκίνητο όχημα που χρησιμοποιείται μόνο για την έλξη άλλων οχημάτων (ελκυστήρας).
ε) «Μεταχειρισμένο όχημα»: το ήδη κυκλοφορούν όχημα στη χώρα μας και το ανάριθμο μεταχειρισμένο εισαγωγής όχημα.
στ) «Μέγιστη Αποδεκτή Μάζα Φορτωμένου Οχήματος σε ετοιμότητα κυκλοφορίας (ΜΑΜΦΟ)»: η μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα έμφορτου οχήματος σε ετοιμότητα κυκλοφορίας στο κράτος μέλος ταξινόμησης.
ζ) «Μέγιστη Αποδεκτή Μάζα Φορτωμένου Συνδυασμού σε ετοιμότητα κυκλοφορίας (ΜΑΜΦΣ)»: η μέγιστη επιτρεπόμενη μάζα φορτωμένου συνδυασμού οχημάτων σε ετοιμότητα κυκλοφορίας στο κράτος μέλος ταξινόμησης.
η) «Μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο επί της πλάκας επικαθίσεως (ΦΠR)»: το μέγιστο αποδεκτό στατικό κατακόρυφο φορτίο στο σημείο ζεύξης έλκοντος οχήματος.
θ) «Μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο στον πείρο του ημιρυμουλκουμένου (ΦΠρ)»: το μέγιστο αποδεκτό στατικό κατακόρυφο φορτίο στον πείρο του ημιρυμουλκουμένου.
Άρθρο 3
Έκδοση αδειών κυκλοφορίας οχημάτων κατηγορίας Ο
1.Για τα οχήματα των κατηγοριών Ο εκδίδεται άδεια κυκλοφορίας και χορηγούνται πινακίδες με αριθμό κυκλοφορίας διαφορετικό από αυτό του έλκοντος οχήματος και τίθενται σε κυκλοφορία ως ανεξάρτητα οχήματα. Στον αριθμό κυκλοφορίας των οχημάτων αυτών προτάσσεται:
α) το διακριτικό γράμμα «Ρ» για τα οχήματα Δημόσιας Χρήσης και
β) συνδυασμός δύο χαρακτήρων με αρχικό το διακριτικό γράμμα «Τ» για τα λοιπά.
2.Για τη μορφή και τα στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας των οχημάτων κατηγορίας Ο εφαρμόζεται η υπό στοιχεία Α-33824/2683/04 υπουργική απόφαση (Β’ 1514). Ο προσδιορισμός των απαραίτητων τεχνικών στοιχείων για την έκδοση άδειας κυκλοφορίας των οχημάτων αυτών είναι δυνατός μέσω των εξής δικαιολογητικών:
α) για καινούργια οχήματα:
αα) δελτίου κοινοποίησης της έγκρισης τύπου ΕΚ και πιστοποιητικού συμμόρφωσης ή
ββ) δελτίου κοινοποίησης της έγκρισης τύπου ΕΚ μικρών σειρών και πιστοποιητικού συμμόρφωσης ή
γγ) δελτίου κοινοποίησης εθνικής έγκρισης τύπου μικρών σειρών, και πιστοποιητικού συμμόρφωσης ή πρωτότυπης υπογεγραμμένης δήλωσης συμμόρφωσης του κατασκευαστή ή
δδ) πιστοποιητικού μεμονωμένης έγκρισης, σύμφωνα με την υπ’ αρ. 29949/1841/29.11.2009 κοινή υπουργική απόφαση (Β’ 2112), με την οποία ενσωματώθηκε στην Ελληνική Νομοθεσία η Οδηγία 2007/46/ΕΚ, την υπ’ αρ. 5299/406/2012 υπουργική απόφαση «Καθορισμός διαδικασιών και εναλλακτικών απαιτήσεων για την έκδοση έγκρισης ΕΚ τύπου, έγκρισης ΕΚ τύπου μικρών σειρών, εθνικής έγκρισης τύπου μικρών σειρών και μεμονωμένης έγκρισης οχημάτων σύμφωνα με την 29949/1841/09 κοινή υπουργική απόφαση» (Β’ 2840) και του άρθρου 4 του Κανονισμού (ΕΕ) 2018/858.
β) για μεταχειρισμένα οχήματα:
αα) άδειας κυκλοφορίας του οχήματος, σύμφωνα με την υπ’ αρ. 13700/78 υπουργική απόφαση (Β’ 401) ή ββ) ειδικού σημειώματος ρυμούλκησης, το οποίο έχει εκδοθεί σύμφωνα με Κεφάλαιο Γ’ της υπ’ αρ. 16823/1978 υπουργικής απόφασης (Β’ 524) ή/και την αντίστοιχη δήλωση μηχανικού που είχε εκπονηθεί σύμφωνα με την υπ’ αρ. 23780/1978 υπουργική απόφαση (Β’ 642), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
Με το σημείωμα ρυμούλκησης συνυποβάλλονται:
1.i) τουλάχιστον τρεις έγχρωμες φωτογραφίες του οχήματος σε έντυπη και ψηφιακή μορφή, ούτως ώστε στις δυο από αυτές να φαίνεται ευκρινώς η οπίσθια όψη του (φώτα, θέση πινακίδας κυκλοφορίας), η πλάγια και η εμπρόσθια όψη του (διάταξη σύνδεσης με το ρυμουλκό όχημα) και στην τρίτη ο χαραγμένος αριθμός αναγνώρισης (αριθμός πλαισίου) ή/και το πινακίδιο του κατασκευαστή (αν υπάρχει),
2.ii) αποτύπωμα του αριθμού πλαισίου του οχήματος στην περίπτωση που αυτός δύναται να αποτυπωθεί (π.χ. είναι εγχάρακτος ή ανάγλυφος).
Στην περίπτωση μη εύρεσης της αρχικής δήλωσης του μηχανικού, βάσει της οποίας εκδόθηκε το ειδικό σημείωμα ρυμούλκησης του οχήματος, συντάσσεται νέα δήλωση μηχανικού σύμφωνα με την υπ’ αρ. 23780/1978 υπουργική απόφαση (Β’ 642), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει και υποβάλλεται είτε ηλεκτρονικά και ψηφιακά υπογεγραμμένη, σύμφωνα με το άρθρο 14 του ν. 2672/1998 (Α’ 290), του π.δ. 150/2001 (Α’ 125) και του Κανονισμού (ΕΕ) 910/2014 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, της 23ης Ιουλίου 2014, είτε αυτοπροσώπως στην αρμόδια Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας της χώρας.
3.Για τα μεταχειρισμένα οχήματα ειδικής χρήσης – ειδικού σκοπού, απαιτείται, επιπλέον των κατά περίπτωση της παρ. 2.β δικαιολογητικών, η έγκριση ταξινόμησης, εφόσον αυτή έχει εκδοθεί, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην υπ’ αρ. 3763/111/2015 υπουργική απόφαση (Β’ 1163). Διαφορετικά εφαρμογή έχουν οι διατάξεις της υπ’ αρ. 80255/4693/19 υπουργική απόφαση (Β’ 61).
4.Σε περίπτωση διαπίστωσης, κατά την έκδοση άδειας κυκλοφορίας μεταχειρισμένων οχημάτων των κατηγοριών Ο1 και Ο2 που διαθέτουν ειδικό σημείωμα ρυμούλκησης, ότι με τον ίδιο αριθμό αναγνώρισης (αριθμό πλαισίου) έχει ήδη εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας άλλου οχήματος, τότε ο ενδιαφερόμενος απευθύνεται σε μηχανικό που αναφέρεται στην παρ. 1 της υπ’ αρ. 23780/1978 υπουργικής απόφασης (Β’ 642), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει, ο οποίος ελέγχει το ρυμουλκούμενο και χαράσσει νέο αριθμό πλαισίου σε αυτό υπό τις κάτωθι προϋποθέσεις:
α) Ελέγχει αν τα τεχνικά στοιχεία του ρυμουλκούμενου στο οποίο πρόκειται να χαράξει τον νέο αριθμό πλαισίου ταυτίζονται με αυτά που αναγράφονται είτε στην εν ισχύι υπεύθυνη δήλωση μηχανικού είτε στο σημείωμα ρυμούλκησης, και αν δεν ταυτίζονται συντάσσει νέα δήλωση, σύμφωνα με την υπ’ αρ. 23780/1978 υπουργική απόφαση(Β’ 642), όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
β) Διαγράφει τον υπάρχοντα αριθμό πλαισίου απ’ όπου αυτός αναγράφεται (επί του πλαισίου ή επί πινακιδίου).
γ) Χαράσσει νέο αριθμό πλαισίου, ο οποίος αποτελείται από δύο μέρη. Το πρώτο μέρος είναι 2ψήφιος αριθμός που αντιστοιχεί στον κωδικό της Υπηρεσίας Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας που θα εκδώσει την άδεια κυκλοφορίας του ρυμουλκουμένου. Το δεύτερο μέρος είναι ο αριθμός πρωτοκόλλου που έλαβε από την Υπηρεσία η αίτηση του ενδιαφερομένου για την έκδοση άδειας κυκλοφορίας του ρυμουλκούμενου (δύναται να περιλαμβάνει γράμματα και αριθμούς και οπωσδήποτε την ημερομηνία πρωτοκόλλησης της αίτησης). Τα δύο μέρη διαχωρίζονται μεταξύ τους με αστερίσκο.
δ) Στην περίπτωση ύπαρξης πινακιδίου στο οποίο:
αα) πλην του αριθμού πλαισίου, τα λοιπά τεχνικά στοιχεία επί αυτού ταυτίζονται με αυτά της αρχικής δήλωσης του μηχανικού, τότε το πινακίδιο δεν αφαιρείται,
ββ) πλην του αριθμού πλαισίου, τα λοιπά τεχνικά στοιχεία επί αυτού δεν ταυτίζονται με αυτά της αρχικής δήλωσης του μηχανικού, τότε ο μηχανικός το αφαιρεί, και προσαρτά νέο πινακίδιο στο οποίο αναγράφεται ο νέος αριθμός πλαισίου του ρυμουλκούμενου καθώς και τα λοιπά τεχνικά στοιχεία, σύμφωνα με την υπό στοιχεία ΣΤ/29852/1977 υπουργική απόφαση (Β’ 1288).
Στην περίπτωση μη ύπαρξης πινακιδίου, τότε ο μηχανικός προσαρτά στο ρυμουλκούμενο πινακίδιο με το νέο αριθμό πλαισίου και τα λοιπά τεχνικά στοιχεία, σύμφωνα με την υπό στοιχεία ΣΤ/29852/1977 υπουργική απόφαση (Β’ 1288).
ε) Συντάσσει συμπληρωματική υπεύθυνη δήλωση στην οποία:
αα) καταγράφει τα στοιχεία του ρυμουλκούμενου, τον παλαιό και το νέο αριθμό πλαισίου με αναφορά της θέσης χάραξής του,
ββ) αποτυπώνει το νέο αριθμό πλαισίου που χάραξε,
γγ) δηλώνει ότι έλεγξε αυτό και το βρήκε τεχνικά άρτιο και κατάλληλο για κυκλοφορία και ότι πληροί τους όρους της ασφαλούς από πάσης απόψεως κυκλοφορίας, όπως καθορίζονται από τις σχετικές διατάξεις του ΚΟΚ».
5.Για την χορήγηση αδειών κυκλοφορίας των οχημάτων κατηγορίας Ο συντάσσεται, κατόπιν ελέγχου των προσκομιζόμενων δικαιολογητικών, από την Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας, ειδικό απογραφικό δελτίο ελκόμενου οχήματος στο ηλεκτρονικό μητρώο οχημάτων. Τα απογραφικά δελτία εκδίδονται κατ’ αναλογία με τα απογραφικά δελτία φορτηγών αυτοκινήτων.
6.Για την απόδειξη της νόμιμης κυριότητας ή κατοχής των οχημάτων κατηγορίας Ο κατά την έκδοση άδειας κυκλοφορίας, υποβάλλονται:
α) Για τα εισαγόμενα από το εξωτερικό οχήματα:
αα) Πιστοποιητικό Ταξινόμησης.
ββ) Ξένη άδεια κυκλοφορίας, εφόσον έχει εκδοθεί τέτοια.
γγ) Τιμολόγιο ή απόδειξη λιανικής πώλησης στα οποία αναγράφεται ο αριθμός πλαισίου του οχήματος (εφόσον το πιστοποιητικό ταξινόμησης δεν έχει εκδοθεί στο όνομα του προσώπου στο οποίο θα εκδοθεί η άδεια κυκλοφορίας).
β) Για τα κατασκευαζόμενα στην Ελλάδα οχήματα:
αα) Πιστοποιητικό Ταξινόμησης.
ββ) Τιμολόγιο ή απόδειξη λιανικής πώλησης στα οποία αναγράφεται ο αριθμός πλαισίου του οχήματος.
γ) Για τα ήδη κυκλοφορούντα στην Ελλάδα οχήματα:
αα) Προηγούμενη άδεια κυκλοφορίας ή ειδικό σημείωμα ρυμούλκησης σύμφωνα με την υπ’ αρ. 16823/78 υπουργική απόφαση (Β’ 642), εφόσον δεν έχει εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας.
ββ) Τιμολόγιο ή απόδειξη λιανικής πώλησης ή ιδιωτικό συμφωνητικό πώλησης ή δικαιολογητικά με τα οποία αποδεικνύεται δωρεά, γονική παροχή, κληρονομιά κ.λπ., στα οποία αναγράφεται ο αριθμός πλαισίου του οχήματος (εφόσον η προηγούμενη άδεια κυκλοφορίας ή το ειδικό σημείωμα ρυμούλκησης δεν έχουν εκδοθεί στο όνομα του προσώπου στο οποίο θα εκδοθεί η άδεια κυκλοφορίας).
Άρθρο 4
Πινακίδες οχημάτων κατηγορίας Ο
1.Tα οχήματα κατηγορίας Ο Δημόσιας Χρήσης (Δ.Χ.) φέρουν πινακίδες σύμφωνα με το άρθρο 6 της υπ’ αρ. 4700/330/2004 υπουργικής απόφασης (Β’ 192).
2.Tα οχήματα κατηγορίας Ο εκτός των Δ.Χ., φέρουν πινακίδες με συνδυασμό ανά δύο (2) του γράμματος Τ και των δεκατεσσάρων (14) γραμμάτων: Α, Β, Ε, Ζ, Η, Ι,Κ, Μ, Ν, Ο, Ρ, Τ, Υ και Χ, που είναι κοινά στην ελληνική και λατινική αλφάβητο και ενός αριθμού από το 10000 έως τον αριθμό 99999 σύμφωνα με το Παράρτημα.
3.Οι τεχνικές προδιαγραφές του υλικού της μεταλλικής κατασκευής, του αντανακλαστικού υλικού, ο χρωματισμός, το ανάγλυφο κείμενο και οι λοιπές κατασκευαστικές λεπτομέρειες των πινακίδων κυκλοφορίας των ρυμουλκούμενων οχημάτων είναι ίδιες με τις προδιαγραφές των κοινών πινακίδων.
Άρθρο 5
Έλξη οχημάτων κατηγορίας Ο
1.Επιτρέπεται η έλξη οχημάτων κατηγορίας Ο από οχήματα των κατηγοριών Μ και Ν και η κυκλοφορία τους ως συνδυασμός οχημάτων εφόσον πληρούνται οι κάτωθι όροι:
α) Τα οχήματα που συγκροτούν τον συνδυασμό είναι εφοδιασμένα με άδεια κυκλοφορίας.
β) Επιβατικά οχήματα κατηγορίας Μ1, λεωφορεία των κατηγοριών Μ2 και Μ3 και ελαφρά φορτηγά οχήματα κατηγορίας Ν1 έλκουν μόνο ρυμουλκούμενα, των υποκατηγοριών Ο1 και Ο2.
γ) Φορτηγά οχήματα των κατηγοριών Ν2 και Ν3 έλκουν μόνο ρυμουλκούμενα, όλων των υποκατηγοριών Ο.
δ) Ρυμουλκά οχήματα (ελκυστήρες) κατηγορίας Ν2 και Ν3 μπορούν να έλκουν μόνο ημιρυμουλκούμενα των υποκατηγοριών Ο2, Ο3 και Ο4.
ε) Αναφορικά με την τροχοπέδηση των οχημάτων κατηγορίας Ο καθώς και των συνδυασμών οχημάτων ισχύουν τα αναφερόμενα στα άρθρα 56 και 57 του ν. 2696/1999 (Α’ 57) (Κύρωση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας) αντίστοιχα.
2.Προκειμένου να επιτραπεί η κυκλοφορία των κατά τα ανωτέρω δημιουργούμενων συνδυασμών οχημάτων πρέπει να πληρούνται οι κάτωθι τεχνικές προϋποθέσεις:
α) Για ρυμουλκούμενα οχήματα: η μέγιστη τεχνικώς αποδεκτή μάζα έλξης (ΤΜ) που αναγράφεται στα πεδία (Ο.1) και (Ο.2) της άδειας κυκλοφορίας του έλκοντος οχήματος, είναι μεγαλύτερη ή ίση της ΜΑΜΦΟ του ρυμουλκούμενου οχήματος, η οποία αναγράφεται στο πεδίο (F.2) της άδειας κυκλοφορίας του.
ΤΜέλκον ≥ ΜΑΜΦΟελκόμενο για ρυμουλκούμενα οχήματα
Επιπροσθέτως, ισχύουν τα παρακάτω κατά περίπτωση:
αα) Για προσάρτηση ρυμουλκουμένων κατηγορίας Ο1 χωρίς σύστημα πέδησης, πεδίο (Ο.2) της άδειας κυκλοφορίας του, σε οχήματα των κατηγοριών Μ1 και Ν1, το ήμισυ της μάζας σε τάξη πορείας του έλκοντος οχήματος (ΑR), πεδίο (G) της άδειας κυκλοφορίας για τα Ν1, είναι μεγαλύτερο ή τουλάχιστον ίσο με τη ΜΑΜΦΟ του ρυμουλκουμένου.
0,5* AR ≥ ΜΑΜΦΟελκόμενο για Ο1 χωρίς πέδηση σε Μ1, Ν1
ββ) Για προσάρτηση ρυμουλκουμένων των κατηγοριών Ο1 με σύστημα πέδησης και Ο2 σε οχήματα των κατηγοριών Μ1 και Ν1, η ΜΑΜΦΟ του έλκοντος οχήματος, πεδίο (F.2) της άδειας κυκλοφορίας, είναι μεγαλύτερη ή ίση της ΜΑΜΦΟ του ρυμουλκουμένου, πεδίο (F.2) της άδειας κυκλοφορίας αυτού.
ΜΑΜΦΟέλκον ≥ ΜΑΜΦΟελκόμενο για Ο1 με πέδηση και Ο2 σε Μ1, Ν1
γγ) Για προσάρτηση ρυμουλκουμένων των κατηγοριών Ο1 με σύστημα πέδησης και Ο2 σε οχήματα παντός εδάφους των κατηγοριών Μ1G και Ν1G, η ΜΑΜΦΟ του έλκοντος οχήματος, πεδίο (F.2) της άδειας κυκλοφορίας, είναι μεγαλύτερη ή ίση του 1,5 πλάσιου της ΜΑΜΦΟ του ρυμουλκούμενου, πεδίο (F.2) της άδειας κυκλοφορίας αυτού.
ΜΑΜΦΟέλκον ≥ 1,5*ΜΑΜΦΟελκόμενο για Ο1 με πέδηση και Ο2 σε Μ1G, Ν1G
β) Για ημιρυμουλκούμενα οχήματα: η μέγιστη τεχνικώς αποδεκτή μάζα έλξης (ΤΜ) που αναγράφεται στο πεδίο (Ο.1) της άδειας κυκλοφορίας του ρυμουλκού συν το μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο επί της πλάκας επικαθίσεως (ΦΠR), το οποίο αναγράφεται στο πεδίο (18) της άδειας κυκλοφορίας του, είναι μεγαλύτερο ή ίσο της ΜΑΜΦΟ του ημιρυμουλκούμενου οχήματος, η οποία αναγράφεται στο πεδίο (F.2) της άδειας κυκλοφορίας του.
ΤΜρυμουλκό + ΦΠR ≥ ΜΑΜΦΟημιρυμουλκούμενο για ημιρυμουλκούμενα οχήματα
γ) Το Μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο επί της πλάκας επικαθίσεως του ρυμουλκού οχήματος (ΦΠR), το οποίο και αναγράφεται στο πεδίο (18) της άδειας κυκλοφορίας του είναι μεγαλύτερο ή τουλάχιστον ίσο προς το μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο στον πείρο του ημιρυμουλκουμένου (ΦΠρ), το οποίο και αναγράφεται στο πεδίο (18) της άδειας κυκλοφορίας του τελευταίου.
ΦΠR ≥ ΦΠρ για αρθρωτά οχήματα
δ) Η Μέγιστη Αποδεκτή Μάζα Φορτωμένου Συνδυασμού σε ετοιμότητα κυκλοφορίας (ΜΑΜΦΣ), η οποία και αναγράφεται στο πεδίο (F.3) της άδειας κυκλοφορίας του έλκοντος οχήματος, είναι μικρότερη ή τουλάχιστον ίση προς τη Μέγιστη τεχνικώς αποδεκτή μάζα φορτίου του συνδυασμού (MC).
ΜΑΜΦΣ ≥ MC για συνδυασμούς οχημάτων
ε) Η Μέγιστη επιτρεπόμενη ρυμουλκούμενη μάζα (ER) δεν επιτρέπεται να ξεπερνά τις τιμές (Ο.1) και (Ο.2) που αναγράφονται στο έντυπο της άδειας κυκλοφορίας για τα οχήματα των κατηγοριών Μ και Ν.
στ) Αναφορικά με τη διάταξη σύνδεσης ισχύουν τα κάτωθι:
αα) Η όλη διάταξη συνδέσεων του ελκομένου μετά του έλκοντος οχήματος είναι επαρκούς αντοχής.
ββ) Οι σύνδεσμοι διαθέτουν μηχανισμό που εξασφαλίζει τη σύνδεση είτε αυτόματα είτε με κατάλληλο ευχερή χειρισμό ώστε να αποκλείεται η αθέλητη αποσύνδεση.
γγ) Η σύνδεση μεταξύ ελκομένου και έλκοντος γίνεται είτε με σύστημα ράβδων που σχηματίζουν σταθερό ισοσκελές τρίγωνο με τον πλησιέστερο προς το έλκον όχημα άξονα του ελκομένου είτε με άλλο σύστημα που εξασφαλίζει απαραίτητα σύνδεση άκαμπτη, κατά την οριζόντια έννοια, με τον πλησιέστερο προς το έλκον όχημα άξονα του ελκομένου.
δδ) Ειδικά για τις περιπτώσεις οχημάτων των κατηγοριών Μ1 και Ν1 η διάταξη σύνδεσης αποσπάται όταν κατά την κυκλοφορία τους δεν προσαρτάται σε αυτά ρυμουλκούμενο όχημα.
3.Τα στοιχεία που αναγράφονται στην άδεια κυκλοφορίας οχημάτων των κατηγοριών Μ, Ν και Ο του παρόντος και αφορούν στον έλεγχο πλήρωσης των προϋποθέσεων δημιουργίας συνδυασμών οχημάτων αναλύονται κατωτέρω.
3.1 Έλκοντα οχήματα
α) Μέγιστη τεχνικώς αποδεκτή μάζα έμφορτου οχήματος (M): αναγράφεται στο πεδίο (F.1) της άδειας κυκλοφορίας και λαμβάνεται:
– για καινούργια οχήματα, από την έγκριση τύπου του οχήματος ή το πιστοποιητικό συμμόρφωσης,
– για μεταχειρισμένα οχήματα, κατά προτεραιότητα από:
αα) το πινακίδιο του κατασκευαστή που είναι σταθερά επικολλημένο επί του οχήματος ή
ββ) τη βεβαίωση του κατασκευαστή ή του επίσημου εισαγωγέα του οχήματος στη χώρα μας ή γγ) την προηγούμενη άδεια κυκλοφορίας του οχήματος ή
δδ) ειδικά για τα ήδη κυκλοφορούντα στη χώρα μας οχήματα, για τα οποία η τιμή της (Μ) είχε καθοριστεί με εφαρμογή πρότερων διατάξεων, κατ’ εξαίρεση δύναται να διατηρηθεί η τιμή αυτή, όπως αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας τους.
β) Μέγιστη τεχνικώς αποδεκτή μάζα φορτίου του συνδυασμού (MC): δεν αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας του οχήματος, απαιτείται ωστόσο για τον έλεγχο πλήρωσης της προϋπόθεσης της παρ. 2.β ανωτέρω και λαμβάνεται:
αα) για καινούργια οχήματα, από την έγκριση τύπου του οχήματος ή το πιστοποιητικό συμμόρφωσης αυτού,
ββ) για μεταχειρισμένα οχήματα, από βεβαίωση του κατασκευαστή ή του επίσημου εισαγωγέα του οχήματος στη χώρα μας. Στην περίπτωση που είναι αδύνατη η εύρεση της τιμής (MC) από τα παραπάνω, αυτή υπολογίζεται από την εξίσωση: MC = 3,83*HR, όπου HR το μέγιστο φορτίο του κινητήριου άξονα ή του συστήματος κινητηρίων αξόνων του έλκοντος σε kp.
γ) Μέγιστη τεχνικώς αποδεκτή μάζα έλξης (TM) με ή χωρίς σύστημα πέδησης: αναγράφεται στα πεδία (Ο.1) και (Ο.2) αντίστοιχα της άδειας κυκλοφορίας και λαμβάνεται:
αα) για καινούργια οχήματα από την έγκριση τύπου του οχήματος ή το πιστοποιητικό συμμόρφωσης αυτού.
ββ) για μεταχειρισμένα οχήματα, κατά προτεραιότητα από:
1.i) βεβαίωση του κατασκευαστή ή του επίσημου εισαγωγέα του οχήματος στη χώρα ή
2.ii) την προηγούμενη άδεια κυκλοφορίας του οχήματος
γγ) για την περίπτωση οχημάτων που η εύρεση του TM με σύστημα πέδησης είναι αδύνατη, αυτό υπολογίζεται από την εξίσωση TM=MC-M.
δ) Μάζα σε τάξη πορείας (ΑR): αναγράφεται στο πεδίο (G) της άδειας κυκλοφορίας όλων των οχημάτων εκτός της κατηγορίας Μ1 και λαμβάνεται:
– για καινούργια οχήματα, από την έγκριση τύπου ή το πιστοποιητικό συμμόρφωσης του οχήματος,
– για μεταχειρισμένα οχήματα, από τη ζύγιση του οχήματος έτοιμου προς κυκλοφορία. Η μάζα αυτή αντιστοιχεί στη μάζα του οχήματος με τη δεξαμενή (-ές) πλήρη(-εις) τουλάχιστον κατά το 90% της χωρητικότητάς της (τους), συμπεριλαμβανομένης της μάζας του οδηγού, του καυσίμου και των υγρών, στο οποίο έχει τοποθετηθεί ο βασικός εξοπλισμός σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή και εφόσον έχουν τοποθετηθεί, η μάζα του αμαξώματος, του θαλάμου επιβατών, της ζεύξης και του εφεδρικού τροχού (των εφεδρικών τροχών), καθώς και των εργαλείων.
ε) Μέγιστη Αποδεκτή Μάζα Φορτωμένου Οχήματος σε ετοιμότητα κυκλοφορίας (ΜΑΜΦΟ): αναγράφεται στο πεδίο (F.2) της άδειας κυκλοφορίας και λαμβάνεται η μικρότερη μεταξύ των τιμών της Μέγιστης τεχνικά αποδεκτής μάζας έμφορτου οχήματος (M), στο πεδίο (F.1) της άδειας κυκλοφορίας και
αα) των 3,5 τόνων για φορτηγά οχήματα κατηγορίας Ν1 ή
ββ) των μεγίστων ορίων φορτίσεων που προβλέπονται στο π.δ. 1161/1977 ή στο π.δ. 77/1998, για οχήματα των κατηγοριών Ν2 και Ν3.
στ) Μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο επί της πλάκας του ρυμουλκού (ΦΠR): αναγράφεται στο πεδίο (18) της άδειας κυκλοφορίας και λαμβάνεται από την εξίσωση ΦΠR = ΜΑΜΦΟ-AR.
ζ) Ωφέλιμη μάζα φορτηγού (ΩR): αναγράφεται στο πεδίο (19) της άδειας κυκλοφορίας και λαμβάνεται από την εξίσωση ΩR= ΜΑΜΦΟ-AR.
η) Μέγιστη αποδεκτή μάζα φορτωμένου συνδυασμού οχήματος (ΜΑΜΦΣ): αναγράφεται στο πεδίο (F.3) της άδειας κυκλοφορίας και λαμβάνεται η μικρότερη μεταξύ των τιμών της MC και των μεγίστων ορίων φορτίσεων που προβλέπονται στο π.δ. 1161/1977 ή στο π.δ. 77/1998, για κάθε συνδυασμό οχημάτων.
θ) Μέγιστη επιτρεπόμενη ρυμουλκούμενη μάζα (ER): δεν αναγράφεται στην άδεια κυκλοφορίας και καθορίζει τη μέγιστη μάζα ελκόμενου οχήματος που επιτρέπεται να ρυμουλκεί το εκάστοτε έλκον και λαμβάνεται από την εξίσωση: ΕR = ΜΑΜΦΣ-ΜΑΜΦΟ.
3.2 Ελκόμενα οχήματα
α) Μέγιστη τεχνικώς αποδεκτή μάζα έμφορτου οχήματος (M): αναγράφεται στο πεδίο (F.1) της άδειας κυκλοφορίας και λαμβάνεται:
– για καινούργια οχήματα, από την έγκριση τύπου ή το πιστοποιητικό συμμόρφωσης του οχήματος,
– για μεταχειρισμένα οχήματα, κατά προτεραιότητα από:
αα) το πινακίδιο του κατασκευαστή που είναι σταθερά επικολλημένο επί του οχήματος ή
ββ) τη βεβαίωση του κατασκευαστή ή του επίσημου εισαγωγέα του οχήματος στη χώρα ή
γγ) την προηγούμενη άδεια κυκλοφορίας του οχήματος ή
δδ) το ειδικό σημείωμα ρυμούλκησης για τα ρυμουλκούμενα οχήματα των κατηγοριών Ο1 και Ο2 που έχουν ταξινομηθεί στη χώρα μας και δεν έχει εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας ή
εε) τεχνική μελέτη αντοχής του φορέα η οποία συντάσσεται σύμφωνα με το κεφάλαιο Δ της ΣΤ- κανονιστικής απόφασης 29900/1977 (Β’ 1318) προκειμένου για οχήματα που στερούνται του τεχνικού αυτού στοιχείου ή έχουν υποστεί μετατροπές, κατά τα διαλαμβανόμενα στην υπ’ αρ. 13700/1978 υπουργική απόφαση (Β’ 401).
β) Μάζα σε τάξη πορείας (ΑR): αναγράφεται στο πεδίο (G) της άδειας κυκλοφορίας και λαμβάνεται:
– για καινούργια οχήματα, από την έγκριση τύπου ή το πιστοποιητικό συμμόρφωσης του οχήματος,
– για μεταχειρισμένα οχήματα, μετά από ζύγιση του οχήματος έτοιμου προς κυκλοφορία. Η μάζα αυτή αντιστοιχεί στη μάζα του οχήματος συμπεριλαμβανομένων του καυσίμου και των υγρών, στο οποίο έχει τοποθετηθεί ο βασικός εξοπλισμός σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή και, εφόσον έχουν τοποθετηθεί, η μάζα του αμαξώματος, πρόσθετης ζεύξης (πρόσθετων ζεύξεων) και του εφεδρικού τροχού (των εφεδρικών τροχών), καθώς και των εργαλείων.
γ) Μέγιστη Αποδεκτή Μάζα Φορτωμένου Οχήματος σε ετοιμότητα κυκλοφορίας (ΜΑΜΦΟ): αναγράφεται στο πεδίο (F.2) της άδειας κυκλοφορίας και λαμβάνεται η μικρότερη μεταξύ των τιμών της Μέγιστης τεχνικά αποδεκτής μάζας έμφορτου οχήματος (M) και
αα) των 0,75 τόνων για οχήματα κατηγορίας Ο1,
ββ) των 3,5 τόνων για οχήματα κατηγορίας Ο2,
γγ) των μεγίστων ορίων φορτίσεων που προβλέπονται στο π.δ. 1161/1977 ή π.δ. 77/1998 για οχήματα κατηγοριών Ο3 και Ο4.
δ) Ωφέλιμη μάζα (Ωρ): αναγράφεται στο πεδίο (19) της άδειας κυκλοφορίας και λαμβάνεται από την εξίσωση Ωρ= ΜΑΜΦΟ – AR.
ε) Μέγιστο επιτρεπόμενο φορτίο στον πείρο του ημιρυμουλκουμένου (ΦΠρ): αναγράφεται στο πεδίο (18) της άδειας κυκλοφορίας και λαμβάνεται από τεχνική μελέτη υπολογισμού των επιπτώσεων του φορτίου του ημιρυμουλκουμένου στη θέση του πείρου ζεύξης και επί των αξόνων του οχήματος, η οποία και κατατίθεται στην Υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών. Ως φορτίο για την εκτέλεση των υπολογισμών λαμβάνεται η ωφέλιμη μάζα του ημιρυμουλκουμένου, όπως αυτή ορίζεται στο σημείο (δ) ανωτέρω.
Άρθρο 6
Θέση σε κυκλοφορία οχημάτων κατηγορίας Ο για μεταφορά εμπορευμάτων από ΦΔΧ και ΦΙΧ
1.Η θέση σε κυκλοφορία οχημάτων κατηγορίας Ο για μεταφορά εμπορευμάτων από φορτηγά Δημόσιας (ΦΔΧ) ή Ιδιωτικής Χρήσης (ΦΙΧ) είναι δυνατή εφόσον βρίσκεται ή τίθεται σε κυκλοφορία, στο όνομα του κατόχου του ελκόμενου οχήματος, έλκον όχημα κατάλληλο για την έλξη του. Η κυκλοφορία του έλκοντος χωρίς το ελκόμενο επιτρέπεται.
2.Για τη θέση σε κυκλοφορία ανεξάρτητων ελκόμενων οχημάτων Ιδιωτικής Χρήσης (ΙΧ) εφαρμόζονται οι διατάξεις του ν.δ. 49/1968 (Α’ 294), όπως κωδικοποιήθηκε με το β.δ. 281/1973 (Α’ 84) και της υπ’ αρ. Α2/29542/5347/1991 υπουργικής απόφασης (Β’ 707). Στο έντυπο της άδειας κυκλοφορίας του ελκόμενου οχήματος, στη θέση των παρατηρήσεων, αναγράφεται ο αριθμός κυκλοφορίας του έλκοντος οχήματος βάσει του οποίου τέθηκε σε κυκλοφορία. Οι άδειες κυκλοφορίας των ελκόμενων οχημάτων επανεκδίδονται σε περίπτωση αντικατάστασης του έλκοντος οχήματος βάσει του οποίου έχουν τεθεί σε κυκλοφορία.
3.Είναι δυνατή η έλξη οποιουδήποτε ελκόμενου οχήματος για το οποίο έχει εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας από έλκον ΔΧ στο πλαίσιο της εκτέλεσης μεταφοράς για λογαριασμό τρίτων και εφόσον πληρούνται οι τεχνικές προϋποθέσεις για την έλξη.
4.Η παρ. 7 του κεφ. E της υπ’ αρ. Α2/29542/5347/1991 υπουργικής απόφασης (Β’ 707) αντικαθίσταται ως εξής:
«7. Επιτρέπεται η προσάρτηση ρυμουλκούμενου οχήματος σε ΦΙΧ αυτοκίνητο εφόσον το επάγγελμα ή η επιχείρηση του προσώπου, την οποία το ΦΙΧ αυτοκίνητο εξυπηρετεί, απαιτεί τη χρήση των ρυμουλκούμενου αυτού και εφόσον πληρούνται οι τεχνικές προϋποθέσεις για την έλξη. Για το ρυμουλκούμενο που προσαρτάται εκδίδεται άδεια ανεξάρτητου ρυμουλκούμενου οχήματος».
5.Η παρ. 8 του κεφ. Ε της υπ’ αρ. Α2/29542/5347/1991 υπουργικής απόφασης (Β’ 707) αντικαθίσταται ως εξής:
«8.α. Επιτρέπεται η κυκλοφορία συνδυασμών οχημάτων ΙΧ εφόσον: α) για τα ρυμουλκούμενα έχουν εκδοθεί άδειες κυκλοφορίας σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας, β) ο κάτοχος των αδειών κυκλοφορίας των δύο οχημάτων είναι ίδιος και γ) πληρούνται οι τεχνικές προϋποθέσεις για την έλξη.
Ειδικά για την περίπτωση επιχειρήσεων που ασχολούνται με δραστηριότητες φύλαξης και στάθμευσης σκαφών αναψυχής/λέμβων επιτρέπεται η έλξη ρυμουλκουμένων μεταφοράς σκαφών αναψυχής/λέμβων διαφορετικού κατόχου, με το ΦΙΧ της επιχείρησης με σκοπό την καθέλκυση και ανέλκυση των σκαφών/λέμβων, με τις προϋποθέσεις των περιπτώσεων α) και β) του προηγούμενου εδαφίου.
β. Κατ’ εξαίρεση επιτρέπεται, χωρίς την προϋπόθεση το επάγγελμα ή η επιχείρηση την οποία το ΦΙΧ εξυπηρετεί να απαιτεί τη χρήση των κατωτέρω ρυμουλκουμένων, ΦΙΧ με ΜΑΜΦΟ η οποία δεν υπερβαίνει τους 3,5 τόνους να έλκουν:
α) ρυμουλκούμενα των οποίων η ΜΑΜΦΟ δεν υπερβαίνει τα 750 χλγ. (οχήματα υποκατηγορίας Ο1) μεταξύ των οποίων και τροχόσπιτα,
β) ρυμουλκούμενα των οποίων η ΜΑΜΦΟ δεν υπερβαίνει τα 3500 χλγ. (οχήματα υποκατηγορίας Ο2) για τη μεταφορά αλόγων, σκαφών, αγωνιστικών αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, καθώς και λοιπού εξοπλισμού για μη εμπορική ενασχόληση του ιδιοκτήτη ή κατόχου αυτού και τροχόσπιτα.
Η έλξη των ρυμουλκούμενων αυτών μπορεί να γίνεται και από ΦΙΧ που ανήκουν σε μέλη της οικογένειας του ιδιοκτήτη του ρυμουλκούμενου».
Άρθρο 7
Θέση σε κυκλοφορία οχημάτων κατηγορίας Ο ειδικής χρήσης-ειδικού σκοπού μη μεταφοράς εμπορευμάτων
Για τη θέση σε κυκλοφορία οχημάτων κατηγορίας Ο ειδικής χρήσης-ειδικού σκοπού μη μεταφοράς εμπορευμάτων, δεν απαιτείται η ύπαρξη έλκοντος οχήματος στο όνομα του κατόχου του ελκόμενου οχήματος.
Άρθρο 8
Θέση σε κυκλοφορία οχημάτων κατηγορίας Ο ελκόμενα από οχήματα κατηγορίας Μ1 (Ε.Ι.Χ.), Μ2 και Μ3
1.Επιβατηγά Ιδιωτικής Χρήσης (Ε.Ι.Χ.) και Λεωφορεία αυτοκίνητα επιτρέπεται να έλκουν, υπό τους όρους της κείμενης σχετικής νομοθεσίας και του άρθρου 5 της παρούσας απόφασης, ρυμουλκούμενα οχήματα των υποκατηγοριών Ο1 και Ο2 για τα οποία έχει εκδοθεί άδεια κυκλοφορίας κατά τα οριζόμενα του άρθρου 3 και φέρουν τις πινακίδες αριθμού κυκλοφορίας του άρθρου 4 και του Παραρτήματος.
2.Οδηγός αυτοκινήτου της παρ. 1.α που έλκει ρυμουλκούμενο όχημα της υποκατηγορίας Ο1 ή Ο2 κατά τα οριζόμενα της παρούσας οφείλει να φέρει και να επιδεικνύει, εφόσον ζητηθεί από τα αρμόδια όργανα ελέγχου, άδεια κυκλοφορίας του έλκοντος και του ρυμουλκούμενου οχήματος όπου, για την απόδειξη πλήρωσης των προϋποθέσεων έλξης των διατάξεων της περ. α της παρ. 2 του άρθρου 5, είναι συμπληρωμένοι οι απαραίτητοι εναρμονισμένοι κοινοτικοί κωδικοί.
3.Στα Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητα προσαρτώνται:
α) οχήματα υποκατηγορίας Ο1
β) οχήματα υποκατηγορίας Ο2 για τη μεταφορά αλόγων, σκαφών, αγωνιστικών αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, καθώς και λοιπού εξοπλισμού για ερασιτεχνική και αθλητική ενασχόληση του ιδιοκτήτη ή κατόχου του Ε.Ι.Χ. και τροχόσπιτα.
4.Λεωφορεία των κατηγοριών Μ2 και Μ3 επιτρέπεται να έλκουν ρυμουλκούμενα των υποκατηγοριών Ο1 και Ο2 μόνο για μεταφορά αποσκευών.
Άρθρο 9
Ρυθμίσεις κυκλοφορούντων οχημάτων κατηγορίας Ο
1.Όλα τα οχήματα κατηγορίας Ο1 και Ο2, περιλαμβανομένων και των ειδικής χρήσης – ειδικού σκοπού μη μεταφοράς εμπορευμάτων, που έχουν τεθεί σε κυκλοφορία με ειδικά σημειώματα ρυμούλκησης υποχρεούνται εντός ενός (1) έτους από τη θέση σε ισχύ της παρούσας να εκδώσουν άδεια κυκλοφορίας και κρατική πινακίδα, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας.
2.Άδειες κυκλοφορίας ελκόμενων οχημάτων που έχουν τεθεί σε κυκλοφορία ως μέρος ενιαίου συρμού Δημόσιας ή Ιδιωτικής Χρήσης, δύναται να αντικατασταθούν με άδειες κυκλοφορίας ανεξάρτητων ελκόμενων οχημάτων σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας.
Οι άδειες κυκλοφορίας των ανωτέρω οχημάτων αντικαθίστανται υποχρεωτικά με άδειες κυκλοφορίας ανεξάρτητων ελκόμενων οχημάτων, εφόσον πρόκειται να εκδοθεί: α) δεύτερη άδεια κυκλοφορίας ελκόμενου βάσει του ίδιου έλκοντος ή β) νέα άδεια κυκλοφορίας κατόπιν μεταβίβασης από οποιαδήποτε αιτία του συρμού ή οχήματος που αποτελεί μέρος του συρμού ή γ) νέα άδεια κυκλοφορίας κατόπιν αντικατάστασης οχήματος που αποτελεί μέρος του συρμού.
3.Ειδικά για τις περιπτώσεις οχημάτων των κατηγοριών Μ1 και Ν1 τα οποία δεν διαθέτουν αποσπώμενη ή αναδιπλούμενη διάταξη σύνδεσης, ο κάτοχος ή ιδιοκτήτης των οχημάτων αυτών οφείλει να την αντικαταστήσει με αποσπώμενη ή αναδιπλούμενη εντός διαστήματος ενός (1) έτους από τη θέση σε ισχύ της παρούσας. Στην περίπτωση μη χρήσης της διάταξης σύνδεσης για έλξη ρυμουλκούμενου ή τοποθέτησης επί αυτής εξαρτήματος στήριξης (π.χ. σχάρα ποδηλάτου, μπαγκαζιέρα), αυτή θα πρέπει να αποσπάται ή να αναδιπλώνεται. Επίσης, στην περίπτωση τοποθέτησης επί της διάταξης σύνδεσης οιουσδήποτε εξαρτήματος για τη μεταφορά αντικειμένων, όπου επιτρέπεται, μετά το πέρας της μεταφοράς το εξάρτημα θα πρέπει να αφαιρείται και η διάταξη σύνδεσης να αποσπάται ή να αναδιπλώνεται.
Άρθρο 10
Καταργούμενες διατάξεις
1.Από τη δημοσίευση της παρούσας στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως καταργείται η υπό στοιχεία Γ9/46447/2397/2019 υπουργική απόφαση (Β’ 2303).
2.Από την έναρξη ισχύος της παρούσας καταργούνται:
α. Το άρθρο 5 της υπό στοιχεία ΣΤ-1831/1978 υπουργικής απόφασης (Β’ 72),
β. Η υπ’ αρ. 16823/1978 (Β’ 524) υπουργική απόφαση.»
Πηγή: newsauto.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια
Δεν βρέθηκαν σχόλια γι'αυτό το άρθρο.
Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει το άρθρο χρησιμοποιώντας την παρακάτω φόρμα